Gå til innhold

Du som har født barn, er kroppen din som før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hva som er vanlig.

Anonymkode: 4a8f3...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest WhisperingWind

Ja. Om man holder seg i form før, under og etter svangerskapet og ikke legger på seg unødvendig mye fett så pleier kroppen å bli den samme. Noen er mer utsatt for løshud og strekkmerker, men det er rene Lotto da ingen vet forkant.

Jeg løp og var aktiv før jeg ble gravid. Endret ikke noe da jeg var gravid og spiste ikke «for to». Løp en uke etter fødselen og kroppen var hundre prosent som før etter 6 uker(da føltes kroppen og alt innevendig normalt igjen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alder har nok litt å si her. En ung kropp har mer smidig og elastisk hud f.eks.

Jeg fikk begge mine tidlig i tyveårene, kroppen min er akkurat som før jeg fikk barn. (Slank, flat mage osv)

Anonymkode: a9ef3...e05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alder har nok litt å si her. En ung kropp har mer smidig og elastisk hud f.eks.

Jeg fikk begge mine tidlig i tyveårene, kroppen min er akkurat som før jeg fikk barn. (Slank, flat mage osv)

Anonymkode: a9ef3...e05

Ikke nødvendigvis, jeg var 32.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finere kropp nå ☺️ 

Anonymkode: 353ed...6b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei på ingen måte. Jeg la mye på meg og har ennå ikke tatt alt av. Ser annerledes ut nedentil og. Merker og at magen er helt annerledes, trener mye magemuskler men magen er fortsatt øm og litt ubehagelig. Gikk opp en hel sko størrelse. Tre år siden sistemann. Stusser på dem som sier at kroppen er helt den samme, stemmer ikke hos noen jeg kjenner i hvertfall.

Men må si jeg likevel er mye mer fornøyd med kroppen min nå, enn før faktisk!

Anonymkode: 73184...acc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alder har nok litt å si her. En ung kropp har mer smidig og elastisk hud f.eks.

Jeg fikk begge mine tidlig i tyveårene, kroppen min er akkurat som før jeg fikk barn. (Slank, flat mage osv)

Anonymkode: a9ef3...e05

Jeg fikk min første som 20-åring og veide 5 kilo mindre etter jeg hadde født. Jeg fikk MYE strekkmerker og derav også løs hud. Min mor fikk første da hun var 23 og siste da hun var 36 og har ikke et eneste strekkmerker eller samme type løs hud. Så det trenger ikke å ha så mye med alder å gjøre, først og fremst gener 😊 Som jeg da tydeligvis ikke fikk fra henne 🤪

 

Har aldri syntes at strekkmerkene er stygge, aldri vært flau. Kroppen er ikke lik etter nr 2, da. Etter et langt svangerskap med mye sykdom så har jeg ikke noe muskelmasse igjen antar jeg, så selv om jeg ikke veier mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid så ser jeg mye dvaskere ut. Begynner først å komme i form til å begynne å tenke på trening nå som hun er 6 mnd gammel. Men nå er jo min situasjon et "ekstremtilfelle" og man trenger jo ikke være så uheldig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født to barn og har aldri hatt finere kropp! Har gått ned over 45 kilo siden før jeg ble mamma og har nå en sunn og veltrent kropp. Tok selvfølgelig tid. Tre år siden siste svangerskap 

Anonymkode: 7b381...18d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den er overraskende uforandret. Det har kanskje å gjøre med at jeg ikke ble spesielt stor under noen av svangerskapene. Jeg fikk aldri kjempebryster selv om jeg ammet, og jeg hadde heller ikke melk så lenge at de rakk å bli "sprengt ut". Jeg har et keisersnittarr, men det har bleknet og blitt lite synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er som før. Underlivet, hofter, rumpe og lår er som før. Magen er så og si som før men ikke like stram. Brystene er en del mykere enn de var når jeg kjenner på dem, men ser like ut.

Jeg var veldig slank og veltrent før graviditet, nå veier jeg faktisk litt mindre men som sagt magen er ikke like stram og med synelige muskler lenger. Jeg har ikke løs hud eller strekkmerker på magen men litt mindre muskler og litt mer underhudsfett.

Trente som vanlig under svangerskapet men etter fødsel (som forøvrig er to år siden) har det ikke blitt like mye trening.

Anonymkode: d62b0...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått mer fett på magen selv om jeg veier det samme og har bmi på 23 så innenfor normalområdet. Det kom etter jeg fikk nr 2, etter første barnet så var kroppen veldig lik som før barn og jeg gikk raskt ned siden jeg ammet. Nå er det bare 1 år siden siste barnet er født så håper med litt riktig trening bli megen mer stram. Men det kan også gjøre med at jeg er blitt eldre så kroppen forandrer seg uansett med alderen.

Anonymkode: b248c...124

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles slank, men kroppen er langt fra slik den var. Spiste sunt men spydde i månedsvis og fikk Også MYE vann i kroppen ved begge svangerskap. Fikk også veldig store babyeruten at jeg helt vet hvorfor. Fikk noen strekkmerker på innsiden av lårene, ellers har jeg endel løshud på magen. Brystene er større nå, men fremdeles kjempefine. 

Jeg var 22 og 25 da jeg fikk barn, 8 år siden sist svangerskap.

Anonymkode: b76e2...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La på meg lite og var veldig dårlig i svangerskapet. Tenkte ikke mye på hva slags mat jeg spiste, bare jeg fikk i meg noe. Sleit veldig de første 10 mnd med barnet da jeg var mest alene døgnet rundt. I den tiden var jeg tydelig større enn jeg noen gang har vært. Men når jeg fikk begynne å jobbe igjen så fant kiloene av. Det er klær som passer meg nå som ikke har passet på sikkert 6 år. Barnet er 16 måneder gammel nå. 

Så jeg  om si at kroppen min er bedre og sunnere enn fra før jeg ble gravid. 

Anonymkode: ccd34...341

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg magefett på en tynnfeit kropp 😢

Skulle tro jeg hadde født trillinger ut fra flesket akkurat der. Men jeg er sukkernarkoman da! 

Anonymkode: 5786d...811

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første JA, etter andre (fikk skade), etter tredje (ingen endring, kun noen få strekkmerker)

Anonymkode: 9a012...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kroppen er ikke 100% som før nei, men d3t er ikke snakk om veldig store forskjeller. Og ikke alt er til det verre heller. Puppene mine har faktisk blitt finere i fasongen. Har høyere fettprosent, men det handler vel mer om at jeg ikke prioriterer kosthold og trening på samme måte som før. BMIen min er fremdeles på under 21 så det handler ikke om overvekt. 

Anonymkode: 50a0b...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid som 18 åring. La på meg 25 kg (mye av det var vann regner jeg med) men gikk ned relativt fort under amming. Veide 50 og siste dag som gravid veide jeg 75. Kroppen min forandret seg veeeldig mye. Hadde fine stramme pupper før graviditeten. Endte opp med små pupper med mye heng, hengemage og ekstremt mange strekkmerker fra over navelen ned til vaginaen. Vaginaen ble også utvidet en del, areolane ble store og mørkere. Navelen så heller ikke ut. Hadde også fett rundt magen nederst som ikke ville bort uansett hvor slank eller hvor mye jeg trente. Eneste positive var vel det at hoftene mine ble bredere. 

Jeg klarte ikke mer psykisk, opererte både bryst og mage 10 år etter fødsel. Jeg føler meg mye bedre psykisk nå, selv om strekkmerkene er der fortsatt.

Anonymkode: d0092...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere sett bilder av kroppen til blogger Anna Rasmussen? Hun fikk tre barn før hun var 22. Skulle ikke tro at hun noen gang har vært gravid og født.  Hun har en flott kropp.

Anonymkode: a9ef3...e05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har masse strekkmerker på magen, det er vel den eneste forskjellen. Eller, kanskje litt "slakkere" pupper også. Lever fint med det :)   (Gikk opp veldig mye i svangerskapene mine, men kom greit ned i normalvekt uten at jeg stresset med det)

Anonymkode: 03d68...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...