Gå til innhold

Feste spedbarn i buss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AM11 skrev:

Herregud, drit nå i hvor lang tid andre bruker på å montere ett sete. Fint for deg om du bruker to min, men TS gjør ikke det, og det er da ikke ditt problem! Slutt å mase på at andre må øve...

 

Til spørsmålet: hva med å kjøpe en lett beltestol og ta med? Da får du i hvertfall beltene relativt riktig plassert, selv om det ikke er bakovevendt. Hvis du ikke ønsker å investere for mye penger i det, kan du helt sikkert kjøpe er på Biltema eller lignende bare for ferien. Det kan også settes igjen på flyplassen eller gis til et av bilutleieselskapene der dersom du ikke gidder å ta det med hjem igjen😊

Bilsikkerhet er viktig, og det du anbefaler her nå er livsfarlig! 

Ville absolutt ikke hørt på denne personen. 

Britax two way er lett å ta med seg, men der bør man også øve seg på montering. Fikser man denne klarer man hvertfall minikid 😊👍 denne får man leid av privatpersoner hvis man ikke vil kjøpe selv. Denne får man ofte med seg inn på flyet også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.7.2019 den 11.54, AnonymBruker skrev:

Ikke 2 år engang og 15 kg ? Da kan jeg skjønne at det blir trangt. Jobber i bhg og ofte er ikke førskolebarna i nærheten engang 😮

Anonymkode: 4b753...4a7

Min et 4 og 19 kilo. Helt normal vektig. Mplte han i dag til 117 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Amethyst skrev:

Bilsikkerhet er viktig, og det du anbefaler her nå er livsfarlig! 

Ville absolutt ikke hørt på denne personen. 

Britax two way er lett å ta med seg, men der bør man også øve seg på montering. Fikser man denne klarer man hvertfall minikid 😊👍 denne får man leid av privatpersoner hvis man ikke vil kjøpe selv. Denne får man ofte med seg inn på flyet også 😊

Er vel ikke noe farligere det enn å ha ungen på fanget? Da sitter den jo i hvertfall i et sete festet med egen sele (så sant det er 3-punkts selvfølgelig!). Snakker selvfølgelig ikke om å gjøre dette til vanlig! Men virket ikke som om TS var interessert i å ta med det store tunge setet de har hjemme. 

 

Hadde nok selv valgt leiebil med sete, men jeg kommenterer ut ifra hva ta skriver om deres situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke ha barnet i bæresele. Ved en kræsj blir barnet din airbag.

Anonymkode: 220be...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker langt TS, det skal du ha! Siden du er så redd for det, hvorfor kan du ikke ta med eget barnesete gjennom spesialbagasje? Da sitter i hvert fall ungen trygt og du kan slappe av med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fellow bæremamma her, med noen tanker og spørsmål. Hvordan vil du feste setetbeltet på deg selv? Bare over hoftene? I så fall, ved en eventuell bråbrems, hvordan unngår du at barnet ikke blir din personlige airbag?  

Anonymkode: 22b68...90b

Ville festet magebeltet på hoftene, altså under rumpa på ungen og valgt sete mot kjøreretningen. 

Det beste ville jo vært taxi/leiebil med ordentlig stol, men nå svarte jeg utfra TSs premiss som var buss uten stol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar alltid med bilstol på reise. Har tatt med axkid minikid og britax twoway. Pleier å leie sånn beskyttelsesekk til bilstol fra barnombord. Aldri vært noe problem! Ville øvd masse på montering og prøvd ulike løsninger for festing av forankringsseler. Jeg liker å tenke enkle løsninger. 

Har du babystolen enda? Hvis barnet ikke er så veldig langt kan det brukes til nød. Mye lettere å dra med seg. Ville tatt taxi eller uber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overrasket over at så mange anbefaler leiebil. Taxi er en ting, men å kjøre selv et fremmed sted der man hverken kjenner trafikkforholdene eller veien, det må da være mye farligere enn å ta bussen?

Anonymkode: 0abdf...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Lei bil med bilsete, ikke transferbuss. Mye bedre løsning for alle, kan stoppe om man trenger, og kommer raskere frem :) 

Anonymkode: 33d87...fff

Jeg vil nok tro at alle biler, også busser har bilsete. Hadde de ikke hatt det, hadde kjøring vært en umulighet.

Anonymkode: 9a275...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil nok tro at alle biler, også busser har bilsete. Hadde de ikke hatt det, hadde kjøring vært en umulighet.

Anonymkode: 9a275...4bd

Veldig sjelden at busser og biler har bilseter i utlandet. Man kan få bilseter i leiefirmaer, men de er dessverre ikke tilfredsstillende etter norske krav. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...