Gå til innhold

Hva svarer man mammapolitiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare kutta ut ei venninne som kaller seg "Earth Mama" på alvor... Hadde ammeproblemer og valgte tilslutt mme. Jeg hadde samtidig kul i brystet og var vettskremt for at det var brystkreft og at jeg kom til å dø fra ungen min. Og hun gnåla ivei om at " hadde du bare ammet ville du aldri fått kreft"! Det holdt for min del.

 

....ungen min har nesten aldri vært sjuk, til tross for at jeg ikke ammet helt til skolestart og greier...

Anonymkode: d1597...b8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare vært utveksling av råd og meninger mammapolitiet ønsket så hadde det jo vært greit. Nå er det en gang slik at det ikke er det som er målet til mammapolitiet. De vet best for alle, og gjør noen noe annerledes enn hva de tenker er greit er de verdens verste mammaer.

Og sånt er faktisk ikke greit!

 

Anonymkode: eacac...685

Enig i at om det er meningen å tråkke på andre at det ikke er greit, men tror det gjelder svært få, og veldig spesielle personer evt.

Verden blir et mye hyggeligere sted om en ikke tar alt opp i verste mening! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier enten "det kan jeg prøve neste gang" (hvis jeg mener det, eller ikke orker å diskutere eller forklare) eller jeg forklarer hvorfor jeg gjør som jeg gjør. 

Jeg opplever de fleste i "mammapolitiet" som velmenende. Og ofte er det ikke noe problem å si noe sånt som at "jeg har hørt at det funker for mange å gjøre det sånn, men dette funker bra hos oss". Det er litt for mange som glemmer at både barn og familier er ulike, og at det som løste alt hos dem, ikke nødvendigvis er løsningen hos naboen/venninnen/barnebarnet etc. 

Anonymkode: d8a76...60e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har aldri møtt mammapolitiet. Ungen er 7.månader. Kor er disse folka??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mammahjarte skrev:

Eg har aldri møtt mammapolitiet. Ungen er 7.månader. Kor er disse folka??

Det lurer jeg også på. Jeg har aldri opplevd mammapoliti i løpet av mine fire år som mamma. Ja, velger du å snu bilstolen til ettåringen din kan du jo få en kommentar på det, men da får du trekke til deg de såre tærne - for da er det faktisk ikke du som vet best. 

Anonymkode: 92404...799

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...