Gå til innhold

Du som har født barn, er kroppen din som før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Utseendemessig er kroppen som før, men ryggen og bekkenet er skadet (prolapser, glidning, halebeinsbrudd). Vondt hver dag. Jeg har nok vært uheldig.. De aller fleste henter seg fort inn igjen, så ville ikke uroet meg

Anonymkode: 5555b...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mistet forresten masse hår ca 3 mnd etter fødsel! Tok vel ett år før det ble normalt igjen 

Anonymkode: 5555b...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har på ingen måte samme kropp nei. Men har heller aldri hatt forventninger til det. Har samme vekt som før jeg ble gravid med førstemann, men måtte jobbe for å gå ned 10 kg etter tredje(og siste graviditet) Brystene er ikke like faste, men har forandret seg lite i fasong.

Har noe løshud og et lite heng på magen, som også kom etter siste graviditet(hvor jeg også var 38/39 år).Litt skjemmende, men jeg må bare godta at det er sånn.

Nå er jeg også over 40 og har uansett ikke annet valg enn å godta at kroppen er i forandring.

Anonymkode: e81d8...fdc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei den er ikke som før. etter å ha fått to barn har jeg fått større føtter, tjukkere fingre, bredere hofter og "løs hud" på magen etter ks. Skulle gjerne hatt tilbake min gamle kropp, men det er selvsagt verdt det da..

Anonymkode: 9e000...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke. Jeg var deilig før, deilig nå. Flat mage, kanskje litt mindre bryster. Men de strutter enda etter to år med amming 😂  

Anonymkode: 4fb0d...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Har dere sett bilder av kroppen til blogger Anna Rasmussen? Hun fikk tre barn før hun var 22. Skulle ikke tro at hun noen gang har vært gravid og født.  Hun har en flott kropp.

Anonymkode: a9ef3...e05

Her har hun vel fått litt hjelp av kirurgi og da.

Anonymkode: 7e5c7...ab8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kroppen er helt som før, niplene ble litt større og puppene litt flatere eneste.

Bekkenet er noe annet, fikk prolaps etter nr 2. Kniper og kniper, men ser ikke ut som at det går tilbake

Anonymkode: 269e6...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alder har nok litt å si her. En ung kropp har mer smidig og elastisk hud f.eks.

Jeg fikk begge mine tidlig i tyveårene, kroppen min er akkurat som før jeg fikk barn. (Slank, flat mage osv)

Anonymkode: a9ef3...e05

Eldre mødre har faktisk mindre risiko for strekkmerker enn mødre i tyveårene.

Jeg fikk barn da jeg var 36. Kroppen er som før. 

Fikk ikke ett strekkmerke, og ikke noe løshud eller heng.

La på meg 11 kg. 7 forsvant på sykehuset, resten rant av raskt, uten slanking.

Jeg har alltid trent mye, og trente også mye i svangerskapet. Bekkenløsning og krykker til tross, spinning og svømming gikk helt fint.

Det var non mye av grunnen. Å være aktiv i svangerskapet er det eneste man selv kan gjøre som minker faren for strekkmerker.

Anonymkode: e39d6...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2019 den 17.37, AnonymBruker skrev:

Nei på ingen måte. Jeg la mye på meg og har ennå ikke tatt alt av. Ser annerledes ut nedentil og. Merker og at magen er helt annerledes, trener mye magemuskler men magen er fortsatt øm og litt ubehagelig. Gikk opp en hel sko størrelse. Tre år siden sistemann. Stusser på dem som sier at kroppen er helt den samme, stemmer ikke hos noen jeg kjenner i hvertfall.

Men må si jeg likevel er mye mer fornøyd med kroppen min nå, enn før faktisk!

Anonymkode: 73184...acc

Du bør sjekke deg for diastase. Magen blir gjerne sånn når magemusklene har revnet litt. Magetrening gjør vondt verre...

Anonymkode: e83c8...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 15, og alt ble som før, fikk ingen strekkmerker heller.

Anonymkode: b5c74...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Altså selve fasongen min er så og si lik som den var før graviditeten. Jeg hadde flat mage rett etter fødsel, har alltid vært slank og er det fremdeles, har ingen overflødig hud heller. Fikk noen få strekkmerker på siden, men de er helt lyse nå så man må lete etter dem for å se dem.

Men så er det mye som har endret seg også. Underlivet ble annerledes, puppene har forandret seg litt, likte dem bedre som de var før, og kroppen min reagerer annerledes på stimulering. Tok meg faktisk litt tid etter fødsel før jeg greide å bli komfortabel i egen kropp. Den føltes litt fremmed ut. Men det gikk seg til. Synes jeg fikk finere rumpe da i det minste :fnise:

Endret av heipådegsann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare ett barn å da var jeg 24 år,kroppen er akkurat som før å har ingen strekkmerker :)

Anonymkode: 1c659...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min fikk sin første for snart ett år siden. Hun var slank og trent før hun ble gravid, men hadde mye plager og la på seg veldig mye under svangerskapet. 

Når jeg nylig så henne var hun helt tilbake i sin gamle form. Det er nok bare ammingen, samt overgangen til en vanlig livsstil igjen. 

Anonymkode: bce6b...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at jeg forble tjukk etter svangerskapet var vel egentlig forventet. Det som endret seg veldig og uventet var at jeg fikk strekkmerker. Babyen min ble født prematur og veide 1 kilo, så jeg rakk naturligvis ikke å få så stor mage. Da babyen ble født hadde jeg ett/to strekkmerker. 2 uker etter fødselen fikk jeg magen full, derimot. Og så sideflesket er det kommet masse striper. Hvorfor i huleste fikk jeg masse strekkmerker en stund etter fødsel? Det gir ingen mening for meg. Hadde jeg gått til termin så kunne jeg forstått det. 

Anonymkode: a4078...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra at magen er et fettberg herfra til hælvete, så ja. Ellers er den helt som før. 

Anonymkode: 5786d...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg står ja.. Når jeg sitter nei. Blitt blaut. 

Anonymkode: 914db...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er "bløt"/dvask i huden, spesielt rundt rumpe, lår og legger. Flat mage og null pupper igjen. Noen få strekkmerker. Slankere nå enn før graviditet, men slappere. 32 år.

Anonymkode: 7e513...87d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født kun ett barn, men ja, min kropp ble helt som før på kort tid. Bare noen dager etter fødselen var magen helt borte, og da jeg kom hjem, var det inn i et par av de gamle olabuksene etter tre uker. Måtte vente tre uker med jeans og bare gå i myke bukser, pga jeg ble sydd et par sting etter et lite klipp. Ømt.

Fikk ikke et eneste strekkmerke under svangerskapet, ikke på noe sted, hverken pupper, lår eller mage. 

Jeg la på meg totalt 16 kg under svangerskapet, og gikk ned 8 av dem allerede på fødeavdelingen. De siste 8 hadde jeg håpet å beholde pga undervekt før jeg ble gravid, men de siste åtte kiloen forsvant ett etter ett de neste månedene med amming. Husker ikke eksakt hvor lang tid det tok, men mellom 6-8 mnd. mener jeg å huske.

Underlivet ble som før også, ikke noe problemer der. Arr etter klippet har jeg da, men det er uten betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mine barn tidlig i 20-åra så ja, kroppen min er ganske lik. Men strekkmerker og litt løs hud på magen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...