Gå til innhold

Hva tenker folk flest om slike holdninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei takk. For en guttunge. 

Anonymkode: ebcf7...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet en utrolig fin fyr. Han er snill og grei mot venner, familie og meg. Han oppfører seg eksemplarisk.

Problemet er at han setter seg selv høyt. Han dømmer folk med dialekter og kommer med svært nedlatende utsagn.Han kan ikke bli sett utenfor H&M eller andre "simple" butikker. Han sier på "tull" at han får løfte standarden hvis han må inn på steder hvor røkla henger, som feks. Mc Donalds eller på Fridays. Han setter egentlig ikke sine føtter inn på sånne steder. 

Ikke alle er så heldige at de kommer fra like sofistikerte hjem som han, så for meg er dette like stygt som rasisme, og det preger forholdet litt negativt. 

Jeg har et veldig avslappet forhold til billige og dyre butikker osv. Jeg bryr meg lite om fassaden.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 74211...83a

Høres ikke særlig sofistikert ut, snarere som ganske vulgær oppkomlingsatferd.

Anonymkode: 78c33...36a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har møtt en slik jente med NØYAKTIG samme holdninger som de du ramser opp i hovedinnlegget. Dette var på medisinstudiet og hun var en fordømmende og prippen vestkantjente. Jeg syntes det var helt grusomt. Følte meg helt forferdelig når jeg var sammen med henne. Hun snakket nedlatende om medstudenter som snakket bred dialekt. Et patetisk menneske jeg har kuttet ut fra livet mitt. Slike har det ikke godt med seg selv. 

Anonymkode: 3d3cb...9bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en person som er slik ts beskriver, har et og annet å lære om livet og de møter som regel seg selv i døra før eller siden.

Anonymkode: 7cdab...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en slik jente med NØYAKTIG samme holdninger som de du ramser opp i hovedinnlegget. Dette var på medisinstudiet og hun var en fordømmende og prippen vestkantjente. Jeg syntes det var helt grusomt. Følte meg helt forferdelig når jeg var sammen med henne. Hun snakket nedlatende om medstudenter som snakket bred dialekt. Et patetisk menneske jeg har kuttet ut fra livet mitt. Slike har det ikke godt med seg selv. 

Anonymkode: 3d3cb...9bd

Hehe blir bra når hun må ha turnusen sin og de første jobbene i indre gokk.

Anonymkode: f8a42...862

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike holdninger sier mye om et menneske, og da mener jeg ikke på den positive siden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe blir bra når hun må ha turnusen sin og de første jobbene i indre gokk.

Anonymkode: f8a42...862

Stakkars menneske! Da må hun jo jobbe sammen med folk som prater dialekt jo! 😮 

Anonymkode: 0ca7b...49a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så han er en utrolig fin fyr? Nei, han er nok ikke det. Han er jo en mobber?! 

Har møtt den type menneske jeg også. En skikkelig snørrvalp. Men han mobbet ikke, var bare ekstremt høy på seg selv. Men han vokste opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det vil påvirke deg negativt i lengden, slike mennesker forandrer seg sjeldent og hva visst du finner en kjempe fin kjole på hm f.eks du har lyst på, må du velge å ikke kjøpe den på grunn av hva han kommer til å mene om deg?

Du virker ganske jordnær, det gjør ikke han, så ville fisket videre 😊🐟

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sliter åpenbart med sitt eget selvbilde. Lyser usikkerhet lang vei.

For så vidt ikke hans egen feil, i hvert fall til en viss grad. Kan være noe som han vokser av seg etter hvert som han får mer erfaring og blir mer sikker på seg selv.

Anonymkode: 12dfb...c88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du oss? Du ksn være sammen med en snobbete pappagutt om du vil.

Jeg tror du egentlig liker det, bare er usikker på om folk vil dømme deg for mye for det. Gå for det du vil ja, men svaret er ja. Vi vil dømme deg for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 17.51, Isaccis skrev:

Vi har en tendens til å tro at vi ikke har dialekt siden vi ikke har det, ja. 

Jo det har dere. Dere har deres egne tonefall og uttale på ulike ord og det varierer ulike stedet i østfold og selv innad i oslo selv om ordene skrives som bokmål

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke negativt om andre for å heve seg selv er en fryktelig dårlig egenskap.Han er i tilegg høy på seg selv og en snobb.

Finn deg en ny kjæreste TS :) 

Anonymkode: ec734...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/15/2019 at 4:02 PM, Sykkelkopp said:

Jo det har dere. Dere har deres egne tonefall og uttale på ulike ord og det varierer ulike stedet i østfold og selv innad i oslo selv om ordene skrives som bokmål

Ja, selvfølgelig har vi egne tonefall og uttale alt ettersom hvor i oslo og omegn man kan kommer fra, men det kalles ikke dialekt, det heter østnorsk, tror jeg. 

Og til Ts, høres ut som han har ganske stor kontrast på hvordan han oppfører seg og synser privat i forholde til ute i det offentlige,  siden han virker jevnt over veldig hyggelig mot deg, familie osv. Kanskje det dette døme greiene hans ute er et mønster han har tatt med seg fra venner eller familie, hadde dette vært iboende i han ville han vel vært like dust på hjemmebane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Isaccis skrev:

Ja, selvfølgelig har vi egne tonefall og uttale alt ettersom hvor i oslo og omegn man kan kommer fra, men det kalles ikke dialekt, det heter østnorsk, tror jeg. 

Og til Ts, høres ut som han har ganske stor kontrast på hvordan han oppfører seg og synser privat i forholde til ute i det offentlige,  siden han virker jevnt over veldig hyggelig mot deg, familie osv. Kanskje det dette døme greiene hans ute er et mønster han har tatt med seg fra venner eller familie, hadde dette vært iboende i han ville han vel vært like dust på hjemmebane. 

Det kalles østlandsdialekt. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Østlandsk

Anonymkode: f8a42...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kalles østlandsdialekt. 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Østlandsk

Anonymkode: f8a42...862

Det står ikke det på wiki siden du viser til og klikker du deg videre på østnorsk der så ser du jo også historien til Oslo dialekten og hvorfor den forsvant. Videre var det ikke meningen å kuppe tråden og lage dette til en diskusjon om dialekter, så jeg gir meg på denne nå- kall det hva du vil, uavhenging av om du har en wiki link som ikke gir grunnlag for det du vil påstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Peanut

Her bor jeg på «Oslos beste vestkant» og er samboer med en fra en annen landsdel ^^, Fine dialekten har han og ^_^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart du kaller dette for en fin fyr når han har slike holdninger..

Anonymkode: 612e2...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh blir kvalm av sånne folk. Hadde ikke orket. 

Anonymkode: 0bb24...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres usikker ut. Personer som er trygge på seg selv, har ikke slike angster, og behov for å legge avstand mellom seg selv og de definerte "mindreverdige". 

Anonymkode: d7d7d...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...