Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke kvinner forskjellen på kritikk og hat?


Husholdning1

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

I all verden. Det å tro alle kvinner er like er da ikke hat. Selv om jeg ikke har nevnt noen verdens ting om at alle kvinner er like eller at jeg ser ned på dem ...

Hele holdningen din og måten du snakker om kvinner på viser det veldig tydelig. Ikke prøv å lek at du ikke vet det selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

I all verden. Det å tro alle kvinner er like er da ikke hat. Selv om jeg ikke har nevnt noen verdens ting om at alle kvinner er like eller at jeg ser ned på dem ...

Nei det er ikke hat, der er jeg enig med deg, men det viser en mangel på intelligens. 

Anonymkode: a74ca...00a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Deerinspotlight skrev:

Hele holdningen din og måten du snakker om kvinner på viser det veldig tydelig. Ikke prøv å lek at du ikke vet det selv. 

Trenger ikke leke. Hvorfor skulle jeg tro at noe som ikke stemmer stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Deerinspotlight skrev:

Hele holdningen din og måten du snakker om kvinner på viser det veldig tydelig. Ikke prøv å lek at du ikke vet det selv. 

Jeg opplever ikke trådstarter som hatefull, men jeg oppfatter ham som enkel i topplokket..under den forutsetning at han er seriøs med sitt spørsmål. 

Anonymkode: a74ca...00a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke hat, der er jeg enig med deg, men det viser en mangel på intelligens. 

Anonymkode: a74ca...00a

Det gjør det nok. Men er det noen som tror alle kvinner er like da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalisering og fordommer er sterkt beslekted med og ofte det samme som hat. Rasisme og homofobi er bare et par eksempler. Å si at "kvinner klarer ikke ditt og datt", "kvinner forstår aldri ditt og datt" uten at det har noe som helst med virkeligheten å gjøre er kvinnefiendtlig. 

Dere som forsvarer trådstarter med at han bare er dum skjønner ikke at dette ofte er hvordan slike folk slipper unna med sitt kvinnehat. Bare se på Donald Trump. 

Endret av Deerinspotlight
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Deerinspotlight skrev:

Generalisering og fordommer er sterkt beslekted med og ofte det samme som hat. Rasisme og homofobi er bare et par eksempler. Å si at "kvinner klarer ikke ditt og datt", "kvinner forstår alrdi ditt og datt" uten at det har noe som helst med virkeligheten å gjøre er kvinnefiendtlig. 

Nei, det er ikke fiendtlig. For å være fiendtlig må det finnes en fiendtlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei, det er ikke fiendtlig. For å være fiendtlig må det finnes en fiendtlighet.

Å påstå at den gruppen du tilhører er bedre enn den andre er fiendtlig. Akkurat som det er fiendtlig om en hvit person sier de er bedre en alle mørkhudede. Problemet er bare at du tror du faktisk er bedre så du tror du bare leverer fakta mens det du egentlig gjør er å spre fordommer. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Deerinspotlight skrev:

Å påstå at den gruppen du tilhører er bedre enn den andre er fiendtlig. Akkurat som det er fiendtlig om en hvit person sier de er bedre en alle mørkhudede. Problemet er bare at du tror du faktisk er bedre så du tror du bare leverer fakta mens det du egentlig gjør er å spre fordommer. 

Nei, det er ikke fiendtlig. Å være fiendtlig krever fiendtlighet. Altså meget negativ innstilling til noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Nei, det er ikke fiendtlig. Å være fiendtlig krever fiendtlighet. Altså meget negativ innstilling til noen. 

Duh. Meget negativ instilling til kvinner er akkurat det du har. Man trenger bare se på tittelen på tråden for å se det. Slutt å leke idiot. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kritikken er hyppig og konstant går på én spesiell gruppe mennesker ER det hat.

Anonymkode: 6d324...7d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Deerinspotlight skrev:

Duh. Meget negativ instilling til kvinner er akkurat det du har. Man trenger bare se på tittelen på tråden for å se det. Slutt å leke idiot. 

Et spørsmål om hvorfor kvinner ikke forstår opplagte forskjeller er ikke meget negativ innstilling til kvinner. Det er et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når kritikken er hyppig og konstant går på én spesiell gruppe mennesker ER det hat.

Anonymkode: 6d324...7d5

Nei, det er det ikke. Hat krever et hat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Deerinspotlight skrev:

Generalisering og fordommer er sterkt beslekted med og ofte det samme som hat.

Dette underforaet heter «skråblikk og generaliseringer.» Mener du med dette at KG's moderatorteam har laget et forum som tilrettelegger for hat? Siden det ofte er det samme som hat og at generalisering er så sterkt beslektet med hat?

Anonymkode: 07068...500

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Et spørsmål om hvorfor kvinner ikke forstår opplagte forskjeller er ikke meget negativ innstilling til kvinner. Det er et spørsmål.

Det er et negativt ladet spørsmål i forhold til kvinner som sier at du mener ingen kvinner skjønner forskjellen. Ikke prøv deg en gang med "jeg sa ikke alle kvinner" for spørsmålet er ordlagt som om det gjelder alle. Det kan hvem som helst se. 


Det komiske her er at du har vist oss flere ganger nå at du ikke vet forskjellen på hat og kritikk selv 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har alle menn på Kvinneguiden micropenis?

Bare sånn siden vi generaliserer.

Anonymkode: cccd1...8b6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Deerinspotlight skrev:

Det er et negativt ladet spørsmål i forhold til kvinner som sier at du mener ingen kvinner skjønner forskjellen. Ikke prøv deg en gang med "jeg sa ikke alle kvinner" for spørsmålet er ordlagt som om det gjelder alle. Det kan hvem som helst se. 


Det komiske her er at du har vist oss flere ganger nå at du ikke vet forskjellen på hat og kritikk selv 

1. Det er ikke negativt ladet.

2. Ingenting i spørsmålet så mye som antyder at ingen kvinner skjønner forskjellen.

3. Spørsmålet er ikke ordlagt som om det gjelder alle. Da hadde det stått "Hvorfor skjønner ingen kvinner forskjellen på kritikk og hat?"

 

Det triste er at du og mange andre tror at kritikk er hat, noe det ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har alle menn på Kvinneguiden micropenis?

Bare sånn siden vi generaliserer.

Anonymkode: cccd1...8b6

Har alle menn på kg mikropenis? I såfall er det vel fordi de ikke vokste mer enn de gjorde i puberteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

1. Det er ikke negativt ladet.

2. Ingenting i spørsmålet så mye som antyder at ingen kvinner skjønner forskjellen.

3. Spørsmålet er ikke ordlagt som om det gjelder alle. Da hadde det stått "Hvorfor skjønner ingen kvinner forskjellen på kritikk og hat?"

 

Det triste er at du og mange andre tror at kritikk er hat, noe det ikke er.

Så om jeg lagde en tråd der det sto "Hvorfor skjønner menn ingenting?" så hadde du tenkt "åja de snakker bare om et par menn"? Tviler jeg veldig sterkt på.

Kritikk er hat når det ikke har noe som helst sammenheng med sannheten og bare er noe du har bestemt deg for at gjelder en gruppe du ikke liker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...