Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Saschi skrev (På 3/19/2022 den 10.40):

Hei❤️ Har ikke lagt igjen noen spor her i det siste men jeg har tenkt på deg og følger med i dagboken din og titter innom for å holde meg oppdatert 🙈

Når det kommer til plaquenil, så er jeg enig med deg. Jeg leste artikkelen og ingen kan spå framtiden. Det er som du sier, ingen kan spå framtiden og for det vi vet så kan det vær at det et noe som kan hjelpe deg, de kan ikke utelukke noe bare fordi «magefølelsen» deres sier at en forskning som IKKE er ferdig ennå, ikke vil fungere for deg! Du burde få lovt til å prøve plaquenil, skulle det vise seg at det ikke fungerer så vet vi det, men da slipper dere å tenke, hva om? 

Når det gjelder januvia, så har jeg faktisk hørt om den. Den har hjulpet mange som sliter med å bli gravid og dette har vært noe som har blitt diskutert med meg. Jeg skulle bli satt på dette hvis ikke metformin hjalp meg. Så jeg personlig mener at dette er noe som Spiren burde vurderer veldig sterkt for deg, ettersom det kan vær at dette er det som skal til for at spiren endelig sitter for dere ❤️

Som patriotpaula sier over meg, det koster dem absolutt ingenting og prøve det ut, dere har prøvd så mye nå, at det er på tide å høre på hva dere ønsker og ikke gjemme seg bak tull som de ikke kan bakke opp! 

Jeg heier på dere :duskedame:

Jeg heier på dere også! 🥳 jeg håper vi begge lykkes til slutt 🙏

Ja, jeg er så enig. Det er litt motløs når de spiller så lite på lag. Fint at det er viktig for de å basere seg på empirisk forskning, men vi er seriøst helt i enden av reisen og har vært gjennom så mye, bare gi oss litt slack da...

Vurderer å bytte klinikk, men vet ikke hvordan jeg vil takle om de er like uvillige til å prøve tiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cd 48 og for tredje gang har jeg positiv eggløsningstest 😂 third time's the charm? Håper det. Har brukt en liten formue i tester også siden jeg går på medisin som ikke er forenlig med graviditet og jeg derfor føler jeg må følge med.

Tar nok letrozol neste syklus for jeg gidder ikke lete etter eggløsning slik igjen. Vet av erfaring at uregelmessig eggløsning kan henge igjen i noen sykluser etter abort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 timer siden):

Hvordan går det nå? Jeg har også prøvd skikkelig lavkarbo og semi-lavkarbo flere ganger, men jeg holder ut kort tid:p greier heller ikke å sette ord på hvorfor jeg ikke holder ut, jeg tror kanskje at det blir litt for snevert for meg. Er glad I å lage mat og egentlig veldig god også, er mat og helselærer osv, men føler at jeg ikke greier å finne lavkarbomat som er gjennomførbart over tid...

Jeg har nå gått ned 4 kg på 5 uker. Hadde håpt det skulle vært noen kg mer, men realisten i meg sier at jeg skal være fornøyd. Nå er jeg like før jeg er på vekta jeg var ved første ivf.

Sliter nok litt med å føle at det er en veldig snever «diett» jeg også, og karbohydrater er jo bare såååå godt!😅 Men det gikk greit de første to ukene, så ble vi slått ut av covid hele gjengen, så nå går det ikke så bra. Ingen av oss har noe energi til å lage noe som helst, spesielt ikke lavkarbo-mat. Det blir brødskiver med gulost til frokost, kjeks til lunsj og suppe eller pizza til middag de fleste dagene nå. Satser på å komme meg litt tilbake på hesten igjen hvis vi er friske til starten av neste uke kanskje.

Men 4kg på 5 uker er jo kjempebra!! Jeg synes du skal være kjempefornøyd med det resultatet!🤩😍 Det går jo nedover, akkurat som planen var🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hvordan går det med deg om dagen? Tenker sååå masse på deg! Dere skulle vel i gang med siste innsett i mai/juni hvis jeg ikke husker feil? Og hvordan går det med vekten? Du var jo suuuper flink sist jeg hørte fra deg! Håper uansett hva som skjer med ivf-karusellen at du er på et godt sted om dagen🥰 Med sol og lengre dager får man kanskje litt mer god energi i kroppen☀️ Og jeg vet ikke om det gjelder deg, men hører jo at mange synes det hjelper litt med en «planlagt pause», så får hodet slappet litt av om ikke annet😅🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (23 timer siden):

Hvordan går det med deg om dagen? Tenker sååå masse på deg! Dere skulle vel i gang med siste innsett i mai/juni hvis jeg ikke husker feil? Og hvordan går det med vekten? Du var jo suuuper flink sist jeg hørte fra deg! Håper uansett hva som skjer med ivf-karusellen at du er på et godt sted om dagen🥰 Med sol og lengre dager får man kanskje litt mer god energi i kroppen☀️ Og jeg vet ikke om det gjelder deg, men hører jo at mange synes det hjelper litt med en «planlagt pause», så får hodet slappet litt av om ikke annet😅🥰

Hei gode du! Så snill og omsorgsfull du er ❤️ 

Her går det egentlig veldig bra! Deilig å bare være oss og øve oss på å være kjærester igjen. Det er temmelig belastende på et forhold at det alltid er jeg som må nesten beordre sex når det passer seg. Man går raskt inn i den rollen at spontanitet forsvinner fordi han og jeg vet at jeg gir beskjed når vi må gjøre det likevel 😛

jeg har det også fint :) takk som spør! Jeg føler meg endelig mer som meg selv igjen. De siste ukene har vi begynt å forberede siste innsett og evnt nytt uttak og da blir jeg lett trigget. Snakket med medicus her hin dagen, og jeg blir lett påvirket når tema er vår barnløshet og hvilken hjelp vi kan få. Det er som en katalysator der alt blir polarisert til det sterkere. Det gjør det vanskeligere å regulere meg for å være ærlig. 

en stor del av å føle meg bedre er at jeg føler meg mer vel i egen kropp. Dette er den lengste perioden uren hormoner på.... 3 år tror jeg! Jeg har "bare" gått ned 6 kg, men hele 15 cm rundt magen og 12 cm rundt bryst. Alt bare føles så mye mer i balanse og det føles godt. En stor bonus er at jeg på magisk vis for første gang i livet mestrer jogging! Jeg har aldri likt løping , men nå nyter jeg den treningsformen! Prøver å ligge på 100 km i mnd til sammen. Nå som fjellsesongen er i gang tror jeg at jeg må nedjustere det målet, det blir for mye med 25 km i uka + 1000 høydemeter eller mer hver uke. 

Er på cd 10 og håper at om like mange dager er jeg igjen ruger ❤️

Leser dagboken din og håper på det beste, men legger ikke igjen så mye spor fordi det har vært så viktig at jeg skaper nytt fokus :)

ble langt dette, gitt 😅

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assa WOW for en fin oppdatering😍 Det er så godt å høre at du har det bra med deg selv, både som kjæreste og i egen kropp, det er så viktig! Blir oppriktig glad over å høre at denne pausen har gjort deg så godt, det har du virkelig fortjent. Etter så mange år nesten konstant proppet med hormoner må det jo være godt for både kropp og psyke med en pause. Og herregud så flink du er med aktivitet! Jeg har faktisk også begynt med jogging for første gang og fått skikkelig sansen for det. Med god musikk på ørene gir det skikkelig endorfinkick, men jeg kan bare drømme om å matche deg💪🏼😂 Og ikke tenk på å legge igjen spor i min dagbok, dette er et fristed for oss prøvere og du skal kun delta i det som gir deg god energi og som er det beste for DEG❤️ Jeg kjenner deg jo ikke, men det har vært lett å lese på innleggene dine når du har hatt tøffe perioder, og det er så godt å se at du har det fint

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noldi skrev (På 7.5.2022 den 1.07):

Assa WOW for en fin oppdatering😍 Det er så godt å høre at du har det bra med deg selv, både som kjæreste og i egen kropp, det er så viktig! Blir oppriktig glad over å høre at denne pausen har gjort deg så godt, det har du virkelig fortjent. Etter så mange år nesten konstant proppet med hormoner må det jo være godt for både kropp og psyke med en pause. Og herregud så flink du er med aktivitet! Jeg har faktisk også begynt med jogging for første gang og fått skikkelig sansen for det. Med god musikk på ørene gir det skikkelig endorfinkick, men jeg kan bare drømme om å matche deg💪🏼😂 Og ikke tenk på å legge igjen spor i min dagbok, dette er et fristed for oss prøvere og du skal kun delta i det som gir deg god energi og som er det beste for DEG❤️ Jeg kjenner deg jo ikke, men det har vært lett å lese på innleggene dine når du har hatt tøffe perioder, og det er så godt å se at du har det fint

Du er bare god som gull du 😘 

Ja, det er så herlig meg jogging er de endorfinene! Blir nesten dårlig humør hvis jeg ikke får jogge annenhver dag 😂 jeg har også greid å bruke det som avreangering etter tøffe dager på jobb/ivf, noe som er uvurderlig  

Vi ligger nokså likt an forresten, for en drøm det ville vært å være i termingruppe med deg! ❤️🍸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggløsningsdag 

Jeg har hatt en helt syk eggløsning rent fysisk. Fryktelig vond. Sov mindre enn 4 t i natt pga smerter og (sorry tmi) har byttet truse 3 ganger i dag fordi det renner som en moonsun nede der. I går var follikelen på 25 mm og dvs innsett mandag ❤️ 

Siste innsett hos Spiren. Vi kommer nok til å ha et uttak til før vi gir oss, men ikke der. Veldig greie folk, men vi blir absolutt ikke behandlet som individer der. 

På oppstartsamtale august i fjor sa jeg fra om vekt og hvordan dette har vært et enormt stressmoment hos st Olavs. Helt greit, ikke et tema sa de. Jeg sa også at dersom det skulle være et tema måtte de si fra nuh... ett uttak og en abort senere så var vektnedgang det eneste de kunne tilby oss. 

Grunn nr to er at jeg leser en del forskning og har hatt noen konkrete forslag for behandling mot abort, men de sier nei. Ofte må jeg purre før de gidder å svare engang. Jeg var tydelig i oppstartsamtalen at ivf/befruktning/bli gravid ikke er problemet i utgangspunktet og vi ønsker hjelp i å oppleve et fullgått svangerskap  men jeg tror dette går de hus forbi. De er i alle fall 100% negativ til alle tiltak jeg har foreslått og har selv sagt de har 0 tiltak å foreslå selv.  Veldig skuffende fordi jeg har hørt mye godt om spiren. 

Hvis jeg tar inn i betraktning at de i tillegg stimulere meg for lenge slik at eggløsning hadde skjedd så er faktisk de siste 9 mnd med behandling en total fadese....

Så enten finner vi en klinikk som ønsker å behandle problemet vårt  eller så gir vi oss. Vi makter ikke mer behandling uten mer målrettet  behandling i alle fall! 

God fredagskveld fra meg 🍸🌞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vondt å høre at dere blir behandlet slik. De virker ikke åpen for ny forskning og nye metoder. Som er synd. De kommer jo stadig lengre innen dettet feltet. 

Finnes det en annen klinikk i Norge som virker mer forlokkende? Eller vurderer dere utlandet?

Synes det er litt misvisende med norske helsevesenet. Det skal være så sinnsykt bra, men føler vi på flere punkter henger utrolig langt bak andre land.

Håper du får en fin helg 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 13.5.2022 den 21.33):

Er så vondt å høre at dere blir behandlet slik. De virker ikke åpen for ny forskning og nye metoder. Som er synd. De kommer jo stadig lengre innen dettet feltet. 

Finnes det en annen klinikk i Norge som virker mer forlokkende? Eller vurderer dere utlandet?

Synes det er litt misvisende med norske helsevesenet. Det skal være så sinnsykt bra, men føler vi på flere punkter henger utrolig langt bak andre land.

Håper du får en fin helg 🌸

Nei, det er nokså frustrerende.  Spesielt siden vi var veldig tydelig på oppstartsamtalen august 2021 at å ta ut egg og bli gravid i utgangspunktet ikke er det som har vist seg å være vårt problem. At det var å forbli gravid vi ville ha hjelp med. Fikk da svar at de skulle se på hva de kunne gjøre. Svaret på det viser seg å være "ingenting" 😬😅

Vi kommer til å forhøre oss med Hausken, hvis ikke vurderer vi utlandet  🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dpo

Nå ruger jeg på en topp ratet blastocyst.  Går på blodfortynnende,  prednisolon, østrogen og dobbel dose progesteron. 

Skummelt å håpe, men vi håper ❤️ det fine med å sette inn blasto er at det er få dager til jeg vil begynne å teste 😂

Gratulerer med dagen alle gode damer her inne 🇧🇻🌞 såg fra morgentv at store deler av landet bader i sol og det er så fortjent! Vi skal feire med årets første tindetur (autocorrect ville endre til tindertur, men vi er heldigvis forbi det stadiet 😂).

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg håper for dere☺️🥰🤞🏻 Må det bli denne gangen det skal gå for dere!

Gratulerer så mye med dagen gode deg🇳🇴🇳🇴

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (17 minutter siden):

Som jeg håper for dere☺️🥰🤞🏻 Må det bli denne gangen det skal gå for dere!

Gratulerer så mye med dagen gode deg🇳🇴🇳🇴

Takk for gode ønsker. plutselig går det, som du så godt vet 😘 

Gratulerer med dagen 🇧🇻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette trengte jeg å høre når humøret var dritt!😍 Såååå bra😍 Nå krysser jeg alt jeg har for dere, og sender dere alt babystøv jeg finner🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (11 timer siden):

6 dpo

Nå ruger jeg på en topp ratet blastocyst.  Går på blodfortynnende,  prednisolon, østrogen og dobbel dose progesteron. 

Skummelt å håpe, men vi håper ❤️ det fine med å sette inn blasto er at det er få dager til jeg vil begynne å teste 😂

Gratulerer med dagen alle gode damer her inne 🇧🇻🌞 såg fra morgentv at store deler av landet bader i sol og det er så fortjent! Vi skal feire med årets første tindetur (autocorrect ville endre til tindertur, men vi er heldigvis forbi det stadiet 😂).

Så spennende! Krysser fingrene for deg!🤞🏻Hvor tidlig tenker du å begynne å teste? Jeg lurer på hvor lenge jeg kommer til å klare å vente selv…har etter planen innsett i morgen☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hjertespar skrev (5 minutter siden):

Så spennende! Krysser fingrene for deg!🤞🏻Hvor tidlig tenker du å begynne å teste? Jeg lurer på hvor lenge jeg kommer til å klare å vente selv…har etter planen innsett i morgen☺️

Lykke til i morgen! Av egen erfaring kan jeg få positiv 9 dpo og MÅ ha positiv 10 dpo ettermiddag dersom det skal være håp om riktig utvikling 😛 har dessverre en del erfaring med å bli gravid så vet hva nivået bør være når. Tenker faktisk å være helt spinnvill og ta første testen 8 dpo ettermiddag dersom urin er bra 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (8 timer siden):

Gratulerer med dagen, kjære @Neutral90 🇳🇴❤️ Jeg håper med dere i massevis! Klem 

Gratulerer med dagen, stor klem 🇧🇻❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (8 timer siden):

Dette trengte jeg å høre når humøret var dritt!😍 Såååå bra😍 Nå krysser jeg alt jeg har for dere, og sender dere alt babystøv jeg finner🥰

Så koselig 🌞😁 tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Lykke til i morgen! Av egen erfaring kan jeg få positiv 9 dpo og MÅ ha positiv 10 dpo ettermiddag dersom det skal være håp om riktig utvikling 😛 har dessverre en del erfaring med å bli gravid så vet hva nivået bør være når. Tenker faktisk å være helt spinnvill og ta første testen 8 dpo ettermiddag dersom urin er bra 😅

Oj, så tidlig ja..🙊☺️ Jeg har inntrykk av at en del får positiv test på 10DPO ja, hvis de blir gravide.. men det er jo veldig tidlig, bare fem dager etter innsett? Jeg tok Ovitrelle onsdag kveld og eggløsning ville da naturlig skjedd fredag morgen…🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...