Djungelvrål Skrevet 30. august 2019 #141 Del Skrevet 30. august 2019 3 timer siden, Anim92 skrev: Hæ, hvorfor? Er jo fortsatt et bryllup selv om rammene er litt annerledes.. Nei, da kalles det tur. En tur er ikke et selskap eller en fest. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 31. august 2019 #142 Del Skrevet 31. august 2019 4 timer siden, SupaWoman skrev: Nei, da kalles det tur. En tur er ikke et selskap eller en fest. Et bryllyp er ikke nødvendigvis en fest... et bryllup er en inngåelse av ektepakt. Du kan godt si at det ikke er en bryllupsfest. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 1. september 2019 #143 Del Skrevet 1. september 2019 Fire mil i skogen er litt pinglete. Dere skal ikke ha vielsen på toppen av Glittertind i stedet da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #144 Del Skrevet 1. september 2019 På 30.8.2019 den 23.27, SupaWoman skrev: Nei, da kalles det tur. En tur er ikke et selskap eller en fest. Så lenge det er noen som inngår et ekteskap og en feiring, er det et bryllup. At det ikke passer seg, har ikke noe med om det er et bryllup eller ikke. Folk må få feire slik de vil. Så kan man som gjest takke ja eller nei, alt ettersom man liker settingen eller ikke. Anonymkode: caf99...9a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2020 #145 Del Skrevet 5. mars 2020 Hvordan gikk dette da? Anonymkode: d5eef...1d9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #146 Del Skrevet 6. mai 2020 Haha.. ja, lurer på hvordan dette gikk. 😂 Tok de den transportable dassen på ryggen de to milene på stien mon tro? 🤪 Anonymkode: cb953...103 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2020 #147 Del Skrevet 6. mai 2020 Denne tråden er gull, i høyde med "er kjøtt muskler", frekt med ketsjup, godtesnoptråden og pet-trådene. Og for ikke å glemme tråden om han som kasta bindene til dama si og ikke syns det var ekkelt. 🤣 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #148 Del Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, Apocalypte skrev: Og for ikke å glemme tråden om han som kasta bindene til dama si og ikke syns det var ekkelt. 🤣 At det var....???? 🤢 Anonymkode: cb953...103 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 7. mai 2020 #149 Del Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: At det var....???? 🤢 Anonymkode: cb953...103 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yoshi Skrevet 7. mai 2020 #150 Del Skrevet 7. mai 2020 11 timer siden, Apocalypte skrev: Denne tråden er gull, i høyde med "er kjøtt muskler", frekt med ketsjup, godtesnoptråden og pet-trådene. Og for ikke å glemme tråden om han som kasta bindene til dama si og ikke syns det var ekkelt. 🤣 Klassikere! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2020 #151 Del Skrevet 12. mai 2020 Helt sykt Anonymkode: 3cf7e...140 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #152 Del Skrevet 13. mai 2020 Jeg syns folk her er veeeldig firkanta når det gjelder bryllup. Det er helt vanlig og akseptert at man gifter seg på rådhuset med kun forlovere til stede, hvorfor skal det da ikke være greit å gifte seg på favorittplassen sin i naturen, selv om det betyr at få kan komme og se på? Når det er sagt er 2 mil laaaangt, og jeg kan ikke forstå hvor det er? Jeg syntes turen til Trolltunga var lang og tung, og den var bare 1,4km. Men jeg hadde helt klart gått den turen igjen om noen jeg kjente skulle feks gifte seg utpå tunga. Og jeg hadde ikke hatt noe imot å ta med maten min selv heller. Jeg vet best hva jeg liker å spise på tur, når jeg vil ha spisepause etc. Hva så om det ikke er klassisk bryllupsfest på turen? Hva om brudeparet ikke liker den form for feiring? Jeg syns det er helt greit å gjøre det på denne måten. Alle inngår ekteskap på sine måter, og det er fint at vi er unike. Ville utformet invitasjonen noe ala "Vi håper du vil være med oss når vi skal gi hverandre vårt ja på den plassen... etc". Altså skal ekteskapet inngås der uansett, om folk vil komme eller ikke får være opp til dem. Anonymkode: abbd7...b18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #153 Del Skrevet 13. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns folk her er veeeldig firkanta når det gjelder bryllup. Det er helt vanlig og akseptert at man gifter seg på rådhuset med kun forlovere til stede, hvorfor skal det da ikke være greit å gifte seg på favorittplassen sin i naturen, selv om det betyr at få kan komme og se på? Når det er sagt er 2 mil laaaangt, og jeg kan ikke forstå hvor det er? Jeg syntes turen til Trolltunga var lang og tung, og den var bare 1,4km. Men jeg hadde helt klart gått den turen igjen om noen jeg kjente skulle feks gifte seg utpå tunga. Og jeg hadde ikke hatt noe imot å ta med maten min selv heller. Jeg vet best hva jeg liker å spise på tur, når jeg vil ha spisepause etc. Hva så om det ikke er klassisk bryllupsfest på turen? Hva om brudeparet ikke liker den form for feiring? Jeg syns det er helt greit å gjøre det på denne måten. Alle inngår ekteskap på sine måter, og det er fint at vi er unike. Ville utformet invitasjonen noe ala "Vi håper du vil være med oss når vi skal gi hverandre vårt ja på den plassen... etc". Altså skal ekteskapet inngås der uansett, om folk vil komme eller ikke får være opp til dem. Anonymkode: abbd7...b18 I mange tilfeller kreves det mye av gjestene når et par ber dem med på disse kreative greiene sine. Det kan vise mangel på respekt og dannelse, noe TS tydelig manglet. Veldig små eller veldig gamle gjester kunne ikke deltatt, og de fleste kjenner noen med helseproblemer i diverse aldre. Det er dannet å servere god mat når du inviterer til en feiring, å be gjester som investerer tid og penger i din feiring til å ta med matpakke, er meget respektløst og gjerrig. Kall det gjerne firkantet, jeg kaller det godhjertet og omtenksomt. Den beste løsningen vil alltid være å gifte seg på sitt hjemsted, med fest på et lokale i nærheten, om en kan dra fingen utav ræva og navlen sin for en dag og ta hensyn til andre. Jeg har måttet avslå 3 bryllupsinvitasjoner hvor jeg måtte betalt flere tusener bare i transport, det kan jeg bare ikke ta meg råd til. Min tante inviterte 30 stykker til Kroatia, 6 stykker takket ja. For en vits. Anonymkode: c3f35...1fe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #154 Del Skrevet 14. mai 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: I mange tilfeller kreves det mye av gjestene når et par ber dem med på disse kreative greiene sine. Det kan vise mangel på respekt og dannelse, noe TS tydelig manglet. Veldig små eller veldig gamle gjester kunne ikke deltatt, og de fleste kjenner noen med helseproblemer i diverse aldre. Det er dannet å servere god mat når du inviterer til en feiring, å be gjester som investerer tid og penger i din feiring til å ta med matpakke, er meget respektløst og gjerrig. Kall det gjerne firkantet, jeg kaller det godhjertet og omtenksomt. Den beste løsningen vil alltid være å gifte seg på sitt hjemsted, med fest på et lokale i nærheten, om en kan dra fingen utav ræva og navlen sin for en dag og ta hensyn til andre. Jeg har måttet avslå 3 bryllupsinvitasjoner hvor jeg måtte betalt flere tusener bare i transport, det kan jeg bare ikke ta meg råd til. Min tante inviterte 30 stykker til Kroatia, 6 stykker takket ja. For en vits. Anonymkode: c3f35...1fe Jeg syns alt det du skriver kun er et tegn på at vi er for firkanta, ja. Det har blitt sånn at for at du ikke skal være respektløs må du gjøre akkurat som alle andre på riktig måte. Hva om man bare har en drøm om å gi hverandre sitt "ja" på den spesielle plassen? Da må det være lov å gi beskjed om det og spørre om folk har lyst til å være med dem. Det er ikke alle som har lyst på den fancy festen med treretters, taler, alkohol og bryllupsleker. Hvorfor MÅ alle arrangere noe slikt? For å vise respekt og være dannet må man bruke 100 000kr på en fest man ikke vil ha? Hvorfor kan ikke et bryllup bare være så enkelt som at to personer sier "ja" til hverandre på et spesielt sted, og de som kan/orker/vil/klarer å være med kan få komme. Ja, da ekskluderer man de som ikke klarer, men de blir jo bare ekskludert fra å være med på en lang tur. Hvis det er det som gjør brudeparet mest lykkelig så spiller det overhode ingen rolle hva andre mener. Du sier man skal gifte seg på sitt hjemsted med et lokale og masse sånn, kun for å ta hensyn til andre. Det syns jeg er kjempetrist. Jeg syns alle mennesker skal få feire akkurat som de selv har lyst. Så får man som gjest si ja eller nei ut i fra eget ståsted (om det er økonomisk eller kroppslig). Anonymkode: abbd7...b18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2020 #155 Del Skrevet 14. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns alt det du skriver kun er et tegn på at vi er for firkanta, ja. Det har blitt sånn at for at du ikke skal være respektløs må du gjøre akkurat som alle andre på riktig måte. Hva om man bare har en drøm om å gi hverandre sitt "ja" på den spesielle plassen? Da må det være lov å gi beskjed om det og spørre om folk har lyst til å være med dem. Det er ikke alle som har lyst på den fancy festen med treretters, taler, alkohol og bryllupsleker. Hvorfor MÅ alle arrangere noe slikt? For å vise respekt og være dannet må man bruke 100 000kr på en fest man ikke vil ha? Hvorfor kan ikke et bryllup bare være så enkelt som at to personer sier "ja" til hverandre på et spesielt sted, og de som kan/orker/vil/klarer å være med kan få komme. Ja, da ekskluderer man de som ikke klarer, men de blir jo bare ekskludert fra å være med på en lang tur. Hvis det er det som gjør brudeparet mest lykkelig så spiller det overhode ingen rolle hva andre mener. Du sier man skal gifte seg på sitt hjemsted med et lokale og masse sånn, kun for å ta hensyn til andre. Det syns jeg er kjempetrist. Jeg syns alle mennesker skal få feire akkurat som de selv har lyst. Så får man som gjest si ja eller nei ut i fra eget ståsted (om det er økonomisk eller kroppslig). Anonymkode: abbd7...b18 Jeg er i utgangspunktet enig med deg i at et bryllup kan være så mangt, og at det gjerne må være to mennesker som gir hverandre sitt ja på et sted som er spesielt for dem. Men det bør samtidig gå an å ha litt gangsyn og se litt bredere enn seg selv og forloveden. Skal man gifte seg i skogen med 2 mil gang hver vei (4 mil totalt!), er det ytterst frekt å be gjestene ta med matpakke. Det hjelper ikke om gjestene er like turglade og godt trent som Cecilie Skog eller Lars Monsen. Inviterer man til bryllupsfest, inviterer man til det, ikke en Gifter man seg svært utilgjengelige plasser eller steder det koster svært mye å reise til, må man ta konsekvensen av det og rett og slett gifte seg seg uten gjester eller betale for gjestene. Er sånn ellers veldig enig med deg i at brudeparets hjemsted ikke automatisk er det beste stedet å gifte seg. Anonymkode: 1d456...17b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2020 #156 Del Skrevet 25. mai 2020 Dette er uten tvil noe av det morsomste jeg noensinne har lest! Ler så tårene triller. Takk KG! Og takk til samtlige som har bidratt i denne tråden. Jeg elsker det!❤️ Anonymkode: 6f300...725 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 25. mai 2020 #157 Del Skrevet 25. mai 2020 Du vet at 20 kilometer frem, nødvendigvis også er 20 kilometer tilbake. Har dere ikke foreldre, eventuelt besteforeldre, eller andre eldre gjester. Å forvente at de skal tråkke 40 kilometer for å spise niste ut i skauen, det blir vannvittig spør du meg.. Du sier dere spanderer drikke, annet enn rød og gul saft regner jeg med, vil jo være interessant om folk skal skjenkes 20 kilometer inn i skauen og skal tråkke seg tilbake til sivilisasjonen. Greit nok at dere vil ha bryllupet ute i det fri, men dette her høres helt vannvittig ut spør noen meg... Dere kunne stått for mat til gjestene, grillmat ville i alle fall vært gjennomførbart og mye mer spennende enn nistemat - ikke trenger det å bli så dyrt heller for grillmat selv til 40-50 gjester er veldig overkommelig økonomisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 27. mai 2020 #158 Del Skrevet 27. mai 2020 Hadde glatt gått i et matpakkebryllup jeg, men turen måtte vært bittelitt kortere Synes det er topp at man tenker utenfor boksen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 29. mai 2020 #159 Del Skrevet 29. mai 2020 Gjestene skal gå en maraton, hvorav siste halvdel i fylla? Jeg ser på meg selv som fysisk og mentalt sporty men dette gjør meg litt usikker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 29. mai 2020 #160 Del Skrevet 29. mai 2020 På 13.5.2020 den 9.03, AnonymBruker skrev: Jeg syns folk her er veeeldig firkanta når det gjelder bryllup. Det er helt vanlig og akseptert at man gifter seg på rådhuset med kun forlovere til stede, hvorfor skal det da ikke være greit å gifte seg på favorittplassen sin i naturen, selv om det betyr at få kan komme og se på? Når det er sagt er 2 mil laaaangt, og jeg kan ikke forstå hvor det er? Jeg syntes turen til Trolltunga var lang og tung, og den var bare 1,4km. Men jeg hadde helt klart gått den turen igjen om noen jeg kjente skulle feks gifte seg utpå tunga. Og jeg hadde ikke hatt noe imot å ta med maten min selv heller. Jeg vet best hva jeg liker å spise på tur, når jeg vil ha spisepause etc. Hva så om det ikke er klassisk bryllupsfest på turen? Hva om brudeparet ikke liker den form for feiring? Jeg syns det er helt greit å gjøre det på denne måten. Alle inngår ekteskap på sine måter, og det er fint at vi er unike. Ville utformet invitasjonen noe ala "Vi håper du vil være med oss når vi skal gi hverandre vårt ja på den plassen... etc". Altså skal ekteskapet inngås der uansett, om folk vil komme eller ikke får være opp til dem. Anonymkode: abbd7...b18 Er ikke så firkanta selv egentlig, man anser ikke å gå i timesvis i skauen som fest. Da får de finne på noe annet å kalle det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå