Gå til innhold

Du som alltid kommer forsent til avtaler - hva er unnskyldningen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle treffe et par venninner. Begge var 40 minutter forsinket uten en god unnskyldning...

Anonymkode: 7c5a8...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer aldri for sent. Jeg liker å være ute i god tid. De gangene jeg har kommet for sent er forsoving eller noe som har forhindret meg i trafikken.

Jeg har el venninne som er kronisk for sent. Jeg trur hun kommer for sent til sin egen begravelse da den tid kommer også. Hun klarer rett og slett ikke å planlegge så hun kommer tidsnok. Hun skylder alltid på at hun glemte ditt, måtte ordne datt. Måtte fylle drivstoff og etc etc. Nå har jeg begynt å avtale tid en time tidligere enn jeg egentlig kan møte henne. 

Jeg er ikke veldig travel i fritiden, men jeg kaller sånt å ikke ta hensyn til min fritid. Jeg hater virkelig st folk ikke kan holde tiden uten egentlige gyldige grunner.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så iriterende. Jeg har en søster som AlLTID er for sein. Det er så vanlig at jeg nå ofte bevist legger avtalene vår en halvtime- time før jeg egentlig tenker vi skal treffes. Mannen min syns det er helt hysterisk. Pappa er i samme gata, mens mamma alltid tidlig ute. Jeg fikk heldigvis litt av begge. 

Anonymkode: aea73...3e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har forøvrig sjeldent en god unnskyldning, annet enn at hun glemte seg eller bare måtte gjøre ferdig noe. 

Hennes to døtrene er akkurat på samme måte. Og bruker en evighet på å ordne seg.

Anonymkode: aea73...3e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid for sen, og jeg vet faktisk ikke hvorfor. 

Anonymkode: 9401f...2c9

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker vel at deres tid er verdt mye mer enn din og gidder ikke å komme i tide. 

Jeg går som regel etter 5 min. Er det en person jeg kjenner godt, avtaler jeg 30-60 min før. Noen lærer aldri klokka🙄

 

Anonymkode: b0ba1...0af

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er for sen er det fordi jeg har sagt ja til for mye, er nødt til å stappe litt for mange ting inn på en litt for kort dag. Har ofte angra på å være ja-menneske, for jeg hater også å være for sen. 

Anonymkode: 57751...862

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent. Kommer det noen som er så ærlige at de sier at de ikke bryr seg om at andre må vente? Deres liv, tid og vaner er viktige enn andres? Det må jo være noe sånt, for de fleste rekker jo flyavganger osv. som de VET at de ikke får gjort noe med/dvs. der konsekvensene for å være sene blir veldig kostbare.

Kjenner en som konstant kommer en halvtime for sent til kurset hun gikk på med begrunnelsen at hun ikke plaget de andre siden hun bare kom inn og satte seg ned. Egentlig grunn er at hun ikke gidder å ta en tidligere buss for å nå det.

Samme person er konstant for sent til avtaler, presterte å bli sur den ene gangen hun ikke fant meg og måtte vente/lete til vi møttes (jeg var presis) og hvis vi skal noe og skal bestemme oss for hvilken av de alternative dagene vi skal treffes, svarer hun gjerne på kvelden den dagen som var første alternativ til å treffes. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er som regel tidligere ute til en avtale enn for sen, men så kommer det jo an på hvem jeg skal møte. Jeg har en haug med venninner som ikke eier tidsbegrep, og de har opp gjennom årene kommet for sent alt fra 10 min - til 40 min, kanskje mer en eller annen gang, men så har jeg jo vendt meg til det. Så om avtalen er kl. 18, så betyr det egentlig 18:10, og det er ikke noe stress. Må bare tilpasse meg deres klokke. ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, ti10 skrev:

Nå er jeg spent. Kommer det noen som er så ærlige at de sier at de ikke bryr seg om at andre må vente? Deres liv, tid og vaner er viktige enn andres? Det må jo være noe sånt, for de fleste rekker jo flyavganger osv. som de VET at de ikke får gjort noe med/dvs. der konsekvensene for å være sene blir veldig kostbare.

Kjenner en som konstant kommer en halvtime for sent til kurset hun gikk på med begrunnelsen at hun ikke plaget de andre siden hun bare kom inn og satte seg ned. Egentlig grunn er at hun ikke gidder å ta en tidligere buss for å nå det.

Samme person er konstant for sent til avtaler, presterte å bli sur den ene gangen hun ikke fant meg og måtte vente/lete til vi møttes (jeg var presis) og hvis vi skal noe og skal bestemme oss for hvilken av de alternative dagene vi skal treffes, svarer hun gjerne på kvelden den dagen som var første alternativ til å treffes. 

 

 

Felles venninne med meg eller? 

Merethe?

En gang jeg inviterte til lunsj klokka 12, så dukket hun opp 14.30. Da var det ting hun bare måtte ordne først. Ble ikke mat på hu for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så jævlig irriterende.  Hadde en venninne som var helt kronisk. Gikk ikke an å lage avtaler med henne. En gang hadde hun selv en date hvor hun skulle møte noen kl 18. Hun kom til restauranten 18.10 og gikk på toalettet og kom ut derfra 18.30. Hun var rasende fordi daten var gått. Hun sendte ham mange stygge meldinger, hvor han til slutt ba henne om å la ham være i fred.

En gang var bussen min forsinket med et kvarter da jeg skulle møte henne. Jeg ankom der vi skulle møtes. Var hun der. Nei. En halv time senere kom hun. Da var jeg sur blitt. Hadde bussen min vært presis så hadde jeg nesten måttet vente en time! 

En annen venninne reiste først hjemmefra det tidspunktet hun hadde avtalt å møte noen eller startet først da bilen- midt på vinteren. Gikk ikke an å lage avtaler med henne heller. Ble bare mer irritasjon enn glede av å treffe henne når hun endelig dukket opp.

Virker som ting går så sakte alltid med slike for sent - kommere. Fryktelig irriterende!

Anonymkode: d3dfc...ae5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er både respektløst og veldig irriterende! Hater å vente på somlekopper. Slike mennesker kommer jo alltid på tiden når de skal på jobb og ut å fly, så hvorfor ikke klare det på privaten? Noen bryr seg ikke og lar bare andre vente selv om de er for seint ute..de kan i det minste be om unnskyldning når de er treig 🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var kronisk for sen dengang jeg var mer preget av kronisk stress. Klarte rett og slett ikke planlegge noe. Har skjerpet meg skikkelig og er sjeldent sen til noe. Da sier jeg fra, ihvertfall. 

Anonymkode: a26b4...75a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har HATT venner som skal klemme så mye inn i dagen sin at de som oftest kommer for sent.

Jeg har HATT venner som kom for sent fordi de «plutselig» måtte fylle bensin på veien, handle et brød til morgendagen eller kjøpe en bursdagsgave til moren sin.

Jeg har HATT venner som kom for sent fordi busstidene var sånn at de enten kom et kvarter før eller et kvarter etter...

Jeg har kuttet ut mange slike venner, da jeg foretrekker å omgås mennesker som har respekt for meg og tiden min. 

Anonymkode: db0cb...4da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Kaffefrøken skrev:

Må bare tilpasse meg deres klokke. ;) 

Må du det? Er deres tid mer verdt enn din? Du høres veldig dumsnill ut.

Anonymkode: 5fb4a...ea6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du det? Er deres tid mer verdt enn din? Du høres veldig dumsnill ut.

Anonymkode: 5fb4a...ea6

 

Ha ha. Det er jo slik jeg tar tilbake min tid, ved å ikke sitte der og vente unødig, men dukke opp senere selv. ;) 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten alltid litt for sen. Men er snakk om noen minutter. De eksemplene som nevnes her er jo ekstreme, og det ville selv ikke jeg gjort.Så hvorfor er jeg sen? Kan bare svare for meg her selvsagt.

Jeg strever en del med å gå ut. Er unnvikende og sliter en del med angst. For meg er det svært ubehagelig å være først, og bli den som står/sitter der og venter. Men jeg tilpasser meg personene. Noen er jo alltid for tidlig ute og med dem er jeg presis. Ellers kommer jeg stort sett 5 minutter over tiden. Skjer det noe uforutsett som fører til lange forsinkelser så sier jeg alltid i fra.

Anonymkode: a4f61...3ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en tidsoptimist. Jeg tror at ting tar kortere tid enn de gjør. 
Har innsett problemet og prøver å være flink.

Anonymkode: 7c157...787

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...