Gå til innhold

Jeg bestemmer over egen mobilbruk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de som er rundt meg har aldri nevnt slike ting. Dette er slik jeg leser om på sosiale medier, at folk insisterer på at mobilen ikke skal være synlig når man er sammen med andre. 

Og så finns det mellomting mellom å " sitte med nesa nedi mobilen hele tida " og å legge den igjen i gangen. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Hva er problemet ditt da?

Herregud, det er da mange nok som sitter med nesa i mobilen i den grad at folk rundt må lage regler.

Hvis du ikke rammes av det, fint for deg.

Men da forstår jeg ærlig talt ikke en såpass aggressiv overskrift heller. Du sier at du er lei av at andre skal bestemme, men har aldri opplevd det selv??? Hvordan kan du være lei da? Det gjelder ikke akkurat brudd på menneskerettigheter. Jeez...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har kun opplevd å få beskjed om mobilforbud under bryllup / vielser. Hadde du protestert på det også ts? Skal du bestemme at du får sitte med telefonen under andres vielse? 

Anonymkode: 5ec21...709

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Guppy88 skrev:

Hva er problemet ditt da?

Herregud, det er da mange nok som sitter med nesa i mobilen i den grad at folk rundt må lage regler.

Hvis du ikke rammes av det, fint for deg.

Men da forstår jeg ærlig talt ikke en såpass aggressiv overskrift heller. Du sier at du er lei av at andre skal bestemme, men har aldri opplevd det selv??? Hvordan kan du være lei da? Det gjelder ikke akkurat brudd på menneskerettigheter. Jeez...

Jeg vil høre om det er flere på sosiale medier som tør innrømme at de er enig med meg. Jeg skriver ikke om mitt privatliv, det er heldigvis mindre komplisert enn livet på SoMe. Men det kan jo skje jeg møter noen "perfekte " folk en gang. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, padawan skrev:

Du virker veldig ung og umoden.

Tvert  imot! Jeg er gammel nok til å bestemme over mitt eget liv og sette spørsmålstegn ved andre sine rare regler. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil høre om det er flere på sosiale medier som tør innrømme at de er enig med meg. Jeg skriver ikke om mitt privatliv, det er heldigvis mindre komplisert enn livet på SoMe. Men det kan jo skje jeg møter noen "perfekte " folk en gang. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Problemet er nok at de som er hjertens enig med deg, er nettopp de som forårsaker at privatpersoner lager mobilregler i sine hjem.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har kun opplevd å få beskjed om mobilforbud under bryllup / vielser. Hadde du protestert på det også ts? Skal du bestemme at du får sitte med telefonen under andres vielse? 

Anonymkode: 5ec21...709

Under vielsen er den sjølvsagt i veska. Utover kvelden sjekkes den når jeg føler for det. Og det gjør de fleste andre og. Selv om ingen tør si det på SoMe TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil høre om det er flere på sosiale medier som tør innrømme at de er enig med meg. Jeg skriver ikke om mitt privatliv, det er heldigvis mindre komplisert enn livet på SoMe. Men det kan jo skje jeg møter noen "perfekte " folk en gang. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Kan tenkes du blir rammet av noen sosialt intelligente mennesker ihvertfall, og da blir du fort skvisa om du sitter å glor inn i telefonen din. 

Anonymkode: 32b9a...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tvert  imot! Jeg er gammel nok til å bestemme over mitt eget liv og sette spørsmålstegn ved andre sine rare regler. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Jeg blir nysgjerrig på din mobilbruk når du er på kino/konsert/teater. Forholder du deg til reglene uten å bli provosert der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hos legen satt det ei nybakt mor med baby i bæresele. Ungen lå inntil brystet hennes, og lagde noen ubehagelige lyder (hørtes syk ut). Moren satt med mobilen. Satt og undret meg hvorfor hun valgte mobilen istedenfor å lette på trykket til ungen. Slik ble hun sittende en halv time. Deretter tok hun smokken ut av veska og pakket den i munnen på den lille tassen. Ungen spyttet den ut. Da var det på'n igjen med mobilen. Merket flere så på henne. Jeg synes det er ok at folk velger selv, men litt mellom ørene bør man ha. 

Anonymkode: 9d67b...874

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan komme som et sjokk for deg.

 

Men de aller fleste gir blaffen i hva du driver på med.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Tvert  imot! Jeg er gammel nok til å bestemme over mitt eget liv og sette spørsmålstegn ved andre sine rare regler. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Alder og modenhet har ikke nødvendigvis noe med hverandre å gjøre 😉

Ellers var jeg på ferie med en venninne som satt med nesa i mobilen hele tiden. På stranda er nå en ting, men under hver middag 🙁 og som alle avhengig, ble hun sur da jeg var henne legge den bort. Det var ikke for å følge med, men for å spille wf, candy crush etc. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Guppy88 skrev:

Jeg blir nysgjerrig på din mobilbruk når du er på kino/konsert/teater. Forholder du deg til reglene uten å bli provosert der?

Er regelen å slå av så gjør jeg det, ellers er lyd av. Men den sjekkes i evt pauser. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du akseptert å bli valgt bort av venner fordi du satte slike regler? For jeg kunne fint valgt bort venner som ikke aksepterer meg som jeg er. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som meg som er lei av at andre skal bestemme mobilbruk? At de skal bestemme at hvis de henger med andre eller spiser med andre, eller er på besøk så skal mobil ligge i veske, lomme eller i ekstreme tilfelle ; i gangen! 😮

Er det flere som vil styre dette sjøl og ikke sjøl syns det er plagsomt med mobilbruk? 

Med så mange mobiler i omløp, den er nærmest allemannseie, så nekter jeg å tro at alle er så korrekte at mobil i sosiale sammenkomster er fyfy. Min teori er at mange SIER det kun fordi de tror det forventes. 

Tør DU innrømme at andre vil styre VEL mye med DIN mobilbruk? 

 

JEG bruker mobilen hvor jeg vil, og aksepterer ikke at den skal legges i gangen hvertfall. Selvsagt sitter jeg ikke med den konstant, men det skal være MITT valg. 

Anonymkode: 82fec...eb2

Er det ekstremt å ha mobilen i jakkelomma i gangen? Dagens ungdom altså🙄 det er jo veldig uhøflig å sitte å fikle med mobilen når man er på besøk eller ved middagsbordet sammen med andre. Alt som skjer på mobilen din forsvinner jo ikke om du legger den bort i noen timer. Hva med å heller fokusere på dem du er sammen med. Det er frekt å sitte å fikle med mobilen om andre sitter å prøver å snakke med deg. Høres ut som du er kraftig avhengi og bør kanskje prøve å ta grep om dette før det går for langt. 

Anonymkode: 3776d...c18

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du akseptert å bli valgt bort av venner fordi du satte slike regler? For jeg kunne fint valgt bort venner som ikke aksepterer meg som jeg er. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Du kan umulig ha mye folkeskikk. 

Dette minner meg om søskenet mitt og dens samboer, de gangene vi er sammen så sitter de med nesa i mobilen, tilogmed når de skjærer opp biffen under middagen.. dette irriterte meg så grenseløst etterhvert at jeg har kuttet de ut for de hadde tydeligvis ikke interesse for oss andre som var rundt dem. Og dette handler ikke om ungdom på 18-20-22 år, søskenet mitt er nesten 35+

galskap.. 

Anonymkode: 45fbe...0ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan jeg spørre hvor gammel du er ts?

Minner meg litt om nevøen min som kan bli sur om han ikke får å sitte med mobilen eller iPad under middag  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hadde du akseptert å bli valgt bort av venner fordi du satte slike regler? For jeg kunne fint valgt bort venner som ikke aksepterer meg som jeg er. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Hva er du? Hva er det du ønsker å projisere med hvordan du oppfører deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du akseptert å bli valgt bort av venner fordi du satte slike regler? For jeg kunne fint valgt bort venner som ikke aksepterer meg som jeg er. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Hvis jeg hadde venner med så lite folkeskikk at de ikke bare skapte behov for sånne regler, men ikke engang skjønte poenget med dem og mente deres behov for å gjøre som de ville var viktigere enn alt annet, inkludert vennskapet vårt, ville det neppe vært noe stort savn om de forsvant.

Endret av Daria
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ekstremt å ha mobilen i jakkelomma i gangen? Dagens ungdom altså🙄 det er jo veldig uhøflig å sitte å fikle med mobilen når man er på besøk eller ved middagsbordet sammen med andre. Alt som skjer på mobilen din forsvinner jo ikke om du legger den bort i noen timer. Hva med å heller fokusere på dem du er sammen med. Det er frekt å sitte å fikle med mobilen om andre sitter å prøver å snakke med deg. Høres ut som du er kraftig avhengi og bør kanskje prøve å ta grep om dette før det går for langt. 

Anonymkode: 3776d...c18

Jeg er ingen ungdom og er fullt kapabel til å både ha fokus på de rundt meg og ha mobil på bordet :) TS ( og jeg har full kontroll men liker ikke at andre skal bestemme. Og skjønner ikke hvorfor det er greit heller) 

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...