Gå til innhold

Gruer meg til å jobbe igjen, kommer til å få spørsmål om ferien


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i starten av 30-årene. Hadde det ikke vært for at hver dag er lik for meg hadde det ikke gjort noe, men jeg har en deltidsjobb og dagene jeg ikke jobber bare ligger jeg her. 

Hadde et håp om at denne sommeren her skulle jeg gjøre mye hyggelig men slik ble det ikke. Det er godt å være hjemme, men jeg er hjemme så mye alene så det ble litt tung ferie for meg i år. 

Anonymkode: 6e88e...9dc

Du kan jo fokusere litt mer på deg selv, hva liker du å drive med? Det er mye man kan finne på. Som ikke koster så mye heller.

Du hadde kanskje skapt litt for mye forventninger til ting som skulle skje, er lett å bli skuffet da. Men viktig å ikke overfokusere på det, se fremover. Selv om det kan være vanskelig, for meg er det små ting som gjør meg glede. I morgen gleder jeg meg til å lage en god frokost, spise mens jeg tenker og reflekterer over treningsøkten jeg skal ha etterpå. Søndagen skal jeg gå meg en tur på 3-4 timer i skogen. Slike ting gleder jeg meg over, enkelt men godt for meg. Kanskje du liker å lese? Hva med å få deg en hund eller et annet dyr som gir selskap og glede? Vokste selv opp med undulat i huset, utrolig hvor mye glede man fikk for 250kr den gangen.

🙂 

Anonymkode: 80f76...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, er forsåvidt sant som dere sier. Greia er bare at jeg har følt meg så enorm ensom i ferien når jeg ser alle andre er og koser seg på feks stranda eller på tur. Det har vært en utrolig kjedelig og meningsløs sommer for meg. 

Setter pris på svarene deres❤️

Ts. 

Anonymkode: 6e88e...9dc

Husk på at det er ikke folks liv som presenteres på instagram/ face, bare det de vil vise frem ;)  Det paret som tilsynelatende koser seg på stranda kan ha tidenes krangel rett etterpå, bildet kan være tatt på den eneste dagen med fint vær, eller dette var det eneste hyggelige de opplevde siden hotellet var dritdårlig og området gørrkjedelig.  Jeg kjenner ett par som krangler så mye at jeg begriper ikke at de bor sammen enda, men bilder av "elsklingen" og "nå koser vis oss"-bilder legges ut stadig vekk 😄

Anonymkode: 28ea8...7ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mer et høflig spørsmål enn reell interesse for dine detaljerte ferieerfaringer. Samtidig må jeg jo si at du har valgt å være hjemme selv. Å gjøre ting alene av og til er faktisk  viktig tror jeg. 

Anonymkode: b5b3a...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte årets ferie på å vaske huset, rydde i boden og har ellers slappet av og sett på Netflix. I mine øyne en perfekt ferie. Er det jeg har gjort hvert år de siste 8 årene.

Jeg nyter det og ser ingen grunn til å skamme meg over det. Jeg har ikke økonomi til noen avansert ferie, og syntes det er herlig med late dager 😊 kommer til å fortelle kollegaene mine nøyaktig det hvis de spør 😊 dessuten er det ingen som bryr seg om hva du gjorde i ferien uansett. Det er en høflighetsfrase. Intet annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme som jeg har gjort i 3 uker jo! Ingenting;)

Fikk spørsmål på jobben om hvordan ferien hadde vært, og hva jeg hadde gjort, svaret mitt var: Har hatt en helt nydelig ferie, gjort minst mulig og bare slappet av:) Responsen jeg har fått: Høres helt nydelig ut, akkurat sånn en ferie skal være..

Vi må slutte å sammenligne oss med alle andre og bekymre oss for hva andre tenker:) Livet blir så mye enklere da;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke gjort noe? Men en MÅ ikke gjøre noe stort hvert år vel? Er verre når det blir slik hele året. Folk har planer, jobb å gå til, sparer til leil og dater. Jeg er arbledig, dater ingen, var i ferd med å hå mot karriere med aspergersen ødelegger som vanlig. Begynner å slite med å omgås familien og for jeg er den som er nederst på sosiale stigen hele tiden. Er så flau over at jeg aldri har noe å fortelle om. 

Anonymkode: 77b4f...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferier hjemme er så digg. Jeg liker å reise også, men 3 uker hjemme er aldri feil for min del.

Jeg har mange ganger stor kost meg med ferie hjemme og samtidig slippe å tenke på å pakke ting og stresse rundt med fly eller bil.

Hjemme er best 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...