Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Regner med du kommer hjem fra bryllupsreisen med masse ny energi! Har dere tenkt noe mer på hvpr dere skal? Ser i enkelte innlegg på bryllupsforumet at enkelte tydeligvis tenker å bruke maaaasse penger på bryllupsreisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi har ikke planlagt bryllupsreisen enda.

Det er ikke det at vi planlegger å bruke MASSE penger på den, men det blir antakelig første gangen vi reiser bort på ferie sammen, bare vi to, og det er ikke helt umulig at det blir leeeeeeeeeeeeeenge til neste gang, så jeg vil benytte meg av denne ene muligheten han har lovet meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt!

Har jo vært litt ekstremt til oss i år med 4 utenlandsferier hver, men har ikke tenkt noe på bryllupsreise. Skal jo uansett på ferie ikke så lenge etter bryllupet og vet ikke om vi kommer til å satse på noe litt utenom det vi pleier, eller om vi skal ta en vanlig ferie. Jeg er litt for å heller reise litt billigere og ofte enn å bruke 100.000 kr på to uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke aktuelt å bruke 100.000 på bryllupsreisen for vårt vedkommende i alle fall. Langt derifra.

Vi kommer ikke til å reise ofte, men vi resier heller ikke dyrt. Det handler om prioriteringer, og å bruke så mye på en ferie er ikke aktuelt for meg (men bryllupet derimot kommer sikkert på omkring det beløpet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

ville bare takke for hjelpen jeg fikk av deg igår..det er ikke bare bare å ha datadyseleksi :ler:

jeg og mannen reiste ikke på noen bryllupsreise men hadde økonomien tilsagt det så skulle vi gjerne gjort det..

du vil ikke tro og ny forelsket man blir etter bryllupet,så en reise etterpå må jo bare bli prikken over i`en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Dette kan kanskje oppfattes som litt upassende, men da jeg leste det laaange innlegget ditt Malama, så tenkte jeg to ting, og jeg er ikke helt sikker på rekkefølgen. Men de to tingene var:

Stakkars jente, hun har det ikke så greit akkurat nå høres det ut til.

:hoppe::hoppe: HURRA DET ER FLER SOM MEG!!! Jeg er ikke alene. Det var her det kanskje muligens litt upassende kom inn.)

Og på et eller annet merkelig vis så er det stor trøst i å vite akkurat det.

Små steg er tingen, kanskje det burde finnes en miniskrittklubb?

Jeg har også sånn smått prøvd meg på FlyBaby. Det eneste resultatet så langt er at vasken på kjøkkenet jevnt over er mye renere. Men det er kanskje fordi jeg fortalte mannen om denne greia og at han har gjort vasken til sin misjon? :ler:

Ha en fin dag. :klem:

Endret av Dallandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så rart om du ikke er full av energi, da. Det har jo skjedd så mye i livet ditt, både negativt og positievt, at du må ha forbrukt en masse energi, uten at du har kunnet hente deg inn igjen. Godt du har bryllupsplaner foran deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er sant det, men jeg har altså vært tappet for "tiltak" i et par år nå. Og alt dette "slitsomme" begynte etter den tid.

Men jeg får nå bare håpe at det går over, eller noe. Jeg har håpet på det i et par år, og må vel bare forberede meg på at det kan ta noen år før det skjer noe da, for jeg forventer egentlig ikke direkte lettere tider fremover. Vi har tilsammen mistet 3 besteforeldre på halvannet år, jeg og min kjære. Vi har 4 igjen. (han mistet en da han var liten) 4 gamle mennesker som vi er glade i. Den yngste er vel rundtom 75, den eldste er snart 86. EN av disse fire er friske. Men ikke at det er noen garanti, av mine 4 besteforedlre var farfar den friskeste, og han døde først.

Jeg regner med at vi kommer til å miste disse i løpet av de neste årene. Det er jo den veien det går, ettersom folk blir eldre... Det har vært litt ekstra nå det siste drøye året med min fetter og min onkel da. Disse sto meg ikke nært, men det tar nå på likevel.

Men livet må gå videre.

Og det er det jeg sliter med. Jeg sliter med å få GJORT ting, slik at det går videre.

Jeg sliter veldig med å få unna det jeg skal på jobb. Jeg klarer enda å holde det såpass oppe at ingen "oppdager det" da, jeg får ting unna. Men, det er veldig synlig på ROTET på kontoret mitt, for arkivering og rydding rekker jeg aldri prioritere fordi jeg stadig styrer med å få unna det som presser mest fordi jeg aldri har fått gjort det jeg burde for iegj visstnok glor i lufta eller noe.

Dagene blir borte, uten at jeg får gjort noe særlig, og det er innmari slitsomt å leve med stadig slikt etterlep på jobb. Jeg HAR ikke pr. i dag så mye å gjøre at det skulle være et stort problem å holde jeg ajour i motsetning til hva jeg hadde i vår/sommer. Men det hjelper ikke det, ettersom jeg ikke klarer jobbe effetkivt slik vanlige folk gjør. Da sliter jeg med å rekke alt likevel.

Og med samvittigheten for at jeg ikke får unna ting så fort som jeg burde. For at jeg alltid gjør ting i siste liten, eller ikke ofte nok.

Jeg VIL så gjerne. Jeg har gode forsetter om å rydde pulten. Om å arkivere vekk. Om å ta den rapporten, laste opp den fila, lage de foilene, skrive det brevet, ta en telefonen, bare gjøre ditt, bare gjøre datt. Jeg VIL få det unna, og jeg bestemmer meg for at I DAG skal jeg gjøre det.

Og vips så er det lunsj, og jeg har ikke gjort noe særlig av det. Vel, ok, etter lunsj, DA skal jeg være kjempeeffektiv da. Og før jeg vet ordet av det begynner folk å si "god middag" og "vi ses i morgen", og det blir mørkt på kontorene rundt meg. Ok, jeg skal jo jobbe lenger jeg, for min kjære kan ikke dra hjem før klokka seks, greit, jeg skal være kjempeflink NÅ jeg, så er det gjort før de andre kommer i morgen. Og vips så ringer han og sier "da går vi da, kommer du?" Men da skal jeg i alle fall få gjort det i morgen. Ja, i alle fall TO av punktene på lista som jeg MÅTTE få unna i dag, de skal jeg gjøre i morgen, såpass må jeg jo klare... Og når jeg kommer hjem, så må jeg ta ut søpla, for den lukter ille, og vaske klær, for der er ikke så mye rent å velge mellom, men først bare spise middag ja, og, ehh... på tideå legge seg ja? Jaja, i MORGEN, da skal jeg...

Enten er jeg grunnleggene håpløst, forferdelig LAT! Eller så er det noe noen hr glemt å fortelle meg om hvor man slår på den evne til å bare GJØRE ting, er det en knapp en plass? Eller så er det på tide at energinivået begynner å "svinge opp" slik legen min antydet at det ville gjøre for halvannet år siden.

(og jeg tar mine vitaminer daglig, jeg vet at jernlagrene mine og blodprosenten er helt fin (blodgiver) så det er i alle fall ikke der det ligger)

Jaja, det ordner seg vel, en eller annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malama.livet er nå som det er.

Men i morgen er det jentekveld, og DET skal jeg klare å skrape sammen tiltak nok til å komme meg avsted til, i tide. (dersom jeg finner igjen adressa jeg mener å ha en plass, så jeg kan finne kjøreforklaring, for jeg er ikke sååå lokalkjent...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, altså, jeg skal ikke klage, egentlig så er jeg vel bare kjempeheldig, som tross alt har verdens beste forlovede, og 2 besteforeldre i live, skal gifte meg til sommeren, har nytt hus, og tross alt HAR en jobb (om enn ikke fast)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EGENTLIG har vi det ganske bra, og der er vel derfor man føler seg så dum. For vi har jo ingen grunn til å klage.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.

for jeg føler at EGENTLIG så burde jeg vel bare gjøre det "alle andre gjør", og TA MEG SAMMEN og gjøre det jeg har tenkt å gjøre... Med andre ord så er jeg vel et håpløst tilfelle av latskap. Siden jeg ikke klarer å gjøre det, mener jeg...

For EGENTLIG så er det vel bare det som kan gjøres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mye mer effektiv når jeg har mye å gjøre. Den høsten jeg tok 18 studiepoeng ved siden av full jobb, trente 3-5 ganger i uka og hadde masse kontakt med alle vennene mine - da gikk alt veldig greit. Da hadde jeg ikke tid til å utsette noe, så da måtte jeg gjøre husarbeid når jeg hadde to minutt til overs. Verre nå som jeg ikke trener så mye, ikke tar fag og møter venner kanskje bare 2-3 kvelder i uka, nå skulle jeg jo hatt tid til å hatt en leilighet i tipp topp stand alltid, men sånn er det ikke :sjenert:

Håpe du får ei super helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at du ikke sitter ved pulten og tvinner tommeltotter siden tiden flyr på jobben. Men det finnes en masse tidstyver - folk som stikker hodet inn for bare å...., telefoner som må besvares, mail som må leses osv. Og det er ikke lett å styre unna disse tidstyvene.

Selv er jeg glad i lister. For det er så godt å stryke ut etterhvert som ting er gjort. Blir liksom litt mer synlig at jeg faktisk gjør noe mens jeg er på jobb Men det er sjelden jeg kommer gjennom lista, for det dukker opp nye og uventede oppgaver rett som det er. Likevel - en overstrykning er en seier, da.

Ønsker deg en god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei stort sett lat helg.

Koselig jentekveld hos Linn3c på lørdag, resten av helga har forsvunnet i en døs... En god del pc-dilling, noe sims, noe surfing,. Litt tv-titting, og litt for lite søvn.

Lørdag våkna jeg "lys våken" klokka sju. Syntes ikke noe særlig om det, men tenkte at jeg kunne jo bare gjøre som jeg vanligvis gjør, snu meg over og sove videre. Vel, litt før klokka ni ga jeg opp det forsøket... Var i seng ca klokka tre på natta (sen, og koselig jentekveld...) og da jeg våkna klokka ni så mente jeg atter en gang at å snu seg over og sove videre nok var løsningen. Ga etterhvert opp det også...

Jeg er vant til å våkne en gang et par timer før jeg har planer om å stå opp, og sove videre etterpå. Så da jeg våknet fra et lite bryllupsmareritt i morges kvart på fem, snudde jeg meg atter en gang over for å sove videre... Og lå sånn til vekkerklokka ga lyd klokka seks.

Man kan vel egentlig si at jeg mangler noen timers søvn, til tross for at det har vært helg og fri...

Men sånn ellers, så har det vært ei grei helg.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var helt andre grunner til at jeg EGENTLLIG søkte opp lavt stoffskifte i dag (jeg skulle bare vite hvordan man staver det på engelsk, og slett ikke for min egen del)

Men jeg tok nå denne lille "egensjekken" på den symptomlista hos foreninga for dem med stoffskifteproblemer, og synes ikke det ser pent ut jeg...

Symptomer

Trøtt og tiltaksløs JA, det er jeg

Aldri uthvilt selv om en sover mye Delvis

Ukonsentrert JA, jeg er nok det

Glemsk Delvis, dvs, ja, jeg er nok blitt det.

Fryser Alltid vært en "frostpist" jeg.

Hovne fingrer og ben Ikke det nei

Håravfall, tørt og livløst hår Alltid hatt tørt hår.

Tørr hud Litt, noen steder, men ikke plagsomt

Tynne og sprø negler Rivner lett i alle fall. Og kan bøyes.

Hes og uklar stemme Ikke som jeg vet.

Vektøkning til tross for dårlig appetitt nei, jeg er slank fortsatt

Forstoppelse eller treg mage Delvis. (ikke forstoppelse, men treg)

Søvnforstyrrelser Ja, det må vel kalles det når jeg ikke har sovet hele natta i strekk flere ganger de siste par årene enn at jeg kan telle dem på fingrene.

Hyppige humørsvingninger Delvis. KJAPPE ialle fall.

Depresjon, nedstemthet Tja, mer som en følge av tiltakløsheten, lei av å være så "lat"

Nedsatt eller ingen sexlyst Bedre etter pilleslutt, men fortsatt ikke som jeg skulle ønske :sjenert:

Men jeg har fastlegens bekreftelse på at stoffskiftet mitt er helt fint.

Og da så?

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mange av de symptomene der når jeg hadde høyt stoffskifte og jeg. Nå har stoffskiftet mitt blitt lavt visstnok, men merker ingen forverring av symptomene på lavt stoffskifte. Mener å ha hørt at man bør ta flere blodprøver for å sjekke stoffskifte, for en enkelt prøve kan slå ut galt. Jeg måtte vente noen uker og så ta en ny prøve før jeg startet med behandlingen den gangen jeg hadde høyt stoffskifte. Dette for å være sikker på at prøvene var riktige. Så det er jo en liten mulighet for at den prøven du tok ikke viste riktige verdier. Uansett bør du ta deg en tur til legen for å snakke litt med vedkommende. Kan jo være andre ting som plager deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...