Gå til innhold

40 og ferdig? Really?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er nettopp denne som nok kommer tilbake etterhvert i livet. Som ung mann vil mange synes det er frustrerende når jevnaldrende kvinner går etter eldre menn som har en del av atributtene en selv på det tidspunktet mangler. Senere i livet sitter man på den andre siden, og mange opplever nok da at "markedet" har snudd. 

Det er sant at det fungerer slik for noen, men dessverre er det nok mange som opplever at de kan stagnere litt. Jeg ser at mange av mennene som er attraktive i 40-årene har vært attraktive store deler av livet. Ting som utseende og høyde er litt som det er, samt at bakgrunn spiller en større og større rolle. Det er jo arv som gir unge voksne en jumpstart, og det er færre som har karret seg opp fra ingenting. 

Jeg ser at en del unge menn har blitt solgt en slags "George Clooney"-idé om at de kan cashe inn ubegrenset etter 40 og da vende seg vekk fra jevnaldrende og ned mot yngre, som en slags hevn. Men ikke bare er denne posisjonen få forunt, den krever også ganske mye av deg hvis du ikke har utgangspunktet i din favør.

De fleste er ganske 'formet' i slutten av tyveårene, det gjelder menn og kvinner. Og starten av tyveårene er ganske håpløse og forstyrrende for mange. Selv jenter som har høy kapital vet ikke hvordan de skal forvalte den. 

Anonymkode: e251c...c84

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, herzeleid said:

Jeg tror ikke poenget er at en skal finne en som er mindre attraktiv, men en som er omtrent like attraktiv. Om en ikke har sjans på de en selv mener en er like attraktiv som spørs det om en ikke har overvurdert egen attraktivitet. 

Vel, det er ikke mine ord, og jeg personlig opplever interesse fra veldig kjekke menn, men jeg blir skeptisk på deres intensjoner. Etter hva jeg har skjønt er liksom løpet litt kjørt nå, og jeg føler meg egentlig litt ferdig og, slått meg til ro med at jeg ender opp alene.

Anonymkode: d64a0...366

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det jo akkurat det samme for menn i 20-åra da, jevnaldrende damer vil ikke ha dem og de blir fortalt at de ikke er bra nok. Da jeg var yngre fnyste mange damer av meg, og var sammen med menn som var langt eldre. Er jo ikke noe mindre urettferdig det? 

Anonymkode: f6346...90d

Dette er jo bare tull. Problemet ditt var at du ikke var bra nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, herzeleid skrev:

Kvinner på 40 er absolutt ikke "ferdig", men mange kvinner i den alderen finner nok at deres egen attraktivitet har holdt seg dårlig sammenlignet med tidligere tilsvarende attraktive menn i tilfeller der begge har tatt noenlunde fornuftige livsvalg. Det handler rett og slett om at kvinner finner mange av atributtene menn oppnår med alder, som status, karriære, makt osv. attraktive, mens menn i mye mindre grad bryr seg om det samme hos kvinner. Samtidig finner nok mange av de samme kvinnene at menn i den alderen har sjans på yngre kvinner, med mindre bagasje og kanskje også bedre muligheter for (enda en) familie. 

Dette betyr ikke at du som kvinne på 40 ikke kan finne deg en bra mann på samme alder, men at du bør være klar over at faren er stor for at du selv leter i et marked med høy etterspørsel, der situasjonen nok til dels er snudd sammenlignet med tidligere i livet og at en kanskje bør treffe tiltak deretter. 

Tja. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at kvinner på 30 ønsker seg menn på 40+ heller. Så den tankerekken der er jeg ikke helt med på.

Anonymkode: 4a5bd...4da

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Nå er det ikke nødvendigvis sånn at kvinner på 30 ønsker seg menn på 40+ heller. Så den tankerekken der er jeg ikke helt med på.

Anonymkode: 4a5bd...4da

Selvfølgelig ikke, men mange nok kvinner i 30-årene er interesserte i menn i 40-årene til å gjøre markedet for jevnaldrende kvinner konkurrerer i litt vanskeligere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kg er ikke gjennomsnittet. De mannfolka som er her inne er få, og de aller fleste av dem er svært aktive. Av de igjen så er brorparten her utelukkende her for å hetse og lage kvalm.

Anonymkode: cdd37...137

• Liker 6
Skrevet

Nei, men da konkluderer vi med det, da folkens! Kvinner er attraktive når de er 20, og holder seg attraktive til langt etter at gebiss nr 2 er kommet, menn er ekle, og menn som skriver noe annet tar feil, og gjør det bare for å være ekle. Problemet løst. Ut og knull!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv 41 & traff min drømmemann i fjor, han er like gammel 🥰🥰🥰 ikke tro det du leser her inne 🤪 

Mye bitre folk av begge kjønn. Verden er HELDIGVIS ikke som KG 😘

Anonymkode: dff88...eb6

• Liker 8
Skrevet
På 4.7.2019 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Det som bekymrer meg med damer på 40+ er at de ikke blir like våte mellom beina som da de var yngre. 

Anonymkode: 6d0d8...a29

Du som ikke vet hvordan 😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring er kg ei slags søppelbøtte hvor man kaster ut vonde tanker. Det tror jeg ikke jeg er alene om. 

Jeg skriver ting jeg tenker, folk som svarer tenker sitt. 

Når noen i tillegg er bitre på noen eller er situasjon så angriper de det her inne. Bitre menn, som har «siktet for høyt» skriver her inne at kvinner sikter for høyt .

Anonymkode: 3118a...6a5

• Liker 7
Skrevet

Kvinner i 40-åra kan være flotte de.

Selv er jeg en mann på 33, så kunne nok aldri vært sammen med noen over 40.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alder er og forblir svært individuelt. Du bestemmer selv hvor mye vekt du vil legge på det ts. Legger du vekt på det, blir det det problemet du fremstiller det som her. Legger du ikke vekt på det, blir det ingen problem.

En annen ting : folk som er veldig opptatte av andres alder, har gjerne issues med egen alder. 

Anonymkode: 043f4...6ed

• Liker 4
Skrevet
På 4.7.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Blir nesten litt lei meg når jeg leser her inne. 

Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder. At de bør satse på menn over femti, og bør overlate menn i førtiåra til jenter på 20-35. 

Er det virkelig sånn? Er kvinner i førtiåra sett på som uattraktive for alle?

Kjenner meg liksom ikke helt igjen. Jeg har mange fine venninner over førti. De er morsomme og unge til sinns og de ser bra ut og kler seg fint. 

Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑

Anonymkode: 3f224...e91

Ikke mist motet!

Selv er jeg mann i første halvdel av 40-årene, og kunne i utgangspunktet ikke tenkt meg en kjæreste i 20-årene. Intellektuelt og erfaringsmessig er man stort sett på helt forskjellige steder. Det virker lite forlokkende. Etter mitt syn er jevnaldrende damer absolutt å foretrekke.

Når jeg skriver "i utgangspunktet" er det kun en erkjennelse av at kjærlighetens veier kan være uransakelige. Derfor vil jeg ikke være bombastisk.

Lykke til, jeg er overbevist om at du finner en god og jevnaldrende mann!😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2019 den 22.56, AnonymBruker skrev:

Jeg er ute etter en mann rundt min egen alder, ikke en ung dame. 🙄

TS

Etter å ha tenkt på det litt så er det ingen dum idé. Mer til felles. Sikkert ikke samme irritasjon om rot og arbeidsfordeling. Lesber har sikkert sine problemer de og. Eller....? Det er klart en seksuell preferanse som må være tilstede, men som sagt etter å ha tenkt litt.. 

Når det gjelder menn så må du ikke henge deg opp i tinder og alt våset du leser på nett. Det finnes mange oppegående menn der ute som vil ha en jevngammel kvinne. 

Anonymkode: 2d976...24e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull. Kvinner over 40 er like ettertraktede som menn over 40 etter min erfaring.

Anonymkode: a81e8...66e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
På 4.7.2019 den 22.51, AnonymBruker skrev:

Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder. At de bør satse på menn over femti, og bør overlate menn i førtiåra til jenter på 20-35. 

Kjenner meg liksom ikke helt igjen. Jeg har mange fine venninner over førti. De er morsomme og unge til sinns og de ser bra ut og kler seg fint. 

Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑

Menn i førti åra til jenter på 20?! Æsj nei 

Anonymkode: 5491f...1f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke samme erfaring som deg, langt derifra. 

Anonymkode: cbfd0...8dd

• Liker 2
Skrevet
On 7/4/2019 at 10:51 PM, AnonymBruker said:

Det vil jo være litt avhengig av hva du er ute etter og hvem, men å si at en blir uattraktiv pga alder tror jeg ikke stemmer. 

Selv er jeg 27 og kunne gjerne tatt en kaffe med deg (selv om te er preferansen) bare for selskapets skyld. :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg føler det omvendt! Ifølge KG skulle man tro at alle unge menn vil ligge med damer i 40-årene😂

I det virkelige liv, som 45-åring, så har jeg vel omtrent mer draget enn jeg hadde som ung! 

Så som en annen skrev her, det føles mer som om det er nå det begynner! Trenger ikke tenke på om interessante menn er pappamateriale, trenger ikke bo med dem osv. Nå kan vi bare finne noen som gjør oss glade og ikke bry oss om praktiske ting! Det er jo helt fantastisk! 

Jeg har forresten en elsker som er mer enn ti år yngre enn meg, han er dritkjekk og kunne jo LETT skaffet seg en hot dame på 25! Vi har selvfølgelig ingen fremtid, han ønsker seg bl a barn, men vi har det kjempefint enn så lenge! 

Med den selvtilliten alderen gir, så føler jeg at jeg har verden for mine føtter😁😄

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som ikke så langt unna 40-åring er jeg ikke redd for å gå uten elsker eller kjæreste. Trass alt som skrives, får jeg tilbakemeldinger om at jeg holder meg godt. Sist kjæreste var 7 år yngre, og jeg har en elsker som er yngre enn meg. Så jeg føler meg seksuelt attraktiv. 

Problemer er mer at jeg ønsker meg barn, og mitt inntrykk er at de fleste på min alder +/÷ 10-13 år enten har barn og er skeptisk til flere barn, ikke har barn fordi de ikke ønsker, eller vil ha en mye yngre barnemor. Jeg kommer antakeligvis til å få barn på egenhånd, fordi det ikke er så store sjanser for å finne noen som vil dele livet OG få barn det neste året. Jeg utsatte barn pga sykdom og ble forlatt av en eks pga det. Nå må jeg nesten slå til hvis det skal bli.

Anonymkode: d5d30...5db

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...