Gå til innhold

Hva er vi lei av i sosiale medier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som er forelsket i seg selv og derfor legger ut mengder av selfies. Tror de på ramme alvor at vi synes det er fantastisk å se alle de bildene av dem? I motsetning til ts synes jeg det er like irriterende med unge som holder på sånn. 

Og "fineste". Nå har til og med mannfolkene begynt med sånt kliss. Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Instagrammere og deres annonser om samarbeid/spons.

Senest i dag på snappen BAKFASADEN var det ei som viste fram barnehageklær hun hadde fått sponset, fra wheat og mini A Ture bla. Men dette var klær hun ikke ville kjøpt selv. Hun gikk god for kvaliteten, men ikke utseende. Hun var mektig lei disse merkene.

God reklame da 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos selfier og det å være forelsket i seg selv; det er påfallende hvor uskarpe akkurat selfiene til mange er, med tanke på hvor bra kameraer de fleste mobiler har i dag. Det er selvsagt fordi man bruker masse filter. Det er både komisk og trist at man bruker så mye filter at man nesten ikke er til å kjenne igjen. Hva er egentlig  poenget med å fjerne rynker, gjøre tennene hvitere, huden brunere osv når man faktisk ikke ser sånn ut i virkeligheten?

Anonymkode: 658fe...0e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trutmunn

Kløft 

Rumpebilder

Fjelltoppbilder

Treningsbilder

Ferier

Parbilder med klissklass love

Bloggere 

Sponsing og tigging

Reklame

Anonymkode: 46935...5ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lei av alle ferie-skrytebildene, og at alt man er med på må dokumenteres hele tiden. I dag handler alt om å vise andre hvilket spennende og sosialt liv man lever. 

Og så har du de som bruker #hashtag på facebook. Hva er poenget med det? Så vidt meg bekjent, så har vel ikke hashtag noen funksjon der? Men de synes vel det ser kulere ut da, med et drøss av #glede #godevenner og  #sol #lykkeligebarn skrevet over bildene sine. 

Anonymkode: b6093...6e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at mye på SoMe er teit! MEN - hva er OK/inspirerende/underholdene at folk deler? For min del prøver jeg å bygge opp en konto, men tingene dere nevner sitter lang inne å dele. Tips til hva som er kult å se på SoMe? Jeg ender nemlig med å synes «alt» er teit, og poster dermed aldri 😅

Anonymkode: 57d0e...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle triste historier om hvorfor tante Bjørnar bør vinne ett års forbruk av kattemat. 

Narsissisme på høyt plan, uendelige selfies med samme uttrykk, posering og filter. 

Sølvfolie-misjonærene. Med sine strøm, microbølge, og signalfeil. 

Sutring om fibromyalgi og usynlige sykdommer med slike quotes og høy konkurranse om hvem som har det verst. Gjerne med quoten vi spiller ikke syk, men frisk. Gjerne 10-15 slike om dagen. 

Folk som sjekker inn på sykehus, legevakt og lignende uten å gi noen forklaring. For så å svare folk at de tar det på pm. 

Folk som skriver diffuse statuser rettet mot en eller annen de er uenige med. 

Diffuse statuser for å skape dramatikk og nysgjerrighet. 

Utbrodering og utlevering av privat skittentøysvask. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, panzerpølsa skrev:

Alle triste historier om hvorfor tante Bjørnar bør vinne ett års forbruk av kattemat. 

Narsissisme på høyt plan, uendelige selfies med samme uttrykk, posering og filter. 

Sølvfolie-misjonærene. Med sine strøm, microbølge, og signalfeil. 

Sutring om fibromyalgi og usynlige sykdommer med slike quotes og høy konkurranse om hvem som har det verst. Gjerne med quoten vi spiller ikke syk, men frisk. Gjerne 10-15 slike om dagen. 

Folk som sjekker inn på sykehus, legevakt og lignende uten å gi noen forklaring. For så å svare folk at de tar det på pm. 

Folk som skriver diffuse statuser rettet mot en eller annen de er uenige med. 

Diffuse statuser for å skape dramatikk og nysgjerrighet. 

Utbrodering og utlevering av privat skittentøysvask. 

 

Hva er sølvfolie-misjonærene?

Anonymkode: 658fe...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje at alt blir fremstilt så perfekt? 

Og de som alltid må oppdatere absolutt alt. Typisk, «Føler meg lei. Kastet opp for tredje gang idag». «Føler meg deppa, det pøsregner»

😬😬

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sølvfolie-misjonærene?

Anonymkode: 658fe...0e8

De som er i mot nye strømmålere, microbølger, og er livredd stråling. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ting jeg himler litt med øya over eller ler litt av på sosiale medier, men jeg bruker så lite tid på slike steder at det er da ikke plagsomt på noen måte.  Synes i grunnen det er en rar ting å irritere seg over, det er jo bare å avfølge, eller slette. 

Anonymkode: 9f05e...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som er overdramatiske og desperate på snapchat. Legger ut bilder av at de blør og fra sykehus osv. for at du skal konstant være bekymra.

Anonymkode: 77eb2...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også kjærestepar på snap som tror folk er interesserte i å se de råkline og være ekle sammen 😛 spar meg! 

Anonymkode: 77eb2...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som legger ut bilde av beina sine på stranden. Jeg hater føtter 🤢 

Anonymkode: 0a03a...741

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Apropos selfier og det å være forelsket i seg selv; det er påfallende hvor uskarpe akkurat selfiene til mange er, med tanke på hvor bra kameraer de fleste mobiler har i dag. Det er selvsagt fordi man bruker masse filter. Det er både komisk og trist at man bruker så mye filter at man nesten ikke er til å kjenne igjen. Hva er egentlig  poenget med å fjerne rynker, gjøre tennene hvitere, huden brunere osv når man faktisk ikke ser sånn ut i virkeligheten?

Anonymkode: 658fe...0e8

Gjerne godt voksne danser som babler mest om å elske seg selv, at man er bra nok osv. Men filter trenger de 😂 

Anonymkode: 0a03a...741

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.7.2019 den 21.49, Ullvott skrev:

Det er ikke igjen fælt mye å glede seg over, skjønner jeg :fnise: 

Hva? Var ikke spørsmålet hva man er lei av i sosiale medier? 

Jeg er egentlig generelt lei av sosiale medier, og bruker de ikke så mye. Så dumt at du følte at du måtte dra meg ned fordi jeg svarte på spørsmålet i tråden. Håper du fant litt glede i det da, for din del. Ekte gleder er ikke sosiale medier for min del. 

Anonymkode: 6c98b...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgkamp der det går ut på å sverte de andre politiske partiene. Gjerne med nyhetssaker som er 5 år gamle. Har en Frp-politiker på vennelista. 

Anonymkode: 0a03a...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i mye dere skriver, men synes at folk generelt postet mer på FB for en del år siden enn de gjør nå. Kanskje de har gått lei. Nå er det mye reposting av sitater, vitser osv. Kjedelig! 

En ting jeg personlig ikke liker og det er offentlige grupper jeg er med på fordi jeg har en interesse for det gruppen handler om. Men alt jeg evt poster der kommer på nyhetsfeeden til mine venner og. Derfor poster jeg lite på slike grupper. Min FB venner trenger jo ikke bli «plaget» av å se alt jeg poster på gruppen. For dette er min interesse og ikke deres. Er gruppen lukket så er jeg litt mer aktiv med å poste. 😄 

Anonymkode: 07874...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Latterlig søppel i forskjellige nettaviser, og dumme mennesker som deler slike ting veldig flittig.  

For eksempel en tullete greie jeg leste nylig om en kvinne som viss nok klarte seg med cirka 400 kroner til mat i uken. Så var det blant annet snakk om en "ukesmeny" på bare FIRE middager til 200 kroner = halve ukesbudsjettet hennes borte bare der. Men da gjenstår det jo fremdeles TRE middager til for den uken, pluss frokost, kveldsmat og annen mat / drikke. Snakk om tullete fjas!

Hva blir neste agurk-nyhet, mon tro: En person som klarer å ta femti armhevinger i strekk, eller noe sånn? 

Anonymkode: e7be3...248

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...