Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Håper St Olavs legger en god plan for dere 💝 Håper på at en positiv eggløsningstest er like rundt hjørnet for dere nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Neutral90 skrev:

Ja, aldri i mitt verste mareritt skulle jeg tro at det ville ta så lang tid 🙃 snart tre år nå 😖

Nei, man går jo ikke inn som prøver med en forventning om at det skal ta flere år akkurat.. Tre år er virkelig lenge.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i dag til en liten blødning. Ble veldig glad, jeg vil mye heller ha mensen og starte ny syklus som jeg føler kontroll over, enn å ha det som nå. Jeg er på min tredje pakke eggløsningstest uten positiv test, føler jeg har 0 kontroll. 

Men, så kom det ikke mer. 

Jeg tenker det er tre scenarier (og jeg vet hvilken jeg håper mest på). 

1. Festeblødning 😍 men, da har jeg hatt El uten at det ble fanget på test. Not very likely. 

2. Eggløsningsblødning, aldri hatt før og ikke fått pos test heller. 

3. Mensen kommer ila de neste dagene. Helt greit om dette skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skjønner at du ble glad over at NOE skjer. Nå blir det interessant å skje hva det er... Ikke godt å si med denne kroppen nei, den finner på så mye rart. Håper du får noen svar og blir klokere snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Åh, skjønner at du ble glad over at NOE skjer. Nå blir det interessant å skje hva det er... Ikke godt å si med denne kroppen nei, den finner på så mye rart. Håper du får noen svar og blir klokere snart!

Ja, mye heller _noe_, enn ingenting. Bryr meg ikke så mye om å finne eggløsning denne syklusen lenger, jeg vil bare komme inn i sporet igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fremkalle en blødning med feks primolut, så slipper du en kjempelang syklus (kanskje uten EL også?). Jeg gjorde det syklusen etter aborten. Jeg gjorde det riktignok fordi jeg ikke ville ha en monsterblødning på ferien vår, men gynekologen min var ikke vond å be om å få resept på primolut for å fremkalle en blødning. Hadde ikke noe kluss med syklusene etter det, selv om jeg drev med forsøk i tiden som fulgte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Patriotpaula skrev:

Hva med å fremkalle en blødning med feks primolut, så slipper du en kjempelang syklus (kanskje uten EL også?). Jeg gjorde det syklusen etter aborten. Jeg gjorde det riktignok fordi jeg ikke ville ha en monsterblødning på ferien vår, men gynekologen min var ikke vond å be om å få resept på primolut for å fremkalle en blødning. Hadde ikke noe kluss med syklusene etter det, selv om jeg drev med forsøk i tiden som fulgte :) 

Ideen har streifet tankene mine. når jeg fikk lange sykluser etter østrogenbehandlingen i vår så ba jeg om primolut, men st Olavs sa at det vil de ikke så lenge jeg har sjans for at egen syklus ikke er lenger enn 2-3 vanlige sykluser til sammen 🙃 meeen, st Olavs har ofte gitt litt forskjellige svar ut ifra hvem man snakker med, så kanskje de ville gjort det nå. 

Har telefonmøte med legen om en uke, ber nok om primolut hvis syklus ikke er tilbake i rett spor til da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive er jo at uansett hva blødningen kommer av, så skjer det iallfall noe i kroppen 💜 det verste for meg er den ventinga, når man ikke aaaner hvor lang syklusen blir eller når/om EL er. 

Har for øvrig god erfaring med primolut.. den fremkalte en bortfallsblødning hos meg, og jeg fikk positiv test i syklusen etterpå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så BRA at noe skjer! Uansett grunn, så er det godt om syklusen kommer seg på plass igjen. 🙂 du er virkelig sterk, fy flate så mye du har vært gjennom den siste tiden❤

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle dere gode, for støtte :blomst: 

Cd35

Skulle helst ønske det var en festeblødning, men det var nok en hormonell blødning. For i dag fikk jeg positiv eggløsningstest 😍😍 endelig! Vi har vært flink å øve oss på å lage barn annenhver dag, men likevel fint å se at kroppen begynner å komme i rute igjen. 

Det passer også bra med at cd 12 i neste syklus faller i høstferien. Det betyr teondheimstur og at st Olavs selv kan vurdere om det kan gjennomføres innsett i neste syklus eller ei. 

Noen ting jeg merket meg; elslim begynte svakt to dager før pos test, litt mindre denne gang enn vanlig. Vonde brystvorter kvelden før pos eltest. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bondekone skrev:

Så BRA at noe skjer! Uansett grunn, så er det godt om syklusen kommer seg på plass igjen. 🙂 du er virkelig sterk, fy flate så mye du har vært gjennom den siste tiden❤

Der kom det en tåre altså 😭 jeg er bare helt drittlei ventetiden vår. Forhåpentligvis kommer vi etter 🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er eggløsning!! 🤩 

Kroppen din har nok planlagt dette så det klaffer med høstferien 😋 

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, vegasus skrev:

Så bra at det er eggløsning!! 🤩 

Kroppen din har nok planlagt dette så det klaffer med høstferien 😋 

Lykke til! 

Ja, er temmelig happy med at det klaffer godt med jobben 😎😁takk gode du ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:

Ååå, har hørt man er ekstra fruktbar når man får blødning ved eggløsning😀🙏

Oooo, håpe håpe 🤪🙏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, bondekone skrev:

Ååå, har hørt man er ekstra fruktbar når man får blødning ved eggløsning😀🙏

Det har jeg også hørt. Sååå glad på dine vegne med positiv EL-test!! Det fortjener du så inderlig! Og så gir det håp til oss andre som venter og venter lenge i syklusen på EL.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Amatariel skrev:

Det har jeg også hørt. Sååå glad på dine vegne med positiv EL-test!! Det fortjener du så inderlig! Og så gir det håp til oss andre som venter og venter lenge i syklusen på EL.

Takk kjære deg 😍 jeg har alltid kunne sett en fin økning på EL-testene, men nå gikk den raskt fra svak til knallsterk. Håper det kommer fort for deg også, for vi fortjener det begge to 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt flaut å skrive. 

Både fordi det er seriøst selvsentrert og fordi jeg innerst inne vet det er så teit av meg. 

Nå har jeg ventet en mnd på eggløsning. Det har vært en mnd med lengsel for å være normal. Å bli normsl igjen. Men, det har vært noe håndfast. Et mål å komme til. 

Nå har jeg nådd målet. Eggløsning. Nå er det igjen håp. 

Håp. 

Når det er håp, erdet også potensiale for skuffelse. Er så redd for skuffelse, selv om jeg vet det er det mest trolige. 

En kveld som skulle være fylt av lykke, ble egentlig fylt av angst. Angst for å faile ennå en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes ikke det er teit 💜 det ér vanskelig å gå i uvissheten. Håper du får positivt svar om et par uker 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...