Gå til innhold

Beruset politimann ville ta lappen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i går , bare for å titte litt rundt. Havnet inn på en smal grusvei og fulgte denne. Så var det noen store steiner i veien som sperret av for å kjøre inn til en parkeringsplass. Så jeg snudde for å kjøre ut igjen. 

Da var det en konsert/forestilling som akkurat var ferdig og langs denne veien kom det flere hundre mennesker. Jeg begynte jo da å lure på om dette var gangvei.. kjørte i sneglefart ved siden av alle menneskene da en mann klasker hånda i vinduet. 

Det var en beruset politimann. Han kjefter og skriker og sier at dette er en gangvei. Han sier han vil ta førerkortet mitt og sier jeg ikke er skikket til å kjøre bil. Da jeg prøver å forklare hva som skjedde og at jeg snudde for å kjøre ut igjen skrek han «ER DU DUM??». 

Selvfølgelig var det mange ekle folk som gikk på denne veien som syns det var gøy å skrike stygge ting til meg også, som om de er feilfrie. Fikk streng beskjed om å ikke røre bilen en centimeter før alle hadde forlatt veien. Så jeg ventet. Og ble ganske sint over denne uprofesjonelle politimannen. 

Kjørte ut igjen og så absolutt ingen skilt om at det var en gangvei, veien hadde også navn. Tok bilde av dette i tilfelle det blir noe bråk.. 

men er ikke dette veldig spesiell oppførsel av en politimann? 

Anonymkode: 9b36e...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En full politimann i tjeneste??? :klo: :hakeslepp: 

Anonymkode: 0239c...364

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En full politimann i tjeneste??? :klo: :hakeslepp: 

Anonymkode: 0239c...364

Han var ikke i tjeneste. Han hadde vært på konsert. Men hadde skiltet / legitimasjon med seg 

Anonymkode: 9b36e...c12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ute å kjørte i går , bare for å titte litt rundt. Havnet inn på en smal grusvei og fulgte denne. Så var det noen store steiner i veien som sperret av for å kjøre inn til en parkeringsplass. Så jeg snudde for å kjøre ut igjen. 

Da var det en konsert/forestilling som akkurat var ferdig og langs denne veien kom det flere hundre mennesker. Jeg begynte jo da å lure på om dette var gangvei.. kjørte i sneglefart ved siden av alle menneskene da en mann klasker hånda i vinduet. 

Det var en beruset politimann. Han kjefter og skriker og sier at dette er en gangvei. Han sier han vil ta førerkortet mitt og sier jeg ikke er skikket til å kjøre bil. Da jeg prøver å forklare hva som skjedde og at jeg snudde for å kjøre ut igjen skrek han «ER DU DUM??». 

Selvfølgelig var det mange ekle folk som gikk på denne veien som syns det var gøy å skrike stygge ting til meg også, som om de er feilfrie. Fikk streng beskjed om å ikke røre bilen en centimeter før alle hadde forlatt veien. Så jeg ventet. Og ble ganske sint over denne uprofesjonelle politimannen. 

Kjørte ut igjen og så absolutt ingen skilt om at det var en gangvei, veien hadde også navn. Tok bilde av dette i tilfelle det blir noe bråk.. 

men er ikke dette veldig spesiell oppførsel av en politimann? 

Anonymkode: 9b36e...c12

Hva gikk du selv på som ikke ser om du er på en gangvei?

Hvis dette var et arrangement slik du beskriver det vil jeg tro det var flere politimenn der. De hadde nok oppdaget om en kollega av dem var så beruset som du beskriver. Så jeg tror du prøver å sværte politiet fordi du av en eller annen grunn er sur på dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var ute å kjørte i går , bare for å titte litt rundt. Havnet inn på en smal grusvei og fulgte denne. Så var det noen store steiner i veien som sperret av for å kjøre inn til en parkeringsplass. Så jeg snudde for å kjøre ut igjen. 

Da var det en konsert/forestilling som akkurat var ferdig og langs denne veien kom det flere hundre mennesker. Jeg begynte jo da å lure på om dette var gangvei.. kjørte i sneglefart ved siden av alle menneskene da en mann klasker hånda i vinduet. 

Det var en beruset politimann. Han kjefter og skriker og sier at dette er en gangvei. Han sier han vil ta førerkortet mitt og sier jeg ikke er skikket til å kjøre bil. Da jeg prøver å forklare hva som skjedde og at jeg snudde for å kjøre ut igjen skrek han «ER DU DUM??». 

Selvfølgelig var det mange ekle folk som gikk på denne veien som syns det var gøy å skrike stygge ting til meg også, som om de er feilfrie. Fikk streng beskjed om å ikke røre bilen en centimeter før alle hadde forlatt veien. Så jeg ventet. Og ble ganske sint over denne uprofesjonelle politimannen. 

Kjørte ut igjen og så absolutt ingen skilt om at det var en gangvei, veien hadde også navn. Tok bilde av dette i tilfelle det blir noe bråk.. 

men er ikke dette veldig spesiell oppførsel av en politimann? 

Anonymkode: 9b36e...c12

Tror du kan ta det helt med ro, det var nok ingen gangvei siden den ikke var skiltet som det. Det var spesiell oppførsel av ham, men politimenn er ikke feilfrie de heller. 

Vi ble engang stoppet av en politimann som kom kjørende rett mot oss, han hadde rødt lys. Vi hadde grønn pil, da vi skulle svinge av til høyre i dette lyskrysset. Han hadde oversett at vi faktisk hadde grønn pil, han trodde vi hadde rødt lys slik han hadde. Han forstod etterhvert at han hadde tatt feil mht. at vi hadde kjørt på rødt, men han lot som om han istedet ville sjekke bilen vår. Han gikk rundt den og lyste ivrig med lommelykt. Tilslutt spurte han hvor vi skulle, vi fortalte det og da sa han at vi måtte bare kjøre videre. Vi gjorde det, litt lattermilde for å si det sånn. 

Anonymkode: c9953...8b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du kan ta det helt med ro, det var nok ingen gangvei siden den ikke var skiltet som det. Det var spesiell oppførsel av ham, men politimenn er ikke feilfrie de heller. 

Vi ble engang stoppet av en politimann som kom kjørende rett mot oss, han hadde rødt lys. Vi hadde grønn pil, da vi skulle svinge av til høyre i dette lyskrysset. Han hadde oversett at vi faktisk hadde grønn pil, han trodde vi hadde rødt lys slik han hadde. Han forstod etterhvert at han hadde tatt feil mht. at vi hadde kjørt på rødt, men han lot som om han istedet ville sjekke bilen vår. Han gikk rundt den og lyste ivrig med lommelykt. Tilslutt spurte han hvor vi skulle, vi fortalte det og da sa han at vi måtte bare kjøre videre. Vi gjorde det, litt lattermilde for å si det sånn. 

Anonymkode: c9953...8b7

Men dette er jo helt irrelevant. TS forteller om en person som ikke er i tjeneste, som er beruset, men som likevel vil bedrive yrkesutøvelse. 

Til TS: hvis situasjonen er slik du beskriver den, og at du ikke har utelatt noe veldig relevant, kan det høres ut som misbruk av stilling. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, The Kitten skrev:

Hva gikk du selv på som ikke ser om du er på en gangvei?

Hvis dette var et arrangement slik du beskriver det vil jeg tro det var flere politimenn der. De hadde nok oppdaget om en kollega av dem var så beruset som du beskriver. Så jeg tror du prøver å sværte politiet fordi du av en eller annen grunn er sur på dem.

Hvordan skal jeg se at det er en gangvei? Når den ikke har skilt eller noe? Fulgte bare en helt vanlig vei som ble til en smalere grusvei og tydeligvis var gangvei.. 

Ja var mye uniformert politi rundt om på stedet, men ikke her. Jeg tror ikke denne mannen var i tjeneste, da han var beruset (ikke full) og i vanlige klær. Så mest sannsynlig var han på dette stedet på privaten.. med legitimasjon, må jo være en maktsyk person 

Anonymkode: 9b36e...c12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Men dette er jo helt irrelevant. TS forteller om en person som ikke er i tjeneste, som er beruset, men som likevel vil bedrive yrkesutøvelse. 

Til TS: hvis situasjonen er slik du beskriver den, og at du ikke har utelatt noe veldig relevant, kan det høres ut som misbruk av stilling. 

Ja det tenkte jeg også etterpå.. la meg selvfølgelig helt flat da jeg bare har hatt lappen 1 måned, ble redd for å miste den.. men aldri har jeg møtt en mer arrogant person.. smalt liksom legitimasjonen i ruta og kjefta og skrek, følte jeg nærmest hadde kjørt over noen 

Anonymkode: 9b36e...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg se at det er en gangvei? Når den ikke har skilt eller noe? Fulgte bare en helt vanlig vei som ble til en smalere grusvei og tydeligvis var gangvei.. 

Ja var mye uniformert politi rundt om på stedet, men ikke her. Jeg tror ikke denne mannen var i tjeneste, da han var beruset (ikke full) og i vanlige klær. Så mest sannsynlig var han på dette stedet på privaten.. med legitimasjon, må jo være en maktsyk person 

Anonymkode: 9b36e...c12

Oki. Folk flest ser forskjell på gangvei og bilvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med skoleferien dukker alle de "morsomme" trådene opp...

Anonymkode: c4b4e...537

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 100% seriøst. Jeg ble ekstremt sjokkert selv 

Anonymkode: 9b36e...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, The Kitten skrev:

Oki. Folk flest ser forskjell på gangvei og bilvei.

Det er lov å ta seg en tur nord for Sinsenkrysset. Hilsen en som bor innenfor Ring 2.

Anonymkode: 2e37c...fc0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faktisk ikke at det var en gangvei. Var jo ikke skilt heller så.. 

Anonymkode: 9b36e...c12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge den ikke var skiltet, er det er motorvei.

Anonymkode: 19fa6...e0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lama_Drama
19 timer siden, The Kitten skrev:

Oki. Folk flest ser forskjell på gangvei og bilvei.

Har du i det hele tatt vært utenfor Oslo? Her ser søren meg hovedveien ut som gangvei. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lama_Drama skrev:

Har du i det hele tatt vært utenfor Oslo? Her ser søren meg hovedveien ut som gangvei. :ler:

Jeg bor ikke i Oslo og er heller ikke fra Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
5 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg bor ikke i Oslo og er heller ikke fra Oslo...

Da burde du vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2019 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Han var ikke i tjeneste. Han hadde vært på konsert. Men hadde skiltet / legitimasjon med seg 

Anonymkode: 9b36e...c12

Det der ville jeg rapportert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...