Neutral90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #2201 Del Skrevet 25. februar 2022 Noldi skrev (På 22.2.2022 den 13.30): Håper det gikk fint på timen på fredag, og at du fikk snakket om det du ønsket. Håper også det gikk fint med undersøkelse og at alt har gått «rolig» for seg hvis du måtte ha behandling med cytotec igjen. Tenker så masse på deg og din vei for å bli mamma! Synes det er så urettferdig mye av det du må gjennom, spesielt at de skal mase om dette med vekten… har tenkt på det hele uken! Håper de er mer villige til å hjelpe på andre måter når du en gang for alle får vist de at det ikke er 2 kg til eller fra som utgjør den store forskjellen. Gode Noldi ❤️ Heldigvis slapp jeg cytotec! Hvordan har du det, alt bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #2202 Del Skrevet 25. februar 2022 En uke siden timen hos overlegen. Fastlegen skrev i henvisningen hva timen handlet om, altså videre utredning ifbm infertilitet og abort. Tenkte da at legen ville avvise henvisningen dersom det ikke var aktuelt, istedenfor fikk jeg en dobbelttime. Ble derfor skuffet når det første legen sier er "Hei! Hvorfor er du her? Det er ikke mer å utrede". Jo, takk for den du. Legen har jo sin egen teori, og det er jo at jeg blir for lett gravid. Hadde noen sagt det to år siden hadde jeg ledd til jeg tissa på meg, tror jeg. Samtidig kan ikke det forklare alle abortene heller, så det er nok en kombinasjon av noe. Men er det mer svar å lete etter? Nei, i følge han. Jeg blir bare så utrolig motløs. Aner ikke hva jeg skal si eller gjøre for å få hjelp. Jeg sa at jeg synes det er helt rart at de ikke er intr i å operere, for det må jo være noe. Legen mente at vannscanninger er like godt som operasjon. Jaja, han om det. Mentalt er jeg så sliten av hele prosessen at jeg orker ikke å pushe på mer nå. Jeg har det fint inni meg, men merker at dette kapittelet snart vil få en slutt. Vi kan ikke leve i denne prosessen langt mer, for det krever så mye av kropp og sinn. Vi setter inn siste embryo mai/juni og dersom det ikke går vil vi vurdere et siste uttak, siden dette her ikke gikk så bra. Men mentalt sett er jeg omtrent ferdig. Så da spørs det om viljen er der nok til å gjennomføre planen som skissert. Nå er det sol, så da skal jeg ut og kose meg med hagearbeid 8 fine plussgrader og da er det lettere å kjenne at livet er greit som det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. februar 2022 #2203 Del Skrevet 25. februar 2022 Neutral90 skrev (4 minutter siden): En uke siden timen hos overlegen. Fastlegen skrev i henvisningen hva timen handlet om, altså videre utredning ifbm infertilitet og abort. Tenkte da at legen ville avvise henvisningen dersom det ikke var aktuelt, istedenfor fikk jeg en dobbelttime. Ble derfor skuffet når det første legen sier er "Hei! Hvorfor er du her? Det er ikke mer å utrede". Jo, takk for den du. Legen har jo sin egen teori, og det er jo at jeg blir for lett gravid. Hadde noen sagt det to år siden hadde jeg ledd til jeg tissa på meg, tror jeg. Samtidig kan ikke det forklare alle abortene heller, så det er nok en kombinasjon av noe. Men er det mer svar å lete etter? Nei, i følge han. Jeg blir bare så utrolig motløs. Aner ikke hva jeg skal si eller gjøre for å få hjelp. Jeg sa at jeg synes det er helt rart at de ikke er intr i å operere, for det må jo være noe. Legen mente at vannscanninger er like godt som operasjon. Jaja, han om det. Mentalt er jeg så sliten av hele prosessen at jeg orker ikke å pushe på mer nå. Jeg har det fint inni meg, men merker at dette kapittelet snart vil få en slutt. Vi kan ikke leve i denne prosessen langt mer, for det krever så mye av kropp og sinn. Vi setter inn siste embryo mai/juni og dersom det ikke går vil vi vurdere et siste uttak, siden dette her ikke gikk så bra. Men mentalt sett er jeg omtrent ferdig. Så da spørs det om viljen er der nok til å gjennomføre planen som skissert. Nå er det sol, så da skal jeg ut og kose meg med hagearbeid 8 fine plussgrader og da er det lettere å kjenne at livet er greit som det er. Jeg har ikke fulgt deg hele veien, men når jeg har kikket litt her i dagboka di så ser jeg at du har vært gjennom utrolig mye. Den må være utrolig krevende å prøve så mange ganger og få så mange nedturer. 😔Håper virkelig det ordner seg for dere til slutt likevel, men skjønner så godt at motivasjonen for å fortsette med behandling begynner å minke. Sender deg en stor klem og takk for at du er så støttende overfor mange av oss andre prøvere❤️❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #2204 Del Skrevet 25. februar 2022 Hjertespar skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke fulgt deg hele veien, men når jeg har kikket litt her i dagboka di så ser jeg at du har vært gjennom utrolig mye. Den må være utrolig krevende å prøve så mange ganger og få så mange nedturer. 😔Håper virkelig det ordner seg for dere til slutt likevel, men skjønner så godt at motivasjonen for å fortsette med behandling begynner å minke. Sender deg en stor klem og takk for at du er så støttende overfor mange av oss andre prøvere❤️❤️❤️ For en fin melding, tusen takk ❤ hvem vet, plutselig går det for oss også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. februar 2022 #2205 Del Skrevet 25. februar 2022 Veldig kjipt å leit at de ikke kan prøve andre ting og tenke på hva det er som er årsaken til at du mister enn den ensporede svaret. Synes noen leger drøfte seg en tanke litt for fort og det blir nærmest å gjette eller å ha en følelse på uten å vite å prøve alt. Må være utrolig frustrerende for dere når det er snakk om største ønske og makten legene har over på hva som skal gjøres eller prøves.. Synes det er så leit å høre at du er nærmest på å gi opp, for det sier så mye om hvor mye dette tar på for dere, når man gir opp en så stor drøm. Jeg håper av hele mitt hjerte at de siste sjansene du gir blir resultater ! Såå store ønsker på deres vegne om at det skal gå❤️❤️ Jeg håper så inderlig at du skal få bli mamma! Det bare må gå! mange gode klemmer til deg❤️ Tenker stadig på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 26. februar 2022 #2206 Del Skrevet 26. februar 2022 Så utrolig trist å høre det ikke gikk denne gangen heller. Jeg leser dagboken din ofte, men ikke alltid jeg legger igjen spor. Det er tøft å miste. Jeg selv har hatt 10 graviditeter, som har resultert i 2 barn. Ingen grunn er funnet, men jeg blir som deg lett gravid. Brukte ivf for siste barnet. Jeg ville prøvd utlandet med pgs før jeg ga helt opp, men skjønner veldig at dette tar veldig på. Sender deg en klem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 28. februar 2022 #2207 Del Skrevet 28. februar 2022 Vil også bare sende deg en klem Må være utrolig tøft. Og kjenner jeg blir utrolig sur på dine vegne av den holdningen til legen der!! Å bli møtt på en slik måte er jo bare ikke greit!! Utlandet er vel også en mulighet? Men det koster vel en halv bil og to hytter 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #2208 Del Skrevet 3. mars 2022 Kakaoen skrev (På 2/28/2022 den 22.33): Vil også bare sende deg en klem Må være utrolig tøft. Og kjenner jeg blir utrolig sur på dine vegne av den holdningen til legen der!! Å bli møtt på en slik måte er jo bare ikke greit!! Utlandet er vel også en mulighet? Men det koster vel en halv bil og to hytter 🙈 Ivf I utlandet er ikke nødvendigvis noe dyrere siden det er så sykt dyrt i Norge:p men gentesting av embryo er nokså dyrt. Inntil 5 embryo er det vel ca 10k pr embryo, så blir det "pakkepris" deretter. Men det betyr at vi fort svir av 100k før innsett engang. Tenker mer og mer at det kanskje et lurest å gjøre som et siste forsøk likevel hm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #2209 Del Skrevet 3. mars 2022 Sermina skrev (På 2/26/2022 den 14.35): Så utrolig trist å høre det ikke gikk denne gangen heller. Jeg leser dagboken din ofte, men ikke alltid jeg legger igjen spor. Det er tøft å miste. Jeg selv har hatt 10 graviditeter, som har resultert i 2 barn. Ingen grunn er funnet, men jeg blir som deg lett gravid. Brukte ivf for siste barnet. Jeg ville prøvd utlandet med pgs før jeg ga helt opp, men skjønner veldig at dette tar veldig på. Sender deg en klem. Takk for fin melding. Den gir håp! Legen på st Olavs påstod at han bare noensinne hadde hørt om noen som har hatt like mange aborter som oss og likevel fått barn. Tviler sterkt på det ass, likevel opplevdes det temmelig demotiverende å høre. Takk 🌺 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 3. mars 2022 Forfatter #2210 Del Skrevet 3. mars 2022 Love90 skrev (På 2/25/2022 den 20.16): Veldig kjipt å leit at de ikke kan prøve andre ting og tenke på hva det er som er årsaken til at du mister enn den ensporede svaret. Synes noen leger drøfte seg en tanke litt for fort og det blir nærmest å gjette eller å ha en følelse på uten å vite å prøve alt. Må være utrolig frustrerende for dere når det er snakk om største ønske og makten legene har over på hva som skal gjøres eller prøves.. Synes det er så leit å høre at du er nærmest på å gi opp, for det sier så mye om hvor mye dette tar på for dere, når man gir opp en så stor drøm. Jeg håper av hele mitt hjerte at de siste sjansene du gir blir resultater ! Såå store ønsker på deres vegne om at det skal gå❤️❤️ Jeg håper så inderlig at du skal få bli mamma! Det bare må gå! mange gode klemmer til deg❤️ Tenker stadig på deg! Tusen takk for fin melding ❤ Selv om det er trist så skal livet være levbart også, det er det ikke i lengden slik vi holder på. lykke til i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 8. mars 2022 #2211 Del Skrevet 8. mars 2022 Neutral90 skrev (På 25.2.2022 den 11.24): Gode Noldi ❤️ Heldigvis slapp jeg cytotec! Hvordan har du det, alt bra? Jeg har det kjempe fint❤️ Igjen synes jeg det er så kjipt å høre hvordan du blir møtt i helsevesenet! Jeg skjønner så godt at du tenkte det var positivt tegn å få dobbelttime av legen, det hadde jeg også gjort. Også hater jeg sånn «hvorfor er du her? Det er ingenting man kan gjøre for deg» holdning… Jeg vet ikke med deg, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok hatt stort behov for å vite årsaken til at det ikke blir noe vellykket svangerskap før jeg hadde klart å legge prøvingen helt bak meg, derfor synes jeg det er kjipt at de sier det ikke er mer de kan gjør uten å gi deg en ordentlig grunn. Har så stor forståelse for at dere en gang må velge å sette en sluttstrek, men jeg håper sånn at sluttstreken deres blir et vellykket svangerskap til termin❤️ Håper dere har hatt like fint vær hos dere som vi har hatt her de siste ukene, strålende sol og plussgrader hjelper litt på psyken og gjør kanskje dagene litt enklere🌞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. mars 2022 Forfatter #2212 Del Skrevet 9. mars 2022 Noldi skrev (På 3/8/2022 den 9.12): Jeg har det kjempe fint❤️ Igjen synes jeg det er så kjipt å høre hvordan du blir møtt i helsevesenet! Jeg skjønner så godt at du tenkte det var positivt tegn å få dobbelttime av legen, det hadde jeg også gjort. Også hater jeg sånn «hvorfor er du her? Det er ingenting man kan gjøre for deg» holdning… Jeg vet ikke med deg, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg nok hatt stort behov for å vite årsaken til at det ikke blir noe vellykket svangerskap før jeg hadde klart å legge prøvingen helt bak meg, derfor synes jeg det er kjipt at de sier det ikke er mer de kan gjør uten å gi deg en ordentlig grunn. Har så stor forståelse for at dere en gang må velge å sette en sluttstrek, men jeg håper sånn at sluttstreken deres blir et vellykket svangerskap til termin❤️ Håper dere har hatt like fint vær hos dere som vi har hatt her de siste ukene, strålende sol og plussgrader hjelper litt på psyken og gjør kanskje dagene litt enklere🌞 Det er veldig kjipt! Jeg greier ikke helt å identifisere hvorfor noen blir møtt på en måte og andre annerledes. Eller møtt på, hvorfor noen får "mer hjelp" enn andre. Når det er skrevet, så er det legen jeg var hos en veldig sympatisk og grei mann som bare ønsker vårt beste, men som dessverre ikke ser behovet for å gå ut over det minimum de etter håndboken må tilby oss. Uansett, jeg har det godt for tiden. Det er heldigvis slik at selv om slanke pause og ingen hjelp å få er leit, så greier jeg å perspektiv på det. Tror nok det er derfor jeg greier å se realistisk på alt dette med å gi opp prøving. I alle fall gi opp ivf 😏 Kjekt at du er rett rundt hjørnet for å prøve på nr 2! Gir litt perspektiv på tid 😅😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 9. mars 2022 #2213 Del Skrevet 9. mars 2022 Neutral90 skrev (1 time siden): Det er veldig kjipt! Jeg greier ikke helt å identifisere hvorfor noen blir møtt på en måte og andre annerledes. Eller møtt på, hvorfor noen får "mer hjelp" enn andre. Når det er skrevet, så er det legen jeg var hos en veldig sympatisk og grei mann som bare ønsker vårt beste, men som dessverre ikke ser behovet for å gå ut over det minimum de etter håndboken må tilby oss. Uansett, jeg har det godt for tiden. Det er heldigvis slik at selv om slanke pause og ingen hjelp å få er leit, så greier jeg å perspektiv på det. Tror nok det er derfor jeg greier å se realistisk på alt dette med å gi opp prøving. I alle fall gi opp ivf 😏 Kjekt at du er rett rundt hjørnet for å prøve på nr 2! Gir litt perspektiv på tid 😅😅 Det er uansett det viktigste at du har det bra og at du er komfortabel med avgjørelsen dere tar, om det er å fortsette med ivf, prøve på egenhånd, utlandet, etc. Så lenge du har det godt med det dere velger så vil alt ordne seg til slutt❤️ Synes det merkes på deg at du har det bedre nå enn i desember tid i fjor, og det er godt❤️ Ja, det setter virkelig tid i perspektiv! Tiden har jo flydd for min del, og det er kanskje derfor jeg er så opptatt av å følge deg om dagen. Her har jeg fått min lille, og ønsker en til, mens du ikke slipper unna berg- og dalbaner av følelser og medisiner og alt, og det føles så urettferdig! Hvis det hjelper er jeg også på slanker’n😅 Det går saaaakte for min del😐 Vi er nok kanskje i samme høyde, for jeg har også 50 kg som normalvekt på bmi-skalaen. Alt fra 48-60 kg er vel innenfor grensa, men etter graviditet og hormoner i prøveperioden ligger jeg 15 kg over😐 Det setter også ting i perspektiv egentlig. Jeg var vel 10kg over grensa til overvektig når jeg oppsøkte hjelp første gangen, og vekten min ble aldri nevnt som et problem da. De hadde kanskje nevnt det hvis det hadde tatt lenger tid. Mot dine 5 kg for mye så kan jeg ikke tro at det er det som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. mars 2022 Forfatter #2214 Del Skrevet 16. mars 2022 Noldi skrev (På 9.3.2022 den 19.17): Det er uansett det viktigste at du har det bra og at du er komfortabel med avgjørelsen dere tar, om det er å fortsette med ivf, prøve på egenhånd, utlandet, etc. Så lenge du har det godt med det dere velger så vil alt ordne seg til slutt❤️ Synes det merkes på deg at du har det bedre nå enn i desember tid i fjor, og det er godt❤️ Ja, det setter virkelig tid i perspektiv! Tiden har jo flydd for min del, og det er kanskje derfor jeg er så opptatt av å følge deg om dagen. Her har jeg fått min lille, og ønsker en til, mens du ikke slipper unna berg- og dalbaner av følelser og medisiner og alt, og det føles så urettferdig! Hvis det hjelper er jeg også på slanker’n😅 Det går saaaakte for min del😐 Vi er nok kanskje i samme høyde, for jeg har også 50 kg som normalvekt på bmi-skalaen. Alt fra 48-60 kg er vel innenfor grensa, men etter graviditet og hormoner i prøveperioden ligger jeg 15 kg over😐 Det setter også ting i perspektiv egentlig. Jeg var vel 10kg over grensa til overvektig når jeg oppsøkte hjelp første gangen, og vekten min ble aldri nevnt som et problem da. De hadde kanskje nevnt det hvis det hadde tatt lenger tid. Mot dine 5 kg for mye så kan jeg ikke tro at det er det som er problemet. Fint å være to i samme båt når det kommer til slanking, i det minste 😅 Ja, da tror jeg vi er like små begge to! Nesten litt spennende, det er ikke ofte det skjer, hehe. Det er kjempeutfordrende når jeg konstant legger på med 2-3-4 kg per hormonstimulering, da monner det på til slutt. Så helt kurant å ta pause for å slanke meg. Har bare gått ned 3 kg da. Trodde jeg kunne slippe unna med å ta et glass vin eller to noen dager i uka, men ser ikke slik ut. Hvordan går din vektnedgang? Jeg har en følelse av at de famler litt i blinde mtp vekt. BMI grensa er mest for at det er uetisk å eventuelt gjøre en dame gravid når det blir et risikosvangerskap pga vekt, ikke fordi det er dårligere egg, færre egg eller dårligere utfall på befruktning osv. Skulle ønske de var mer villige til å prøve medisiner som er helt ufarlige og som blir testet i store studier nå - jeg har virkelig ingenting å tape på det. Men, det får bli en diskusjon nærmere sommeren, akkurat det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 16. mars 2022 Forfatter #2215 Del Skrevet 16. mars 2022 5 dpo Hadde visst ikke eggløsning når jeg trodde, noe som ikke er uvanlig for meg etter en abort. Fikk dersom eggløsning på cd 30. Er jo i behandlingspause for å slanke meg. Jeg går på en medisin som ikke er forenlig med gravditet (eller, det vil si, den har aldri blitt testet på gravide fordi risikoen er så høy, de vet faktisk ikke om den er skadelig, men better safe than sorry, liksom). Jeg prøver derfor å få med meg når eggløsning er, men kjenner det ødelegger litt. Det gjør jo at man timer sex og håper på det beste, når det beste for meg hadde vært å bare få være meg, ikke prøverør-ufrivilligbarnløs-meg. Vi hadde faktisk en helg borte denne helga. Fly og hotell og stort offentlig arrangement. Koste oss utrolig mye. Prisen? Å teste positiv for korona i dag 😂 Litt syk, sover elendig med feber på natt, litt vondt i lungene/bryst, men ok form tross alt. Ble brått dårlig etter en joggetur i går. Jeg holder på med et from Couch to 5k program og er på uke 4, håper jeg ikke blir verre for endelig føler jeg mestring med jogging! Prøver å følge litt med på forskning. Spiren mente at medisinen jeg håpte på , plaquenil, ikke viser resultat. Det er en stor dansk studie som avsluttes ila 2022, og de mener å ha fått informasjon om at funnene ikke viser at plaquenil hjelper på gjentatte aborter, selv om den virket særs lovende i begynnelsen. Hvordan de vet dette vet ikke jeg, da studien ikke er ferdigstilt ennå, og jeg bare antar at data ikke er ferdig analysert. For den interesserte: https://ichgcp.net/no/clinical-trials-registry/NCT03305263 Jeg har nylig lest om ny forskning på en diabetesmedisin som heter januvia, som gjør at livmorslimhinnen blir friskere og bedre. Det har vist seg at de som aborterer gjentatte ganger kan mangle en type stamceller i livmorslimhinnen som gjør at de mister før uke 12. Medisinen gjør at et protein blir hemmet som gjør at disse stamcellene får fri flyt til livmoren via et enzym. Vi har jo vært veldig ærlige med Spiren om at vi orker snart ikke mer - at vi ønsker å prøve det som er, men de er skikkelig motstandsvillige, altså. Så vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 16. mars 2022 #2216 Del Skrevet 16. mars 2022 Neutral90 skrev (2 timer siden): Fint å være to i samme båt når det kommer til slanking, i det minste 😅 Ja, da tror jeg vi er like små begge to! Nesten litt spennende, det er ikke ofte det skjer, hehe. Det er kjempeutfordrende når jeg konstant legger på med 2-3-4 kg per hormonstimulering, da monner det på til slutt. Så helt kurant å ta pause for å slanke meg. Har bare gått ned 3 kg da. Trodde jeg kunne slippe unna med å ta et glass vin eller to noen dager i uka, men ser ikke slik ut. Hvordan går din vektnedgang? Kan ikke skryte på meg at det går så veldig bra med min vektnedgang akkurat. Over et halvt år siden fødsel og jeg er fortsatt ikke tilbake til vekten jeg lå på før jeg ble gravid. Vi er nok litt like når det kommer til forskning også, jeg har lest masse på det den siste uken. Så etter mye lesing og googling og what not har jeg funnet ut at jeg skal prøve meg på en «lightweight» lavkarbo-diett, det skal visst være enklere å gå ned i vekt for de med pcos hvis de spiser lavkarbo. Det er ikke en streng lavkarbo-diett, iallfall ikke i starten. Så nå håper jeg at det gir mer resultater. Bedre kosthold og mer (og mer variert) bevegelse/trening er det jeg satser på nå. Begynte med lavkarbo på mandag, så det tar vel litt tid før jeg ser om det fungerer bedre eller ikke, men jeg håper virkelig det gjør susen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 16. mars 2022 #2217 Del Skrevet 16. mars 2022 Så trasig at du opplever spiren med noe motstand på dine forslag… Tenker jo at det er ikke som at det koster de så mye at du får prøve ut 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 19. mars 2022 #2218 Del Skrevet 19. mars 2022 Hei❤️ Har ikke lagt igjen noen spor her i det siste men jeg har tenkt på deg og følger med i dagboken din og titter innom for å holde meg oppdatert 🙈 Når det kommer til plaquenil, så er jeg enig med deg. Jeg leste artikkelen og ingen kan spå framtiden. Det er som du sier, ingen kan spå framtiden og for det vi vet så kan det vær at det et noe som kan hjelpe deg, de kan ikke utelukke noe bare fordi «magefølelsen» deres sier at en forskning som IKKE er ferdig ennå, ikke vil fungere for deg! Du burde få lovt til å prøve plaquenil, skulle det vise seg at det ikke fungerer så vet vi det, men da slipper dere å tenke, hva om? Når det gjelder januvia, så har jeg faktisk hørt om den. Den har hjulpet mange som sliter med å bli gravid og dette har vært noe som har blitt diskutert med meg. Jeg skulle bli satt på dette hvis ikke metformin hjalp meg. Så jeg personlig mener at dette er noe som Spiren burde vurderer veldig sterkt for deg, ettersom det kan vær at dette er det som skal til for at spiren endelig sitter for dere ❤️ Som patriotpaula sier over meg, det koster dem absolutt ingenting og prøve det ut, dere har prøvd så mye nå, at det er på tide å høre på hva dere ønsker og ikke gjemme seg bak tull som de ikke kan bakke opp! Jeg heier på dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #2219 Del Skrevet 29. mars 2022 Noldi skrev (På 3/16/2022 den 13.29): Kan ikke skryte på meg at det går så veldig bra med min vektnedgang akkurat. Over et halvt år siden fødsel og jeg er fortsatt ikke tilbake til vekten jeg lå på før jeg ble gravid. Vi er nok litt like når det kommer til forskning også, jeg har lest masse på det den siste uken. Så etter mye lesing og googling og what not har jeg funnet ut at jeg skal prøve meg på en «lightweight» lavkarbo-diett, det skal visst være enklere å gå ned i vekt for de med pcos hvis de spiser lavkarbo. Det er ikke en streng lavkarbo-diett, iallfall ikke i starten. Så nå håper jeg at det gir mer resultater. Bedre kosthold og mer (og mer variert) bevegelse/trening er det jeg satser på nå. Begynte med lavkarbo på mandag, så det tar vel litt tid før jeg ser om det fungerer bedre eller ikke, men jeg håper virkelig det gjør susen! Hvordan går det nå? Jeg har også prøvd skikkelig lavkarbo og semi-lavkarbo flere ganger, men jeg holder ut kort tid:p greier heller ikke å sette ord på hvorfor jeg ikke holder ut, jeg tror kanskje at det blir litt for snevert for meg. Er glad I å lage mat og egentlig veldig god også, er mat og helselærer osv, men føler at jeg ikke greier å finne lavkarbomat som er gjennomførbart over tid... Jeg har nå gått ned 4 kg på 5 uker. Hadde håpt det skulle vært noen kg mer, men realisten i meg sier at jeg skal være fornøyd. Nå er jeg like før jeg er på vekta jeg var ved første ivf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. mars 2022 Forfatter #2220 Del Skrevet 29. mars 2022 Patriotpaula skrev (På 3/16/2022 den 21.57): Så trasig at du opplever spiren med noe motstand på dine forslag… Tenker jo at det er ikke som at det koster de så mye at du får prøve ut 🤷♀️ Ja, jeg er helt enig! I tillegg gikk jeg for lenge på sprøyter og var overmoden/hadde allerede hatt eggløsning før uttak. Samlet sett gjør det at jeg vurderer å bytte klinikk. Samtidig er jeg usikker fordi det er så stress å få nye leger til å sette seg inn I vår situasjon, men det ville jo selvsagt vært verdt det dersom vi lykkes... håper du har det bra ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå