Gå til innhold

Betale hjemme i sommerferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke tatt betalt fra våre studenter når de har vært hjemme på ferie. Men nå er datteren min ferdig med bachelor og har begynt å jobbe. Da kommer vi til å kreve litt når hun begynner å få lønn. 

Anonymkode: 008c6...a8b

Helt enig med deg. Når de begynner å jobbe må de betale for seg :) 

Anonymkode: b4084...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg. Når de begynner å jobbe må de betale for seg :) 

Anonymkode: b4084...da4

Er det vanlig å ta betalt fra gjester også, som kommer langveisfra og vil besøke dere en ukes tid? Høres litt spesielt ut.

Anonymkode: f6cb4...f5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler bare mat når jeg er hjemme (da jeg liker å spise alene). Ellers i ferier osv betaler jeg ikke nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er voksen og gift. Om foreldrene mine (som bor på andre siden av landet) vil ha meg og kona på besøk, så betaler vi jo ikke leie. Men kjøper såklart inn mat osv og småtterier. Hadde ikke bedt folk på besøk og forventet leie akkurat. men om du tar det som en selvfølge å komme til andres hus/forledrene dine i en lang periode uten at de spesefikt har bedt deg, så burde du såklart dekke alle utgiftene dine selv.

Anonymkode: 4e189...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri måtte betale. Forståelig om der er dårlig økonomi i familien. Jeg er fra en vanlig familie. Ikke spesielt dårlig råd, men ikke spesielt god heller. 

Syns det høres rart ut. Nå som jeg har familie selv så hadde jeg nok handlet inn en del om vi dro på besøk og skulle bli over flere dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å ta betalt fra gjester også, som kommer langveisfra og vil besøke dere en ukes tid? Høres litt spesielt ut.

Anonymkode: f6cb4...f5d

Ikke fra gjester nei, men den du siterte hadde sitert meg, og datteren bodde borte som student, men har friår, jobber og bor hjemme det året. Da synes vi det er greit at hun betaler litt for bo og mat. 

Anonymkode: 008c6...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden, men jeg søsteren min bodde på gården hos pappa (og farmor) 3-4 sommer, ifm sommerjobb når vi var i begynnelsen av 20-årene. Vi betalte ikke noe, men vi kjøpte en del mat selv hvis jeg husker riktig og vi bidro med ganske mange timer i uken på gården, i tillegg til selve  sommerjobben. Så det var ikke akkurat noe tapsprosjekt å ha oss hjemme! 

Anonymkode: 76e54...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Foreldrene mine har god nok råd.

Anonymkode: defd9...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...