Gå til innhold

Drømmen om en familie


Neutral90

Anbefalte innlegg

Nå skal jeg i denne syklusen ta letrozol på dag 3-7. Vet ikke hva jeg synes om det. Er egentlig litt negativ til det fordi jeg er så redd for ennå et avbrutt forsøk. Sliter i tillegg med depresjon, det gjør det ikke enklere å tenke positivt 🙈 håper på mensen om 2 dager, men er redd jeg er forsinket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan skjønne at du er redd for nok et avbrutt forsøk, men fungerer dette, så skal du være heldig som slipper styrt syklus 😊 Som jeg skrev til deg i en eller annen tråd her inne, så er det litt mer prakk med styrt syklus 😬 Håper på mensen om et par dager 😊🤞🏻🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Neutral90 skrev:

Takk som spør! Det gikk ikke i det hele tatt :( forsøket ble avlyst. Håper på mensen om to dager. Da blir det ny ul i slutten av sist time.

 

jo mer jeg tenker på han gynekologen, jo mer sint blir jeg. Det er ikke HVA han sa, men hvordan. Jeg fikk tilsnakk for å ha vært hos flere gynekologer for måling, når grunnen til det var at sykehusene var fulle og jeg måtte kjøre 3 t en vei for undersøkelse. Han mente det var umulig for han å si noe om follikelstr eller om hvorvidt jeg nærmet meg el for eksempel. Nei, ble bare veldig nedtrykt av mannen. Som sagt, ikke hva han sa, men hvordan. Jeg tenkte det var fordi jeg var siste time på en fredag, men jeg snakket med fastlegen min om det og jeg er visst ikke den første (eller andre) som har negativ opplevelse med han.

Så synd det ikke gikk som håpet 😔 

 

Forstår så godt hva du mener med at det var måten han sa det på og ikke hva han sa! Håper du slipper å dra til han igjen. Noen passer virkelig dårlig som helsepersonell 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kjenner jeg mensen komme, 3 dager på overtid. Sist syklus og denne har vært 4 dager lengre enn min vanlige 28 dagerssyklus. Dette etter EXU i juni. Håper ikke det blir 32 dager som er vanlig heretter.

kjenner stresset med å finne ul time i en liten by. Det finnes ikke ledige timer. Tenkte jeg var lur og bestilte ul til cd10 ut ifra 28 dag syklus for noen uker siden, men det blir  jo (minst) to dager for tidlig for en 32 dager syklus. Så da blir det lete-leken på mandag for å finne ul time. 

Skal ta letrozol denne syklusen. Ble veldig skuffa sist mnd når det ble avbrutt, så håper det gjør susen denne mnd.

krysser fingrene for juni-baby! 🥳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har ikke lest i dagboken din før nå. Trist å lese om alt du har måtte gjennomgå hittil 😔 Håper virkelig det ordner seg snart ❤

Angående letrozol så tror jeg det kan hjelpe på slimhinnen. Det gjorde det i hvert fall hos meg. Jeg har gått på det i noen mnd nå pga manglende el, men hadde også tynn slimhinne. Ved sist undersøkelse var den 8mm. Har også lest om andre som har hatt god effekt av det.

Sender deg gode klemmer og ønsker deg lykke til i den runden du er i gang med nå 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tussi2018 skrev:

Hei! Har ikke lest i dagboken din før nå. Trist å lese om alt du har måtte gjennomgå hittil 😔 Håper virkelig det ordner seg snart ❤

Angående letrozol så tror jeg det kan hjelpe på slimhinnen. Det gjorde det i hvert fall hos meg. Jeg har gått på det i noen mnd nå pga manglende el, men hadde også tynn slimhinne. Ved sist undersøkelse var den 8mm. Har også lest om andre som har hatt god effekt av det.

Sender deg gode klemmer og ønsker deg lykke til i den runden du er i gang med nå 🤞

Takk for lykkeønskning tussi! Håper på det beste for oss begge 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist å lese om alt du har vært gjennom! Men «fint» å lese om flere IVFere her. Krysser fingrene for dere, og at dere lykkes snart☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @bondekone, håper på det beste for deg også :) leser at du har en god følelse, så krysser fingre for deg!

nå er det andre syklus på rad som er 35 dager 😖 men merker at mensen kommer i morgen. Har endelig funnet en lokal gynekolog som kan ta ul på kort-ish varsel, så slipper jeg å kjøre 3 timer en vei bare for å bli skuffet, bedre med en halvtime for å bli skuffet hehe. Håper på el om to-tre uker og at det ikke blir avbrutt for tidlig denne gang 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper med deg denne gangen også. Krysser fingrene for at dere kommer dere helt til innsett og får en positiv test om måneds tid ( og at den graviditeten er godt plantet i livmoren og ingen andre steder) 🤩🤞🏻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Patriotpaula skrev:

Håper med deg denne gangen også. Krysser fingrene for at dere kommer dere helt til innsett og får en positiv test om måneds tid ( og at den graviditeten er godt plantet i livmoren og ingen andre steder) 🤩🤞🏻❤️

Takk og takk 😍🌺 håper på det beste for deg også og at det blir uttak/innsett snart!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi endelig mensen! 😍 skal begynne på letrozol fredag. Ul fredag neste uke. Håper på en syklus som ikke er 35 dager nå 🔥

Skal faktisk prøve babylim fra Danmark 😛 vi får se. Jeg er veldig tilhenger av placeboeffekt i alle fall.

Endret av Neutral90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er bare frustrert og sint i dag. Var (naturligvis) lei oss etter avbrutt forsøk sist måned og mildt sagt skeptisk til å prøve letrozol. Medisinen er jo for å forbedre eggløsning. Jeg sliter (tydeligvis) med for tynn livmorslimhinne. Så det som har skjedd er at eggene er kjempestore og jeg har snart el, mens slimhinnen er like liten som før. 

Føler også at kommunikasjonen med st Olavs er veldig vanskelig. Hvis jeg spør om noe får jeg svar «vet ikke, jeg er ikke lege,» samtidig som at vi ikke får snakke med lege. Begynner å gråte bare jeg tenker på hvor vanskelig jeg finner situasjonen og kommunikasjonen 😢 føler meg usynlig og at det ikke er en dialog, men at en sykepleier ringer og refererer fra et dokument som en monolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at du opplever situasjonen slik  ☹️ Det er st.olav som hadde vært mitt sykehus hvis jeg hadde blitt søkt inn der, det du skriver gir meg enda mindre lyst til å ta det der... Først og fremst har vi ikke valgt st.olav pga ventetiden på 4 måneder. Trist å høre at du kjenner på at opplegget skjer uten at du får gitt eventuelle innspill... 😕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, bondekone skrev:

Så kjedelig 😩 har du prøvd styrt syklus med progynova?

Jeg ville ha det denne syklus, men fikk det ikke. Kommer til å presse på for at det skal bli neste syklus. 

Imens tygger jeg magnesium og vit d og håper på et mirakel og at slimhinnen vokser til mandag når det er ny ul.

sånn egentlig vil jeg ha nytt ferskforsøk. Hva om vi har styrt syklus neste gang, kanskje jeg får masse bivirkninger av progynova bare for at det ene egget vårt ikke overlever tining? Men, om jeg får overbevist st Olavs om det er en annen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg ville ha det denne syklus, men fikk det ikke. Kommer til å presse på for at det skal bli neste syklus. 

Imens tygger jeg magnesium og vit d og håper på et mirakel og at slimhinnen vokser til mandag når det er ny ul.

sånn egentlig vil jeg ha nytt ferskforsøk. Hva om vi har styrt syklus neste gang, kanskje jeg får masse bivirkninger av progynova bare for at det ene egget vårt ikke overlever tining? Men, om jeg får overbevist st Olavs om det er en annen ting...

Håper det gir underverker! Jeg har og en tendens til for tynn slimhinne, så kjenner meg igjen😜 jeg fikk lite bivirkninger av progynova mener jeg, var sånn dett ganske behagelig opplegg. Sleit litt med å få slimhinna tykk nok, men er jo enkelt å justere dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, bondekone skrev:

Håper det gir underverker! Jeg har og en tendens til for tynn slimhinne, så kjenner meg igjen😜 jeg fikk lite bivirkninger av progynova mener jeg, var sånn dett ganske behagelig opplegg. Sleit litt med å få slimhinna tykk nok, men er jo enkelt å justere dosen.

Så greit å høre, ble litt nervøs når jeg leste om mulige bivirkninger hehe 😅 Kjipt uansett at kroppen ikke spiller på lag, selv om en måned fra eller til i det store bildet ikke har så mye å si sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det, som forventet, avbrutt i dag :( slimhinna hadde vokst til 6 mm, men de avbryter likevel. Skjønte at det gikk denne veien (igjen!), men er likevel skuffa. Fikk gitt tydelig misnøye med valg av medisin så jeg får et telefonmøte med legen neste måned. Jeg har aldri ikke hatt eggløsning, så jeg skjønner ikke hvorfor letrozol skulle være bra for noe 😤 

Da blir det progynova fra cd1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket i dagboka di Neutral90 😊 Er ikke så kjent med navn på de ulike medisinene, hva er progynova til? Så synd at det ble avbrutt 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Godis skrev:

Kikket i dagboka di Neutral90 😊 Er ikke så kjent med navn på de ulike medisinene, hva er progynova til? Så synd at det ble avbrutt 😧

Progynova hindrer at eggposene utvikler seg og så er det østrogen, som gjør at slimhinna vokser :) det dumme med progynova er at de for få som får bivirkninger så kan de være heftige, og så må man stå på medisinen til og med graviduke 10. 

Letrozol stimulerer eggløsning så eggposene vokser. Det er jo slimhinna jeg sliter med, så derfor virker det ulogisk med letrozol for jeg som ikke er lege 🤔 

Det er nok fordi de helst vil redusere medisinbruk og helst ha forsøk i naturlig syklus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...