Godis Skrevet 16. september 2019 #41 Del Skrevet 16. september 2019 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Progynova hindrer at eggposene utvikler seg og så er det østrogen, som gjør at slimhinna vokser det dumme med progynova er at de for få som får bivirkninger så kan de være heftige, og så må man stå på medisinen til og med graviduke 10. Letrozol stimulerer eggløsning så eggposene vokser. Det er jo slimhinna jeg sliter med, så derfor virker det ulogisk med letrozol for jeg som ikke er lege 🤔 Det er nok fordi de helst vil redusere medisinbruk og helst ha forsøk i naturlig syklus Oi, skjønner. Så god du er til å forklare 😊 Da håper jeg at du ikke er blant de som får bivirkninger av progynova! Tror jeg har hørt om letrozol før ja, mener det var det jeg ble anbefalt å be om! Helt merkelig hva man lærer seg av begreper, som var helt fjern før prøvingen startet 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. september 2019 Forfatter #42 Del Skrevet 16. september 2019 23 minutter siden, Godis skrev: Oi, skjønner. Så god du er til å forklare 😊 Da håper jeg at du ikke er blant de som får bivirkninger av progynova! Tror jeg har hørt om letrozol før ja, mener det var det jeg ble anbefalt å be om! Helt merkelig hva man lærer seg av begreper, som var helt fjern før prøvingen startet 😂 Ja, man lærer utrolig mye og fort i denne prosessen 😂 hvis du har lange sykluser eller dårlig eggløsning så er sikkert letrozol bra, jeg fikk fine egg denne mnd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. september 2019 #43 Del Skrevet 16. september 2019 Ååh, så kjedelig at det ble avbrutt ☹️😥 Bra du fikk gitt uttrykk for din mening om medisinvalg, håper at progynova fikser jobben neste syklus. Det er kjipt å skulle stå på det så lenge, men må såmå man... Ble en vane etter hvert for min del i hvert fall, jeg prøvde å unngå å tenke på hvor lenge jeg hadde igjen når jeg brukte det 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. september 2019 Forfatter #44 Del Skrevet 16. september 2019 3 timer siden, Patriotpaula skrev: Ååh, så kjedelig at det ble avbrutt ☹️😥 Bra du fikk gitt uttrykk for din mening om medisinvalg, håper at progynova fikser jobben neste syklus. Det er kjipt å skulle stå på det så lenge, men må såmå man... Ble en vane etter hvert for min del i hvert fall, jeg prøvde å unngå å tenke på hvor lenge jeg hadde igjen når jeg brukte det 🙊 Takk for det Patriotpaula! Det er jo kjipt, men om det skjer i sept eller okt har egentlig ikke så mye å si, så lenge det bare skjer 🤞 merket du mye til bivirkninger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. september 2019 #45 Del Skrevet 16. september 2019 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Takk for det Patriotpaula! Det er jo kjipt, men om det skjer i sept eller okt har egentlig ikke så mye å si, så lenge det bare skjer 🤞 merket du mye til bivirkninger? Bra at du har den innstillingen, at bare det skjer så er det «bra nok» og at det ikke MÅ skje denne måneden Vil ikke si at jeg hadde noen bivirkninger av progynova egentlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. september 2019 Forfatter #46 Del Skrevet 16. september 2019 41 minutter siden, Patriotpaula skrev: Bra at du har den innstillingen, at bare det skjer så er det «bra nok» og at det ikke MÅ skje denne måneden Vil ikke si at jeg hadde noen bivirkninger av progynova egentlig Du har erfaring og mye kunnskap, så jeg tar meg friheten til å spør, håper du har svar vet du om de kan utsette innsett noen dager på styrt syklus? Jeg skal bort med jobb på cd20, og det var den dagen st Olavs nevnte som trolig dag for innsett... ja, jeg er veldig glad i å planlegge og tenke ut problemer før de faktisk oppstår 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. september 2019 #47 Del Skrevet 16. september 2019 45 minutter siden, Neutral90 skrev: Du har erfaring og mye kunnskap, så jeg tar meg friheten til å spør, håper du har svar vet du om de kan utsette innsett noen dager på styrt syklus? Jeg skal bort med jobb på cd20, og det var den dagen st Olavs nevnte som trolig dag for innsett... ja, jeg er veldig glad i å planlegge og tenke ut problemer før de faktisk oppstår 🙈 Ja, det er jo det som er så fint med styrt syklus, at det er mulig å tilrettelegge når man setter inn 😊 Det de skal følge med på er at ingen egg modnes og at livmorslimhinnen modnes og blir tykk nok. De kan utsette innsettet ved å la slimhinnen fortsette å vokse, om den blir mindre en «minimumskravet» deres gjør jo ingenting 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. september 2019 Forfatter #48 Del Skrevet 16. september 2019 53 minutter siden, Patriotpaula skrev: Ja, det er jo det som er så fint med styrt syklus, at det er mulig å tilrettelegge når man setter inn 😊 Det de skal følge med på er at ingen egg modnes og at livmorslimhinnen modnes og blir tykk nok. De kan utsette innsettet ved å la slimhinnen fortsette å vokse, om den blir mindre en «minimumskravet» deres gjør jo ingenting 😊 Flott, tusen takk 🥳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. september 2019 Forfatter #49 Del Skrevet 30. september 2019 Da går jeg igjen og venter på mensen merker den er på vei, og håper veldig på i morgen. Det hadde passet bra med tanke på ultralyd 🥳 samtidig stoler jeg ikke på kroppen lengre med tanke på tegn, syklusen i august så hadde jeg mensmurringer i 10 dager før mensen kom for eksempel. Skal begynne på 8 mh progynova CD 1. En annen nyhet for oss er at vi endelig fikk snakket godt om veien videre om ivf ikke gir oss babylykke. Flere har spurt om adopsjon og mine søstre har snakket om adopsjon/fosterhjem som det mest naturlige. Vi har kommet frem til at det ikke er veien å gå for oss. Og jeg er så letta, merker jeg nå. Vi har snakket mye om hvordan vi skal leve om vi ikke får egne barn, og det har vært veldig forløsende og befriende. Vi har mye å se frem til, uansett hvordan dette ender ❤️ (Håper selvsagt på barn, men viktig å vite at vi har en plan for livet uten barn også.) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #50 Del Skrevet 2. oktober 2019 Da har mensen kommet, jeg har begynt på progynova og jeg har snakket med st Olavs 👍 nytt nå er at de ønsker at ul skal tas hos st Olavs. Altså ikke bruke lokal gynekolog. Noe jeg har klaget på er jo at de avbryter for tidlig, først gang avbrøt de hele 7 dager før faktisk eggløsning. Så kanskje derfor de vil jeg skal komme dit, så de selv får kvalitetssikre hvis det blir ennå et avbrutt forsøk 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 2. oktober 2019 #51 Del Skrevet 2. oktober 2019 Bra 👏 Nå skal det vel rimelig mye tid til at de avbryter siden det er styrt syklus 🤭 Håper ultralyden(e) fremover er tilfredsstillende og slimhinnen ble tykk og fin etter hvert 🤞🏻😊 Kanskje litt upraktisk for deg at du må ta UL der da, siden du bor så langt unna Trondheim 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #52 Del Skrevet 2. oktober 2019 23 minutter siden, Patriotpaula skrev: Bra 👏 Nå skal det vel rimelig mye tid til at de avbryter siden det er styrt syklus 🤭 Håper ultralyden(e) fremover er tilfredsstillende og slimhinnen ble tykk og fin etter hvert 🤞🏻😊 Kanskje litt upraktisk for deg at du må ta UL der da, siden du bor så langt unna Trondheim 🤭 Håper du har rett, jeg krysser alt jeg har for faktisk innsett denne gangen 😍 ja det er langt, men merker godt hvordan grensen for hva vi orker for å få det til blir flyttet hele tiden 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 2. oktober 2019 #53 Del Skrevet 2. oktober 2019 7 minutter siden, Neutral90 skrev: Håper du har rett, jeg krysser alt jeg har for faktisk innsett denne gangen 😍 ja det er langt, men merker godt hvordan grensen for hva vi orker for å få det til blir flyttet hele tiden 😅 Jeg håper med deg, måtte du i det minste komme deg så langt som til innsett denne gangen 🤞🏻 Du får liksom ikke en ny reel sjanse før du har kommet deg forbi det... Vi håper jo selvsagt på to fine streker om noen uker 🙏 Kanskje vi ender ganske likt vi denne gangen da, du i styrt og jeg i naturlig 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #54 Del Skrevet 2. oktober 2019 9 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg håper med deg, måtte du i det minste komme deg så langt som til innsett denne gangen 🤞🏻 Du får liksom ikke en ny reel sjanse før du har kommet deg forbi det... Vi håper jo selvsagt på to fine streker om noen uker 🙏 Kanskje vi ender ganske likt vi denne gangen da, du i styrt og jeg i naturlig 🤞🏻 Spennende tider for begge 😀 er så glad for deg at du fikk så mange på frys, gullegget må finnes i et av de rørene 🤞 når antar du innsett vil bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 2. oktober 2019 #55 Del Skrevet 2. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, Neutral90 skrev: Spennende tider for begge 😀 er så glad for deg at du fikk så mange på frys, gullegget må finnes i et av de rørene 🤞 når antar du innsett vil bli? Ja, veldig spennende 🤭 Ja, håper virkelig det... Tenker at dette blir nærmest mission impossible hvis ingen av de eggene sitter 😬 Jeg er på CD8 i dag og har normalt EL mellom CD21 og 26. Så spørs det om det blir forsinkelser i syklusen pga det negative forsøket da 🧐 Men kanskje en gang mellom 14. og 20/10? 🤞🏻 Endret 2. oktober 2019 av Patriotpaula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #56 Del Skrevet 2. oktober 2019 1 time siden, Patriotpaula skrev: Ja, veldig spennende 🤭 Ja, håper virkelig det... Tenker at dette blir nærmest mission impossible hvis ingen av de eggene sitter 😬 Jeg er på CD8 i dag og har normalt EL mellom CD21 og 26. Så spørs det om det blir forsinkelser i syklusen pga det negative forsøket da 🧐 Men kanskje en gang mellom 14. og 20/10? 🤞🏻 Tvi tvi i alle fall 😄 så bra det blir nytt innsett så raskt, blir seriøst sur når jeg tenker på at sist innsett for oss var beg av mai. Jeg har forhåpentligvis innsett 21/10 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. oktober 2019 Forfatter #57 Del Skrevet 2. oktober 2019 Er må redd jeg startet med progynova for tidlig 🙈 det har avtatt fra friskt til brunt igjen. Er det slik at så lenge det har vært friskt så er mensen igang? Og gjør det noe om progynova ble startet for tidlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 2. oktober 2019 #58 Del Skrevet 2. oktober 2019 Akkurat nå, Neutral90 skrev: Tvi tvi i alle fall 😄 så bra det blir nytt innsett så raskt, blir seriøst sur når jeg tenker på at sist innsett for oss var beg av mai. Jeg har forhåpentligvis innsett 21/10 🤞 Det begynner virkelig å bli en stund siden ja 😕 Ting tar så uendelig lang tid i denne prøverørsverden, alltid noe som skal klaffe eller noe som man må vente på 🤷♀️🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 4. oktober 2019 Forfatter #59 Del Skrevet 4. oktober 2019 CD3 Har siden i går hatt hodepine, tillegger det til progynova. Ellers ingen bivirkninger 🙏 Jeg ble temmelig urolig for at jeg hadde begynt for tidlig, fordi blødningen nesten stoppet opp fra Ettermiddag på CD1 til og med hele CD2, men nå er mensen tilbake i full kraft på alle måter. Så det var heldigvis en unødvendig uro. Ringte likevel st Olavs i går og venter på call back, så skal nevne det for de. Hadde også andre akupunkturbehandling i går, håper det gir effekt 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 4. oktober 2019 #60 Del Skrevet 4. oktober 2019 Så bra det var en unødvendig bekymring 👏 Men det er vel kanskje ikke så rart at det kan skje egentlig, når mensen er for å støte ut slimhinnen, mens progynova skal bygge den opp. I mitt hode blir det en kræsj der 😅 Jeg opplevde ikke at det skjedde da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå