Gå til innhold

Intolerante minoriteter i et tolerant samfunn


Drizzt

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Fuglemor skrev:

Vi? Du trenger ikke det om du ikke vil. Jeg vil det da.. 

Jeg har lest både Sira, ahadith og Quran, og jeg har hørt på mange lærde angående hijab. 

Jeg er klar over at det muslimske brorskap er en politisk bevegelse, det var et parti som frontet islam i Egypt. Mange var glade for dette partiet, og andre ikke. Men du må huske på at de definerte ikke den islamske hijaben. 

Hijab er brukt i politiske agendaer, ja, men det forandrer ikke hva islam faktisk sier om hijab. Og det er nettopp det mange muslimer legger i hijab.. (ble litt rotete, men håper du skjønner). 

Hijab er beskrevet i Koranen og ahadith. Likevel finnes det forskjellig type hijab fra Marokko til Malaysia til Pakistan og Afghanistan. Og er det greit? Sikkert. Er det i tråd med islam? Ikke alltid. 

Så jeg tenker at politiske hendelser har ingenting å si for de kvinnene som velger å bruke hijab kun basert på at de er troende.. 

 

 

Islam skiller ikke på samfunn og religion , dessverre, ønsker du islam så ønsker du det også et samfunn styrt av religion, vi andre, vi, mister slik vår frihet til å velge

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bibelen er bibelen. Velger hva du vil men du alene kan ikje definere ut hva andre kan velge. 

Klart har du har ikke engang lest nye testamentet da du skjønner ikke at Jesu er klart «sosialist». Men ikke overraskende - hat er din agenda - ikke religion.

Jeg er kristen selv så din avsporing lett avslørt da. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Islam skiller ikke på samfunn og religion , dessverre, ønsker du islam så ønsker du det også et samfunn styrt av religion, vi andre, vi, mister slik vår frihet til å velge

Men nå bor du sikkert i Norge, og samfunnet her er ikke styrt av religion. Så du trenger ikke tenke på det. Vil jeg ha et samfunn styrt av religion, flytter jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sam3 skrev:

Avsporing. Ganske lik partiet som flår «folk flest», gir deres penger til de rike og bruker fremmedfrykt som dekning. 

Hvilke penger gis til de rike? Å kutte skatter er ikke å gi penger, men å ikke ta inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2019 at 10:33 PM, Apis said:

Det er vel mest slitsomt, det trengs en muslimsk Monty Python 

Det er for risikabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2019 at 6:47 PM, Fuglemor said:

Men nå bor du sikkert i Norge, og samfunnet her er ikke styrt av religion. Så du trenger ikke tenke på det. Vil jeg ha et samfunn styrt av religion, flytter jeg. :)

Er du medlem av norske kirken? Hvordan?

Hva er Krf? Hva gjør de i regjeringen? 

Du har blitt blind. Hat gjør det. 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sam3 skrev:

Er du medlem av norske kirken? Hvordan?

Hva er Krf? Hva gjør de i regjeringen? 

Du har blitt blind. Hat gjør det. 
 

 

 

Nope. Meldte meg ut. 

KrF styrer ikke veldig etter religion, men stemte på dem😄hater ingen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/23/2019 at 2:44 PM, Fuglemor said:

Nope. Meldte meg ut. 

KrF styrer ikke veldig etter religion

Alle er meldt inn til norske kirken. Ganske få melder seg ut. 

Krf fører kristen politikk. Faktum. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2019 at 2:02 AM, Example said:

Hvilke penger gis til de rike? Å kutte skatter er ikke å gi penger, men å ikke ta inn. 

Statens inntekter fra olje - folkets pengene - subsidierer skattelettelse til milliarder. Det er dagens politikk med FrP på Finansdepartementet og Høyre på statsministerkontor. 
 

Du kan ikje delta i en verdig diskusjon når du klarer ikke å erkjenne basis fakta om hverken politikk eller hva bibelen er. Ellers er det bare idioti igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Sam3 skrev:

Alle er meldt inn til norske kirken. Ganske få melder seg ut. 

Krf fører kristen politikk. Faktum. 

Ikke alle blir meldt inn nei. Dersom foreldrene ikke tilhører det, blir ikke barna meldt inn. Mange melder seg ut. 

Og så om de fører kristen politikk? De bestemmer ikke særlig mye. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sam3 skrev:

Statens inntekter fra olje - folkets pengene - subsidierer skattelettelse til milliarder. Det er dagens politikk med FrP på Finansdepartementet og Høyre på statsministerkontor. 
 

Du kan ikje delta i en verdig diskusjon når du klarer ikke å erkjenne basis fakta om hverken politikk eller hva bibelen er. Ellers er det bare idioti igjen. 

Skattelettene blir gjort fordi enkelte skattes for mye. 

Hvis du hypotetisk sett skattes 75% av lønnen din, og en ny regjering senker skatten til 50%, vil du føle at staten gir deg 25%? 

Ja, det er snakk om de rike, men prinsippet er det samme. 

De fleste er enige om at det er greit at de som tjener best, skatter mest. Problemet er at det må være enn viss rettferdig også her. Samtidig minsker man intensivene for at de rikeste "flagger ut", og man gir folk med lyst, energi og gode idéer flere intensiver for å satse i Norge. Dette gjelder også blant små bedrifter. Skal man ta risiko, bør det være en gulrot i enden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Example said:

Skattelettene blir gjort fordi enkelte skattes for mye. 

Hvis du hypotetisk sett skattes 75% av lønnen din, og en ny regjering senker skatten til 50%, vil du føle at staten gir deg 25%? 

Ja, det er snakk om de rike, men prinsippet er det samme. 

De fleste er enige om at det er greit at de som tjener best, skatter mest. Problemet er at det må være enn viss rettferdig også her. Samtidig minsker man intensivene for at de rikeste "flagger ut", og man gir folk med lyst, energi og gode idéer flere intensiver for å satse i Norge. Dette gjelder også blant små bedrifter. Skal man ta risiko, bør det være en gulrot i enden. 

Propaganda. Skattelette til milliardere som har aldri blitt rikere. Men ifølge deg betaler de «for mye» skatt. Ren propaganda. 

Skatelette til disse mens barnefamilier betaler mer til barnehage og norske barn får ikke engang varm mat i skolen?

Sånn er løgn om FrP som partiet til «folk flest» avslørt. Burde kalles partiet til milliardere flest

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fuglemor said:

Ikke alle blir meldt inn nei. Dersom foreldrene ikke tilhører det, blir ikke barna meldt inn. Mange melder seg ut. 

Og så om de fører kristen politikk? De bestemmer ikke særlig mye. 

All blir meldt in automatisk pga foreldrenes valg. Og sjelden melder seg ut. En pengemaskin fra statens midler. Kristen politikk. Her og nå. Det er realiteten. Klarer du ikke å erkjenne enkle fakta er du over til ren propaganda og løgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sam3 skrev:

Propaganda. Skattelette til milliardere som har aldri blitt rikere. Men ifølge deg betaler de «for mye» skatt. Ren propaganda. 

Skatelette til disse mens barnefamilier betaler mer til barnehage og norske barn får ikke engang varm mat i skolen?

Sånn er løgn om FrP som partiet til «folk flest» avslørt. Burde kalles partiet til milliardere flest

Om de betaler for mye eller for lite, er en politisk sak. Det handler overhodet ikke om propaganda. Det er i utgangspunktet en sak som ikke fenger så voldsomt for flertallet av befolkningen, da folk flest tenker på seg og sine penger, så Høyre og Frp har lite å tjene på mye snakk om det. 

Når det gjelder venstresidens syn på det derimot, så blir det noe annet. Det kommer masse propaganda derfra, som blant annet du har falt for. Deres budskap er at skatter, og spesielt er en slags naturgitt lov, og ikke er dynamisk og kan endres. Retorikken som brukes er at man "gir" penger til de rike. Hvilket selvfølgelig er helt feil. 

Hvis en tyv stjeler TV'en din én gang hvert år, og han plutselig et år ikke gjør det, så har han ikke gitt deg ny TV. :)

Endret av Example
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sam3 skrev:

All blir meldt in automatisk pga foreldrenes valg. Og sjelden melder seg ut. En pengemaskin fra statens midler. Kristen politikk. Her og nå. Det er realiteten. Klarer du ikke å erkjenne enkle fakta er du over til ren propaganda og løgn. 

Hva babler du om? Barnet mitt ble ikke innmeldt i statskirken automatisk da hun ble født. Nettopp fordi verken jeg eller min mann er med. 

Og selvom den er kristen, hva såå? Regjeringen er ikke veldig kristen av den grunn. Mye ukristelig der! Og selvom et parti er kristne, har ikke det så mye å si om ikke alle stemmer på dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Fuglemor said:

Hva babler du om? Barnet mitt ble ikke innmeldt i statskirken automatisk da hun ble født. Nettopp fordi verken jeg eller min mann er med. 

Og selvom den er kristen, hva såå? Regjeringen er ikke veldig kristen av den grunn. Mye ukristelig der! Og selvom et parti er kristne, har ikke det så mye å si om ikke alle stemmer på dem. 

Dere babler. Om saker dere hare ikke peiling om. Er du misfornøyd gjør noe med deg selv istedefor å spre paranoia og uvitenhet. Du kan ikke engang bibelen men vil nedsnakke andres religioner. Tullinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Sam3 skrev:

Dere babler. Om saker dere hare ikke peiling om. Er du misfornøyd gjør noe med deg selv istedefor å spre paranoia og uvitenhet. Du kan ikke engang bibelen men vil nedsnakke andres religioner. Tullinger...

Hva dere? Jeg er kun en person og er ikke engang kristen, selvfølgelig kan jeg ikke bibelen, men kan jo de ti bud og generelt om kristen ideell moral. Jeg stemte KrF fordi jeg liker familiepolitikken. Hva er jeg misfornøyd med? Jeg skjønner seriøst ingenting av det du skriver her🤣.. Hva har du fått i deg😲😲

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...