AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #61 Skrevet 23. juli 2019 Jeg går til gynekolog fordi JEG føler meg mest komfortabel der. Jeg går til privat og vil alltid gjøre det. Jeg har behov for å skille på hva jeg forbinder med stedene jeg går til, og skifter ikke legekontor hver gang etter en sjekk. Når noe er traumatisk så vil jeg ikke ha denne opplevelsen på legekontoret jeg hører til fordi jeg vil føle meg trygg på omgivelsen og menneskene istede for å risikere å blande og overføre mine traumer. Anonymkode: a6dc8...3f1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2019 #62 Skrevet 23. juli 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke jomfru, men skjønner ikke poenget med celleprøve bare fordi man har ligget med noen? Så lenge man bruker prevensjon og ikke har noen plager, er det vel ikke noe vits i det? Anonymkode: d712f...a13 Da må du ta celle prøver. Min venninne hadde tegn til celleforandringer i livmorhalsen enda hun ikke har hatt sex på mange år siden mannen er død. Anonymkode: 69099...7a4
Nerine_ Skrevet 24. juli 2019 #63 Skrevet 24. juli 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Flisespikkeri ... det er likegyldig om de drar til fastlege eller gynekolog, poenget er unødvendige undersøkelser man strengt tatt ikke treger, men bare skal sjekke at alt står bra til generelt uten at man har noen grunn til å tro at noe er feil Anonymkode: d712f...a13 Mener du celleprøve er oppskrytt og unødvendig? 2
Sokkar Skrevet 24. juli 2019 #64 Skrevet 24. juli 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Da må du ta celle prøver. Min venninne hadde tegn til celleforandringer i livmorhalsen enda hun ikke har hatt sex på mange år siden mannen er død. Anonymkode: 69099...7a4 Kondom beskytter ikkje skikkelig mot hpv. 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #65 Skrevet 1. august 2019 På 23.07.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om hva gynekologer bør, men fordeling av arbeidsoppgaver og hvilke oppgaver Norske hlesemyndigheter har bestemt at fastleger og gynekologer skal ha. Skulle alle med bagatellmessige rutinecelleprøver forlange å komme til avtalespesialist inne gynekologi, så vil kvinner med større plager og eller sykdom aldri få hjelp, der er nemlig ikke ubegrenset med ledige timer hos gynekologer. Ville du akseptert å måtte vente i 2 måneder dersom du hadde en alvorlig sykdom som utviklet seg negativt dag for dag, fordi gynekologens timeliste er fyllt opp med kvinner som ikke vil ta celleprøve hos fastlegen? Hva kvinner gjør hos privat gynekolog og betaler hele gildet selv, det er en frivillig sak. Private gynekologer er ikke inkludert i min uttalelse over. Det er nelig forskjell også inne ulike yrker på hva de med spesialisering og de uten spesialisering skal gjøre. Men det har vel du aldri hørt om? Du mener kanskje at lagerarbeideren kan føre regnskap, og at personalsjefen skal sitte i kassa? Anonymkode: 86109...001 Hva med alle kvinnene som bruker spiral og får cyster på eggstokkene av det?? Og andre plager. Lager ikke de kø i helse Norge?? Unødvendig og få cyster ved å bruke spiral?? Det er ikke alt som høres enkelt ut som blir det. Enkelt å bruke spiral for de som ikke blir plaget med kramper og blødninger. Men hva med baksiden at du får cyster på eggstokkene over lengre tid? Det opplyser ikke gynekologene om. Anonymkode: aea26...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #66 Skrevet 1. august 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med alle kvinnene som bruker spiral og får cyster på eggstokkene av det?? Og andre plager. Lager ikke de kø i helse Norge?? Unødvendig og få cyster ved å bruke spiral?? Det er ikke alt som høres enkelt ut som blir det. Enkelt å bruke spiral for de som ikke blir plaget med kramper og blødninger. Men hva med baksiden at du får cyster på eggstokkene over lengre tid? Det opplyser ikke gynekologene om. Anonymkode: aea26...9c6 Cyster på eggstokkene er stort sett helt ufarlig. Anonymkode: 7326b...d48
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #67 Skrevet 1. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Cyster på eggstokkene er stort sett helt ufarlig. Anonymkode: 7326b...d48 Ufarlig ja... likevel skapes det kø til gynekologer med kvinner med cyster i alle størrelser og smerter.Og andre plager i forbindelse med cyster. Anonymkode: aea26...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #68 Skrevet 1. august 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ufarlig ja... likevel skapes det kø til gynekologer med kvinner med cyster i alle størrelser og smerter.Og andre plager i forbindelse med cyster. Anonymkode: aea26...9c6 Skjønte ikke helt poenget ditt? Er det dumt å bruke spiral? Anonymkode: 2d0a1...3c1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #69 Skrevet 1. august 2019 På 23.7.2019 den 12.48, AnonymBruker skrev: Kan jeg printe ut svaret ditt og ta med til neste gynekolog time. Dette skal gynekologen min få lese. Kun kvinner med underlivsplager som skal dit ja... Anonymkode: aea26...9c6 Sterkt fristet til å gjøre det samme med min... Jeg går 4 ganger i året. Aldri hatt GU hos fastlegen. Anonymkode: 6d7aa...c11
AnonymBruker Skrevet 1. august 2019 #70 Skrevet 1. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sterkt fristet til å gjøre det samme med min... Jeg går 4 ganger i året. Aldri hatt GU hos fastlegen. Anonymkode: 6d7aa...c11 4 ganger i året? 😮 Anonymkode: b00a6...3be
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #71 Skrevet 2. august 2019 På 23.07.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om hva gynekologer bør, men fordeling av arbeidsoppgaver og hvilke oppgaver Norske hlesemyndigheter har bestemt at fastleger og gynekologer skal ha. Skulle alle med bagatellmessige rutinecelleprøver forlange å komme til avtalespesialist inne gynekologi, så vil kvinner med større plager og eller sykdom aldri få hjelp, der er nemlig ikke ubegrenset med ledige timer hos gynekologer. Ville du akseptert å måtte vente i 2 måneder dersom du hadde en alvorlig sykdom som utviklet seg negativt dag for dag, fordi gynekologens timeliste er fyllt opp med kvinner som ikke vil ta celleprøve hos fastlegen? Hva kvinner gjør hos privat gynekolog og betaler hele gildet selv, det er en frivillig sak. Private gynekologer er ikke inkludert i min uttalelse over. Det er nelig forskjell også inne ulike yrker på hva de med spesialisering og de uten spesialisering skal gjøre. Men det har vel du aldri hørt om? Du mener kanskje at lagerarbeideren kan føre regnskap, og at personalsjefen skal sitte i kassa? Anonymkode: 86109...001 Jeg går til gynekolog kun for celleprøver. Aldri feilt meg noen ting. Betaler fra lommeboken. Om jeg hadde fått henvisning fra lege om akkurat det samme. Så syns du ikke det er greit? Uansett så tar jeg opp en plass i køen. Enten jeg blir innkalt fast som nå eller en lege hadde sendt meg. Skjønner ikke helt poenget med at vi kvinner som kun tar celleprøve ikke er like stort verdt. Anonymkode: aea26...9c6
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #72 Skrevet 2. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Sterkt fristet til å gjøre det samme med min... Jeg går 4 ganger i året. Aldri hatt GU hos fastlegen. Anonymkode: 6d7aa...c11 Men da har du kanskje en gynekologisk sykdom og er en av de som bør følges opp av gynekolog? Anonymkode: 2d0a1...3c1
AnonymBruker Skrevet 2. august 2019 #73 Skrevet 2. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg går til gynekolog kun for celleprøver. Aldri feilt meg noen ting. Betaler fra lommeboken. Om jeg hadde fått henvisning fra lege om akkurat det samme. Så syns du ikke det er greit? Uansett så tar jeg opp en plass i køen. Enten jeg blir innkalt fast som nå eller en lege hadde sendt meg. Skjønner ikke helt poenget med at vi kvinner som kun tar celleprøve ikke er like stort verdt. Anonymkode: aea26...9c6 Det er jo forskjell på tilbud og etterspørsel. Små sykehus i distriktene kan ha store vanskeligheter med å få tak i gynekologer og andre spesialister. Har bodd i små kommuner hvor det ikke finnes privatpraktiserende gynekologer, kanskje ikke i et helt fylke. Da sier det seg jo selv at det er veldig dumt å bruke ressurser på at friske kvinner skal ta celleprøver hos gynekolog på sykehuset når man like lett kan gjøre det hos fastlegen. Det vil jo lage kø som gjør at de med mistanke om kanskje alvorlige sykdommer må vente lenger. I byene er det jo sikker masse gynekologer som driver privat og da er det jo sikkert mye større kapasitet og en helt annen situasjon. Da kan du jo selvfølgelig velge dette om du vil betale for det. Anonymkode: 2d0a1...3c1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå