AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #1 Skrevet 4. juli 2019 Blir nesten litt lei meg når jeg leser her inne. Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder. At de bør satse på menn over femti, og bør overlate menn i førtiåra til jenter på 20-35. Er det virkelig sånn? Er kvinner i førtiåra sett på som uattraktive for alle? Kjenner meg liksom ikke helt igjen. Jeg har mange fine venninner over førti. De er morsomme og unge til sinns og de ser bra ut og kler seg fint. Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑 Anonymkode: 3f224...e91 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #2 Skrevet 4. juli 2019 Fin deg ei ung dame. Anonymkode: a3926...161 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #3 Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fin deg ei ung dame. Anonymkode: a3926...161 Jeg er ute etter en mann rundt min egen alder, ikke en ung dame. 🙄 TS Anonymkode: 3f224...e91 14
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #4 Skrevet 4. juli 2019 Synes det er så tåpelig å legge verd i alder. Men jeg skjønner ikke hva disse mennene mener for å være ærlig. Er de ikke ferdig med å ha barn uansett? Hvis ikke så kan jeg DELVIS forstå det. Men ellers, nei. Hold deg til egen aldersgruppe. Hvem skal du bli gammel med når du er i 60-70 årene f.eks? Jeg er en kvinne i tjueårene og synes ofte kvinner på 40 ser bra og kler seg fint! Anonymkode: 0b130...63e 10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #5 Skrevet 4. juli 2019 NB! Husk at KG ikke er det virkelige livet. Det virkelige livet leves der ute. Der hvor folk lever de virkelige livene sine, der mennesker møtes, ler og gråter. Der folk møtes, finner hverandre, lever og dør. De som er mest aktive i å definere kvinner over 40 som spoiled goods er en blanding av provokatører og mennesker som finner glede i å blåse opp diskusjoner. Det kan selvsagt være en skrugærn tulling eller to også da Anonymkode: 95c8c...4ba 17
tirben Skrevet 4. juli 2019 #6 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Jeg var 40 da jeg traff min mann. Da hadde jeg vært singel 3 år, og jeg hadde to små barn. Det manglet likevel ikke tilbud! Han jeg ble sammen med var på min alder, nyskilt og hadde selv to større barn. Vi har vært sammen i 18 år nå. Dette var selvfølgelig før Tinder, så vet ikke hvordan det er nå. Men jeg har skilte venninner i 40 årene, og de har funnet kjærester på nytt de også. Så nei, livet ditt er ikke over! Endret 4. juli 2019 av tirben 10
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #7 Skrevet 4. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blir nesten litt lei meg når jeg leser her inne. Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder. At de bør satse på menn over femti, og bør overlate menn i førtiåra til jenter på 20-35. Er det virkelig sånn? Er kvinner i førtiåra sett på som uattraktive for alle? Kjenner meg liksom ikke helt igjen. Jeg har mange fine venninner over førti. De er morsomme og unge til sinns og de ser bra ut og kler seg fint. Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑 Anonymkode: 3f224...e91 For den jevne KG mannen så er du ikke verdt noe hvis du ikke er følgende: slank, ung, har en vagina som en jomfru, er villig til det meste og ikke har noe krav til mannen. Anonymkode: 8f9e7...5b2 12
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #8 Skrevet 4. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ute etter en mann rundt min egen alder, ikke en ung dame. 🙄 TS Anonymkode: 3f224...e91 Sikker hyggelig det også. Sorry. Anonymkode: a3926...161
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #9 Skrevet 4. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sikker hyggelig det også. Sorry. Anonymkode: a3926...161 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ute etter en mann rundt min egen alder, ikke en ung dame. 🙄 TS Anonymkode: 3f224...e91 Nå hørtes du plutselig ut som om du var 50+.😁 Anonymkode: a3926...161 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #10 Skrevet 4. juli 2019 Det som bekymrer meg med damer på 40+ er at de ikke blir like våte mellom beina som da de var yngre. Anonymkode: 6d0d8...a29 2
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #11 Skrevet 4. juli 2019 Jeg er 46 og kjenner meg egentlig ikke igjen i det. Jeg har litt vennskapelig / flørte kontakt med en på 48 og en annen jeg treffer på 41. Om de egentlig drømmer om en på 28 kan jeg jo ikke svare på men jeg føler absolutt ikke at jeg er "ute" pga alder. Ser ganske bra ut jeg. 😁 Det er absolutt mange pene jenter der ute, men jeg føler ikke jeg konkurrerer med de, selv om jeg er altså 46. Anonymkode: b2e98...129 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #12 Skrevet 4. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det som bekymrer meg med damer på 40+ er at de ikke blir like våte mellom beina som da de var yngre. Anonymkode: 6d0d8...a29 Nå lo jeg godt.😂😂😂😂😂👏 Anonymkode: a3926...161 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #13 Skrevet 4. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 46 og kjenner meg egentlig ikke igjen i det. Jeg har litt vennskapelig / flørte kontakt med en på 48 og en annen jeg treffer på 41. Om de egentlig drømmer om en på 28 kan jeg jo ikke svare på men jeg føler absolutt ikke at jeg er "ute" pga alder. Ser ganske bra ut jeg. 😁 Det er absolutt mange pene jenter der ute, men jeg føler ikke jeg konkurrerer med de, selv om jeg er altså 46. Anonymkode: b2e98...129 Selvfølgelig. Anonymkode: a3926...161
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #14 Skrevet 4. juli 2019 Jeg er 42 og måtte sjekke kontaktlista mi når jeg leste dette. Nå er jeg uansett ikke ute etter en kjæreste, trives som singel, men akkurat nuh har jeg 15-20 menn jeg kunne gått på date med «i morgen» bare blant de jeg kjenner, i et aldersspenn på 20 år (yngste er 28, eldste er 48). Noen av dem er interessert i seriøs dating, andre er fwb. Alle er (i mine øyne) sexy, interessante menn. Noen er litt bad boy (de oppdager raskt at jeg er verre 😂), andre er verdens snilleste (og det kan jeg også være, mot dem som er snille tilbake). Har selvfølgelig ikke et forhold til alle disse samtidig, men det er menn jeg har datet/truffet på og av de siste fem årene. Jeg er nok en hoarder når det kommer til dating, har veldig få vonde brudd og beholder de fleste som venner, om ikke annet. Jeg er ungdommelig (tror jeg selv 😄), ser grei ut, men er langt fra noen knock out. Jeg er avslappet og trygg på meg selv, det hjelper. Har få issues (utenom åpenbare problemer med å binde meg) og er fornuftig og økonomisk selvstendig. Jeg tror at så lenge man ikke har en kjempelang smørbrødliste med krav utover selvfølgeligheter som ikke voldelig, pålitelig, omgjengelig, og kanskje et par deal breakers som du selv må finne ut hva er, så finnes det mange flott menn der ute. Det er en regelrett gullgruve blant menn på 170-180 cm, tydeligvis mange som velger dem bort pga. høyde, flaks for meg som liker lavere menn 😄 Jeg skal ikke ha flere barn, men mange menn litt opp i 40-åra startet ganske tidlig og har nå (nesten) voksne barn. De yngre liker eldre damer for litt spenning (en av dem virker dog mistenkelig interessert i noe mer, skummelt når han er 12 år yngre og definitivt bad boy). (For ordens skyld, ungene har kun møtt to av disse, hvorav én er en jeg har kjent «alltid» og den andre er den eneste jeg kunne vurdert å bli sammen med om han bare ville). Anonymkode: 85557...735 5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #15 Skrevet 4. juli 2019 Hvis du verdsetter meningen til folk på KG, og særlig menn som henger på KG, så mye, da er det på tide å logge av å komme seg ut i den virkelige verden. Anonymkode: 831c5...c56 13
Gjest SVK Skrevet 4. juli 2019 #16 Skrevet 4. juli 2019 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker said: Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑 Anonymkode: 3f224...e91 Det er ikke menn du bør gi opp, men de giftige trådene på Kvinneguiden. Ser man en tråd som får en til å føle seg dårlig så klikker man ut fra tråden. Så kan man enten finne en hyggeligere tråd eller noe annet enn Kvinneguiden. Dummeste man kan gjøre er å bruke ens egen fritid på lese ting som får en til å føle seg verdiløs. Endret 4. juli 2019 av SVK
herzeleid Skrevet 4. juli 2019 #17 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Kvinner på 40 er absolutt ikke "ferdig", men mange kvinner i den alderen finner nok at deres egen attraktivitet har holdt seg dårlig sammenlignet med tidligere tilsvarende attraktive menn i tilfeller der begge har tatt noenlunde fornuftige livsvalg. Det handler rett og slett om at kvinner finner mange av atributtene menn oppnår med alder, som status, karriære, makt osv. attraktive, mens menn i mye mindre grad bryr seg om det samme hos kvinner. Samtidig finner nok mange av de samme kvinnene at menn i den alderen har sjans på yngre kvinner, med mindre bagasje og kanskje også bedre muligheter for (enda en) familie. Dette betyr ikke at du som kvinne på 40 ikke kan finne deg en bra mann på samme alder, men at du bør være klar over at faren er stor for at du selv leter i et marked med høy etterspørsel, der situasjonen nok til dels er snudd sammenlignet med tidligere i livet og at en kanskje bør treffe tiltak deretter. Endret 4. juli 2019 av herzeleid 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2019 #18 Skrevet 4. juli 2019 53 minutter siden, AnonymBruker said: Blir nesten litt lei meg når jeg leser her inne. Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder. At de bør satse på menn over femti, og bør overlate menn i førtiåra til jenter på 20-35. Er det virkelig sånn? Er kvinner i førtiåra sett på som uattraktive for alle? Kjenner meg liksom ikke helt igjen. Jeg har mange fine venninner over førti. De er morsomme og unge til sinns og de ser bra ut og kler seg fint. Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑 Anonymkode: 3f224...e91 På akkurat samme møte at du avviser men over femti, da kan menn avviser deg og satse på kvinner 20-25. Man får innrykk at du er selvopptatt og mangler selvinnsikt. Jeg, meg, mine finne venninner bla bla bla. Men du faktisk gjør akkurat det du sier andre burde ikke gjør. Ikke begynne enda. Anonymkode: 3cee0...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #19 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På akkurat samme møte at du avviser men over femti, da kan menn avviser deg og satse på kvinner 20-25. Man får innrykk at du er selvopptatt og mangler selvinnsikt. Jeg, meg, mine finne venninner bla bla bla. Men du faktisk gjør akkurat det du sier andre burde ikke gjør. Ikke begynne enda. Anonymkode: 3cee0...4a2 Nå snakker jeg ut ifra meg selv og beskriver en undring jeg har, da er det jo meg jeg snakker om — ikke naboen. Det har ikke noe med å være selvopptatt å gjøre. Her tilegner du meg egenskaper helt uten grunnlag til å gjøre det. Og selvfølgelig kan menn i hvilke som helst aldre avvise meg, på samme måte som jeg kan avvise dem. Det er da vitterlig ikke poenget i dette innlegget. Dette er det som er slitsomt med KG. Alltid en eller flere som velger å vri og vende på det som står. 🙄 Anonymkode: 3f224...e91 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2019 #20 Skrevet 5. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du verdsetter meningen til folk på KG, og særlig menn som henger på KG, så mye, da er det på tide å logge av å komme seg ut i den virkelige verden. Anonymkode: 831c5...c56 Det er kun en undring jeg har etter å ha lest utallige innlegg hvor det snakkes nedsettende om kvinner i førtiårene. Jeg har også hørt dette bli sagt ute i den virkelige verden. Hvis det stemmer, at dette er en gjengs oppfatning menn på min alder har om kvinner på sin egen alder, så synes jeg det er trist. Og rart. TS Anonymkode: 3f224...e91 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå