Gå til innhold

Er det miljø/dyrevennlig å spise kjøtt som skal bli kastet?


Renate1976

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, Whistler skrev:

Jeg tror Philip Morris har sagt det samme om sigaretter.

Jeg tror han har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

49 minutter siden, Tøytigern skrev:

Jeg tror han har helt rett.

Det er ikke en "han".  Det er verdens største sigarettprodusent.

 

Nå sier de som følger.

 

" It’s our goal to replace cigarettes with the smoke-free products we’re developing and selling. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 21.25, Tøytigern skrev:

Det er alltid bra at noen får glede av mat som ellers ville blitt kastet. Dyret er allerede dødt. Spis med god samvittighet.

Alt kjøtt er jo fra allerede døde dyr.. 

Å kjøpe eller ikke kjøpe 2g2g bidrar i svært liten grad til å påvirke kjøttindustrien. Bedriften taper mye på å selge til den prisen, så de ønsker å sitte igjen med minst mulig antall porsjoner hver dag. De justerer produksjonen sin ut ifra hva de selger til full pris, toogoodtogo har ingen påvirkning på hvor mye de lager. 

Anonymkode: cbe1e...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mer miljøvennlig, siden alternativet som regel er at du handler til full pris, og opprettholder etterspørselen på et annet sted. 

Selv dumstrer jeg mest, da bidrar man ikke økonomisk til industrien i det hele tatt. Mat jeg lager hjemme er stort sett dumpstret kjøtt, også kjøper jeg noe økologisk, fordi jeg ønsker bruke pengene mine på å øke etterspørslen der, grunnet bedre dyrevelferd. Svin/kylling spiser jeg kun økologisk/dumpstret, men lam/storfe kjøper jeg også noe datovarer på halvpris. Når jeg er i farta og skal ha feks lunsj ute gir jeg meg selv litt mer slack, og velger TGTG, eller mer tradisjonelle alternativer når dette ikke er tilgjengelig. 

Anonymkode: 90ca8...939

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...