Gå til innhold

Hva tenker folk flest om slike holdninger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet en utrolig fin fyr. Han er snill og grei mot venner, familie og meg. Han oppfører seg eksemplarisk.

Problemet er at han setter seg selv høyt. Han dømmer folk med dialekter og kommer med svært nedlatende utsagn.Han kan ikke bli sett utenfor H&M eller andre "simple" butikker. Han sier på "tull" at han får løfte standarden hvis han må inn på steder hvor røkla henger, som feks. Mc Donalds eller på Fridays. Han setter egentlig ikke sine føtter inn på sånne steder. 

Ikke alle er så heldige at de kommer fra like sofistikerte hjem som han, så for meg er dette like stygt som rasisme, og det preger forholdet litt negativt. 

Jeg har et veldig avslappet forhold til billige og dyre butikker osv. Jeg bryr meg lite om fassaden.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 74211...83a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke klart. Veldig lite sjarmerende. 

Anonymkode: 9e225...4d1

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om han står fast på 50-tallet. Hadde jeg møtt en kvinne som var sånn hadde jeg løpt raskere enn beina mine. Trodde selv vestkantfolk hadde slutta å bry seg med folks dialekter i dag, så du har tydeligvis funnet den ene mannen i Norge som er slik.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Høres ut som en enkel type med egoproblemer. Selvsagt behandler han deg bra i bli kjent fasen, det går nok over når dere har vært sammen en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dømmer han folk med dialekter? Å snakke dialekt i Norge er trossalt VELDIG vanlig... ?

Anonymkode: eee9b...fc0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei han der hadde jeg sagt : E itte interessert ti re din forbæinna tosk.

Og dratt. 

Anonymkode: 42b8b...449

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dømmer han folk med dialekter? Å snakke dialekt i Norge er trossalt VELDIG vanlig... ?

Anonymkode: eee9b...fc0

Det er faktisk så vanlig at alle i Norge gjør det. Men oslofolk har en tendens til å tro at de ikke har dialekt. Dei trur nok ein må kvitra i veg på fjøsmål medan eir rullar hardt på r-en for at ein kan kalla det dialekt. 

Anonymkode: 9e225...4d1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort ego og arrogant, nedadlatende. Nei,en sånn adferd/holdning hadde jeg ikke orket.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi

Han høres ikke fantastisk ut. Han høres ut som en ekkel snobb, som er så usikker på seg selv at han ikke kan bli sett på "feil" sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk så vanlig at alle i Norge gjør det. Men oslofolk har en tendens til å tro at de ikke har dialekt. Dei trur nok ein må kvitra i veg på fjøsmål medan eir rullar hardt på r-en for at ein kan kalla det dialekt. 

Anonymkode: 9e225...4d1

Vi har en tendens til å tro at vi ikke har dialekt siden vi ikke har det, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres litt snobbete ut ja. Spesielt det med å rakke ned på dialekter og de som handler på H&M. Sistnevnte handler jo litt om hva man har råd til. Når det er sagt må jeg innrømme at jeg kanskje også ser litt ned på folk som dytter i seg "søppelmat" fra McDonalds å lignende, men det er noe jeg holder for meg selv.

Anonymkode: 43702...e98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet en utrolig fin fyr. Han er snill og grei mot venner, familie og meg. Han oppfører seg eksemplarisk.

Problemet er at han setter seg selv høyt. Han dømmer folk med dialekter og kommer med svært nedlatende utsagn.Han kan ikke bli sett utenfor H&M eller andre "simple" butikker. Han sier på "tull" at han får løfte standarden hvis han må inn på steder hvor røkla henger, som feks. Mc Donalds eller på Fridays. Han setter egentlig ikke sine føtter inn på sånne steder. 

Ikke alle er så heldige at de kommer fra like sofistikerte hjem som han, så for meg er dette like stygt som rasisme, og det preger forholdet litt negativt. 

Jeg har et veldig avslappet forhold til billige og dyre butikker osv. Jeg bryr meg lite om fassaden.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 74211...83a

Jeg bor selv på «vestkanten» og jeg har ikke møtt på slike. Min tanke at han har issues som han sliter med og føler seg bedre av å rakke ned på andre mennesker. Jeg hadde aldri blitt sammen med en sånn mann.

Svigers er velbemidlet, men selv de handler på HM. Jeg var på hm senest igår og handlet. 

Anonymkode: ef59e...b75

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh sier jeg til det. Kommer til å begrense dere mye da om han ikke vil omgås folk som han ser på som mindreverdige. Tenk om du har venner eller familie han ikke liker da, og så må du bruke forholdet på å forklare for folk og glatte over hvorfor han ikke virker interessert i dem. Hadde jeg ikke giddet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Isaccis skrev:

Vi har en tendens til å tro at vi ikke har dialekt siden vi ikke har det, ja. 

Dere snakker jo ikke bokmål. Har ikke møtt en eneste fra Oslo som snakker helt slik, man skriver på bokmål. 

Anonymkode: da11a...53d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet en utrolig fin fyr. Han er snill og grei mot venner, familie og meg. Han oppfører seg eksemplarisk.

Problemet er at han setter seg selv høyt. Han dømmer folk med dialekter og kommer med svært nedlatende utsagn.Han kan ikke bli sett utenfor H&M eller andre "simple" butikker. Han sier på "tull" at han får løfte standarden hvis han må inn på steder hvor røkla henger, som feks. Mc Donalds eller på Fridays. Han setter egentlig ikke sine føtter inn på sånne steder. 

Ikke alle er så heldige at de kommer fra like sofistikerte hjem som han, så for meg er dette like stygt som rasisme, og det preger forholdet litt negativt. 

Jeg har et veldig avslappet forhold til billige og dyre butikker osv. Jeg bryr meg lite om fassaden.

 

 

 

 

 

Anonymkode: 74211...83a

Høres ut som han har mindreverdighetskomplekser. Hva har han oppnådd i li et?

Anonymkode: d55ae...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke så at fruene på beste vestkant vet utmerket godt hvilke dag Fretex får inn ny ladning å finner skatter der?!

Snakke nedsettende om dialekter, jeg har ikke ord, for en historieløs snobb, nei den typen hadde ikke jeg hatt gidda til, usmakelig og usjamerende er han. Rakke ned på andre folk for å sette seg selv øverst er så dårlig som det går an å bli. Rimelig drittsekk.

Anonymkode: ec734...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...