Gå til innhold

Hva svarer man mammapolitiet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av mammapolitiet og de som vet «best». Feks har vi gode rutiner. Er heldig med baby. Stille og rolig som regel. Spiser det han skal osv. Men dette er ikke godt nok for de bedrevitende mødrene. Feks om baby gråter litt eller feks snur seg vekk fra skjeen (fordi han har fått nok mat), så skal jeg alltid få gode råd....som jeg overhodet ikke trenger. Hjelper ikke diskutere med disse mødrene heller. Bastante typer. 

Har dere noen geniale svar jeg kan komme med tilbake? Noe som setter de på plass/gjør at man får en slutt på disse rådene?

Anonymkode: 1501a...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På samme måte som du dealer med all form for arroganse og bedrevitenhet. Ignorer de.

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kan ikke huske at jeg har bedt deg om råd,jeg klarer meg helt fin uten råd fra deg takk"

Anonymkode: 0fd18...6e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mitt barn bedre enn deg, men takk for tipset *syrlig smil*

Anonymkode: 20bf8...733

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hvis jeg vil ha råd så spør jeg :)»

Anonymkode: 30dbf...5dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, nei, vi gjør det sånn her, vi. 

Anonymkode: 81f79...dc1

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklarer hvorfor jeg gjør slik jeg gjør, og blir litt grinete - så tror vedkommende tar pointet 😆

Anonymkode: 1a1b4...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du «bæ bu bæ bu her kommer visst mammapolitiet». Mange skjønner ikke selv at er en del av mammapolitiet før man gjør de oppmerksom på det. Da funker denne ganske godt, og mange blir litt sjokkerte over at de er det selv og at det ikke er alle andre. 

Anonymkode: f60ac...6d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt svar er stor sett; hm, ja, kanskje det. 

Kjører stort sett «happy and stupid». gidder ikke lage oppstyr rundt gode råd.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, atropos said:

Mitt svar er stor sett; hm, ja, kanskje det. 

Kjører stort sett «happy and stupid». gidder ikke lage oppstyr rundt gode råd.

Dette her. Det er virkelig INGEN grunn til å gjøre det til en konkurranse om hvem som vet best.

Så jeg svarer alltid noe intetsigende som "ja, kanskje det" også gjør jeg akkurat som jeg hadde tenkt.

Ja. Med mindre jeg er enig i forslaget. Noen ganger har andre gode tips 

Anonymkode: ecc34...003

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir dem dette fjeset.

 

😑

(For de som ikke ser smileyen så er det en rett munn og to rette øyne.  Et uinteressert fjes mao.)

Og hvis de fortsatt ikke skjønner tegninga sier jeg «...ja.» 

Og gjør som jeg vil og vet fungerer selv.

Endret av aasgaardsreia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å si noe tilbake? Er det konkurranse om å bitche mest? Si «Åja» og ikke noe mer. Ignorer det.

Anonymkode: 8ee8e...af4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er det dere treffer alle disse medlemmene av mammapolitiet? Jeg har igrunnen bare møtt hyggelige mennesker jeg? Høres ut som det er uvanlig? 

Anonymkode: 10a10...c4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HERLIGHET DA FOLK! Skal man virkelig ikke kunne utveksle råd og meninger? It takes a village. Slutt med krenkefestivalen og forklar heller at «åja, dette funker for meg». Bli heller glad for at du har noen i livet ditt som er interessert nok til å prate babyfjas med deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Joppeline, men blir det for ille kan du jo alltids svare som jeg gjorde da jeg fikk spader av den nedlatende bedrevitingen til en bekjent. "Jeg ønsker ikke å bli en sånn mor som du er, så det er best om du ikke blander deg mer". Hun ble veldig fornærmet, men det var nå greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klarer fint å argumentere for hvorfor jeg gjør hva jeg gjør med mitt barn. Jeg vet godt hva som er bra og hva jeg burde skjerpe meg på.

Men så lenge jeg ikke bedriver omsorgssvikt så lever nok barnet mitt godt nok med at jeg ikke er helt perfekt, mens jeg prøver å forbedre det som ikke er helt bra. 

Og ingen mammaer eller pappaer er perfekt. Alle har forbedringspotensiale. Forskjellen på meg og mammapoliti er at jeg ikke driver med mammashaming. Og dermed kan trøste meg med at jeg i det minste er et litt bedre medmenneske😊

Kom gjerne med konstruktive tips og råd, men det er jo langt i fra det mammapolitiet gjør. De prøver bare å få andre mammaer til å føle seg fæl, og det er overhodet ikke bra.

Anonymkode: eacac...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man mammapoliti hvis man gir noen et godt råd?

Jeg tenker at mammapolitiet er de som kritiserer andre mødre og er bedrevitende og nedlatende. 

Litt må man kunne tole. 

Anonymkode: 1b8f1...d90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Joppeline skrev:

HERLIGHET DA FOLK! Skal man virkelig ikke kunne utveksle råd og meninger? It takes a village. Slutt med krenkefestivalen og forklar heller at «åja, dette funker for meg». Bli heller glad for at du har noen i livet ditt som er interessert nok til å prate babyfjas med deg.

Hadde det bare vært utveksling av råd og meninger mammapolitiet ønsket så hadde det jo vært greit. Nå er det en gang slik at det ikke er det som er målet til mammapolitiet. De vet best for alle, og gjør noen noe annerledes enn hva de tenker er greit er de verdens verste mammaer.

Og sånt er faktisk ikke greit!

 

Anonymkode: eacac...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt ett svar på dette selv 😅

Mammapolitiet kommer visst i alle aldere. Det kom en gammel dame bort til meg og fortalte meg hvordan jeg skulle holde babyen min, hun hadde hatt seks babyer så dette kunne hun..

Ble litt paff.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...