Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ok da, frykta at de kanskje hadde sånne kortere åpningstider jeg.

(men... jeg har bare sånn bil om du kaller bekkendreper da så.... du skal selvsagt få slippe, da bare tvinger jeg min kjære til å komme seg fra jobb i rimelig tid så jeg slipper å kjøre alene)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, det er då ikkje noko problem, kjære deg. Hugs; det var eg som tilbaud meg å vera med :)

Så om du vil ha selskap og hjelp til å finna vegen, så er eg tilgjengeleg! ;)

Skrevet

Det var torsdag eller fredag... i praisis i dag eller i morgen da?

I så fall passer det best i morgen, for vårt vedkommende (ikke helt umulig at min kjære sitter på i baksetet, men det går vel greit)

Min kjære er hjemme fra jobb i dag, ikke helt i form stakkar. Jeg planlegger en kort dag, hme og stelle med ham (dessuten tok jeg et lite regnestykke med et anslag på 50 kasser og 21 dager igjen til vi skal flytte, og selv om vi har pakket NOEN kasser så er det likevel over to kasser i snitt HVER dag, så det er bare å komme igang med å pakke litt mer enn vi har gjort de siste to dagene altså. (merkelig nok er det allerede torsdag i dag. Lurer på hvor uka har blitt av!))

Dersom jeg klarer å snike meg unna jobb, så skulle jeg vært på et par butikker her på formiddagen og spørre etter kasser der også, men strengt tatt er vel jeg allerede sent ute, og jeg har ikke mulighet til å gå ut fra jobb akkurat nå :(

Føler at livet dreier seg om kasser for tiden... skaffe dem, og ikke minst FYLLE dem!

skal bli godt å flytte.

Tenk, bare tre uker igjen! Overtakelse om bare litt over 2 uker.

Skrevet

I dag eller i morgon, ja. :)

Berre sei ifrå viss du vil ha meg med. (Og ikkje snakk om å plassere din kjære i baksetet viss han også skal vera med, der kan eg sitte :) )

Skrevet

Neida, han er vant til sitte bake. Fremsetet er jo mye bedre å sitte i, så han havner bak hver gang vi har med mamma i bilen f.eks. Og sitter gjerne bak for din del også, selvsagt.

Vi tar nok antakelig en tur i morgen da, for i dag må jeg komme meg hjem og stelle litt med den syke gutten min (håpe han har blitt bra kanskje, han påsto han skulle bli frisk i løpet av dagen)

Trenger nye kasser.

Og ettersom det blir akrivflytting på jobb.... ja, da kan jeg nok ikke låne de pappkassene som er her, dessverre. :(

Skrevet

Koss går det med mannen?

Når hadde du tenkt deg utover i morgon? Før fire?

Eg kom nett på at pappa'n min har bursdag i morgon, skjønar du, og me har lova å komma heim. :sjenert:

Skrevet

Ja, det går bedre med ham.

Når vi drar... ja si det, det avhenger av når man kommer seg fra jobb det. (teoretisk sett med andre ord kan jeg gå halv tre, tidligst)

Husker ikke hvor lang tid det tar tik knarvik jeg (helt ærlig, hver gang jeg kjører dit er det rush (julerush, påskerush eller at vi kjører rett fra jobb en fredag...) og da tar det jo mye lengre tid også...

Men du, dersom du ikke har tid, så klarer vi sikkert finne veien med god veibeskrivelse da... (til knarvik kan vi :) )

Skrevet

Min kjære tror ikke han kan gå før rundt halv fire, og alt i alt kan det kanskje bli dårlig med tid dersom du må være tilabke her til fire uansett?

Skrevet

Sidan mannen min er ferdig på jobba kl fire, tenkte eg at det var greit å komma seg avgarde då. Sidan me må heimatt tidleg laurdag for å feira svigerfar sin bursdag. Bakvendt at dei to som bur så langt frå kvarandre, har bursdag så tett. (Sjølv om det berre er to timars biltur) Men jo, det blir nok litt knapt. Beklagar. :(

Frå oss tek det ca 30 min til Knarvik, går ganske radig utover. :)

Men det er ikkje verre enn at me kan ringast i morgon viss de ikkje finn fram. Det er jo som sagt ganske enkelt å finne :)

Skrevet

Vi skal vel kunne klare å finne det, håper jeg. Det er da vel ikke sååå stort, Knarvik.

Så jeg satser på at det går greit, og at vi får kassene også, selv uten deg :)

Skrevet

Nå kommer det seg :)

Vi skal til Knarvik i dag, og håper selvsagt de har fått MASSE varer denne uka i passe stor esker :):lol:

Min kjære informerte meg om at han har fått (fra hvor vet jeg ikke) to banankasser og en eplekasse nå i morgentimene, og jeg har fått lov til å låne det jeg finner av kasser på rekvistitarommet (og jeg har allerede sjekka, der er minst ti kasser :) )

Jeg var på ica før jobb, men de hadde gitt bort alle kassene sine i går. De ventet fruktleveranse senere i dag, så de kan kanskje få noen kasser da.

Skrevet

Og jeg fikk en banankasse på butikken nå. En er nå en. Og en er en mer enn ingen :)

Skrevet

Blir vel masse pakking på dere i helgen da regner jeg med? Håper dere får tid til å kose dere litt også!

Skrevet

Jepp, det blir nok mye pakking i helga. Det må til. Sånn er det bare.

Samt at vi skal frakte bort alle klærna han har sagt vi kan gi til fretex. Og gå gjennom min del av klesskapet og finne ut hva jeg kan gi til fretex, og levere det også.

Sånn er det bare. Det er mye pakking og styring de neste tre ukene. Men så har vi te uker ferie i nytt hus etterpå da, og da kan vi kose oss.

(og jada, vi er flinke til å ta pauser og kose oss. flinkere til det enn til å pakke for tiden, så jeg tror ikke det skal være fare for at det ikke blir tid til det også i helga)

Skrevet

Blir kanskje mer liv i den andre dagboken din når flyttingen er ferdig?

Skrevet

Ikke helt usannsynlig det nei.

akkurat nå er fokus på flytting, bryllupet "hviler" litt enn så lenge.

Men, i dag har vi vært flolova i 1 måned :hjerte:

Det betyr at det er 11 måneder og 2 dager til :bryllup:

Så vi kan ikke ligge på latsiden heller.

så snart vi har flytta er det på tide å tenke mer på gjestelista.

Og så er det invitasjonene. Jeg vil lage dem. Og jeg vil lage bordkortet i samme stilen, følgelig må fargen på invitasjonene passe med fargene på blomstene på bordet, og de skal jo gjerne stå litt i stil med brudebuketten... (men jeg har sett bilder av den nydelige som Netten hadde, den er helt blå. Kjempeflott. Men jeg vil jo ikke ha blå blomsterpå bordet og blå bordkort og invitasjoner likevel, for dette er ikke en barnedåp eller konf for en gutt heller da... så i så fall skal det ikke stå i stil likevel...)

Skrevet

Og brudebuketten bør matche kjolen, mye å tenke på ;)

Skrevet

Jepp, nettopp.

Men dersom jeg ikke kan lage invitasjoner før jeg kan lage bordkort før jeg har valgt blomster til bordet før jeg hr valgt brudebukett før jeg hr valgt kjolen.... Ja så må jeg SNAREST finne en kjole...

Jeg skal muligens invitere nesten 100 mennesker. Selv om mange av disse er par, som får sin felles invitasjon, så er det likevel antakelig snakk om å lage rundt 50 invitasjoner. Og jeg har lyst til å LAGE dem selv. Og altså dessuten da rundt 100 bordkort (men dem lager jeg laaaaaaaaangt enklere!) og det tar jo tid! Invitasjonene tenkte jeg å levere/sende ved påsketider (da kan vi levere ganske mange av dem personlig, noe som både er koselig og dessuten sparer oss masse porto...) og det tar nok noen måneder å lage dem (januar og deler av februar ar en tendens til å forsvinne i overtidpå jobb pga årsoppgjør. Nå har jeg byttet oppgaver, og kan oppleve at overtiden strekker seg fra nyttår til påske omtrent, men da ikke like mange timer pr dag som før)

Følgelig... jeg kan ikke ligge på latsida med planleggingen!

ELLER... så kan jeg si at vi pynter bordet, følgelig bordkort og følgelig invitasjoner (og takkekort) uavhengig av brudebuketten (særlig fordi jeg akkurat nå svermer for den helblå...) og derved kan kjolen og buketten komme senere?

Mye å tenke på.

Men akkurt nå er hovedfokus selve flyttingen og pakkingen. Det krever tid, energi og oppmerksomhet de neste ukene.

DERETTER skal jeg storkose meg med bryllup :)

Skrevet

Jeg og har lyst til å lage invitasjoner selv, men har aldri prøvd på noe sånt tidligere. Så hvis du har lyst må du gjerne legge ut bilde/sende et bilde har du har begynt på de ;)

Skrevet

Har ikke begynt enda.

Bare ser dem for meg inni hodet. Forsøkte å forkalre og vise min elskede, man han slet litt med det når jeg sa "se for deg dette koret, mindre, og uten den julenissen frempå selvsagt, med passe den pynt der, og dette blå arket skal selvsagt være en annen farge, som er tilpasset farten på dette kortet som altså ikke skal ha julenissen, og disse krøllene er skal være mindre, men jeg hadde ingen strikkepinne..." (jeg ser nemlig for meg å ha et ark som vi printer teksten på som vi "snurrer" sundt en strikkepinne i to av hjørnene slik som man gjør når man lager lodd, men lar dem bare slippe ut igjen, og altås blir litt "snurret". Dette limes inni et kort som er litt større enn det rket, i samme farge men en annen nyanse) Jeg ser det for meg i "champagnefarget" egentlig, eller noe lyst gulaktig, gul/orange... (men det stemmer dårlig med at jeg tente å kjøpe et "invitasjon" stempel og stemple med gull. Gull mot gult ser vel ikke så bra ut, men vi kan selvsagt stempe med en annen farge)

Men det er mulig det blir HELT annerledes til slutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...