Gå til innhold

Misliker sterkt alle sykepleiere og hjelpepleiere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grrrrr. Blir bare så sint. Sykepleiere og hjelpepleire irriterer meg skikkelig. 

De går rundt og tror de er noe, men faktum er at vi pasienter er minat like mye verdt som dem. 

Anonymkode: 07a49...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker so om de glemte å gi deg dagens medisin....

Anonymkode: 0d2a8...51b

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg utenfor ☹

- Vernepleier

Anonymkode: 83ee5...e7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg meg utenfor ☹

- Vernepleier

Anonymkode: 83ee5...e7e

Vernepleiere inkludert!

Anonymkode: 07a49...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker so om de glemte å gi deg dagens medisin....

Anonymkode: 0d2a8...51b

Bare dumme hjelpepleire her i dag og de kan regne ut dosetten min :(

Anonymkode: 07a49...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ihvertfall den yrkesgruppen som streiker mest

Anonymkode: a8e30...919

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grrrrr. Blir bare så sint. Sykepleiere og hjelpepleire irriterer meg skikkelig. 

De går rundt og tror de er noe, men faktum er at vi pasienter er minat like mye verdt som dem. 

Anonymkode: 07a49...dd0


Tror jeg forstår deg, for jeg har også merket noe sånt.
De gjør seg ofte ovenpå, sånn at du føler deg dum er det jeg opplever. Enig i det. 

Spesielt en jeg går til er veldig sånn. Hun stiller meg støtt teite spørsmål, slik man gjør til barn. Og så virker det som hun mener hun har rett til å spørre om private ting som hun ikke har noe med. Og når ikke jeg alltid svarer, så blir hun vanskeligere å ha med å gjøre, som liksom å markere at jeg er "en trassig unge" som ikke danser etter hennes pipe..
Hater den pleieren for å si det rett ut.
 

Anonymkode: 3421f...f7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grrrrr. Blir bare så sint. Sykepleiere og hjelpepleire irriterer meg skikkelig. 

De går rundt og tror de er noe, men faktum er at vi pasienter er minat like mye verdt som dem. 

Anonymkode: 07a49...dd0

Eh?

Anonymkode: 7f5ee...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ihvertfall den yrkesgruppen som streiker mest

Anonymkode: a8e30...919

Streiker og sutrer fordi de har "bare" 490 000 i fastsett lønn og 550-600 000 i reell lønn etter alle tillegg og overtid. Jeg som igeniør hadde 530 000, i det private, med mange ufordeler og risiko for å miste jobben. Uten betalt overtid i det hele tatt! Sykepleiere klager på at de ikke har fast lønn p0 samme nivå som ingeniører, men de har det jo i realiteten mye bedre etter alle tilleggene deres.

Anonymkode: 07a49...dd0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå føler jeg meg utenfor ☹

- Vernepleier

Anonymkode: 83ee5...e7e

Samme her, jeg forsøker tross alt vise alle som går fra parkeringen og inn på sykehuset er meg mindreverdig ved å skule på dem. Syntes jeg burde få noe annerkjennelse for innsatsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg meg utenfor ☹

- Vernepleier

Anonymkode: 83ee5...e7e

Jeg også! :( -lege 

Anonymkode: 6eb22...f13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Streiker og sutrer fordi de har "bare" 490 000 i fastsett lønn og 550-600 000 i reell lønn etter alle tillegg og overtid. Jeg som igeniør hadde 530 000, i det private, med mange ufordeler og risiko for å miste jobben. Uten betalt overtid i det hele tatt! Sykepleiere klager på at de ikke har fast lønn p0 samme nivå som ingeniører, men de har det jo i realiteten mye bedre etter alle tilleggene deres.

Anonymkode: 07a49...dd0

Men er nattarbeid, arbeid i helger og på helligdager vanlig praksis og krav i ditt yrke? Nei, jeg er ikke sykepleier selv, men synes de fortjener minst den lønna de har, og enda mer respekt for den livsstilen de velger med yrket sitt. 

Anonymkode: c3029...326

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå føler jeg meg utenfor ☹

- Vernepleier

Anonymkode: 83ee5...e7e

Jeg også...😿 

Psykolog.

Anonymkode: 2a871...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Streiker og sutrer fordi de har "bare" 490 000 i fastsett lønn og 550-600 000 i reell lønn etter alle tillegg og overtid. Jeg som igeniør hadde 530 000, i det private, med mange ufordeler og risiko for å miste jobben. Uten betalt overtid i det hele tatt! Sykepleiere klager på at de ikke har fast lønn p0 samme nivå som ingeniører, men de har det jo i realiteten mye bedre etter alle tilleggene deres.

Anonymkode: 07a49...dd0

Vet du ta deg noen helgevakter med helgebemanning på et standard tungt sykehjem hvor omlag største prosenten av pasientene bruker personheiser for å kunne forflytte seg og hvor du må ligge på alle fire og krype på gulvet for å dra på pinnstramme kompresjonsstrømper mens de håner deg og snakker nedlatende til deg.

Prøv å barbere en bruker som banner og steiker fordi han er dement og prøver blekke til deg.

Prøv å servere maten ei dame spesifikt har bestilt mens hun spydig slenger ut at det der kan du bare kaste i søpla for sånt pålegg har hun ALDRI bestilt. 

Prøv å få en prolaps i ryggen og søke sympati.. Alle sier "so what, det har jeg også" og forsikringsselskapet sier "du dette her kaller vi slitasje i dette yrket, så her dekker vi ingenting". 

Prøv å be om ferre kveldsvakter pr uke enn 2-3stk fordi du har 2-3 småbarn hjemme og mannen jobber til 5-6 og få kommentaren "nei du det du må bare glemme her må vi dele vaktene og turnus er turnus".

Så skal du se HVORFOR mange er så slitne og har vondt og hvorfor det er en tung jobb hvor betalingen ikke alltid er bra nok nei.

Anonymkode: 7f5ee...d2c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Streiker og sutrer fordi de har "bare" 490 000 i fastsett lønn og 550-600 000 i reell lønn etter alle tillegg og overtid. Jeg som igeniør hadde 530 000, i det private, med mange ufordeler og risiko for å miste jobben. Uten betalt overtid i det hele tatt! Sykepleiere klager på at de ikke har fast lønn p0 samme nivå som ingeniører, men de har det jo i realiteten mye bedre etter alle tilleggene deres.

Anonymkode: 07a49...dd0

Dette er en verden jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i! Jeg har 610 000 i årslønn, da som spesialsykepleier og innbakt noen lokale lønnstrinn pga ekstra oppgaver! Jeg har 27 års ansiennitet...Hvis jeg ser tilbake er det kanskje 5-6 år siden jeg hadde 530 000, med altså ekstra utdanning! Hvor lang ansiennitet hadde du ved 530 000? 

Anonymkode: 90667...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Streiker og sutrer fordi de har "bare" 490 000 i fastsett lønn og 550-600 000 i reell lønn etter alle tillegg og overtid. Jeg som igeniør hadde 530 000, i det private, med mange ufordeler og risiko for å miste jobben. Uten betalt overtid i det hele tatt! Sykepleiere klager på at de ikke har fast lønn p0 samme nivå som ingeniører, men de har det jo i realiteten mye bedre etter alle tilleggene deres.

Anonymkode: 07a49...dd0

Jeg har 490 000 med alle tillegg og 10 års ansiennitet i 100% stilling. 

Anonymkode: 1c39e...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel inntrykk av at sykepleiere og lærere er grupper i samfunnet som stort sett klager konstant. Har de det virkelig så grusomt? Hvis det er tilfelle kan de jo bytte jobb, prøve yrker de mener er så enkle og overbetalte... 

Anonymkode: 1038f...9d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel inntrykk av at sykepleiere og lærere er grupper i samfunnet som stort sett klager konstant. Har de det virkelig så grusomt? Hvis det er tilfelle kan de jo bytte jobb, prøve yrker de mener er så enkle og overbetalte... 

Anonymkode: 1038f...9d9

50% av alle sykepleiere jobber ikke lenger som sykepleiere etter 10 år i yrket, så mange bytter jo faktisk jobb. Inkludert meg. Jobber nå på kontor på dagtid med høyere lønn enn jeg hadde med alle turnustilleggene. Har et mye bedre liv nå, mindre stress og arbeidsbelastning med fri alle kvelder, netter, helger og helligdager. Helt fantastisk! Kan faktisk være med på trening som går fast hver tirsdag, og har fri hver helg til å være med barna mine og vennene mine som også jobber dagtid. 

Anonymkode: 1c39e...25f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...