Gå til innhold

Matpakkebryllup. Innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi og de fleste av våre venner og familie er av det sportslige slaget som er glad i friluftsliv, så min tilkommende mann og jeg kom opp med den gode(?) ideen om å ha bryllupsfeiringen i friluft inni en vakker skog. Vi besørger skyss og nødvendige faciliteter som transportabelt toalett etc, og gjestene har med matpakker. Vi spanderer drikken. Det er 2 mil å gå fra veien der de blir skysset til. Deretter følger vi en smal skogssti i disse to milene før vi kommer til et vidunderlig sted inni skogen. Innafor?

Anonymkode: 88e9e...27a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Høres kjempe koselig ut 😀.... Men er du sikker på at alle orker å gå to mil?  Det er jo ganske langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maks 5 km tenker jeg, mest mtp hjemtur. 2 mil kunne jeg fint klart å gå, men da hadde jeg takket for meg selv tidlig, fordi det tar litt tid å gå 2 mil. Også skal man ikke være for trøtt, for sliten eller noe særlig påvirket av alkohol for å gå tilbake den distansen heller. 

Hadde det vært 2 mil til fest, og skyss tilbake på natta, så hadde jeg vært helt med til siste glør på bålet var slukket. 

Anonymkode: 24bcc...175

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres herlig ut! Men altfor langt for en fest. Som den over meg sier, de skal jo med igjen også. 

Kanskje dere kan finne en annen plass? Kanskje en plass dere kan lage til med grill og telt dagen i forveien? 😊 

Anonymkode: ec87c...9b0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Matpakka er greit, men 2 mil? 😳

Anonymkode: 8b926...6b4

Enig. Og det blir jo totalt fire mil å gå. Vil tro det ekskluderer en god del potensielle gjester.

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To mil er for langt å gå med mindre alle er superspreke. Man skal jo gå to mil ut igjen også? Da blir det 4 mil på en dag og det er lenger enn jeg noen sinne har gått (har vel maksa på i underkant av to mil).

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe eldre gjester som besteforeldre eller enkelte yngre med dårlig helse blir to mil litt i overkant. 

Anonymkode: e2ea9...3e6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så rent tidsmessig er det noe jeg hadde meldt meg av, tror jeg. :) Heller brukt de 7-8 turtimene med bikkja og uten alkohol midtveis. 

Anonymkode: 24bcc...175

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker å gå tur og er fra en friluftsfamilie selv, men, 10 km i timen gjør at turen tar to timer. Jeg synes 7 km i timen på tredemøllen er ganske rask gange, og er det ulendt terreng så må man jogge deler av distansen for å opprettholde 7 km/t. I alle fall jeg som er kort i beina. Så hvis vi går ut fra at folk går 5 km i timen hjem, effektiv gange, men med litt pause og prat på veien.. Så er vi oppe i nesten 4 timer å gå. Én vei! 

Anonymkode: 24bcc...175

Når jeg går 6 km i timen er det for meg raskt tempo og jeg har ganske høy puls (ikke i god form og har aldri klart å gå fort). Så for meg er det mer realistisk med 5 km i timen, kanskje til og med saktere hvis det er litt ulendt. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det 2 mil å gå hver vei? Altså 4 mil til sammen? På samme dag?

Anonymkode: 6bdd0...601

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, herregud, hadde jeg aldri orka!😅

Anonymkode: b55c4...baa

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...