Gå til innhold

Dobbeltmoral ang trekant.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis hun blir gravid og later som om barnet er hans så er det så ille at ingenting han gjør vil være så ille som nettopp det.

Anonymkode: 49671...047

Akkurat det er jeg enig i, men å dra frem graviditet som en risiko kvinner bærer, og ikke menn, blir for dumt. Graviditet er en risiko for begge kjønn. 

Kondom er forøvrig et godt valg for begge kjønn, spesielt om man er utro. Å påføre sin kone kjønnssykdommer er ikke akkurat greit det heller. 

Men tilbake til trådens tema, jeg tror mange menn har helt andre regler for kvinner enn for menn. Dette er å ignorere at kvinner er like seksuelle, nysgjerrige og kåte som menn. Ikke alle selvfølgelig, men mange. Det er heller ikke alle menn som liker å forsøke slikt. Har man lyst og er fri til det kan jeg ikke se at det er verre at kvinner utforsker sin seksualitet enn menn. Jeg tror også at menn er godt tjent med en partner som har lekt og utforsket litt. Som ikke er hemmet av skam og om ting "passer seg". Som er leken og nysgjerrig. 

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Trolltunge skrev:

Akkurat det er jeg enig i,

Nettopp. Derfor er det verre hvis en kvinne er utro enn når en mann er det.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Derfor er det verre hvis en kvinne er utro enn når en mann er det.

Nei det er det ikke! 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det høres digg ut og man er god hvis man får til det. 2 staker derimot, hadde ikke blitt like imponert om noen fortalte de hadde tatt med det hjem. Litt lettere på en måte? 

Anonymkode: eec5c...3fc

Så en mann er dyktig dersom han klarer å ha to damer på en gang og den prestasjonen må verdsettes høyere enn om en kvinne har to menn? For det er jo så enkelt. Er det det du mener?

Anonymkode: 5bdae...ac0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Nei det er det ikke! 

Dette er en evolusjonistisk greie du ikke forstår deg helt på. For deg som kvinne er det viktig å ha sikret en mann som betaler for alt for deg og ditt avkom, samme hvem du har pult på deg det avkommet med. For menn er det viktig å sikre seg avkom, derfor er det viktig at hun han er sammen med er trofast. Det finnes ingenting som kan veie opp hvor umoralsk det er hvis hun er utro. Derfor er det verre hvis hun er utro enn hvis han er det. Som vi alt er enige i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en evolusjonistisk greie du ikke forstår deg helt på. For deg som kvinne er det viktig å ha sikret en mann som betaler for alt for deg og ditt avkom, samme hvem du har pult på deg det avkommet med. For menn er det viktig å sikre seg avkom, derfor er det viktig at hun han er sammen med er trofast. Det finnes ingenting som kan veie opp hvor umoralsk det er hvis hun er utro. Derfor er det verre hvis hun er utro enn hvis han er det. Som vi alt er enige i.

Dette blir for dumt. Som om kvinner ikke kan betale for seg selv og sitt avkom. Pfft.

utroskap er like ille uansett kjønn! I Utroskap er prinsippet at enn går bak ryggen til noen som er glad i en og at man ikke er trofast. Kjønn har INGENTING å gjøre med det. Et dolk i ryggen er et dolk i ryggen uansett om man er mann eller kvinne.

Anonymkode: a0f3c...aac

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du argumenterte nettopp for at kvinner evolusjonsmessig bør slå seg til ro med den beste forsørger og ivaretager, men ha sex med flest mulig, for å sikre seg sterkeste sæd og avkom (slik for eksempel spurver gjør det, og mange andre dyr og fugler). Det ligger i oss kvinner å sikre seg avkom også, og best mulig vilkår for dem. 

At dette scenario er kjipt for menn som da blir forsørger av andres avkom slår ikke bena under at dette er det lureste fra naturens side. 

Men nå er vi faktisk litt mer utviklet enn å gå for det primitivt smarte, så utroskap er like ille, moralsk sett, begge veier. 

• Liker 10
Skrevet

Gud så usexy det er med slik usikker dobbeltmoral. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir for dumt. Som om kvinner ikke kan betale for seg selv og sitt avkom. Pfft.

utroskap er like ille uansett kjønn! I Utroskap er prinsippet at enn går bak ryggen til noen som er glad i en og at man ikke er trofast. Kjønn har INGENTING å gjøre med det. Et dolk i ryggen er et dolk i ryggen uansett om man er mann eller kvinne.

Men det er verre når kvinner gjør det, for det finnes ikke noe verre enn at en kvinne blir gravid og ikke forteller han at hun er blitt gravid som følge av å ha vært utro. Samme hva han gjør så vil han aldri klare å gjøre noe like umoralsk mot henne.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Trolltunge skrev:

Du argumenterte nettopp for at kvinner evolusjonsmessig bør slå seg til ro med den beste forsørger og ivaretager, men ha sex med flest mulig, for å sikre seg sterkeste sæd og avkom (slik for eksempel spurver gjør det, og mange andre dyr og fugler). Det ligger i oss kvinner å sikre seg avkom også, og best mulig vilkår for dem. 

At dette scenario er kjipt for menn som da blir forsørger av andres avkom slår ikke bena under at dette er det lureste fra naturens side. 

Men nå er vi faktisk litt mer utviklet enn å gå for det primitivt smarte, så utroskap er like ille, moralsk sett, begge veier. 

Nei, jeg argumenterte mot at kvinner skulle være utro, fordi det er så ille at samme hva han gjør så vil han aldri kunne gjøre noe like umoralsk. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er verre når kvinner gjør det, for det finnes ikke noe verre enn at en kvinne blir gravid og ikke forteller han at hun er blitt gravid som følge av å ha vært utro. Samme hva han gjør så vil han aldri klare å gjøre noe like umoralsk mot henne.

Nå må du bestemme deg. Enten moral eller evolusjon. Du kan ikke argumentere for det primitive når det er til fordel menn, og det moralske når det er til fordel menn, og benekte både evolusjon og moral når det går til fordel kvinner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hatt trekant, men hadde kjæresten vært keen ville jeg gjerne hatt han og en annen mann samtidig. Det er ikke en sannhet at ingen kvinner fantaserer om dette.. Det har bare aldri dukket opp en mulighet i mitt titlfelle. Synes han er dobbelmoralsk, men han er vel gjerne sur fordi du fikk kose deg med to mens han i sitt tilfelle måtte dele på én😂

Anonymkode: 9d59b...1a5

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns han er veldig dobbeltmoralsk. Han har hatt sex med mange flere enn deg og kaller deg slutty, og viser jo ganske tydelig hva han syns om kvinner som også nyter sex. At han ser på kvinner noen som skal nedlegges, dominereres og noen som blir brukt når begge/alle har frivillig sex, sier noe om hans syn på kvinner. Akkurat som kvinner ikke kan nyte og ha like stort utbytte av sex som menn. 

Han trodde kanskje du var hans uskyldige lille prinsesse, og han skulle vise deg hva god sex var. Men så viser det seg at når du har hatt god sex, du levd ut fantasiene dine (og noen av hans) og har sexpositive opplevelser før han.

Og kanskje var trekanten han og kompisen hadde ett tilfelle hvor bare fant ei dame som var kåt og villig, som de bruke for sin nytelse og ga bæng i hennes nytelse og opplevelse. Men det betyr jo ikke at din opplevelse var lik, du kunne jo være så heldig at dine to mannlige partnere respektere deg, var opptatt av å forfylle din fantasi og gi deg en like positiv opplevelse som de hadde selv.

Men det at han prøver å shame deg og bruker din seksuelle fortid i mot deg er skikkelig ekkelt og dårlig gjort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for ett mas om graviditet. Det finnes prevensjon vet du? De fleste kvinner som er sexuelt aktive bruker en eller annen form. Du får starte din egen tråd om dette for var ikke dette som var poenget her.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her:)

tror det er viktig å få med seg dette at han sa dette etter en opphetet diskusjon og at han aldri behandler meg eller kaller meg en hore.jeg er prinsessen hans og vi har ett fantastisk sexliv hvor han bryr seg masse om min nytelse. Tror bare han har ett ganske rart syn på akkurat trekant med to men og en kvinne. Kanskje det sårer han å se for seg akkurat meg i en sånn setting. Men ja jeg ble såra når det ble kaldt horete og slutty.

(Aner ikke hvorfor) og han sa selv at han ga blanke i den damen han hadde trekant med og det bare var «lættis» med han og en kompis Så vet ikke helt hva det sier.

Du må gjerne unnskylde alt du vil, men kvinnesynet hans er faktisk helt ræva. 

Anonymkode: 4cdff...b93

• Liker 6
Gjest Tamsi
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tullete menneskesyn. Man treffer da mer enn 80 mennesker i løpet av ganske kort tid som er "verdt" å ligge med selv om man er kritisk. Det dreier seg om lyst og hvis noen har lyst til å pule så mange får det være deres egen sak.

Anonymkode: 88d96...209

Jeg har IKKE møtt 80(!?) stykker jeg kunne ha ligget med, og så skal de gjerne gjengjelde ønsket i tillegg. Angående det at det er greit så lenge man har lyst, jeg er absolutt enig, men mannen det er snakk om later ikke til å være enig selv. 

Skrevet

Er ikke egentlig pulemølje naturlig og sunt? Kvinner får meg gener som konkurrer (sperm wars). Menneskeheten vinner. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tamsi skrev:

Jeg har IKKE møtt 80(!?) stykker jeg kunne ha ligget med, og så skal de gjerne gjengjelde ønsket i tillegg. Angående det at det er greit så lenge man har lyst, jeg er absolutt enig, men mannen det er snakk om later ikke til å være enig selv. 

Selvfølgelig har du det. Du har bare ikke tenkt på dem på den måten. 

Anonymkode: 88d96...209

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes en trekant med to menn og en kvinne er verre enn to kvinner og en mann. Er kvinne selv, og skal innrømme at jeg synes det er ganske vulgært med kvinner som sier ja til sånt.

Når det er sagt har han gjort det samme så ja, han er dobbeltmoralsk.

(Var det du eller han som sa dere hadde hatt trekant først? Sikker på at hans historie er sann?)

Anonymkode: b5a7e...d33

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sånn menn fungerer. De skal kontrollere og føre skam over kvinners seksualitet. At de er utro er liksom greit men ikke hvis en kvinne er det osv.

Anonymkode: 5f4d8...a06

Gjesp 

Anonymkode: 38e59...005

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...