AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #21 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har skikkelig sympati. Skulle gjerne kjøpt den greia de har for 10 spenn for deg og gitt de en drittvurdering. Anonymkode: 9aef9...534 Bor du i Oslo?? 🤣 Neida... Du står i fare for å ødelegge scoren din mer ved å kontakte disse drittfolka. Det verste er, denne personen har ødelagt mange perfekte scorer. En person har nå 7,5 i score pga denne selgeren! En annen 8,7... Pga én person!! Folk som gir dårlige scorer jevnt over burde få sine scorer vurdert lavere enn andres. Det er jo de som er problemet... 🤣 Min score er veldig fin fortsatt, har heldigvis fått masse 10-ere. Dette vil gå over, det er ikke verdens undergang, men det er skikkelig kjipt akkurat nå... Anonymkode: 3d088...4b9 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #22 Skrevet 19. juli 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk en dårlig vurdering på finn.no... Vi hadde helt fin kommunikasjon med høflige fraser, jeg hentet varene til avtalt tid og det var ingen problemer, trodde jeg. Jeg fikk hjelp til å bære, men det var ikke tunge og store ting og selger tilbø seg å gjøre det. Merker at jeg er ganske irritert men vil lære av det; hva trekker du for når kjøp og salg gjennomføres? Er det flere som har fått tilbakemeldinger de er uenige i? Og har dere opplevd at en dårlig vurdering gjør utslag i at selgere ikke vil selge til deg eller at kjøpere blir skeptiske? Hvor mye legger du i tilbakemeldingene på finn.no når du kjøper/selger? Fader, jeg ønsket å holde perfekt score... Og i tillegg tar jeg nok dette litt vel personlig. Anonymkode: 3d088...4b9 Systemet med vurderinge rpå finn er bare elendig. Særlig der du er uheldig og treffer på noen som gir deg lavere enn 10, totalt og ikke skriver kommentar om hva de er misfornøyd så står du der som ett spørsmålstegn uten å forstå hva den andre er misfornøyd med. Noen gir åpenbart lave scors for å være ugrei. Men så har du den andre varianten. Du møter på en person som du bruker mye tid på. Tid på å svare på ting, tid på å vente på at de skal dukke opp, uten at de kommer, og uten at de gir beskjed før neste dag om at de skal komme, for så å skjelle deg ut fordi du okke har fortalt dem i eposten om hva der står i annonsen og de kan lese der, med eller uten google translate. Prøv å gi og skrive en ræva dårlig og ærlig vurdering av en slik, du ts, så skal du se hva som skjer. Jo, få timer etterpå så er vurderingen slettet og du får en replimande fra finn om å skjerpe deg fordi vurderingen skal bare gjøres når en handel har blitt gjennomført. Men det er slike ræva folk man ikke vil handle med på finn, ikke vil ha henvendelser fra og vil bli advart mot å bruke tid på. Skal man blokkere noen, så er det bare mulig på hver enkelt annonse og da har man alt brukt unødvendig tid på en person en ikke vil ha noe med å gjøre. Jeg har begynt å bruke markedsplassen på facebook. Anonymkode: 54bc0...73b 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #23 Skrevet 19. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bor du i Oslo?? 🤣 Neida... Du står i fare for å ødelegge scoren din mer ved å kontakte disse drittfolka. Det verste er, denne personen har ødelagt mange perfekte scorer. En person har nå 7,5 i score pga denne selgeren! En annen 8,7... Pga én person!! Folk som gir dårlige scorer jevnt over burde få sine scorer vurdert lavere enn andres. Det er jo de som er problemet... 🤣 Min score er veldig fin fortsatt, har heldigvis fått masse 10-ere. Dette vil gå over, det er ikke verdens undergang, men det er skikkelig kjipt akkurat nå... Anonymkode: 3d088...4b9 Haha🤣🤣🤣 Bor på løkka!!! Ja ser du!!! Sånn som med Arild!! Jævla finn-sabotører ass!!!! Nei, er jo ikke verdens undergang men det ee jævla kjipt å få dårlig vurdering. Spesielt uten grunn. Jeg vurderer faktisk å skrive dette til Arild; 'Hei. Ser du ga meg 7.5 i score. Vil du forklare hvorfor? Jeg kjørte til 'Slemmestad'med to barn i bilen for å levere denne gjenstanden til deg. I tillegg ringte du meg sent, og ringte meg før kl 7 dagen etterpå for å spørre om jeg kunne levere gjenstanden på deli de luca ved National. Jeg sa at jeg kan det, men jeg kan ikke før 13. Da sa du at jeg kunne levere den til Aninipanini i kassa. Ti på 13 ringer du meg for å spørre om jeg kan møte deg på slemmestad. All flaks for deg skulle jeg til Vollen og kunne det, og valgte å dra tidligere for å få levert. Varen var også til en lav pris, og jeg tok mye hensyn til deg fordi du virket litt uerfaren med netthandel o.l. nå ser jeg at du gir dårlige vurderinger til alle og lurer rett og slett på grunnen?' Haha Kommer ikke til å gjøre det men det var godt å få det ut. Navn og steder er fiktivt Anonymkode: 9aef9...534 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #24 Skrevet 19. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bor du i Oslo?? 🤣 Neida... Du står i fare for å ødelegge scoren din mer ved å kontakte disse drittfolka. Det verste er, denne personen har ødelagt mange perfekte scorer. En person har nå 7,5 i score pga denne selgeren! En annen 8,7... Pga én person!! Folk som gir dårlige scorer jevnt over burde få sine scorer vurdert lavere enn andres. Det er jo de som er problemet... 🤣 Min score er veldig fin fortsatt, har heldigvis fått masse 10-ere. Dette vil gå over, det er ikke verdens undergang, men det er skikkelig kjipt akkurat nå... Anonymkode: 3d088...4b9 Du kommer deg aldri opp igjen på 10, uansett hva du gjør. Jeg har mengder av 10ere før en idiot jeg ikke forstår hva var misfornøyd med kom med en dårlig score. Anonymkode: 54bc0...73b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #25 Skrevet 19. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kommer deg aldri opp igjen på 10, uansett hva du gjør. Jeg har mengder av 10ere før en idiot jeg ikke forstår hva var misfornøyd med kom med en dårlig score. Anonymkode: 54bc0...73b Vel etter Arild skal jeg aldri selge til noen som har gjort sånn igjen. Jeg skrev en vurdering av en kjøper en gang hvor jeg tapte penger på handelen. Hun prutet og brukte lang tid og hele pakka. Ga henne lav score. Forklarte hvorfor i kommentaren. Finn lot det stå. Sjekka henne igjen nå og flere har samme opplevelse. hvorfor blir hun ikke utestengt? Anonymkode: 9aef9...534 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #26 Skrevet 19. juli 2019 Har selv fått «dårlig» (dvs. ikke helt perfekt) vurdering som selger. Skjønner ikke bæret av hvorfor for alt gikk jo prikkfritt, varen var helt ny og perfekt og jeg tok meg til og med tid til å underholde kjøperens skravling om gjenstanden i et kvarter. Også fikk jeg mindre-enn-perfekt vurdering Kan ikke skjønne annet enn at kjøperen har gitt meg lav score på «hvordan gikk overleveringen», da kjøper bodde en time unna og ikke hadde bil, så jeg vet han styra en del med å få skyss 🤷♂️ Anonymkode: 893ca...e26 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #27 Skrevet 19. juli 2019 Hvis du ikke gir vurdering så blir ikke demmes lagt ut heller og omvendt. Jeg ga bort fotballsko som kostet 3000 i fjor og blitt spilt med i maks 20 timer. Fikk 7,5. Altså...... Jeg ble fornermet ja. Anonymkode: 3551c...5bc 13
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #28 Skrevet 19. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har selv fått «dårlig» (dvs. ikke helt perfekt) vurdering som selger. Skjønner ikke bæret av hvorfor for alt gikk jo prikkfritt, varen var helt ny og perfekt og jeg tok meg til og med tid til å underholde kjøperens skravling om gjenstanden i et kvarter. Også fikk jeg mindre-enn-perfekt vurdering Kan ikke skjønne annet enn at kjøperen har gitt meg lav score på «hvordan gikk overleveringen», da kjøper bodde en time unna og ikke hadde bil, så jeg vet han styra en del med å få skyss 🤷♂️ Anonymkode: 893ca...e26 Men da har jo selger selv godtatt å kjøre som en del av avtalen! Da kan man ikke trekke folk for at de kjører! Argh!! Finn burde ha et system her. Gir man dårligere enn 10 må man begrunne. Anonymkode: 3d088...4b9 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #29 Skrevet 19. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer deg aldri opp igjen på 10, uansett hva du gjør. Jeg har mengder av 10ere før en idiot jeg ikke forstår hva var misfornøyd med kom med en dårlig score. Anonymkode: 54bc0...73b Nei, det er klart, men det ødelegger ikke alt. Kan fortsatt få 9,9. Har man mange vurderinger er ikke det så merkelig, sånn egentlig. Selv om jeg vil ha 10! 🤣 Anonymkode: 3d088...4b9 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #30 Skrevet 19. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke gir vurdering så blir ikke demmes lagt ut heller og omvendt. Jeg ga bort fotballsko som kostet 3000 i fjor og blitt spilt med i maks 20 timer. Fikk 7,5. Altså...... Jeg ble fornermet ja. Anonymkode: 3551c...5bc Wow!!! Det er frekt! Å få noe for så å klage!? Takk for at du fortalte, det gjør at jeg føler det kunne vært MYE verre. Hadde vært forbanna om jeg var deg. Dessverre vet man ikke hva den andre har skrevet før man selv har vurdert. Og jeg synes det er greit å vurdere når handelen har vært fin. Fra nå av skal jeg være nøyere på hvem jeg vurderer ja... Anonymkode: 3d088...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #31 Skrevet 19. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha🤣🤣🤣 Bor på løkka!!! Ja ser du!!! Sånn som med Arild!! Jævla finn-sabotører ass!!!! Nei, er jo ikke verdens undergang men det ee jævla kjipt å få dårlig vurdering. Spesielt uten grunn. Jeg vurderer faktisk å skrive dette til Arild; 'Hei. Ser du ga meg 7.5 i score. Vil du forklare hvorfor? Jeg kjørte til 'Slemmestad'med to barn i bilen for å levere denne gjenstanden til deg. I tillegg ringte du meg sent, og ringte meg før kl 7 dagen etterpå for å spørre om jeg kunne levere gjenstanden på deli de luca ved National. Jeg sa at jeg kan det, men jeg kan ikke før 13. Da sa du at jeg kunne levere den til Aninipanini i kassa. Ti på 13 ringer du meg for å spørre om jeg kan møte deg på slemmestad. All flaks for deg skulle jeg til Vollen og kunne det, og valgte å dra tidligere for å få levert. Varen var også til en lav pris, og jeg tok mye hensyn til deg fordi du virket litt uerfaren med netthandel o.l. nå ser jeg at du gir dårlige vurderinger til alle og lurer rett og slett på grunnen?' Haha Kommer ikke til å gjøre det men det var godt å få det ut. Navn og steder er fiktivt Anonymkode: 9aef9...534 Ja, det føles godt å få det ut. 🤣 Sabotøren Arild. Håper han nyter pensjonisttilværelsen sin alene. Han er tydeligvis en sur gammel gubbe... Anonymkode: 3d088...4b9 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #32 Skrevet 19. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men da har jo selger selv godtatt å kjøre som en del av avtalen! Da kan man ikke trekke folk for at de kjører! Argh!! Finn burde ha et system her. Gir man dårligere enn 10 må man begrunne. Anonymkode: 3d088...4b9 Ja, det var sånn passelig irriterende. Særlig siden handelen (etter mitt syn) gikk helt fint (sett bort i fra at det ble unødvendig mange meldinger frem og tilbake siden kjøperen slet med å få skyss 🙄) Jeg gir sjelden karakter på Finn nå, kun der hvor kjøper sender meg en melding i etterkant og sier de er fornøyd. Anonymkode: 893ca...e26 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #33 Skrevet 19. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var sånn passelig irriterende. Særlig siden handelen (etter mitt syn) gikk helt fint (sett bort i fra at det ble unødvendig mange meldinger frem og tilbake siden kjøperen slet med å få skyss 🙄) Jeg gir sjelden karakter på Finn nå, kun der hvor kjøper sender meg en melding i etterkant og sier de er fornøyd. Anonymkode: 893ca...e26 Lurt! Men jeg må samle flere 10-ere først, slik at ikke den dårlige scoren er den siste... Anonymkode: 3d088...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #34 Skrevet 19. juli 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow!!! Det er frekt! Å få noe for så å klage!? Takk for at du fortalte, det gjør at jeg føler det kunne vært MYE verre. Hadde vært forbanna om jeg var deg. Dessverre vet man ikke hva den andre har skrevet før man selv har vurdert. Og jeg synes det er greit å vurdere når handelen har vært fin. Fra nå av skal jeg være nøyere på hvem jeg vurderer ja... Anonymkode: 3d088...4b9 Enig i at standen på skoene var 7,5, men topp sko til 0 kroner. Respektløst. Skrev kommentar til karakteren hvor jeg spurte om det var noe galt med skoene til 3000 som ikke var blitt brukt en sesong en gang... Men vet ikke om andre enn kjøper kan lese den. Anonymkode: 3551c...5bc 4
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #35 Skrevet 19. juli 2019 Måtte sjekke, og ser at jeg ikke har fått noen vurderinger. Bør nesten si heldigvis, kanskje, etter det jeg leser her.. Men jeg handlet med en skikkelig hyggelig dame for litt siden, som til og med slo av litt på prisen, enda jeg ikke var i nærheten av å prute. Ville gi henne en toppvurdering, men skjønner ikke hvordan man gjør det? Anonymkode: 7b438...a63 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #36 Skrevet 19. juli 2019 Jeg handler mye på Finn, og sjekker selvsagt vurderinger. Men om noen har fått flest gode vurderinger, så legger jeg ikke noe særlig i en eller to dårlige, spesielt hvis de ikke er begrunnet eller hvis grunnen er dårlig. Jeg gir alltid 10 selv hvis alt går greit, men kanskje noen tenker at "greit" skal ligge sånn midt på treet, altså 5, og at det skal være noe ekstraordinært for at man skal gi 10? Anonymkode: 9a244...a5c 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #37 Skrevet 20. juli 2019 Håper det er greit at jeg bruker denne tråden til å spørre om noe helt annet, sånn at det ikke blir så mange Finn-tråder. Jeg selger en strikkeoppskrift på Finn, og pleier alltid å sende den elektronisk. Det er ikke noe behov for å treffe kjøperne. For et par måneder siden var det en kjøper som absolutt ville at vi skulle treffes, og jeg måtte si nei flere ganger og så hørte jeg plutselig ikke noe mer fra ham. Enda han i forkant virket temmelig oppsatt på å kjøpe oppskriften, han skrev at han til og med skulle kjøre til min hjemby for å hente den. Synes det hele var så merkelig, og tenkte at han kanskje var en eller annen slags type svindler? Men han hadde verifisert konto, bilde av seg selv, og hadde fått flere vurderinger fra andre. Er det noen som har opplevd noe lignende? Altså at kjøper har vært veldig opptatt av at man skal treffes. Anonymkode: cbacb...ac5 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #38 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper det er greit at jeg bruker denne tråden til å spørre om noe helt annet, sånn at det ikke blir så mange Finn-tråder. Jeg selger en strikkeoppskrift på Finn, og pleier alltid å sende den elektronisk. Det er ikke noe behov for å treffe kjøperne. For et par måneder siden var det en kjøper som absolutt ville at vi skulle treffes, og jeg måtte si nei flere ganger og så hørte jeg plutselig ikke noe mer fra ham. Enda han i forkant virket temmelig oppsatt på å kjøpe oppskriften, han skrev at han til og med skulle kjøre til min hjemby for å hente den. Synes det hele var så merkelig, og tenkte at han kanskje var en eller annen slags type svindler? Men han hadde verifisert konto, bilde av seg selv, og hadde fått flere vurderinger fra andre. Er det noen som har opplevd noe lignende? Altså at kjøper har vært veldig opptatt av at man skal treffes. Anonymkode: cbacb...ac5 Ja. Arild var sånn Ubehagelig når folk presser på. Tror det er en eldre herremanntendens Anonymkode: 9aef9...534 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #39 Skrevet 20. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Håper det er greit at jeg bruker denne tråden til å spørre om noe helt annet, sånn at det ikke blir så mange Finn-tråder. Jeg selger en strikkeoppskrift på Finn, og pleier alltid å sende den elektronisk. Det er ikke noe behov for å treffe kjøperne. For et par måneder siden var det en kjøper som absolutt ville at vi skulle treffes, og jeg måtte si nei flere ganger og så hørte jeg plutselig ikke noe mer fra ham. Enda han i forkant virket temmelig oppsatt på å kjøpe oppskriften, han skrev at han til og med skulle kjøre til min hjemby for å hente den. Synes det hele var så merkelig, og tenkte at han kanskje var en eller annen slags type svindler? Men han hadde verifisert konto, bilde av seg selv, og hadde fått flere vurderinger fra andre. Er det noen som har opplevd noe lignende? Altså at kjøper har vært veldig opptatt av at man skal treffes. Anonymkode: cbacb...ac5 Jeg skal ikke synse rundt intensjonene til fyren du snakker om, men enkelte bruker finn.no som en sjekkearena. Helt utrolig. Man kommer fader ikke unna noe sted. Anonymkode: 7b438...a63 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #40 Skrevet 20. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal ikke synse rundt intensjonene til fyren du snakker om, men enkelte bruker finn.no som en sjekkearena. Helt utrolig. Man kommer fader ikke unna noe sted. Anonymkode: 7b438...a63 Dette var en mann på omtrent samme alder som meg, så det kan godt ha vært mulig. Det der er noe av grunnen til at jeg er litt skeptisk til å selge ting som folk må hente hjemme hos meg. Liker heller ikke å gi ut telefonnummeret mitt, så folk synes sikkert at jeg er supersær som ikke bruker Vipps. Men en venninne av meg opplevde å nesten bli voldtatt i sitt eget hjem av en fyr som skulle kjøpe en kommode av henne. Da han dukket opp var han plutselig ikke så interessert i den kommoden likevel. Så jeg tenker at det er lurt å forsøke å holde adressen min unna Finn. Men jeg er kanskje blitt helt paranoid etter det der med venninnen min. Hører jo om folk hele tiden som ikke blir utsatt for noe slikt når de får kjøpere hjem til seg. Anonymkode: cbacb...ac5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå