Gå til innhold

Matpakkebryllup. Innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper ikke du har ei grandtante Olga på 87 som skal være med i bryllupet. For da blir det begravelse dagen etter! 

Anonymkode: 1df37...ba0

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halloooo, les tråden før dere kommenterer da!! Ts har jo endret planen!! 🙈😳

Ts, din nye plan høres fantastisk ut!! 😊

Anonymkode: 6e074...6e1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Vi og de fleste av våre venner og familie er av det sportslige slaget som er glad i friluftsliv, så min tilkommende mann og jeg kom opp med den gode(?) ideen om å ha bryllupsfeiringen i friluft inni en vakker skog. Vi besørger skyss og nødvendige faciliteter som transportabelt toalett etc, og gjestene har med matpakker. Vi spanderer drikken. Det er 2 mil å gå fra veien der de blir skysset til. Deretter følger vi en smal skogssti i disse to milene før vi kommer til et vidunderlig sted inni skogen. Innafor?

Anonymkode: 88e9e...27a

Fy flate hvor irritert jeg hadde blitt av å bli invitert på noe slikt. Jeg hadde sagt nei takk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Vi og de fleste av våre venner og familie er av det sportslige slaget som er glad i friluftsliv, så min tilkommende mann og jeg kom opp med den gode(?) ideen om å ha bryllupsfeiringen i friluft inni en vakker skog. Vi besørger skyss og nødvendige faciliteter som transportabelt toalett etc, og gjestene har med matpakker. Vi spanderer drikken. Det er 2 mil å gå fra veien der de blir skysset til. Deretter følger vi en smal skogssti i disse to milene før vi kommer til et vidunderlig sted inni skogen. Innafor?

Anonymkode: 88e9e...27a

En skal jammen lese mye rart. Hadde aldri i verden noensinne hverken dratt i bryllup hvor jeg måtte ha med matpakke, eller gå mil eller mil, ikke kilometer etter kilometer heller. Gå nå turen en annen dag og ha festen slik at det passer for folk flest. Hvorfor i all verden skal dere spandere drikke, men ikke mat ? Og fikse toalett til langt inn i skogen  ? Stort Neitakk. Hadde jeg fått en slik invitasjon hadde jeg trodd det var en spøk 

Anonymkode: 89604...f85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være tull.

Har dere ikke mennesker i familien som ikke kan gå 2 mil. Og hvem gidder gå to mil med matpakke for å overvære et bryllup?

Altså dette er for noen få, ikke for en hele familie.

Jeg nekter å tro at foreldre, besteforeldre,tanter, onkler osv orker å gå to mil

Jeg hadde grina hvis det var dattra eller sønnen min sitt bryllup. det hadde betydd at jeg ikke kunne overvære det hele.

Matpakke?

Nei, vet du hva

Anonymkode: 1ae0e...1ba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes den endrete planen deres var super.

Ellers hadde jeg kunnet funnet på ha en bryllupsdag alà noe av dette dere har kommet til nå, og så sagt at i morgen (evt) vil vi dra på tur 2 mil ....der hvor dere først hadde tenkt....., og for de som kunne tenke seg å være med, hadde det vært kjempe koselig med en utflukt sammen dit. Da tar vi med oss hver vår niste og drikke til hele dagen, man må regne med at dagen går. Vi kan møtes og gå sammen ......kl...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timer vil turen ta tur/retur? Er dere sikker på alle takler å gå så langt? Klarer alle å delta (eldre, gravide osv)? Tror ikke jeg ville gått en så lang tur. Blir neppe kos for alle. Og folk er slitene og kanskje ganske svett. Lett å bli raskt kald da. Ville heller gått for en kortere tur og kanskje lagt opp noen gøye ting på veien. F.eks rebus/orientering. Og kanskje dere kunne hatt en quiz i løpet av dagen som handler om natur/skogen. Turen bør bli lagt opp slik at det er mulig å kjøre dersom noen ønsker det, eller at det er en grei turvei som er lett å komme seg frem på feks med vogn. 

Jeg ville satt opp nok lavoer/tak over hodet dersom det skulle bli uvær. Synes kanskje matpakke er litt teit. Ville heller laget bål og grillet f.eks pølser, pinnebrød, marshmallows. Eller så ville jeg hatt bål og laget en god viltgryte/sodd over bålet. Det er ikke noe dyrt heller. Kanskje hatt med et bord til å sette tilbehør på (feks velge at turen går et sted der man kan kjøre inn ting på forhånd). Også ville jeg sørget for å hatt litt pledd tilgjengelig og underlag til å sitte på. Og sørget for sitteplasser, ikke alle klarer å sitte rett på bakken. F.eks "benker" laget av trestammer. 

Anonymkode: 3f93a...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mil? Da hadde jeg ikke kommet - så 2 mil hjem.. nei takk. 

 

Anonymkode: 05a76...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei og atter nei😨

Hadde takket nei til en invitasjon til et slikt opplegg når jeg skulle på fest (uansett type fest) når gangavstanden er 2 mil - og jeg er faktisk friluftsmenneske! Vil jeg på tur tar jeg sekken på ryggen og drar, skal jeg i bryllup tenker jeg drosja står for transporten. 

Skulle du velge å gjennomføre dette, så la i det minste gjestene få maten servert når de ankommer... og regn med at halvparten gir seg og snur et eller annet sted på veien. 

 

 

Endret av Pinkpashion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/31/2019 at 9:53 PM, Ullvott said:

Sorry, TS. Dette tror jeg faktisk ikke på. Det finnes ikke sannsynlig, verken i dette universet eller i noen som helst parallell virkelighet at noen tenker ut scenariet i hovedinnlegget og på toppen av det hele legger ut om opplegget på KG for å be om råd. 

Fem sider tok det altså før noen sa det. 😂 En vidunderlig plass to mil inn i skogen med matpakke og transportabelt toalett. Men kan ikke si annet enn godt forsøk til TS uansett, når man ser hvor mange som ikke tok parodien.

Anonymkode: 2aa34...6ff

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde definitivt ikke møtt opp i det bryllupet. 

Hesblese meg 2 mil inn i skogen, svette og sikkert få gnagesår også. For så å åpne en matpakke og spise den. Så sitte og skravle litt og gå 2 mil tilbake igjen. No way!!!

Den ideen var helt bak mål og utelukket nok en god del personer. Hvem går 4 mil på ett døgn og minst 2 av de i påvirket tilstand?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, EvaLena skrev:

Jeg hadde definitivt ikke møtt opp i det bryllupet. 

Hesblese meg 2 mil inn i skogen, svette og sikkert få gnagesår også. For så å åpne en matpakke og spise den. Så sitte og skravle litt og gå 2 mil tilbake igjen. No way!!!

Den ideen var helt bak mål og utelukket nok en god del personer. Hvem går 4 mil på ett døgn og minst 2 av de i påvirket tilstand?

Friluftsfolka jeg kjenner er lite glade i alkohol så skal ikke se bort ifra at det var et bryllup uten alkohol også. Jeg er en av de få som kunne funnet på dette selv, kanskje ikke to mil, men hvertfall i skogen. Og ingen i min familie eller samboers ville hatt noe problemer da alle er aktive mennesker som ofte er å finne på skogen. Samme er de få vennene jeg og samboern har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ser jeg at brudeparet muligens har tatt til vettet og planlegger et bryllupp som ligner litt mer på et bryllupp. Så svaret fra meg at dette ikker er innafor- det er helt ute. 

Å be noen gå to mil og ta med matpakke er ikke bryllupp, det er av de lengre søndagsturene til turisforeningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske frilufts- og matpakkehysteriet har nådd nye høyder ser jeg 😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kommet om det så var nær familie. 

Anonymkode: 40270...33c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese seks sider med kommentarer for å sjekke om jeg er førstemann som skjønner at dette er et tulleinnlegg.

Seriøst, folkens.

Anonymkode: 1e04a...dc6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...