Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke kvinner forskjellen på kritikk og hat?


Husholdning1

Anbefalte innlegg

1 time siden, Deerinspotlight skrev:

Det er et negativt ladet spørsmål i forhold til kvinner som sier at du mener ingen kvinner skjønner forskjellen. Ikke prøv deg en gang med "jeg sa ikke alle kvinner" for spørsmålet er ordlagt som om det gjelder alle. Det kan hvem som helst se. 

Hvis jeg sier at "hunder har 4 bein", betyr det da at jeg mener denne hunden ikke eksisterer?:

faithnewthumb.jpg

Det er ekstremt irrasjonell å ta åpenbart generelle uttalelser som absolutter slik som  du gjør.

Anonymkode: 822b7...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Deerinspotlight skrev:

Kritikk er hat når det ikke har noe som helst sammenheng med sannheten og bare er noe du har bestemt deg for at gjelder en gruppe du ikke liker. 

Har det ikke noe med sannheten å gjøre? Du kan jo bare se på førstesiden på dette underforumet for å se FLERE tråder som bekrefter TS sitt utsagn.

Anonymkode: 822b7...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, kvinners hjerne er mindre enn menns hjerne. Det er fra 200g til opp til 500g forskjell i hjernestørrelse mellom menn og kvinner. Det er mye hjernemasse som skal kunne prosessere tanker og behandle forskjellige inntrykk, se sammenhenger, og så videre. Det gjør, mistenker jeg, at kvinner har lettere for å se ting gjennom et "følelsesfilter", fordi de ikke har kapasitet til å sette ting helt i sammenheng, se ting i et større perspektiv. Ikke som i at kvinner er dumme, men som i at, de har ikke den kapasiteten. Derfor sier kvinner så ofte at, "dette føles ut som om du er bitter", "det føles ut som om du er en incel", "det føles ut som om du prøver å si at...", heller enn å se på argumentet, finne feilen i påstandene, og angripe det som altså fører til en feilaktig konklusjon. De har ikke den kapasiteten. Det er ikke det at kvinner ikke kan tenke logisk, det kan de. Men de styres i litt større grad enn menn av følelser. Fordi menn har litt større kapasitet enn kvinner, rent kognitivt sett. I og med at vi har en større hjerne.

Anonymkode: 15686...a69

Hvaler har større hjerne enn mennesker så de må være smartere enn oss da. Bare skitsnakk. Folk som deg finner på hvilken som helst dårlig unnskyldning for å se ned på kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om menn er så mye smartere hvorfor henger du på et forum for kvinner? Hvorfor spør du kvinner om ting når du mener du vet bedre selv og bare kverulerer om vi svarer? For å gjøre narr? Du kan i så fall ikke påstå at du ikke er negativt innstilt til kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Husholdning1 skrev:

At en gruppe kvinner ikke skjønner forskjellen på kritikk og hat er jo åpenbart. Nei, det at jeg skriver kvinner betyr ikke flertallet av kvinner. Det kan bety det, men det kommer jo an på antallet som ikke skjønner forskjellen.

Hvis man mener alle eller ingen, så skriver man "alle" eller "ingen" i teksten.


Her er det tydelig at du:

1. Ikke leste det jeg skrev (eller rett og slett ikke forsto det)
2. Bare gjentar det du allerede har skrevet flere ganger.

 

 

Anonymkode: e09ff...30d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Kvinner er mer følelelselstyrte. Helt klart. Jeg jobber ofte med menn. Blir lei utbrudd og deres måte å konfrontere på. Slitsomt å høre på, men de ordner opp der og da. Greit nok.

Kvinner blir mer defensive og kritikk blir tatt ille opp iblant. Vi tåler det ikke så godt som menn. Vi konfronterer sjelden, og når en først gjør så blir det drama. Og "hat fordi det har utviklet seg over tid. Så det er forskjellen. Kvinner kritiserer ikke; de "hater" Det er unntak bare for å si det! 

Vi?
Du kan jo starte med å snakke for deg selv, og la andre kvinner snakke for seg. En veldig grei ordning.

Anonymkode: e09ff...30d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså, kvinners hjerne er mindre enn menns hjerne. Det er fra 200g til opp til 500g forskjell i hjernestørrelse mellom menn og kvinner. Det er mye hjernemasse som skal kunne prosessere tanker og behandle forskjellige inntrykk, se sammenhenger, og så videre. Det gjør, mistenker jeg, at kvinner har lettere for å se ting gjennom et "følelsesfilter", fordi de ikke har kapasitet til å sette ting helt i sammenheng, se ting i et større perspektiv. Ikke som i at kvinner er dumme, men som i at, de har ikke den kapasiteten. Derfor sier kvinner så ofte at, "dette føles ut som om du er bitter", "det føles ut som om du er en incel", "det føles ut som om du prøver å si at...", heller enn å se på argumentet, finne feilen i påstandene, og angripe det som altså fører til en feilaktig konklusjon. De har ikke den kapasiteten. Det er ikke det at kvinner ikke kan tenke logisk, det kan de. Men de styres i litt større grad enn menn av følelser. Fordi menn har litt større kapasitet enn kvinner, rent kognitivt sett. I og med at vi har en større hjerne.

Anonymkode: 15686...a69

Størrelse på hjerne og intelligens/kapasitet har ikke så stor sammenheng som du tror (kun 10% av intelligensen er knyttet til størrelsen på hjernen). Jeg foreslår at du bruker hjernekapasiteten din til å lese deg mer opp på hjernen. Du kan jo begynne med denne side :)

https://www.dr.dk/interaktiv/webfeature/hjerner

Visste du forresten at Albert Einstein hadde en mindre hjerne enn en gjennomsnittlig kvinnehjerne?

 

Anonymkode: e09ff...30d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del kvinner. 

Tror kanskje det er fordi kvinner er veldig opptatt av å bli likt av flest mulig og elsket. Alle vil vel egentlig bli elsket uansett hva de finner på, men vi trenger alle kritikk for å bli den beste versjonen av oss selv. Det tror jeg en del kvinner ikke skjønner. Jeg er kvinne selv, men blir ofte utrolig irritert pga av akkurat dette. Hvis jeg f.eks kritisierer en venninne som oppfører seg som en dass, er det veldig ofte totalt bortkastestet fordi det som typisk skjer er at vedkomende bare ditcher meg som venn, nekter å snakke med meg i evig fremtid eller furter som unge og lager drama i en liten evighet etterpå. I det hele tatt: gjør absolutt alt annet enn å ta innover seg kritikken og i det minste vurdere om den er relevant. Utrolig irriterende.

Anonymkode: c63ab...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Deerinspotlight said:

Duh. Meget negativ instilling til kvinner er akkurat det du har. Man trenger bare se på tittelen på tråden for å se det. Slutt å leke idiot. 

Kanskje ts er idiot? :) 

Anonymkode: 82bde...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En del kvinner. 

Tror kanskje det er fordi kvinner er veldig opptatt av å bli likt av flest mulig og elsket. Alle vil vel egentlig bli elsket uansett hva de finner på, men vi trenger alle kritikk for å bli den beste versjonen av oss selv. Det tror jeg en del kvinner ikke skjønner. Jeg er kvinne selv, men blir ofte utrolig irritert pga av akkurat dette. Hvis jeg f.eks kritisierer en venninne som oppfører seg som en dass, er det veldig ofte totalt bortkastestet fordi det som typisk skjer er at vedkomende bare ditcher meg som venn, nekter å snakke med meg i evig fremtid eller furter som unge og lager drama i en liten evighet etterpå. I det hele tatt: gjør absolutt alt annet enn å ta innover seg kritikken og i det minste vurdere om den er relevant. Utrolig irriterende.

Anonymkode: c63ab...2dc

Det er like mange menn som ikke tåler kritikk som damer. Det har ikke med kjønn å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, kvinners hjerne er mindre enn menns hjerne. Det er fra 200g til opp til 500g forskjell i hjernestørrelse mellom menn og kvinner. Det er mye hjernemasse som skal kunne prosessere tanker og behandle forskjellige inntrykk, se sammenhenger, og så videre. Det gjør, mistenker jeg, at kvinner har lettere for å se ting gjennom et "følelsesfilter", fordi de ikke har kapasitet til å sette ting helt i sammenheng, se ting i et større perspektiv. Ikke som i at kvinner er dumme, men som i at, de har ikke den kapasiteten. Derfor sier kvinner så ofte at, "dette føles ut som om du er bitter", "det føles ut som om du er en incel", "det føles ut som om du prøver å si at...", heller enn å se på argumentet, finne feilen i påstandene, og angripe det som altså fører til en feilaktig konklusjon. De har ikke den kapasiteten. Det er ikke det at kvinner ikke kan tenke logisk, det kan de. Men de styres i litt større grad enn menn av følelser. Fordi menn har litt større kapasitet enn kvinner, rent kognitivt sett. I og med at vi har en større hjerne.

Anonymkode: 15686...a69

Ja og menn har større rasshøl enn kvinner hva er poenget? Såklart er hjernen mindre når de fleste kvinner er mindre enn menn det sier jo seg selv.

De fleste forstår forskjell på kritikk og hat, men her inne går all "kritikken" ut på at kvinner er ditt og datt og etterhvert kommer innleggende som er mer nedsettende. Scroll nedover her eller på singelliv og du ser flust av "hvorfor er kvinner blablabla". Det ER mye kvinnehst her inne dessverre.

Anonymkode: ffd5f...bb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Deerinspotlight skrev:

Om menn er så mye smartere hvorfor henger du på et forum for kvinner? Hvorfor spør du kvinner om ting når du mener du vet bedre selv og bare kverulerer om vi svarer? For å gjøre narr? Du kan i så fall ikke påstå at du ikke er negativt innstilt til kvinner. 

KG er god underholdning siden kunnskapsnivået er generelt lavt her. 

Så lenge jeg ikke er negativt innstilt til kvinner kan jeg selvsagt påstå jeg ikke er negativt innstilt til kvinner. Det kunne jeg forsåvidt påstått om heg var negativt innstilt til kvinner også, men det er jeg altså ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Deerinspotlight skrev:

Om menn er så mye smartere hvorfor henger du på et forum for kvinner? Hvorfor spør du kvinner om ting når du mener du vet bedre selv og bare kverulerer om vi svarer? For å gjøre narr? Du kan i så fall ikke påstå at du ikke er negativt innstilt til kvinner. 

Nok en kvinne som ikke klarer å se forskjellen på kritikk av kvinner og hat mot kvinner. De som hater kvinner henger ikke på KG. De som kritiserer kvinner på KG gjør det fordi vi vet at om kvinner bare var klare og bevisste noen forskjeller mellom menn og kvinner så ville livene til kvinnene bli så mye enklere og mindre kompliserte.

Anonymkode: 15686...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nok en kvinne som ikke klarer å se forskjellen på kritikk av kvinner og hat mot kvinner. De som hater kvinner henger ikke på KG. De som kritiserer kvinner på KG gjør det fordi vi vet at om kvinner bare var klare og bevisste noen forskjeller mellom menn og kvinner så ville livene til kvinnene bli så mye enklere og mindre kompliserte.

Anonymkode: 15686...a69

Men de fleste er bevisst forskjeller så hva er poenget? Og hva slags forskjeller er det som diskuteres her? Det går bare i : kvinner bør ikke ha sex men menn bør det fordi de trenger variasjon, kvinner bør holde seg hjemme men menn bør jobbe osv.

Mao utdaterte og kvinnefiendelige holdninger. Og vi trenger ingen til å forklare oss forskjeller da vi selv har erfart disse-på godt og vondt.

Anonymkode: ffd5f...bb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi?
Du kan jo starte med å snakke for deg selv, og la andre kvinner snakke for seg. En veldig grei ordning.

Anonymkode: e09ff...30d

Må jeg alltid legge til at det fins unntak? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde menn ikke vært så vanvittig følelsesstyrt så hadde det vært fred på jorden. 

Anonymkode: 7f160...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde menn ikke vært så vanvittig følelsesstyrt så hadde det vært fred på jorden. 

Anonymkode: 7f160...6d6

Godt mulig, men det forklarer lite av spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde menn ikke vært så vanvittig følelsesstyrt så hadde det vært fred på jorden. 

Anonymkode: 7f160...6d6

Viste du at kvinner med makt opp igjennom historien har vært like villige til å starte kriger som menn.

Anonymkode: 941f1...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...