Moonbeam Skrevet 7. desember 2019 #121 Del Skrevet 7. desember 2019 Hei! Har fulgt delvis med på tråden din jeg og vil bare gratulere med gjennomført operasjon! Så gøy at du er gjennom og at du er så fornøyd! Jeg skal gjennom samme operasjon i februar men syns det er så skummelt å ikke vite hvor god kirurgen er. Tenk om han ikke får til at de blir symmetriske, fine og faste slik du skriver... Du har sikkert skrevet det er sted men kan du fortelle hvor du ble operert? Hvordan er smertene nå? Og er du mye hoven? Hvilken størrelse gikk du fra og til? Ha en god dag! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 7. desember 2019 Forfatter #122 Del Skrevet 7. desember 2019 Ingen smerter i dag (annet enn om sønnen min dulter borti eller om jeg beveger meg for brått) og mindre ukomfortabelt! Bhen føles fortsatt veldig stram over ribbeina, men ikke så «kvelende» som dagene før. Fikk litt angst og gråt en del i går kveld fordi bhen er så stram, men har bestilt enn annen nå som jeg skal prøve, så kanskje jeg får pause og byttet litt på. Hevelsen blir litt verre utover dagene, så det er nok derfor det føles så stramt etterhvert. Det hjelper å ligge flatt en stund! Men som sagt føles det bedre. Jeg tok av bhen for å få vasket meg ordentlig under armene og rundt bandasjen, og da oppdaget jeg at venstre pupp ser mer hoven ut enn den høyre. Både selve puppen og under armhulen. Ble litt engstelig, men flere jeg spurte/viste mente dette er helt normalt. Dette får jeg sjekket på legekontoret når de skal skifte bandasje neste uke heldigvis. Har også hatt mer energi i dag og lekt mer med sønnen min. Jeg merker at han synes jeg oppfører meg rart og virker fornærmet på meg. Føler meg som en dårlig og ubrukelig mor, men jeg vet jo at det egentlig ikke er sant. Gleder meg veldig til jeg kan kose og herje igjen, slik som vi bruker! Vil bare gjenta at dere må si fra om dere vil følge meg på Instagram. Der oppdaterer jeg med bilder, om noen skulle være interessert i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teyla Skrevet 8. desember 2019 #123 Del Skrevet 8. desember 2019 Hei! Har lest alle oppdateringene dine etter operasjon, men alltid på kvelden under dyna mens mannen sover, så har ikke fått skrevet til deg 😅 Så fantastisk at operasjonen ble gjennomført, så du slapp å gå og vente lengre! Og så deilig at du egentlig ikke har særlig med smerter. Det gjør det så klart mer fristende å kanskje gjennomføre.. Det er kanskje ikke mulig å si enda pga hevelser, men vet du sånn ca hvilken størrelse du vil havne på? Hvor liten et bh'en du bruker nå? Det må være så fantastisk å endelig få små bryster 🤩 Jeg vil veldig gjerne følge deg på insta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 9. desember 2019 Forfatter #124 Del Skrevet 9. desember 2019 8 timer siden, Teyla skrev: Hei! Har lest alle oppdateringene dine etter operasjon, men alltid på kvelden under dyna mens mannen sover, så har ikke fått skrevet til deg 😅 Så fantastisk at operasjonen ble gjennomført, så du slapp å gå og vente lengre! Og så deilig at du egentlig ikke har særlig med smerter. Det gjør det så klart mer fristende å kanskje gjennomføre.. Det er kanskje ikke mulig å si enda pga hevelser, men vet du sånn ca hvilken størrelse du vil havne på? Hvor liten et bh'en du bruker nå? Det må være så fantastisk å endelig få små bryster 🤩 Jeg vil veldig gjerne følge deg på insta! Så hyggelig å høre fra deg! Ja, helt fantastisk at det er over. Og til syvende og sist har tiden faktisk gått veldig fort. All den ventingen var verdt det til slutt! Hvis du vurderer det, har plager og har veldig lyst, så sier jeg bare GJØR DET. Har hørt/lest så mange si at det eneste de angrer på er at de ikke gjorde det tidligere. Men man skal ikke ta lett på å legge seg under kniven heller da, så klart. Kirurgen mente det blir en C-cup! Jeg klarer ikke se på puppene mine og si hvilken størrelse de er akkurat nå, men jeg synes de er skikkelig små, hehe. De er ikke større enn C i alle fall, det er jeg ganske sikker på. De måler rundt midjen når du kjøper kompresjonsbh, så min er størrelse 80/medium. Skulle egentlig hatt en størrelse mindre, men det hadde blitt altfor stramt tror jeg! Sender deg pm, så skal du få følge 👍🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 14. desember 2019 Forfatter #125 Del Skrevet 14. desember 2019 10 dager siden operasjon, og jeg føler meg veldig bra altså! Jeg er litt sår/øm i dag etter en shoppingrunde i går, der jeg prøvde flere plagg. Jeg skal jo egentlig ikke løfte armene over skulderhøyde, men jeg føler meg så bra og bevegelig at jeg glemmer av det. Fortsatt har jeg ingen smerter. Er fortsatt ganske hoven, spesielt på venstresiden og under armen der, så puppene har litt forskjellig størrelse 😅 Kjøpte en ny kompresjonsbh som er mye mer behagelig også, så nå får jeg endelig puste skikkelig! Men apropos shopping, ja! Det var en helt rar opplevelse å handle klær, for nå måtte jeg tenke helt nytt! Jeg ante jo ikke hvilke størrelse og snitt som passer kroppen min lenger, så jeg bommet skikkelig flere ganger. Jeg kjøpte min aller første bralette i str medium på flere år. Medium!! Jeg kunne bare glemme å engang prøve xxl før! Det føles allerede som et helt nytt liv. Null smerter, de er ikke lenger i veien, jeg skammer meg ikke når jeg blir tatt bilder av (nå er jeg med glede med på bilder!), jeg tør å gå med tettsittende klær. Fy faen så glad jeg er for at jeg gjorde dette!! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. desember 2019 #126 Del Skrevet 16. desember 2019 Det høres jo veldig deilig ut, men jeg får ikke lov av meg selv å tenke på det før jeg har gått ned i vekt i tilfelle de minsker ved vektnedgang 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 20. desember 2019 Forfatter #127 Del Skrevet 20. desember 2019 Nå er det to uker siden operasjonen! Hevelsen har gått ned betraktelig og bhen føles ikke så stram lenger, selv om den fortsatt er litt ubehagelig å gå med. Bandasjene er av for godt, så nå har jeg kun teip over arrene. Var hos fastlegen for kontroll av sårene, og alt er lukket og fint. Jeg er så fornøyd! Ok, dette er ekkelt, bare så dere er advart! Noe som plager meg litt nå, er at det har flasset av et lag med hud på brystvortene, noe som gjør at jeg er forferdelig sår!! Jeg har null følelse i venstre brystvorte, men den høyre er altså så øm at jeg stadig må lufte den for å holde ut. Det minner meg veldig om starten av ammingen da jeg var så sår at jeg grudde meg til å legge til ungen. Så her har jeg funnet fram purelan igjen og har teipet fast et kompress for å ha en barriere mellom bhen og brystvorten 😅 Huff, håper det er normalt og at det går over snart! Sånn ellers har jeg følt meg utrolig trøtt og faktisk litt nedfor. Kroppen bruker nok masse energi på helingen, men jeg vet jeg har mangel på vitamin d, så løsningen er vel å huske det pokkers tilskuddet jeg har fått av lege. Men nå må jeg ta meg en liten powernap.. etter jeg har luftet puppene 🙄😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 24. desember 2019 Forfatter #128 Del Skrevet 24. desember 2019 Jeg har på et vis klart å få en infeksjon i såret, så på selveste julaften, måtte jeg en tur til legevakten for å få meg en kur. Jeg oppdaget i går ved en tilfeldighet da jeg skulle dusje, at arret/såret hadde «åpnet» seg under puppen der snittene møtes. Det så litt gul-/hvitaktig ut og huden var rød rundt. Skikkelig ekkelt, og så jævla typisk! Så nå blir det kur i en uke. Det har vært en fin dag og kveld likevel, dette ordner seg og kunne absolutt vært verre. God jul! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 27. desember 2019 #129 Del Skrevet 27. desember 2019 Så trasig med infeksjon! Hvordan går det med brystvortene? Har du fått igjen følelsen i den ene og minsket smertene i den andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 9. januar 2020 Forfatter #130 Del Skrevet 9. januar 2020 På 27.12.2019 den 8.39, Hulderen skrev: Så trasig med infeksjon! Hvordan går det med brystvortene? Har du fått igjen følelsen i den ene og minsket smertene i den andre? Ja, skikkelig unødvendig, men har blitt kvitt den og jobber med å få lukket såret. Tror heldigvis det ikke blir så veldig stygt arr av det! Jeg er mindre sår i høyre brystvorte nå, men det er fortsatt ganske ubehagelig å ta på. Den andre har jeg fortsatt null følelser i. Stresser ikke så veldig med det! ———— Lenge siden jeg har skrevet her nå. I julen følte jeg meg ikke noe bra. Infeksjonen gjorde meg litt motløs og lei, og jeg følte meg generelt veldig nedfor. Jeg begynte å sammenligne arrene mine med andres og synes helingen gikk så sent. Jeg har fortsatt litt skorper og sting her og der, men jeg må bare smøre meg med tålmodighet. Nå går det litt bedre heldigvis og jeg setter stor pris på puppene mine igjen. Jeg trodde jeg fortsatt hadde infeksjon for en uke siden, så gleden var stor da det viste seg at den var borte! Nå smører jeg med honningsalve hver kveld og har kompress/plaster over. Jeg bare elsker puppene mine. Nå ser jeg stor fremgang i helingen hver dag og kunne ikke vært mer fornøyd. Jeg vet egentlig ikke hvilken størrelse jeg faktisk er enda da. Gleder meg til å prøve bher! Jeg gikk mye uten kompresjonsbh for å lufte såret i jula. Nå har jeg gått med den en stund igjen og vurderer å bare drite i det. Borrelåsen gnager noe helt forjævlig, så jeg blir sår i høyre skulder. Håper det ikke gjør noe at jeg slurver litt med den.. Jeg ser veldig fin ut uten bh da. Jeg klarer ikke å forstå at jeg faktisk er komfortabel med å gå uten! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. januar 2020 #131 Del Skrevet 11. januar 2020 Så bra og høre at ting begynner å bli bedre 😄 Har selv gått litt ned i vekt de siste mnd, og frontpartiet begynner å bli ett trist syn da de har samme størrelse, bare litt dårligere hold 😂 Hvilken str gikk du fra og til (sånn ca da)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 11. januar 2020 Forfatter #132 Del Skrevet 11. januar 2020 6 timer siden, Phavi skrev: Så bra og høre at ting begynner å bli bedre 😄 Har selv gått litt ned i vekt de siste mnd, og frontpartiet begynner å bli ett trist syn da de har samme størrelse, bare litt dårligere hold 😂 Hvilken str gikk du fra og til (sånn ca da)? Haha, er det lov å le litt? 🙊 Men bra jobba med vektnedgang da, spesielt i julen! Jeg kan bare glemme å gå på vekta nå altså, det tør jeg ikke 😂 Har gått fra 75-80i (det var noe sånt den gamle bhen som faktisk passet var hvertfall) til 75c!!!! Jeg prøvde en bh i går i 80c som ble litt for stor i cupen, så da tipper jeg bare at 75c er mer passende. Må sikkert måle og prøve mange flere bher, men det er i alle fall en C så langt tror jeg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 11. januar 2020 #133 Del Skrevet 11. januar 2020 1 time siden, tweet skrev: Haha, er det lov å le litt? 🙊 Men bra jobba med vektnedgang da, spesielt i julen! Jeg kan bare glemme å gå på vekta nå altså, det tør jeg ikke 😂 Har gått fra 75-80i (det var noe sånt den gamle bhen som faktisk passet var hvertfall) til 75c!!!! Jeg prøvde en bh i går i 80c som ble litt for stor i cupen, så da tipper jeg bare at 75c er mer passende. Må sikkert måle og prøve mange flere bher, men det er i alle fall en C så langt tror jeg! Helt lov å le 😂😂 Legen min snakket om støtte pga frontpartriet var stort før jeg gikk ned i vekt og dermed er det stor "risiko" for at det ikke minsker i vektnedgangen 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #134 Del Skrevet 21. januar 2020 Endelig fikk jeg begynne å trene skikkelig igjen forrige uke! Jeg har hatet å løpe på tredemølle før, men nå har det blitt min greie. Jeg gleder meg til trening hver dag, for nå er ikke puppene lenger i veien, det er ikke vondt eller ubehagelig å trene! Men... rett før helgen oppdaget jeg en «åpning» i arret, i kløfta akkurat der arret slutter. Jeg kjente at det var ganske ømt før jeg trente. Da jeg kom hjem og skulle ta av teipen og dusje, så jeg det. Har ikke noe tegn til infeksjon enn så lenge, men prøver for harde livet å få lukket det såret. Jeg skulle ønske kirurgen ga meg mer info om sånne ting som dette og hva jeg skal gjøre, for jeg aner virkelig ikke.. nå renser jeg med vann hver dag, smører på honningsalve og har plaster over, men jeg vet jo ikke om det er bra nok. Er litt lei av det her, men angrer jo ikke da. Er ganske sikker på at 75C er min størrelse! Prøvde kjapt en bh i str 80C som ble litt for stor. Tenk det, fra i til c. Kommer ikke over det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gakk Skrevet 21. januar 2020 #135 Del Skrevet 21. januar 2020 Det må være så deilig å kunne løpe eller hoppe uten ubehag, jeg er misunnelig! Hvordan går det med følelse i brystvortene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 22. januar 2020 Forfatter #136 Del Skrevet 22. januar 2020 10 timer siden, gakk skrev: Det må være så deilig å kunne løpe eller hoppe uten ubehag, jeg er misunnelig! Hvordan går det med følelse i brystvortene? Absolutt! Har fortsatt ingen følelse i venstre brystvorte, men den høyre er ikke like sensitiv lenger heldigvis! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gakk Skrevet 27. august 2020 #137 Del Skrevet 27. august 2020 Hei Tweets, Hvordan går det nå som det har gått en stund? Har du full følsomhet nå i brystvortene? Er alt vel ellers? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 11. september 2020 #138 Del Skrevet 11. september 2020 Vil gjerne høre oppdatertinger 🥰🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 15. september 2020 Forfatter #139 Del Skrevet 15. september 2020 Hei! Nå er det faktisk 9 måneder siden operasjonen, det er vanskelig å tro! Jeg er fortsatt veldig fornøyd med resultatet. Har måttet venne meg til at det er en liten forskjell på størrelsen, men det er det bare jeg som legger merke til egentlig. Følsomheten er fortsatt ikke helt tilbake i venstre brystvorte, dessuten blir jeg fort tørr. Jeg har forstått det sånn at det kan ta sin tid før huden begynner å "smøre" seg selv igjen, om dere skjønner hva jeg mener. Haha. Så vidt jeg vet er størrelsen 75C! Jeg har enda ikke vært på ordentlig shopping enda. Har stort sett sånne såkalte braletter, og en bh med spiler. Den er faktisk str 80b, men cupen blir jo gjerne større når man går opp i størrelse rundt. Den er ikke så behagelig egentlig, men det var en ganske billig en fra sparkjøp. Sommeren har vært HELT fantastisk. Jeg har ikke engang ofret puppene en tanke. Ingen ekkel puppesvette, ikke noe ubehag, null stress å finne behagelige klær, har gått i bare bh og shorts med hodet hevet. Jeg visste det kom til å bli et nytt liv, men det er så mye bedre enn jeg kunne håpet på altså. Om det er flere som vurderer reduksjon og sliter i hverdagen, GJØR DET. Jeg får ikke sagt det nok. Man skal ikke ta lett på operasjoner heller, så det trengs litt tid for å tenke nøye gjennom det, men det er så verdt det. Smerten og ubehaget i ettertid går fort over, men lettelse varer (forhåpentligvis) for alltid! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gakk Skrevet 15. september 2020 #140 Del Skrevet 15. september 2020 Takk for oppdatering! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå