Gå til innhold

40 og ferdig? Really?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror at så lenge man ikke har en kjempelang smørbrødliste med krav utover selvfølgeligheter som ikke voldelig, pålitelig, omgjengelig, og kanskje et par deal breakers som du selv må finne ut hva er, så finnes det mange flott menn der ute

Det er nok dette det handler om

Anonymkode: f6346...90d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som bekymrer meg med damer på 40+ er at de ikke blir like våte mellom beina som da de var yngre. 

Anonymkode: 6d0d8...a29

Kanskje de ikke blir opphisset av deg? 

Anonymkode: 20830...a50

• Liker 13
Skrevet

NB! Husk at KG ikke er det virkelige livet. Det virkelige livet leves der ute. Der hvor folk lever de virkelige livene sine, der mennesker møtes, ler og gråter. Der folk møtes, finner hverandre, lever og dør.

De som er mest aktive i å definere kvinner over 40 som spoiled goods er en blanding av provokatører og mennesker som finner glede i å blåse opp diskusjoner.

Det kan selvsagt være en skrugærn tulling eller to også da :ler: 

Anonymkode: 95c8c...4ba

Dette!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er kun en undring jeg har etter å ha lest utallige innlegg hvor det snakkes nedsettende om kvinner i førtiårene. Jeg har også hørt dette bli sagt ute i den virkelige verden. 

Hvis det stemmer, at dette er en gjengs oppfatning menn på min alder har om kvinner på sin egen alder, så synes jeg det er trist. Og rart. 

TS

Anonymkode: 3f224...e91

Man legger merke til det som skrives om ens egen alder. Jeg blir straks 30, og har lest veldig mye dritt om kvinner i 30-årene, og i følge hva jeg har lest er det en tapt sak å få kjæreste med mindre man går ned i krav, altså finner en mann som er mindre attraktiv enn deg, kun fordi du har fylt 30 og har «mistet verdi». Nope, da gidder ikke jeg heller gitt. Om verden er så overfladisk vil jeg heller prioritere jobb og venninner. 

Anonymkode: d64a0...366

• Liker 5
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun en undring jeg har etter å ha lest utallige innlegg hvor det snakkes nedsettende om kvinner i førtiårene. Jeg har også hørt dette bli sagt ute i den virkelige verden. 

Hvis det stemmer, at dette er en gjengs oppfatning menn på min alder har om kvinner på sin egen alder, så synes jeg det er trist. Og rart. 

TS

Jeg tror uansett denne oppfatningen er mer gjengs på KG enn ute i den virkelige verden🙂 

• Liker 6
Skrevet

Alle menn i 40-årene får ikke kvinner mellom 20 og 35, det sier seg selv. Mange drømmer kanskje om det, men det er ikke nok unge kvinner til at alle kan få. De må konkurrere med yngre og penere menn, og der er det mange som ikke når opp. Stort sett bare de mest ressurssterke hvis det er snakk om normalt oppegående yngre kvinner. 

Mange kvinner og menn vil helst ha en partner som ikke er så langt fra dem i alder, så selvfølgelig kan du få en mann i 40-årene. Drit i alt tullet du har lest her inne og gå ut og finn deg en fin en. Du kan ikke la en gjeng simpletons på KG få deg til å gi opp før du engang har prøvd. Makan! 

Skrevet

Jeg har bikket 40 og føler egentlig at det er nå livet begynner. Jeg er mer selvsikker enn før, driter mer i hva andre sier, har funnet meg mer seksuelt og får bedre orgasmer nå enn før og føler at jeg fortsatt har draget på en god del menn i 40 årene. Så det er bare tull at man er utgått på dato som 40. Gå ut, lev livet og ofte er det hva man gjør det til selv som er utslagsgivende for hvordan livet ditt blir. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg skjønner gubbene på 40 og 50 godt. De fleste menn på min alder synes jeg er gaaamle. Og det synes sikkert de om meg også.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man legger merke til det som skrives om ens egen alder. Jeg blir straks 30, og har lest veldig mye dritt om kvinner i 30-årene, og i følge hva jeg har lest er det en tapt sak å få kjæreste med mindre man går ned i krav, altså finner en mann som er mindre attraktiv enn deg, kun fordi du har fylt 30 og har «mistet verdi». Nope, da gidder ikke jeg heller gitt. Om verden er så overfladisk vil jeg heller prioritere jobb og venninner. 

Jeg ville nok ikke lagt så mye vekt på dette. Mange bitre mennesker her inne, som ikke ser at det er forskjell på folk. Klart at folk på rundt 30-40 ser litt eldre ut enn de i tyveårene, men det er da likevel flotte kvinner i 30-40 årene. Det meste kommer an på hvordan man tar vare på seg selv. Noen kvinner er satte i 40-årene mens andre ikke, og en av de flotteste damene jeg kjenner er godt over 40. 

Anonymkode: 02cb4...cce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som bekymrer meg med damer på 40+ er at de ikke blir like våte mellom beina som da de var yngre. 

Anonymkode: 6d0d8...a29

Oh, du har virkelig ikke peiling. Kan love deg at kvinner på 40+ blir adskillig våtere enn de i 20-åra. Vi har gir blaffen i "hvordan vi blir oppfattet" slapper av og virkelig nyter sex. Sexlivet mitt er bedre nå i 40-årene enn noen sinne tidligere. mye kåtere også, høyere sexlyst.

TS, jeg er 42, og har ikke noe problem med å finne menn som vil møtes, men det er selvfølgelig utfordrende å finne noen som matcher så godt at det blir et varig forhold ut av det. Men det er ikke umulig det heller.

Anonymkode: 3fb92...e1f

• Liker 10
Skrevet

Jeg er 42, og har det helt topp med det. De aller fleste jeg treffer på tror jeg er i midten av 30-åra  - og det lever jeg egentlig godt med ;) selv føler meg mye yngre og  oppfører meg kanskje deretter også noen ganger. Men opplever at mange syns det er spennende med damer i 40-åra, og jeg tenker at det er kult! Vi er liksom litt  i midten: kommet oss over usikkerheten  man hadde i 20-årene, blitt mer modne og trygg på oss selv gjennom 30-årene og er ikke så satt og "kjerring" som mange kan bli etter fylte 50++.  Så en dame i 40-årene må jo være gull verdt, tenker jeg :)  får stadig tilbud fra yngre menn, og selv om jeg noen ganger tenker at det hadde vært stas så holder jeg litt igjen, dessverre holdt tilbake av samfunnets normer.

Men at KG skal været retningsgivende for noe, det går ikke an. Ikke i sånne saker hver fall. Så ts, kom deg ut på markedet og nyt deg selv og oppmerksomheten :D  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok en stor avstand mellom hva mange håper på, eller kanskje tror, og hva realiteten er.

Jeg er i slutten av tyveårene og er blitt sammen med en mann i 40-årene. Han er jo eldre enn jeg hadde sett for meg da jeg primært dater menn på egen alder, men jeg trodde han var yngre da jeg traff ham og totalen veier opp for det. Han er veldig kjekk, intelligent, morsom, sexy og hele pakken. Nå er han også veldig heldig som ikke har mistet håret og har gode gener tror jeg.

Han har sagt at hans kamerater er blitt veldig misunnelige og begynt å fantasere om hvordan det ville vært å være singel igjen. Jeg tror ærlig talt det hadde vært en skuffelse - ingen av hans kamerater hadde vært attraktive for meg om jeg hadde truffet dem på byen, ei heller mine venninner. Det er ingenting "galt" med dem, bare at de rett og slett er litt satte og har begynt å legge seg ut litt. 

En attraktiv dame er en attraktiv dame, så det er viktig å tilbringe mer tid ute blant folk, og mindre tid på å lese på nett. Om man så ikke "snur hoder" på samme måte som da man var yngre, får man jo fortsatt oppmerksomhet dersom man er attraktiv, og feminin og utadvendt. Men det er klart at utvalget er jo et annet enn tidligere. Jeg synes noen kvinner er litt for kresne når de sier "æsj" til 50 år gamle menn. Det er jo ofte de fraskilte som er markedet etter en viss alder og det lureste er å innrette seg etter det.

Anonymkode: e251c...c84

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok en stor avstand mellom hva mange håper på, eller kanskje tror, og hva realiteten er.

Jeg er i slutten av tyveårene og er blitt sammen med en mann i 40-årene. Han er jo eldre enn jeg hadde sett for meg da jeg primært dater menn på egen alder, men jeg trodde han var yngre da jeg traff ham og totalen veier opp for det. Han er veldig kjekk, intelligent, morsom, sexy og hele pakken. Nå er han også veldig heldig som ikke har mistet håret og har gode gener tror jeg.

Han har sagt at hans kamerater er blitt veldig misunnelige og begynt å fantasere om hvordan det ville vært å være singel igjen. Jeg tror ærlig talt det hadde vært en skuffelse - ingen av hans kamerater hadde vært attraktive for meg om jeg hadde truffet dem på byen, ei heller mine venninner. Det er ingenting "galt" med dem, bare at de rett og slett er litt satte og har begynt å legge seg ut litt. 

En attraktiv dame er en attraktiv dame, så det er viktig å tilbringe mer tid ute blant folk, og mindre tid på å lese på nett. Om man så ikke "snur hoder" på samme måte som da man var yngre, får man jo fortsatt oppmerksomhet dersom man er attraktiv, og feminin og utadvendt. Men det er klart at utvalget er jo et annet enn tidligere. Jeg synes noen kvinner er litt for kresne når de sier "æsj" til 50 år gamle menn. Det er jo ofte de fraskilte som er markedet etter en viss alder og det lureste er å innrette seg etter det.

Man føler det man føler, enten man er mann eller kvinne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, T-Rex skrev:

Man føler det man føler, enten man er mann eller kvinne.

Det er sant, men da må man i så fall være ærlig på det at det også ligger hos en selv og ikke bare er andre, eller menn, som er håpløse.

Jeg har for øvrig lest noen amerikanske forskere beskrive hvordan tiltrekning og tilknytning ofte vokser frem i større grad hos kvinner enn hos menn, så på den måten kan det være lurt å gi noen en sjanse selv om det ikke smeller fra starten. Men det er klart - vil man ikke, så vil man ikke. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sant, men da må man i så fall være ærlig på det at det også ligger hos en selv og ikke bare er andre, eller menn, som er håpløse.

Jeg har for øvrig lest noen amerikanske forskere beskrive hvordan tiltrekning og tilknytning ofte vokser frem i større grad hos kvinner enn hos menn, så på den måten kan det være lurt å gi noen en sjanse selv om det ikke smeller fra starten. Men det er klart - vil man ikke, så vil man ikke. 

Det er jo naturen som er håpløs. Yngre mennesker er mer seksuelt attraktive enn eldre mennesker. Det er et uomtvistelig faktum.

• Liker 1
Gjest commeilfaut
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på at det er en gjengs oppfatning, men det finnes nok noen menn som har ønske og behov om trofekoner, heller enn balanserte forhold med en likeverdig partner. Forum som dette speiler neppe livet.

Eller mulig det er mange menn som fantaserer om sånt, jeg vet jo ikke hva alle andre menn vil, men selv hadde jeg aldri ønsket meg noen vesentlig yngre enn meg selv.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder

Nå er det jo akkurat det samme for menn i 20-åra da, jevnaldrende damer vil ikke ha dem og de blir fortalt at de ikke er bra nok. Da jeg var yngre fnyste mange damer av meg, og var sammen med menn som var langt eldre. Er jo ikke noe mindre urettferdig det? 

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke poenget er at en skal finne en som er mindre attraktiv, men en som er omtrent like attraktiv. Om en ikke har sjans på de en selv mener en er like attraktiv som spørs det om en ikke har overvurdert egen attraktivitet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir nesten litt lei meg når jeg leser her inne. 

Mange påstander om at kvinner over førti er lite verdt i menns øyne. At de er gamle og satt og har lite å tilby menn på egen alder. At de bør satse på menn over femti, og bør overlate menn i førtiåra til jenter på 20-35. 

Er det virkelig sånn? Er kvinner i førtiåra sett på som uattraktive for alle?

Kjenner meg liksom ikke helt igjen. Jeg har mange fine venninner over førti. De er morsomme og unge til sinns og de ser bra ut og kler seg fint. 

Selv er jeg 41, ble nylig singel og kjenner jeg mister litt motet. Jeg har vært singel i litt over et halvt år og har ikke kastet meg ut på datingarenaen ennå, men jeg burde kanskje gi opp før jeg i det hele tatt har begynt? 😑

Ja, slik er det. Hevet over enhver tvil. 

🤪

Anonymkode: 8778d...6aa

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo akkurat det samme for menn i 20-åra da, jevnaldrende damer vil ikke ha dem og de blir fortalt at de ikke er bra nok. Da jeg var yngre fnyste mange damer av meg, og var sammen med menn som var langt eldre. Er jo ikke noe mindre urettferdig det? 

Det er nettopp denne som nok kommer tilbake etterhvert i livet. Som ung mann vil mange synes det er frustrerende når jevnaldrende kvinner går etter eldre menn som har en del av atributtene en selv på det tidspunktet mangler. Senere i livet sitter man på den andre siden, og mange opplever nok da at "markedet" har snudd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...