Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Gjest Chica

4 soverom - får god plass dere da :)

Ikke for det, har fyllt opp tre rom vi også da, og det ene er alt for fullt, så hadde ikke hatt noe problem å innredet 4 rom regner jeg med.

Er det selveier eller borettslag? Hvor mye betalte dere? (skjønner godt om du ikke vil legge ut prisen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er borettlag, og ja, vi får goood plass. Og deeeeeeilig, digert og nyoppussa, flott bad. Sååååå deilig. (Har ikke helt lyst til å legge ut prospektet åpent på nett for alle, pga adressen og sånn, men...)

Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir nok deilig det.

Helga er fin den.

I går var det kjempekoselig jentekevld hos Linn3c, og i dag har vi hittil hatt en lat søndg, men det er vel på tideå vær flink og gjøre noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har "kasselivet" begynt.

Og slik vil det være i en drøy måned fremover.

Enda har vi bare pakka ting vi ikke vil savne den neste måneden, juleservicet og bøker. Skal nok pakke en kasse til med bøker i dag, og en med dvd'er (og cd'er om der er plass) er planen. Fylle opp den der jeg begynte med julegreier. Har ikke sååå masse juleservice, men vi kan nok fylle den med litt av hvert annet som vi sikkert klarer oss fint uten i en måned. Trenger jo ikke alt sånn akkurat i denne flyttetid.

Det skal bli godt å flytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en kasse til fretex og en sekk til søppel mens du holder på?

Mvh. FlyLady-politiet

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge har jeg nok ikke hatt det, men det er fordi jeg har pakke bøker (og de kaster jeg ikke nei!) og juleservice, som vi nettopp har begynt å samle på og derfor slett ikke skal kaste.

Men, be sure, det skal komme, særlig når vi kommer til klesskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner din fobi mot å kvitte seg med bøker. Jeg gjør det nødig selv. Men noen få har jeg faktisk klart å innse at jeg aldri kommer til å åpne noen sinne, så de har havnet i en fretex-kasse for en stund siden. Men det er snakk om under 40 bøker ja...

Det jeg tenkte på var at det som man ikke skal ha med seg kan man jo starte med, for det er i alle fall ikke noe man ikke klarer seg uten i flytte-tiden. Så selv om dere ikke pakker ned klærne enda så er det kanskje greit at de er ferdig sortert til dere skal pakke dem ned. Og det samme med andre ting dere ikke har tenkt å beholde. Det er jo nå dere må benytte sjansen, for når man begynner å bli stressa er man veldig lite kritisk (vet av erfaring) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, trust me, å ta fatt på klærne nå, sortere, det er veldig planlagt.

Men vi skal være to om dette, og jeg begynner forsiktig slik at jeg ikke skremmer ham helt bort... Å begynne med klær er ikke helt lurt, for det er vanskelig. Å begynne med bøker og filmer er lettere. Så da kommer han inn i det hele, og gradvis nærmer vi oss klesskapet. Og badet. Og stoooore poser til fretex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Sambo rakk aldri å gå igjenom klærne sine før han flyttet og nå har han 4 enkle klesskap som er stappfulle. Bruker sikkert bare 1/3 av skjortene, men han gidder ikke å gå igjennom for å rydde ut de han ikke bruker. Like før jeg gjør det - men har bestemt meg for at hans rot skal han rydde selv ;) Men mitt klesskap derimot - der blir det sortert og kastet ut litt oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sambo rakk aldri å gå igjenom klærne sine før han flyttet og nå har han 4 enkle klesskap som er stappfulle. Bruker sikkert bare 1/3 av skjortene, men han gidder ikke å gå igjennom for å rydde ut de han ikke bruker. Like før jeg gjør det - men har bestemt meg for at hans rot skal han rydde selv ;)  Men mitt klesskap derimot - der blir det sortert og kastet ut litt oftere.

Mannen min har blitt ganske flink (tror han ser fordelene), men jeg vurderte en gang en veldig drastisk tilnærming. Nemlig å flytte alt vi hadde i skapene inn på gjesterommet, og bare hente ut ting etterhvert som vi brukte det. Det som da var igjen etter et år kan man sansyligvis trygt kvitte seg med. Men jeg vet ikke om vi ville ha klart å gjennomføre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære SKAL rekke det, om jeg så skal holde opp en og en ting og få ham til å ta reelt stilling til det før jeg pakker den ned for ham, mens jeg holder døra låst...

Vi hadde en runde på kleskapet i fjor, men da tok vi nok ikke alt (dvs, bare det som var i skapet, ikke det som var til vask og det som var i "hengeskapet" (dvs, på kleshengere.... og der er det mye som ikke brukes!)

Og han har vært forberedt på at dette skal gjøres i forbindelse med flytting siden vi begynte å snakke om å flytte.

Så han vet det kommer.

Jeg gruer meg like mye jeg som ham. Men det er slik det må være. Vi skal ikke flytte klær vi ikke bruker. Ingen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...