Silva Pluvialis Skrevet 27. juli 2019 #61 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg hadde aldri orket å gå 4 mil på en dag 😳 Nei, det er ikke innafor! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 27. juli 2019 #62 Del Skrevet 27. juli 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det fant jeg ut nå etter å ha lest noen svar. Jeg trodde at folk var positive ettersom det hadde kommet så mange svar. Takk for råd og meninger! Jeg tenker å diskutere deres forslag med mannen, og da kan det hende at vi ender opp med en kortere gåtur og at mannen og jeg bringer mat opp til festplassen på forhånd og at gjestene slipper å ha med matpakker. Anonymkode: 88e9e...27a Det høres lurt ut. Tenk om man etter en tur på et par kilometer i skogen hadde blitt møtt av deilig mat tilberedt av kokker. Så kunne dere kanskje ha ordnet med transport tilbake om kvelden (siden det er mulig å frakte inn toaletter dit, så kan man kanskje også fraktes ut?). Jeg synes egentlig ikke at medbrakt matpakke gir den store feststemningen i et bryllup. Har egentlig vanskelig for å tro at dere er friluftsfolk om dere tror at 2 mil (!) på sti er innafor (og det er bare én vei!). Spesielt når bare "de fleste" av gjestene er turvante. 20 km regnes som en lang dagsetappe i fjellet, og man bruker langt mer enn fire timer. De færreste går 5 km/t på sti, og spesielt ikke så langt og med sekk på ryggen. 2,5-3 km/t er nok mer realistisk for de fleste. Men jeg liker ideen om bryllupsfest i skogen! Hold på det! Eventuelt kan dere ha festen på en betjent turistforeningshytte, som nok hadde blitt veldig vellykket. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #63 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg syntes dette var en veldig god ide, men gåturen du har planlagt er for lang. Hva med å planlegge å gå til et sted man også kan kjøre til. Da kan dere bestille transport til gjestene hjem, og så kan de, som av ulike grunner ikke kan gå, kjøre til. Anonymkode: fc6af...a14 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #64 Del Skrevet 27. juli 2019 3 minutter siden, Grønt blad skrev: Det høres lurt ut. Tenk om man etter en tur på et par kilometer i skogen hadde blitt møtt av deilig mat tilberedt av kokker. Så kunne dere kanskje ha ordnet med transport tilbake om kvelden (siden det er mulig å frakte inn toaletter dit, så kan man kanskje også fraktes ut?). Jeg synes egentlig ikke at medbrakt matpakke gir den store feststemningen i et bryllup. Har egentlig vanskelig for å tro at dere er friluftsfolk om dere tror at 2 mil (!) på sti er innafor (og det er bare én vei!). Spesielt når bare "de fleste" av gjestene er turvante. 20 km regnes som en lang dagsetappe i fjellet, og man bruker langt mer enn fire timer. De færreste går 5 km/t på sti, og spesielt ikke så langt og med sekk på ryggen. 2,5-3 km/t er nok mer realistisk for de fleste. Men jeg liker ideen om bryllupsfest i skogen! Hold på det! Eventuelt kan dere ha festen på en betjent turistforeningshytte, som nok hadde blitt veldig vellykket. Takk for gode ord og mange gode råd! ❤️ Anonymkode: 88e9e...27a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #65 Del Skrevet 27. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes dette var en veldig god ide, men gåturen du har planlagt er for lang. Hva med å planlegge å gå til et sted man også kan kjøre til. Da kan dere bestille transport til gjestene hjem, og så kan de, som av ulike grunner ikke kan gå, kjøre til. Anonymkode: fc6af...a14 Takk! ❤️ Det var gode forslag 😊 Anonymkode: 88e9e...27a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #66 Del Skrevet 27. juli 2019 Hvorfor skal dere være så himla aktive på bryllupsdagen? Hva med å roe ned og kose dere sammen med menneskene? Dere kan være aktive 364 dager ellers dette året, og 365 dager i 60 år til (alder er et eksempel). Feirer dere jul i skauen også? Anonymkode: f62e5...829 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #67 Del Skrevet 27. juli 2019 Har dere plan b i tilfelle det pøsregner/hagler/storm? Anonymkode: 2932d...c71 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ishm Skrevet 27. juli 2019 #68 Del Skrevet 27. juli 2019 Hadde ikke bedt gjestene hente matpakke på min bursdag engang, og du snakker om bryllup? Snakk om gjerrigdom her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 27. juli 2019 #69 Del Skrevet 27. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere plan b i tilfelle det pøsregner/hagler/storm? Anonymkode: 2932d...c71 Partytelt. Hver gjest bærer sin egen stang, og forloverene sleper teltduken? 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. juli 2019 #70 Del Skrevet 27. juli 2019 Men for å være litt mer seriøs så finnes det jo mengder av fine steder hvor man kan kombinere skogstur for de som vil med vei helt frem (Det finnes mange private skogsbilveier hvor man kan spørre pent om å få låne nøkkel til bom av grunneier hvis man sier at man for eksempel skal arrangere bryllup) og en eller annen form for hytte som kan fungere som nødløsning ved dårlig vær. Maten trenger ikke å være avansert og i en slik setting synes jeg hjemmelaget lapskaus, flatbrød og godt øl kan være helt grei servering. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #71 Del Skrevet 27. juli 2019 22 minutter siden, Zoey skrev: Partytelt. Hver gjest bærer sin egen stang, og forloverene sleper teltduken? 2 mil i pøsregn og storm? Ja det høres gøy ut Anonymkode: 2932d...c71 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. juli 2019 #72 Del Skrevet 27. juli 2019 Jeg liker ideen, men to mil hver vei blir kanskje litt i overkant. Kunne fint funnet på noe sånt selv, de av slekta som evt ville blitt invitert i ett slikt bryllup er også like, eller mer spreke enn oss så ville nok vært vi som var hindringa. Men da må man jo være 100% sikker på at alle gjester er i god form så ingen blir ekskludert pga form. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 27. juli 2019 #73 Del Skrevet 27. juli 2019 For å fortsette og være litt seriøs så kunne det jo også være en idé om dere fikk laget veldig fancy matpakker eller evt. ferdige picnickurver med mye godt til gjestene. Da vil dere bl.a. ikke være avhengig av å varme opp mat til mange. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #74 Del Skrevet 28. juli 2019 Nå har mannen og jeg lest alle innspillene deres og diskutert, og kommet frem til at vi velger å leie en hytte med en fin uteplass (slik at vi kan være ute hvis været er pent, og inne hvis været er dårlig). Og vi vil leie en kokk som lager en utsøkt viltgryte 😚 slik at maten er klar når gjestene og vi kommer frem. Vi velger en slik løsning som en av dere skisserte: Vi velger å leie en hytte med lett adkomst fra parkeringsplass (ca 300 meter å gå), så får de som ønsker å røre litt mer på seg heller gå turer mens vi er på skogsfestplassen i naturskjønne omgivelser. Takk KG-medlemmer! ❤️ Anonymkode: 88e9e...27a 46 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. juli 2019 #75 Del Skrevet 28. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har mannen og jeg lest alle innspillene deres og diskutert, og kommet frem til at vi velger å leie en hytte med en fin uteplass (slik at vi kan være ute hvis været er pent, og inne hvis været er dårlig). Og vi vil leie en kokk som lager en utsøkt viltgryte 😚 slik at maten er klar når gjestene og vi kommer frem. Vi velger en slik løsning som en av dere skisserte: Vi velger å leie en hytte med lett adkomst fra parkeringsplass (ca 300 meter å gå), så får de som ønsker å røre litt mer på seg heller gå turer mens vi er på skogsfestplassen i naturskjønne omgivelser. Takk KG-medlemmer! ❤️ Anonymkode: 88e9e...27a Det syne jeg høres ut som en utmerket plan! 🙂 Bare husk å vær tydelige i invitasjonen med tanke på at man faktisk må ta høyde for å gå i skogen. 300 meter går greit for de fleste, men jeg har vært i bryllup hvor selv det ble et problem fordi enkelte hadde helt feil fottøy. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 28. juli 2019 #76 Del Skrevet 28. juli 2019 Nei takk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #77 Del Skrevet 28. juli 2019 Jeg har hatt på meg stiletthæler i mer enn ett bryllup, så uten beskjed om 300 m skogsvei hadde jeg blitt sur. Det høres ut som et godt alternativ, bare for Guds skyld husk å gi beskjed om at de må gå litt i ulendt terreng. Da kan folk ha med seg ekstra sko. Kjole og tursko går ikke helt sammen, liksom. Og selv om man er glad i naturen går jeg ut fra at de fleste ikke har på seg turtøy i bryllup. Anonymkode: f1083...20a 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilla89 Skrevet 28. juli 2019 #78 Del Skrevet 28. juli 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har mannen og jeg lest alle innspillene deres og diskutert, og kommet frem til at vi velger å leie en hytte med en fin uteplass (slik at vi kan være ute hvis været er pent, og inne hvis været er dårlig). Og vi vil leie en kokk som lager en utsøkt viltgryte 😚 slik at maten er klar når gjestene og vi kommer frem. Vi velger en slik løsning som en av dere skisserte: Vi velger å leie en hytte med lett adkomst fra parkeringsplass (ca 300 meter å gå), så får de som ønsker å røre litt mer på seg heller gå turer mens vi er på skogsfestplassen i naturskjønne omgivelser. Takk KG-medlemmer! ❤️ Anonymkode: 88e9e...27a Jeg må innrømme at jeg var sjokkert da jeg leste førsteinnlegget, jeg synes matpakke er for trist på barseltreff, så da kan du tenke deg hva jeg tenker om matpakke i bryllup 😉 Men synes det du endte på høres ut som en god løsning! Personlig og utradisjonelt. Og viltgryte høres helt perfekt ut i den settingen! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. juli 2019 #79 Del Skrevet 29. juli 2019 På 27.7.2019 den 20.17, Leo skrev: Det er når man får slike invitasjoner overbragt muntlig at det er viktig å være synkronisert med partneren sin slik at man, nærmest i kor, kan svare at "Åh, så synd! Akkurat den uken vi har bestilt tur til Ytre Hebridene!" Totalt utenom emnet vi diskuterer, men det er faktisk turen jeg kunne tenkt meg å ta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 29. juli 2019 #80 Del Skrevet 29. juli 2019 (endret) 18 timer siden, Leo skrev: Det syne jeg høres ut som en utmerket plan! 🙂 Bare husk å vær tydelige i invitasjonen med tanke på at man faktisk må ta høyde for å gå i skogen. 300 meter går greit for de fleste, men jeg har vært i bryllup hvor selv det ble et problem fordi enkelte hadde helt feil fottøy. Om de skal ha skogsbryllup regner jeg med folk kler seg deretter 😊 Tviler på at dette er bryllup med kjole og pensko som kleskode om de forventer tur. Mer pene turklær kanskje? Æh, skulle jo svare AB ikke deg 😛 Endret 29. juli 2019 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå