Gå til innhold

Jeg bestemmer over egen mobilbruk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det flere som meg som er lei av at andre skal bestemme mobilbruk? At de skal bestemme at hvis de henger med andre eller spiser med andre, eller er på besøk så skal mobil ligge i veske, lomme eller i ekstreme tilfelle ; i gangen! 😮

Er det flere som vil styre dette sjøl og ikke sjøl syns det er plagsomt med mobilbruk? 

Med så mange mobiler i omløp, den er nærmest allemannseie, så nekter jeg å tro at alle er så korrekte at mobil i sosiale sammenkomster er fyfy. Min teori er at mange SIER det kun fordi de tror det forventes. 

Tør DU innrømme at andre vil styre VEL mye med DIN mobilbruk? 

 

JEG bruker mobilen hvor jeg vil, og aksepterer ikke at den skal legges i gangen hvertfall. Selvsagt sitter jeg ikke med den konstant, men det skal være MITT valg. 

Anonymkode: 82fec...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, andre kan ikke styre din mobilbruk, men jeg synes jo det er innafor av dem å be om at gjester minimerer bruken av den. Det synes jeg burde være en selvfølge, for det ER uhøflig å taste på en telefon når man har en samtale på besøk hos noen. 

Jeg har vært fullstendig avhengig av telefonen selv, men er i en fase hvor jeg er blitt mye flinkere til å la den ligge. Enten det er når jeg drar ut på en gåtur eller besøker venner - eller når jeg har besøk. Det er ufint.

Anonymkode: 5ff93...3b0

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er mitt valg om jeg vil invitere deg hjem til meg. Mobil rundt bordet synes jeg ingenting om. Er mobilen viktigere enn samværet så kan du jo bli hjemme med mobilen din. 

Anonymkode: e5565...7aa

Det  handler jo ikke om det. Men mobilen brukes som klokke, kamera og alt mulig. Og jeg nekter å godta at andre skal bestemme over min bruk. Selvsagt betyr mennesker mest, men det er ikke umulig å kombinere på en fornuftig måte. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det  handler jo ikke om det. Men mobilen brukes som klokke, kamera og alt mulig. Og jeg nekter å godta at andre skal bestemme over min bruk. Selvsagt betyr mennesker mest, men det er ikke umulig å kombinere på en fornuftig måte. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Og i mitt hjem, og i mitt selskap bestemmer jeg hva som er fornuftig.

Anonymkode: 9a982...1cd

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et seriøst problem. Aldri vært bort i noe slik jeg. Visste ikke at slike mennesker fantes. 

Trodde kun dette var noe man hadde på skoler.

Anonymkode: c7109...46e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skjønner ikke at om noen har en slik greie hjemme så er dette et problem når man bare er der på besøk? Jeg hadde lagt fra meg telefonen og latt lyden være på, er det viktig nok ringer vel folk tenker jeg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Klarer du ikke å la mobilen ligge når du er med andre?  En har oppmerksomhet mot de som er tilstede, det er vanlig høflghet. Du høres helt avhengig ut. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er mitt valg om jeg vil invitere deg hjem til meg. Mobil rundt bordet synes jeg ingenting om. Er mobilen viktigere enn samværet så kan du jo bli hjemme med mobilen din. 

Anonymkode: e5565...7aa

Signerer. Er så kjedelig når de du er sammen med bare har nesa ned i mobilen hele tiden. Hvorfor kom du? Når du ikke vil være sosial og må sitte med mobilen hele kvelden. Folk er så avhengig av mobilen det er vilt  

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er ditt eget valg hvordan du oppføre og hvilke hensyn du vil ta. Ønsker du å framstå som uhøflig, egoistisk og uinteressert i de du omgås er det helt opp til deg, akkurat som det er opp til dem hvorvidt de vil fortsette å omgås deg eller ikke. I min verden er det at man ikke sitter med mobilen ved matbordet så selvfølgelig at jeg ikke ville tenkt på å opplyse om det, de fleste av vennene mine har også såpass oppdragelse at det ikke er nødvendig. Så finnes det selvfølgelig alltid unntak og spesielle grunner, men de i fleste tilfeller burde det være overkommelig for de fleste å ha hovedfokuset på de som faktisk er tilstede. Så avhengig er ingen av å hele tiden vite hva akkurat klokken er eller konstant måtte dokumentere og fotografere alt som skjer rundt dem (en annen uting).

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at noen vil at den skal legges bort så man ikke sitter på tlf når det egentlig skulle være kvalitetstid. Men det går jo an å legge den i lomma og la være å sjekke den når du tilbringer tid med noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det flere som meg som er lei av at andre skal bestemme mobilbruk? At de skal bestemme at hvis de henger med andre eller spiser med andre, eller er på besøk så skal mobil ligge i veske, lomme eller i ekstreme tilfelle ; i gangen! 😮

Er det flere som vil styre dette sjøl og ikke sjøl syns det er plagsomt med mobilbruk? 

Med så mange mobiler i omløp, den er nærmest allemannseie, så nekter jeg å tro at alle er så korrekte at mobil i sosiale sammenkomster er fyfy. Min teori er at mange SIER det kun fordi de tror det forventes. 

Tør DU innrømme at andre vil styre VEL mye med DIN mobilbruk? 

 

JEG bruker mobilen hvor jeg vil, og aksepterer ikke at den skal legges i gangen hvertfall. Selvsagt sitter jeg ikke med den konstant, men det skal være MITT valg. 

Anonymkode: 82fec...eb2

Ingen kan styre din mobilbruk.

Det de imidlertid kan styre er hvorvidt de gidder å tilbringe tiden med en idiot som sitter å glor på telefonen sin i stedet for å kommunisere med menneskene som er fysisk tilstede......😊

Anonymkode: 32b9a...e52

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hus, mine regler. Hjemme hos oss sitter vi ikke med mobil rundt matbordet, dette gjelder alle, vi voksne i huset, barna våre og våre gjester. Hvorfor dra på besøk om du har tenkt å sitte med mobilen?

Anonymkode: b6fad...04c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er flere rundt deg som ber deg som gjest om å droppe mobilen, høres det seriøst ut som at det er du som er fellesnevneren her, og at folk har gått lei av at du sitter med telefonen i selskap.

For det er vanlig at man legger fra seg telefonen under samvær med andre, og jeg har aldri blitt bedt om å legge den bort. Altså har ikke min mobilbruk vært et problem for andre.

Unntaket er mannen min, og han har rett. Jeg sitter for mye på telefonen hjemme. Slik dine venner antakelig har det rundt deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig bestemmer du selv over din mobilbruk, og selvfølgelig vil andre vurdere din oppførsel opp mot egne forventninger for god "skikk og bruk". Akkurat som jeg selv bestemmer om jeg vil rape og fise når jeg sitter tilbords med venner.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt hus, mine regler. Hjemme hos oss sitter vi ikke med mobil rundt matbordet, dette gjelder alle, vi voksne i huset, barna våre og våre gjester. Hvorfor dra på besøk om du har tenkt å sitte med mobilen?

Anonymkode: b6fad...04c

Fordi jeg greier FINT å kombinere det at mobilen ligger på bordet og å kommunisere. Til og med min sjef har mobilen med seg på møter. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Guppy88 skrev:

Hvis det er flere rundt deg som ber deg som gjest om å droppe mobilen, høres det seriøst ut som at det er du som er fellesnevneren her, og at folk har gått lei av at du sitter med telefonen i selskap.

For det er vanlig at man legger fra seg telefonen under samvær med andre, og jeg har aldri blitt bedt om å legge den bort. Altså har ikke min mobilbruk vært et problem for andre.

Unntaket er mannen min, og han har rett. Jeg sitter for mye på telefonen hjemme. Slik dine venner antakelig har det rundt deg.

Nei, de som er rundt meg har aldri nevnt slike ting. Dette er slik jeg leser om på sosiale medier, at folk insisterer på at mobilen ikke skal være synlig når man er sammen med andre. 

Og så finns det mellomting mellom å " sitte med nesa nedi mobilen hele tida " og å legge den igjen i gangen. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt hus, mine regler. Hjemme hos oss sitter vi ikke med mobil rundt matbordet, dette gjelder alle, vi voksne i huset, barna våre og våre gjester. Hvorfor dra på besøk om du har tenkt å sitte med mobilen?

Anonymkode: b6fad...04c

Fordi den er klokke, kamera og min kontakt med omverden. Jeg liker tryggheten det gir f.eks ang mine gamle foreldre. Jeg vil vite det med en gang om noe skjer med dem. 

Anonymkode: 82fec...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg greier FINT å kombinere det at mobilen ligger på bordet og å kommunisere. Til og med min sjef har mobilen med seg på møter. TS

Anonymkode: 82fec...eb2

Du virker veldig ung og umoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet ditt da?

Herregud, det er da mange nok som sitter med nesa i mobilen i den grad at folk rundt må lage regler.

Hvis du ikke rammes av det, fint for deg.

Men da forstår jeg ærlig talt ikke en såpass aggressiv overskrift heller.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...