Gå til innhold

Et barn kalte meg "neger"


Lexicon

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter
1 time siden, HalldirV2 skrev:

Hvordan da? Kom gjerne med noen eksempler 😂 "Du er litt småfeit", "Du er feit som faen", "Du er feit", "Du er sånn vakker feit"...vet ikke, men jeg kan ikke forestille meg feit brukt som et nøytralt-beskrivende uttrykk. 

"Den sausen der du laget var ganske feit og rik på smak."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, HarryDotter skrev:

"Den sausen der du laget var ganske feit og rik på smak."

Joda, men i kontekst til andre mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Joda, men i kontekst til andre mennesker. 

Du er som en feit saus?

Anonymkode: bfac4...9ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er som en feit saus?

Anonymkode: bfac4...9ec

Haha, den er vel ikke helt innafor vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer bekymret over at hun faktisk ikke har lært skikkelig geografi og rase. Kan jo lure på hvilken utdanning foreldrene fikk. Jeg ser ikke ut som noe i nærheten av afrikansk en gang

Endret av Lexicon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lexicon said:

Jeg er mer bekymret over at hun faktisk ikke har lært skikkelig geografi og rase. Kan jo lure på hvilken utdanning foreldrene fikk. Jeg ser ikke ut som noe i nærheten av afrikansk en gang

Men du er jo mørk, sa du. Hvis du er sigøyner, er du sikkert ganske mørk

Anonymkode: 1a078...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du er jo mørk, sa du. Hvis du er sigøyner, er du sikkert ganske mørk

Anonymkode: 1a078...173

Joda, men det er markante forskjeller på mitt utseende og en svart afrikaner. Skallen og komposisjonen er helt annerledes. Jeg er hvit, altså kaukasisk. Hvite folk kan være mørke. Du ser det ofte sørover i Europa

Endret av Lexicon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lexicon said:

Joda, men det er markante forskjeller på mitt utseende og en svart afrikaner. Skallen og komposisjonen er helt annerledes. Jeg er hvit, altså kaukasisk. Hvite folk kan være mørke. Du ser det ofte sørover i Europa

Er du sigøyner eller nei?

Anonymkode: 1a078...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men du er jo mørk, sa du. Hvis du er sigøyner, er du sikkert ganske mørk

Anonymkode: 1a078...173

Det er da en massiv forskjell på en "sigøyner" og en svart afrikaner av utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sigøyner eller nei?

Anonymkode: 1a078...173

Hva spiller det for en rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Arabella skrev:

Det kommer helt an på måten det blir sagt på.

Er du overvektig?

Anonymkode: 33154...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 16.41, Lexicon skrev:

Kanskje litt merkelig siden jeg egentlig ikke er svart. Jeg er adoptert fra Ungarn og har mørkere farger, men jeg er langt ifra svart.

Men anyway......
Situasjonen var altså at jeg var på vei hjem fra butikken her forleden. Så kommer det ei jente som så ut til å være på
6-8 alderen på sparkesykkel. Akkurat i det hun passerer meg sier hun "neger". Jeg holdt jo faen meg på å pisse på meg vet du XD
Men jeg kan godt forstå om andre folk ville blitt mer såra enn det jeg ble

Spørsmålet mitt er basically: hvordan kan et barn si slike ting? Hvor lærte hun dette ordet tror du?
Og hva ville du personlig gjort om et barn kalte deg noe slik?
Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg ble sjokka så jeg lot det bare gå og hun trilla videre på sparkesykkelen. Jeg gikk hjem

Utifra hva jeg har sett her på KG syns jeg ikke det er rart at noen blir kalt for neger. Det er jo folk her inne som nekter å akseptere at det ikke er greit. Det er viktigere at de syns at det er normalt enn at folk med mørk hud ikke liker det. :klaske: Jeg har sett en gruppe gutter skrike nigger når de så en svart mann. 

Et annet alternativ er at hun kan ha Touretts. Jeg så et program en gang hvor en jente skrek ut ting i klasserommet uten kontroll. Ikke bare ord, men hele setninger. Hun sa for eksempel "She's black, she probably steals." 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang så burde du egentlig si til barn som oppfører seg dårlig at det de gjør er feil, neste gang kan den lille jenta komme til å rope neger etter feil fyr.. It take a village to raise a child.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sigøyner eller nei?

Anonymkode: 1a078...173

anigif_enhanced-611-1418568848-3.gif.33d808340f95e97b646732d2fb583cee.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, HalldirV2 said:

Det er da en massiv forskjell på en "sigøyner" og en svart afrikaner av utseende. 

Hvorfor skriver du sigøyner med " "?

Anonymkode: 1a078...173

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lexicon said:

anigif_enhanced-611-1418568848-3.gif.33d808340f95e97b646732d2fb583cee.gif

Ok, nå vet jeg. Men det var helt unødvendig å bli sin, jeg mente ikke noe vondt med det, bare var nysgjerrig

Anonymkode: 1a078...173

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Husker selv at jeg ble kalt det av et par gutter som var 1-2 år eldre enn meg da jeg gikk på barneskolen. Jeg er av halvt indisk avstamming og halvt norsk, så ikke bare var de dumme som sa det, de var ekstra dumme som klarte å bruke feil fornærmelse. Jeg syntes det var skikkelig ubehagelig der og da, men mamma poengterte hvor idiotisk kommentaren var, og da gikk det bedre. Enkelte rasister er rett og slett mindre oppegående (disse guttene inkludert). Man kan si at barn er barn, men de har hørt det fra et sted og vet godt at man egentlig ikke burde si det, men så velger de å slenge rundt seg sånne ord likevel. 

Anonymkode: a7b15...7d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå vet jeg. Men det var helt unødvendig å bli sin, jeg mente ikke noe vondt med det, bare var nysgjerrig

Anonymkode: 1a078...173

Det har med måten du skriver på. Du oppfattes som nesten besatt over om jeg er "sigøyner" eller ikke, og så burde det ikke være viktig. Jeg føler også at du maser, når du hele tiden bringer dette opp. Et råd til deg er å bare si rett ut hvorfor du spør spørsmål.
Slik som det er nå synes jeg det bare ser trollete ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et barn i seksårsalderen og voksne folk vil at ts skal svare med hat? Hahahahaha. What a world

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 22.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er voksen og bruker ordet neger. Jeg er ikke rasist, mener heller ikke noe negativt med det. Det er hva jeg har hørt har blitt brukt i min oppvekst av voksene hvor det heller aldri har vært brukt som noe negativt. 

At barn sier sånne ting i den settingen er jo litt uheldig synes jeg. 

Anonymkode: d5eaa...4b6

Selv om du er vokst opp med det, betyr det ikke at det er stuerent i dag. Har venner som er «negre», og de hater ordet. Hvorfor: fordi det ofte blir brukt nedsettende.

nå når du vet bedre enn 6-åringen, kan du la være å bruke det!

Anonymkode: a8649...b19

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...