Gå til innhold

Tweets brystreduksjon!


tweet

Anbefalte innlegg

Spent på hvordan du har/har hatt det på tur, @roseblad123 ☺️ Og hvordan går det med «healingen»? 

Jeg fikk et brev i posten her om dagen og trodde kaaanskje det var innkalling, men det var «bare» frikortet mitt. Blir litt gal av ventingen tror jeg 🙈 Samtidig kjenner jeg på at det nærmer seg. Tiden går så fort, og det er jo faktisk bare to måneder (pluss/minus) til operasjon!

Jeg vurderer å dele reisen på instagram og legge ut før- og etterbilder og fortelle litt om hvordan jeg har hatt det før og etter. Jeg er veldig for å vise seg selv uredigert, ærlig og ekte, og samtidig føler jeg det kan hjelpe de som sliter og kanskje ikke vet at reduksjon er et alternativ. Men jeg vil heller ikke framstå som at jeg «reklamerer» for plastisk kirurgi og sånne ting. Denne operasjonen gjør jeg fordi det er nødvendig for meg og min livskvalitet, og det er helt greit. Nå føler jeg at jeg ikke gir mening, huff. 

Men intet nytt her altså. Følte bare for å skrive noe hvertfall, fordi jeg tenker så mye på dette.. hele tiden! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.8.2019 den 1.39, tweet skrev:

Spent på hvordan du har/har hatt det på tur, @roseblad123 ☺️ Og hvordan går det med «healingen»? 

Jeg fikk et brev i posten her om dagen og trodde kaaanskje det var innkalling, men det var «bare» frikortet mitt. Blir litt gal av ventingen tror jeg 🙈 Samtidig kjenner jeg på at det nærmer seg. Tiden går så fort, og det er jo faktisk bare to måneder (pluss/minus) til operasjon!

Jeg vurderer å dele reisen på instagram og legge ut før- og etterbilder og fortelle litt om hvordan jeg har hatt det før og etter. Jeg er veldig for å vise seg selv uredigert, ærlig og ekte, og samtidig føler jeg det kan hjelpe de som sliter og kanskje ikke vet at reduksjon er et alternativ. Men jeg vil heller ikke framstå som at jeg «reklamerer» for plastisk kirurgi og sånne ting. Denne operasjonen gjør jeg fordi det er nødvendig for meg og min livskvalitet, og det er helt greit. Nå føler jeg at jeg ikke gir mening, huff. 

Men intet nytt her altså. Følte bare for å skrive noe hvertfall, fordi jeg tenker så mye på dette.. hele tiden! 

Jeg synes det er helt supert at du vil dele og være uredigert! Og tusen tomler opp for bilder 💜 Det er vel det jeg er mest usikker på, hvordan formen på brystene blir etterpå. Er ikke spesielt redd for arr, det har aldri plaget meg, men selve formen.. Bestemoren min hadde reduksjon, dog på 90-tallet en gang, men jeg syntes alltid hun hadde så rare bryster 😅

Har ikke satt meg så veldig inn i reglene på forumet her, men Instagram er ganske konservativt da, bryst og arr blir ofte slettet. 🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Teyla skrev:

Jeg synes det er helt supert at du vil dele og være uredigert! Og tusen tomler opp for bilder 💜 Det er vel det jeg er mest usikker på, hvordan formen på brystene blir etterpå. Er ikke spesielt redd for arr, det har aldri plaget meg, men selve formen.. Bestemoren min hadde reduksjon, dog på 90-tallet en gang, men jeg syntes alltid hun hadde så rare bryster 😅

Har ikke satt meg så veldig inn i reglene på forumet her, men Instagram er ganske konservativt da, bryst og arr blir ofte slettet. 🙄 

Ja, det er ingen garanti for at puppene blir nydelige etterpå, selv om de prøver så godt de kan. Det kan jo være litt skummelt, og kanskje et argument for noen å ikke fullføre en sånn operasjon. Jeg velger lett rar form på puppene foran sånn det er nå 😅 

Jeg har sett noen bilder på Instagram av arr og litt bryst, så kanskje det er greit så lenge man ikke viser brystvorter 🤷🏻‍♀️ Men det går jo an å ta bilder i bh også da. 

Hvordan var det med deg igjen? Skal du også få reduksjon eller vurderer du det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tweet skrev:

Ja, det er ingen garanti for at puppene blir nydelige etterpå, selv om de prøver så godt de kan. Det kan jo være litt skummelt, og kanskje et argument for noen å ikke fullføre en sånn operasjon. Jeg velger lett rar form på puppene foran sånn det er nå 😅 

Jeg har sett noen bilder på Instagram av arr og litt bryst, så kanskje det er greit så lenge man ikke viser brystvorter 🤷🏻‍♀️ Men det går jo an å ta bilder i bh også da. 

Hvordan var det med deg igjen? Skal du også få reduksjon eller vurderer du det? :) 

Jeg vurderer 🙂 

Plagene er ikke sååå store enda, men merker at det er tungt og veldig upraktisk. Går til fysioterapeut for andre plager, og de fleste øvelsene hun skal ha meg til å gjøre er umulig fordi jeg skal ligge på magen, og slappe av 😅 

Veldig interessant å følge deg, kanskje det er kicket jeg trenger for å ta et valg selv 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Teyla skrev:

Jeg vurderer 🙂 

Plagene er ikke sååå store enda, men merker at det er tungt og veldig upraktisk. Går til fysioterapeut for andre plager, og de fleste øvelsene hun skal ha meg til å gjøre er umulig fordi jeg skal ligge på magen, og slappe av 😅 

Veldig interessant å følge deg, kanskje det er kicket jeg trenger for å ta et valg selv 😊

Huff, skjønner hva du mener 😅 Var på tur forrige og fikk massasje på spa, og lå og fantaserte om hvordan det blir å ikke ligge oppå to ubehagelige puter 🤪 

Hyggelig at du følger! Det går jo an å snakke med fastlege og høre om du kunne fått det dekt om du ville, og bare snakke om det 🤷🏻‍♀️ 

Kan jeg spør hvor gammel du er og hvilken størrelse du bruker nå? Trenger ikke svare på det, jeg er bare kronisk nysgjerrig 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tweet skrev:

Huff, skjønner hva du mener 😅 Var på tur forrige og fikk massasje på spa, og lå og fantaserte om hvordan det blir å ikke ligge oppå to ubehagelige puter 🤪 

Hyggelig at du følger! Det går jo an å snakke med fastlege og høre om du kunne fått det dekt om du ville, og bare snakke om det 🤷🏻‍♀️ 

Kan jeg spør hvor gammel du er og hvilken størrelse du bruker nå? Trenger ikke svare på det, jeg er bare kronisk nysgjerrig 🤣

Føler meg såpass anonym her, så det er helt greit å spørre  😉

Jeg er 32år. Bruker str. 75G i bh. Har ikke barn, men har lyst på. Så det holder meg også igjen, siden hvis vi skal ha skjer det snart. Litt diverse andre utfordringer som er grunnen til at barn ikke har kommet tidligere. 🙂 Antar at brystene vil forandre seg ved svangerskap og amming, så tenker jeg tar en ny vurdering etter det. Hvis der skjer. Kan henge jeg bare stikker til fastlegen snart uansett. Litt ubelsuttsom kan man vel kalle meg 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.8.2019 den 16.57, Teyla skrev:

Føler meg såpass anonym her, så det er helt greit å spørre  😉

Jeg er 32år. Bruker str. 75G i bh. Har ikke barn, men har lyst på. Så det holder meg også igjen, siden hvis vi skal ha skjer det snart. Litt diverse andre utfordringer som er grunnen til at barn ikke har kommet tidligere. 🙂 Antar at brystene vil forandre seg ved svangerskap og amming, så tenker jeg tar en ny vurdering etter det. Hvis der skjer. Kan henge jeg bare stikker til fastlegen snart uansett. Litt ubelsuttsom kan man vel kalle meg 😅 

Da er det kanskje en god idé å vente, ja ☺️ Det kan vel hende man må vente en viss tid før man prøver å bli gravid etter en operasjon også, men det vet jeg egentlig ingenting om 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med operasjon og tiden etterpå. Har to venninner som har tatt brystreduksjon med veldig godt resultat, den ene tok to ganger fordi de grodde ut igjen og mindre pene arr. Selv har jeg 80H men de passer til kroppen min og jeg har ingen plager 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, aiba skrev:

Lykke til med operasjon og tiden etterpå. Har to venninner som har tatt brystreduksjon med veldig godt resultat, den ene tok to ganger fordi de grodde ut igjen og mindre pene arr. Selv har jeg 80H men de passer til kroppen min og jeg har ingen plager 

Tusen takk! Fikk hun det dekket både første og andre gangen? Moren min fikk betennelse i arret, så de måtte skjære opp igjen. Er veldig greit å være klar over at sånt kan skje! :) 

Så flott at du trives med det du har ☺️👌🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tweet skrev:

Tusen takk! Fikk hun det dekket både første og andre gangen? Moren min fikk betennelse i arret, så de måtte skjære opp igjen. Er veldig greit å være klar over at sånt kan skje! :) 

Så flott at du trives med det du har ☺️👌🏻

Ja hun fikk det dekket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2019 den 1.39, tweet skrev:

Spent på hvordan du har/har hatt det på tur, @roseblad123 ☺️ Og hvordan går det med «healingen»? 

Jeg fikk et brev i posten her om dagen og trodde kaaanskje det var innkalling, men det var «bare» frikortet mitt. Blir litt gal av ventingen tror jeg 🙈 Samtidig kjenner jeg på at det nærmer seg. Tiden går så fort, og det er jo faktisk bare to måneder (pluss/minus) til operasjon!

Jeg vurderer å dele reisen på instagram og legge ut før- og etterbilder og fortelle litt om hvordan jeg har hatt det før og etter. Jeg er veldig for å vise seg selv uredigert, ærlig og ekte, og samtidig føler jeg det kan hjelpe de som sliter og kanskje ikke vet at reduksjon er et alternativ. Men jeg vil heller ikke framstå som at jeg «reklamerer» for plastisk kirurgi og sånne ting. Denne operasjonen gjør jeg fordi det er nødvendig for meg og min livskvalitet, og det er helt greit. Nå føler jeg at jeg ikke gir mening, huff. 

Men intet nytt her altså. Følte bare for å skrive noe hvertfall, fordi jeg tenker så mye på dette.. hele tiden! 

Hei! Kom akkurat hjem fra Thailand på mandag og jeg hadde det helt fantastisk! Fikk beskjed om å ikke bade eller ha puppene under vann i basseng eller sjø men det fristet litt for mye i varmen så jeg prøvde meg fram. Det gikk over alt forventninger og slapp unna infeksjon! Sårene er grodd helt under puppene men er fortsatt litt sårskorpe igjen på niplene. Har ingen smerter lengere å kan ligge på både mage og sider. Helt fantastisk! Beste beslutningen jeg har gjort i mitt liv og sier bare en ting, gled deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, roseblad123 skrev:

Hei! Kom akkurat hjem fra Thailand på mandag og jeg hadde det helt fantastisk! Fikk beskjed om å ikke bade eller ha puppene under vann i basseng eller sjø men det fristet litt for mye i varmen så jeg prøvde meg fram. Det gikk over alt forventninger og slapp unna infeksjon! Sårene er grodd helt under puppene men er fortsatt litt sårskorpe igjen på niplene. Har ingen smerter lengere å kan ligge på både mage og sider. Helt fantastisk! Beste beslutningen jeg har gjort i mitt liv og sier bare en ting, gled deg!!

Åå, så kjekt å høre!! Det høres helt fantastisk ut 🤩 Ja, nå gleder jeg meg bare enda mer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg så frustrert! Det er syv uker til operasjon, om det stemmer at det blir i uke 43, så jeg føler jeg skulle fått en dato snart. Jeg ringte til sykehuset nå for å høre om det har blitt satt en dato, men det har det ikke.. Legen som har ansvar for dette er der ikke hver dag, så hen er vanskelig å huke tak i. Sekretæren på telefonen mente det bare var uke 43 ish, at det nødvendigvis ikke stemmer helt, men at det mest sannsynlig ikke ble så mye senere enn det. Skal tro om det er mulig å endre sykehus og få framskyndet det, eller kanskje det er for sent? Jeg er så lei av å vente nå at jeg får helt klump i halsen.. 

Hun skulle legge igjen en beskjed til legen, så får jeg kanskje en telefon i morgen. Da kan jeg få stilt litt spørsmål også. Håper det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ingen telefon. Glemte å skrive at jeg sendte mail til medi3 og klagde min nød, selv om jeg tror det er nytteløst 😂 Da har jeg i alle fall gjort ett eller annet. Vente må jeg uansett. Tror jeg for det meste bare piner meg selv.. det nærmer seg jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, i dag fikk jeg dato sendt elektronisk!! 11.november skjer det! 😱 Det er litt senere enn jeg hadde håpet, men det er deilig å i det hele tatt ha en dato. 63 dager til med svære pupper, så er det over! 

HERREGUD! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tweet skrev:

Jippi, i dag fikk jeg dato sendt elektronisk!! 11.november skjer det! 😱 Det er litt senere enn jeg hadde håpet, men det er deilig å i det hele tatt ha en dato. 63 dager til med svære pupper, så er det over! 

HERREGUD! 

Lykke til:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk jeg innkalling og mer informasjon i posten. Info om kompresjonsbh, forberedelser og tiden etter. Jeg fikk også innkalling til journalopptak og anestesitilsyn seks dager før operasjon. Hva vil det egentlig si? Hva gjør man? 

Også stusser jeg litt over at det står jeg skal legges inn 11.november på ettermiddagen, men operasjonen er dagen etter! Er det helt nødvendig? Da må jeg ligge alene på sykehuset, over en time unna der jeg bor 😟 Men men, I’ll take it. Det går helt sikkert fort. 

For første gang ble jeg faktisk nervøs da jeg leste gjennom alt. Det står man må slutte å røyke to måneder før og etter operasjon. Jeg røyker ikke, men snuser, og tipper det gjelder snus også. Det vil si jeg må slutte I DAG. Jeg gruer meg noe så grusomt, selv om jeg vet det er verdt det. Det står også at om jeg veier mer enn maksvekt i journalen, får jeg ikke operert. Jeg skjønner ikke helt hva de mener med maksvekt i journal.. Er det fra da jeg veide meg på sykehuset, eller? Nå er jeg jo livredd for å gå opp i vekt eller for at jeg allerede har gjort det 😅 Så her blir det snuseslutt og endring i livsstil altså! Jeg har startet å trene ordentlig igjen etter noen uker sløving, men kan ikke skryte på meg de beste spisevanene. Jeg skal nok klare å endre på det. 

Nå veier jeg vel omtrent 64 kg (1kg mer enn ved konsultasjonen). Tenker jeg må klare å komme meg ned 4-5 kg, mest fordi jeg bare hadde hatt godt av det. Kanskje jeg skal begynne å notere det her underveis? Kanskje tiden går fortere om jeg setter meg små mål? 

Det føles mer og mer virkelig, og jeg går tiden fremover i møte med litt skrekkblandet fryd! 60 dager til innleggelse. Visst pokker teller jeg ned 😂

Endret av tweet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 dager til innleggelse!

Vekt: 65,2 

Dag 4 uten snus

—————

Jeg har jobbet mye i det siste, men fått inn et par treningsøkter heldigvis. Å slutte å snuse har gått helt fint så langt. Får jo lyst på en nå og da, men det går fort over. Vekten går litt opp og ned, fra 64 til 65. Jeg har veldig lyst ned til 60, men det er ikke så lett! Det er veldig vanskelig å holde seg unna småspisingen, spesielt nå når jeg ikke kan ta meg en snus foran å gnage på noe 😅 Samboer har foreslått å faste et par døgn (bare drikke vann). Han raste ned i vekt på den måten og har holdt den vekten siden da, selv om han spiser slik han alltid har gjort. Men å faste frister ikke i det hele tatt.. 

Tar gjerne i mot tips til å gå ned i vekt eller bli kvitt søtsug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 dager til innleggelse.

Vekt: 64,3 kg 

Dag 11 uten snus 

————

Det går overraskende greit å holde seg unna snus og småspising. Bortsett fra mellombar, som jeg bare måå ha på morgenen. Er så hekta... Kjenner ekstra på suget på kvelden, men det hjelper å drikke vann, tygge tyggis og legge seg tidlig (sier jeg, også er klokka kvart på ett). Nesten 1 kg ned fra forrige uke ser jeg meg fornøyd med, håper det fortsetter slik!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...