Gå til innhold

Sossete 8-åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du sier at du tidligere snakka dialekt, og så begynte å passe på språket ditt.. Mener du at du bevisst fortrengte den delen av deg som dialekta di representerer, og begynte å snakke mer anonym, fisefin Oslo-vest-dialekt? Veldig trist i såfall.

Eller mener du at du bare begynte å droppe ungdomsslangord?

Anonymkode: 28195...da2

Droppe ungdomsslang ord ja, passer på hvordan jeg ordlegger meg. Skriver jo at jeg er bevisst på holde språket slik jeg er oppvokst så holder da på min dialekt, og at skriftlige beskjeder som i jobb, skole og mennesker som ikke er i nær krets foregår på bokmål. 

Anonymkode: 3c092...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en datter på 8 år og hun bruker ikke slike ord, bortsett fra LOL som jeg har hørt hun har brukt noen ganger. Venninnene hennes bruker heller ikke denne slangen.

Anonymkode: 21565...f93

Lol er vel helt vanlig å bruke for barn som skal starte i 3. Klasse til høsten slik som dattera di, ikke sant?

Anonymkode: ae74d...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Synes det virker veldig tidlig for en 8-åring å snakke slik. Ser/hører hun mye på diverse videoer på sosiale medier? Mange unger liker å følge ulike folk på You Tube og lignende, mange av dem bruker mye slang. Ikke at slang i seg selv er farlig, men viktig å følge med på hva ungene ser på.

"Soss" er for øvrig noe helt annet, det betyr å etterligne overklassen.

Hun følger litt med på Martine Lunde og de kvinnelige YouTuberne og sånt, ellers bruker hun ikke YouTube til stort annet enn å se på musikkvideoer av BTS, Marcus & Martinus, Julie Bergan osv.

Ts

Anonymkode: b927c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun følger litt med på Martine Lunde og de kvinnelige YouTuberne og sånt, ellers bruker hun ikke YouTube til stort annet enn å se på musikkvideoer av BTS, Marcus & Martinus, Julie Bergan osv.

Ts

Anonymkode: b927c...fee

Julie Bergan banner i enkelte av sine låter. "arigato motherf*cker", "Shut the f*ck up and get the f*ck out".

Anonymkode: 956cf...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎04‎.‎07‎.‎2019 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Du må da selv se om de datter er «normal». Hvorfor sette noen merkelapp på henne? Og ordet soss var snodig. Om så « ja, dindatter er soss, og det er HELT unormalt», hva så? Hvorfor lurer du? Men ja, bruk av sånne ord er ikke avvikende for småskolebarn. De tøffer seg litt, skal opp i 3. klasse, ser ting på you tube, har eldre søsken. Det gjør da ingen ting? 

Anonymkode: 88643...829

Hun har ingen søsken, hun er enebarn. :) Men du har rett i det andre, hun skal begynne i 3. klasse til høsten, og hun ser mye på jentevideoer på YouTube og er mye på MovieStarPlanet.

Ts

Anonymkode: b927c...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.7.2019 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Hei. Dattera mi på 8 år har begynt å bli litt sånn "sossete", hun bruker ungdomsord som "klein", "lol", "chill" , "awesome", "digg" osv. Er dette normalt for ei lita jente på 8 år? Venninnene hennes er også "sossete", har jeg skjønt.

Anonymkode: b927c...fee

Tror du har misforstått hva ordet «sossete» betyr. 

Anonymkode: 325e4...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...