Lexicon Skrevet 19. juli 2019 #1 Skrevet 19. juli 2019 (endret) Kanskje litt merkelig siden jeg egentlig ikke er svart. Jeg er adoptert fra Ungarn og har mørkere farger, men jeg er langt ifra svart. Men anyway...... Situasjonen var altså at jeg var på vei hjem fra butikken her forleden. Så kommer det ei jente som så ut til å være på 6-8 alderen på sparkesykkel. Akkurat i det hun passerer meg sier hun "neger". Jeg holdt jo faen meg på å pisse på meg vet du XD Men jeg kan godt forstå om andre folk ville blitt mer såra enn det jeg ble Spørsmålet mitt er basically: hvordan kan et barn si slike ting? Hvor lærte hun dette ordet tror du? Og hva ville du personlig gjort om et barn kalte deg noe slik? Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg ble sjokka så jeg lot det bare gå og hun trilla videre på sparkesykkelen. Jeg gikk hjem Endret 19. juli 2019 av Lexicon stygt ordbruk
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #2 Skrevet 19. juli 2019 Jeg er skalla med skjegg, blir jevnlig kalt islamist og ny-nazist av unger/ungdommer. Kan jo lure! 😁 Anonymkode: cb837...629 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #3 Skrevet 19. juli 2019 Håper du anmelde rasisten til politiet. Anonymkode: 1febc...53b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #4 Skrevet 19. juli 2019 Er jo barn og fulle folk som er litt uten filter, har nå fått høre at jeg er feit og jeg kan jo ikke akkurat si at det er jeg ikke... for det er jeg jo. Ser ikke helt problemet, hvis du ser barne tv så kan du jo høre ordene blir brukt så da er det ikke unaturlig at barn bruker dem, selv om det ikke er rett. Anonymkode: 38595...9a9 4
Lexicon Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du anmelde rasisten til politiet. Anonymkode: 1febc...53b 5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #6 Skrevet 19. juli 2019 5 hours ago, Lexicon said: Kanskje litt merkelig siden jeg egentlig ikke er svart. Jeg er adoptert fra Ungarn og har mørkere farger, men jeg er langt ifra svart. Men anyway...... Situasjonen var altså at jeg var på vei hjem fra butikken her forleden. Så kommer det ei jente som så ut til å være på 6-8 alderen på sparkesykkel. Akkurat i det hun passerer meg sier hun "neger". Jeg holdt jo faen meg på å pisse på meg vet du XD Men jeg kan godt forstå om andre folk ville blitt mer såra enn det jeg ble Spørsmålet mitt er basically: hvordan kan et barn si slike ting? Hvor lærte hun dette ordet tror du? Og hva ville du personlig gjort om et barn kalte deg noe slik? Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre, jeg ble sjokka så jeg lot det bare gå og hun trilla videre på sparkesykkelen. Jeg gikk hjem Er du sigøyner? Anonymkode: 1a078...173 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #7 Skrevet 19. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo barn og fulle folk som er litt uten filter, har nå fått høre at jeg er feit og jeg kan jo ikke akkurat si at det er jeg ikke... for det er jeg jo. Ser ikke helt problemet, hvis du ser barne tv så kan du jo høre ordene blir brukt så da er det ikke unaturlig at barn bruker dem, selv om det ikke er rett. Anonymkode: 38595...9a9 For å oppsummere: Du syns det er greit å bruke nedsettende ord om andres utseende og du tror barne-tv bruker rasistiske ord, sånn at barn kan snappe det opp derfra. Merkelig at du syns det er ok å bli kalt feit, for de færreste syns det er greit. "Feit" er et skjellsord, i motsetning til det mer nøytrale "overvektig". Det er heller ikke greit å gå rundt og påpeke andres feil. Er det greit å si "du er skalla", "du ser ut som et skjelett" eller "du har ikke pupper", bare fordi dette er nogenlunde sant? Nei, det er det selvfølgelig ikke. Og barne-tv anno 2019 bruker selvfølgelig ikke rasistiske eller nedsettende ord og uttrykk. Dette må barnet ha fått snappet opp fra noen i nær omgangskrets. Anonymkode: 52437...aed 6
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #8 Skrevet 19. juli 2019 Jeg er voksen og bruker ordet neger. Jeg er ikke rasist, mener heller ikke noe negativt med det. Det er hva jeg har hørt har blitt brukt i min oppvekst av voksene hvor det heller aldri har vært brukt som noe negativt. At barn sier sånne ting i den settingen er jo litt uheldig synes jeg. Anonymkode: d5eaa...4b6 11
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #9 Skrevet 19. juli 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å oppsummere: Du syns det er greit å bruke nedsettende ord om andres utseende og du tror barne-tv bruker rasistiske ord, sånn at barn kan snappe det opp derfra. Merkelig at du syns det er ok å bli kalt feit, for de færreste syns det er greit. "Feit" er et skjellsord, i motsetning til det mer nøytrale "overvektig". Det er heller ikke greit å gå rundt og påpeke andres feil. Er det greit å si "du er skalla", "du ser ut som et skjelett" eller "du har ikke pupper", bare fordi dette er nogenlunde sant? Nei, det er det selvfølgelig ikke. Og barne-tv anno 2019 bruker selvfølgelig ikke rasistiske eller nedsettende ord og uttrykk. Dette må barnet ha fått snappet opp fra noen i nær omgangskrets. Anonymkode: 52437...aed Overvektig er ikke et annet ord for feit. Overvekt er et annet vektplatå en fedme. Anonymkode: cecc2...283 1
Gjest commeilfaut Skrevet 19. juli 2019 #10 Skrevet 19. juli 2019 5 timer siden, Lexicon skrev: Spørsmålet mitt er basically: hvordan kan et barn si slike ting? Hvor lærte hun dette ordet tror du? Og hva ville du personlig gjort om et barn kalte deg noe slik? Jeg ble kalt "jævla jøde" der jeg bodde før, av en liten, tøff i trynet gjeng av ca 11-14 åringer. De røykte ved søppelkassene, og jeg jagde dem alltid når jeg skulle til, eller kom fra jobb, siden jeg er lettere nervøs for hva uforsiktighet med røyk og lightere og søppel i kombinasjon kan gjøre. Aner ikke hvordan man skal reagere på sånt, og jeg er ikke jødisk så ble slett ikke fornærmet.
Lexicon Skrevet 19. juli 2019 Forfatter #11 Skrevet 19. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sigøyner? Anonymkode: 1a078...173 Er du seriøs nå? 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2019 #12 Skrevet 19. juli 2019 7 timer siden, Lexicon skrev: Spørsmålet mitt er basically: hvordan kan et barn si slike ting? Hvor lærte hun dette ordet tror du? Hun lærte det vel samme stedet som hun har lært alle andre ord... For en merkelig ting å henge seg opp i. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at du syns det er ok å bli kalt feit, for de færreste syns det er greit. "Feit" er et skjellsord, i motsetning til det mer nøytrale "overvektig". Anonymkode: 52437...aed Nei. Overvektig er ikke det samme som fedme. Det er to forskjellige kategorier. og "feit" kommer fra "fedme" Det blir som å blande sammen "mosjonist" og "toppidrettsutøver". Anonymkode: 95830...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #13 Skrevet 20. juli 2019 17 hours ago, Lexicon said: Er du seriøs nå? Ja. Mange barn på barnehjem i Ungarn er sigøynere, så hva er galt å spørre Anonymkode: 1a078...173 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #14 Skrevet 20. juli 2019 Dette har jeg aldri opplevd. Må ha vært spesielt! Anonymkode: caa7d...ed8
SoWhat? Skrevet 20. juli 2019 #15 Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Velkommen til KG....😉 Anonymkode: 5f068...0c6 Jo takk. Har vært her ganske lenge nå. Slutter ikke å bli overrasket av noe likevel. 2
Arabella Skrevet 20. juli 2019 #16 Skrevet 20. juli 2019 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du sigøyner? Anonymkode: 1a078...173 Nå må du passe deg. Det er sikkert fyfy å bruke det ordet, også. Endret 20. juli 2019 av Arabella 5
Arabella Skrevet 20. juli 2019 #17 Skrevet 20. juli 2019 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: For å oppsummere: Du syns det er greit å bruke nedsettende ord om andres utseende og du tror barne-tv bruker rasistiske ord, sånn at barn kan snappe det opp derfra. Merkelig at du syns det er ok å bli kalt feit, for de færreste syns det er greit. "Feit" er et skjellsord, i motsetning til det mer nøytrale "overvektig". Det er heller ikke greit å gå rundt og påpeke andres feil. Er det greit å si "du er skalla", "du ser ut som et skjelett" eller "du har ikke pupper", bare fordi dette er nogenlunde sant? Nei, det er det selvfølgelig ikke. Og barne-tv anno 2019 bruker selvfølgelig ikke rasistiske eller nedsettende ord og uttrykk. Dette må barnet ha fått snappet opp fra noen i nær omgangskrets. Anonymkode: 52437...aed Feit/fet er en beskrivelse for sterk overvekt. Setter du 25,0 BMI (som er nedre grense for overvekt) i samme vektklasse som 35? Endret 20. juli 2019 av Arabella Justert litt.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2019 #18 Skrevet 20. juli 2019 Barn sier mye rart, ble selv kalt "hore" av en gutt som sikkert også var 6-8 år gammel. Anonymkode: ff26d...dd6 1
SoWhat? Skrevet 20. juli 2019 #19 Skrevet 20. juli 2019 6 minutter siden, Arabella skrev: Feit/fet er en beskrivelse for sterk overvekt. Setter du 25,0 BMI (som også er overvekt) i samme vektklasse som 35? Feit er et stygt ord. Sterk overvekt er bedre. Ingen kaller andre for feite. Stygt.
Arabella Skrevet 20. juli 2019 #20 Skrevet 20. juli 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Feit er et stygt ord. Sterk overvekt er bedre. Ingen kaller andre for feite. Stygt. Det kommer helt an på måten det blir sagt på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå