Gå til innhold

Intolerante minoriteter i et tolerant samfunn


Drizzt

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
8 minutter siden, Sam3 skrev:

Har lest bibelen og sys masse der passer heller ikke. Men forresten er KrF en del av regjeringen i Norge. Begynne der med et aktuelt problem. 

Her er det snakk om folk som kommer inn med sin religion. De kommer med en rekke krav, fordi de nekter å tilpasse seg lovene i det samfunnet de er kommet til. Hadde vi kommet der, med krav til vestlig frihet, hadde vi vel blitt henrettet, fengslet, eller i beste fall utvist. 

Samfunnet vårt er en blanding av mye rart, men tror de færreste ønsker sharia innflytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.7.2019 den 1.06, Manolo skrev:

Du er nøyaktig hva problemstillingen handler om. Prakteksempel. 

Hva var galt i det jeg skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Villfisker said:

Her er det snakk om folk som kommer inn med sin religion. De kommer med en rekke krav, fordi de nekter å tilpasse seg lovene i det samfunnet de er kommet til. Hadde vi kommet der, med krav til vestlig frihet, hadde vi vel blitt henrettet, fengslet, eller i beste fall utvist. 

Samfunnet vårt er en blanding av mye rart, men tror de færreste ønsker sharia innflytelse.

Paranoid. 

De fleste som Kim til Norge følger lovene. Alt annet er demokratiske prossesser. 

De færreste ønsker KrF innflytelse. Men uansett setter de i vippeposisjon i regjeringen tror støtte fra et fåtall kristne ekstremister. Sharia derimot ikke aktuelt. 

Det er demokrati. 

Du egentlig har en annen agenda som handler om fordommer og paranoia. Ikke demokrati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
3 timer siden, Sam3 skrev:

Paranoid. 

De fleste som Kim til Norge følger lovene. Alt annet er demokratiske prossesser. 

De færreste ønsker KrF innflytelse. Men uansett setter de i vippeposisjon i regjeringen tror støtte fra et fåtall kristne ekstremister. Sharia derimot ikke aktuelt. 

Det er demokrati. 

Du egentlig har en annen agenda som handler om fordommer og paranoia. Ikke demokrati. 

Til din opplysning stemmer jeg ikke Krf.

Vi skal ikke sitte og godta masse ting som strider med våre lover, og med det samtidig sitte og se på at friheten vår visner gradvis bort. 

Du sitter og stempler andre, fordi du ikke liker at noen er kritiske, eller ikke er enige med deg.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Villfisker said:

Til din opplysning stemmer jeg ikke Krf.

Vi skal ikke sitte og godta masse ting som strider med våre lover, og med det samtidig sitte og se på at friheten vår visner gradvis bort. 

Du sitter og stempler andre, fordi du ikke liker at noen er kritiske, eller ikke er enige med deg.

Bry meg igjen om hvem du stemner for. Men ikke servere oss paranoid konspirasjonsteori om «sharia» når kristen ekstremister styrer regjeringen og kvinner i Norge begynner og bekymrer om abort. De samme konspirasjonsteori gjelder bevegelse som anser fødsel som en kulturell krig og til og meg vil fjerne norske kvinners rettigheter å bestemme om de vil ha barn eller ikke. 

«Våre lover» er  lover som også gjelder diskriminasjon og hat og hets mot minoriteter. 

Jeg er født kristen selv men kjenner fremmedfrykt, fordommer og paranoia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2019 den 1.47, Mia1781 skrev:

Islamister burde ikke få støtte til religion i Norge

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Villfisker
På 10.7.2019 den 15.40, Sam3 skrev:

Bry meg igjen om hvem du stemner for. Men ikke servere oss paranoid konspirasjonsteori om «sharia» når kristen ekstremister styrer regjeringen og kvinner i Norge begynner og bekymrer om abort. De samme konspirasjonsteori gjelder bevegelse som anser fødsel som en kulturell krig og til og meg vil fjerne norske kvinners rettigheter å bestemme om de vil ha barn eller ikke. 

«Våre lover» er  lover som også gjelder diskriminasjon og hat og hets mot minoriteter. 

Jeg er født kristen selv men kjenner fremmedfrykt, fordommer og paranoia. 

Igjen kraftig avsporing fra din side, for å tåkelegge sakens kjerne. Dersom du i det hele tatt hadde vært opptatt av frihet og demokrati, hadde du vært mer kritisk til muslimer som kom med masse krav. Men siden vi først er her, kan jeg nevne at islam faktisk truer demokrati i samfunnet ja.

Iran er et godt eksempel på det, hvis du kan litt historie. Tidligere var de et demokratisk land. Kvinner og menn hadde like rettigheter til jobb og utdanning, og kvinnene måtte ikke dekke seg til. Etter at landet ble islamisert, forsvant alt dette.

Skjønner du bare er ute etter å kverulere, og den gleden gidder jeg ikke å gi deg. Men svarer på dette siste innlegget fordi andre kan ha nytte av denne informasjonen.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat fordi jeg er opptatt av frihet tar jeg avstand fra rasister som vil fordommer «muslimer» som en gruppe og nekter at de er individer. 

Ikke prøv å misbruke begrepet «frihet» til din hat agenda.

Aktuelt faren til demokrati i Norge er at vi godta at et korrupt parti som er åpenbare for milliarder og ikke folk flest, styre store deler av regjeringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2019 at 11:06 AM, Sam3 said:

Har lest bibelen og sys masse der passer heller ikke. Men forresten er KrF en del av regjeringen i Norge. Begynne der med et aktuelt problem. 

Kristendommen er ikke et problem. Jeg begrunner det med at kristendommen er reformert. Hva det gamle testamente sier, er ikke noe kristne vil ha inn i det moderne Norges lover. Andelen tolerante kristne er meget større enn intolerante kristne.

Selv KrF vil ikke ha det gamle testamente som en del av norsk lov. Bortsett fra abort, da de anser det som drap. Men de tolererer at de er i et mindretall.

To av de store innvandrergruppene i Norge er svensker og polakker. Skaper de problemer? Hvilken religion har de?

Se på denne artikkelen fra Aftenposten. https://www.aftenposten.no/norge/i/80ymA/Dette-mener-innvandrerungdom-om-homofili-og-likestilling

Her kommer nesten alle land hvor Islam er den dominerende religionen dårlig ut. Det eneste landet som ser bedre ut, er Iran. Noe som selvsagt skyldes at iranere som flyktet når ayatollahene tok makten, var mer tolerante muslimer enn de som ble igjen. De som flyktet var allerede reformert. Disse reformerte iranske foreldrene lærer sine barn toleranse. Noe som viser at religion kan temmes og tilpasses et moderne samfunn.

Religiøst livssyn må holdes utenfor lovene. Står det i passloven at man skal vise ørene, så skal man vise ørene. Man må ikke vise noen toleranse ovenfor de intolerante religionene. Tro kan man skilte med i kirka/moskeen. Ikke på passkontoret.

Endret av ops2
skrivefeil, la til en setning
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saltomortale
På 3.7.2019 den 18.47, Martin13 skrev:

Islam må reformeres, slik at de blir kvitt æresdrap og maktmisbruk mot kvinner. Islam er knyttet til politikk og styre av landet, noe som er svært alvorlig. Det vil ikke være forenelig å ha muslimer tråkkende i Norge med mindre de kan "jekke seg ned" noen hakk å respektere Norge, ellers får de flytte tilbake til søppelhaugen de er så giret på å bygge i Norge også.

Jeg er enig med deg i at islam behøver en reformasjon. Problemet er at 80-90% av verdens muslimer tilhører sunni, som bastant mener at islam er ferdig utviklet. Et annet problem ved islam (og de fleste religioner generelt) er (u)kulturen mot egen tenkning. Man skal helst ikke stille spørsmålstegn ved noe, kun blindt følge regler og tradisjoner fra hundrevis av år siden, «fordi slik er det». Selvfølgelig er ikke alle sånn, og jeg kjenner mange muslimer som er gode mennesker og samfunnsborgere, men jeg har også møtt min andel av dem som ærlig talt skremmer meg med de holdningene og innstillingene de har.

Jeg har ikke selv lest Koranen, men en nær venninne som har studert religion på masternivå har lest den grundig fra perm til perm. Hun er vanligvis ganske diplomatisk og moderat i sine uttalelser, men hun hadde ikke mye pent å si etter at hun var ferdig. Selv har jeg jobbet som lærer et sted hvor mange av elevene er muslimer og dessverre går på koranskole, og verre hjernevasking og rett og slett fordumming av unge menneskesinn har jeg aldri vært borti. Holdningene disse elevene tilegner seg er hårreisende, og jeg mener personlig at koranskoler for barn og unge er en trussel mot god integrering og at de burde vært forbudt. Når du gang på gang hører 15-åringer, født og oppvokst i Norge, si rett ut at de driter i det norske samfunnet, utdanning, lover og regler fordi det eneste som betyr noe er Allah og han tilgir jo alt uansett, da mister du faktisk litt troa på menneskeheten.

På generelt grunnlag har jeg lite i mot verken islam eller andre religioner. Religion kan være en fin og uproblematisk ting om den gir folk frivillig trygghet og frivillige rammer i hverdagen, og om den faktisk får folk til å bli bedre mennesker som tar vare på andre. Men min erfaring hittil er at det dessverre er få som er så lite nestekjærlige, så fordomsfulle og så lite innstilt på å tilpasse seg samfunnet som det veldig religiøse mennesker er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Kristendommen er ikke et problem. Jeg begrunner det med at kristendommen er reformert. Hva det gamle testamente sier, er ikke noe kristne vil ha inn i det moderne Norges lover. Andelen tolerante kristne er meget større enn intolerante kristne.

Kristendom består av Det Nye testamentet pluss det i Gamle Testamentet som ikke går imot Det Nye Testamentet. Lovene i Gamle Testamentet er ikke kristendom, det er jødedom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Selv KrF vil ikke ha det gamle testamente som en del av norsk lov.

Hvorfor skulle Krf ønske noe sånt, de er kristne, ikke jøder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 12.7.2019 den 11.59, Sam3 skrev:

Akkurat fordi jeg er opptatt av frihet tar jeg avstand fra rasister som vil fordommer «muslimer» som en gruppe og nekter at de er individer. 

Ikke prøv å misbruke begrepet «frihet» til din hat agenda.

Aktuelt faren til demokrati i Norge er at vi godta at et korrupt parti som er åpenbare for milliarder og ikke folk flest, styre store deler av regjeringen. 

Men du bruker all din tid på å fremme ditt hat mot kristne? Er det greit? Er du muslim siden du kaster deg ut i totalforsvar av verdens mest intolerante religion?....som forresten ikke bare er religion men også mest politikk. Er lyset fullstendig slukket hos deg?

Du snakker om hat og rasisme fordi noen skriver helt reelle bekymringer rundt islam, og presterer gang på gang å forsøke å dra debatten over på korrupte kristen "ekstremister"?? Er man fanatiker og ekstrem fordi man er kristen politiker i norge? Fordi man mener abort er å ta liv? Er du riktig bevart? 

2/3 av koranen omhandler og nører oppunder JIHAD. Det er fakta! Sjekk det selv om du ikke tror meg. De fleste muslimer idag støtter selvsagt jihad. Den er grunnleggende i læren deres. Den er en vesentlig stor og viktig brikke i religionen islam. De fleste av dem yttrer ikke dette offentlig i norge og andre Europeiske land, i frykt for å bli kastet ut og forfulgt, men støtter fullt opp under det  i det stille når terrorangrepene skjer. Det ser vi hver gang. Total stillhet fra hele det muslimske miljøet. Svært få støtte og sympatierklæringer med sine "syndige" medborgere! Ingen som stiller opp på debatter og fordømmer terroren.

Og du refererer til norske politikere som jobber på demokratisk vis for sitt samfunn?? Snurr inn!

Endret av HarryDotter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
4 timer siden, ops2 skrev:

Kristendommen er ikke et problem. Jeg begrunner det med at kristendommen er reformert. Hva det gamle testamente sier, er ikke noe kristne vil ha inn i det moderne Norges lover. Andelen tolerante kristne er meget større enn intolerante kristne.

Selv KrF vil ikke ha det gamle testamente som en del av norsk lov. Bortsett fra abort, da de anser det som drap. Men de tolererer at de er i et mindretall.

To av de store innvandrergruppene i Norge er svensker og polakker. Skaper de problemer? Hvilken religion har de?

Se på denne artikkelen fra Aftenposten. https://www.aftenposten.no/norge/i/80ymA/Dette-mener-innvandrerungdom-om-homofili-og-likestilling

Her kommer nesten alle land hvor Islam er den dominerende religionen dårlig ut. Det eneste landet som ser bedre ut, er Iran. Noe som selvsagt skyldes at iranere som flyktet når ayatollahene tok makten, var mer tolerante muslimer enn de som ble igjen. De som flyktet var allerede reformert. Disse reformerte iranske foreldrene lærer sine barn toleranse. Noe som viser at religion kan temmes og tilpasses et moderne samfunn.

Religiøst livssyn må holdes utenfor lovene. Står det i passloven at man skal vise ørene, så skal man vise ørene. Man må ikke vise noen toleranse ovenfor de intolerante religionene. Tro kan man skilte med i kirka/moskeen. Ikke på passkontoret.

Er så enig i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
På 13.7.2019 den 20.23, HarryDotter skrev:

Men du bruker all din tid på å fremme ditt hat mot kristne? Er det greit? Er du muslim siden du kaster deg ut i totalforsvar av verdens mest intolerante religion?....som forresten ikke bare er religion men også mest politikk. Er lyset fullstendig slukket hos deg?

Du snakker om hat og rasisme fordi noen skriver helt reelle bekymringer rundt islam, og presterer gang på gang å forsøke å dra debatten over på korrupte kristen "ekstremister"?? Er man fanatiker og ekstrem fordi man er kristen politiker i norge? Fordi man mener abort er å ta liv? Er du riktig bevart? 

2/3 av koranen omhandler og nører oppunder JIHAD. Det er fakta! Sjekk det selv om du ikke tror meg. De fleste muslimer idag støtter selvsagt jihad. Den er grunnleggende i læren deres. Den er en vesentlig stor og viktig brikke i religionen islam. De fleste av dem yttrer ikke dette offentlig i norge og andre Europeiske land, i frykt for å bli kastet ut og forfulgt, men støtter fullt opp under det  i det stille når terrorangrepene skjer. Det ser vi hver gang. Total stillhet fra hele det muslimske miljøet. Svært få støtte og sympatierklæringer med sine "syndige" medborgere! Ingen som stiller opp på debatter og fordømmer terroren.

Og du refererer til norske politikere som jobber på demokratisk vis for sitt samfunn?? Snurr inn!

Flott at noen klarer å skille uenighet og kritikk fra hat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 12.25, Sam3 skrev:

Paranoid. 

De fleste som Kim til Norge følger lovene. Alt annet er demokratiske prossesser. 

De færreste ønsker KrF innflytelse. Men uansett setter de i vippeposisjon i regjeringen tror støtte fra et fåtall kristne ekstremister. Sharia derimot ikke aktuelt. 

Det er demokrati. 

Du egentlig har en annen agenda som handler om fordommer og paranoia. Ikke demokrati. 

KrF har snart utspilt sin rolle. Dette er trolig siste gangen de får noe reell makt på Stortinget. Velgerne deres dør ut, og tallet på troende kristne blant den eksisterende befolkningen har sunket kraftig de siste tiårene. 

Muslimer har ikke noe eget større parti i Norge. Enda. Det kan godt være det kommer i takt med en økende del av befolkningen. Per nå virker AP å være partiet de fleste stemmer på, og begynner å få mer og mer innflytelse innad i partiet. Der AP befinner seg i en identitetskrise, blir innvandrerstemmer stadig viktigere. AP sliter tross alt med mye av det samme som KrF, at mennesker som har stemt partiet i en årrekke dør ut. 

Minoriteter har ofte mer makt enn størrelsen på gruppa skulle tilsi. Vi er ettergivende her i Norge, og ønsker ikke å konfrontere for eksempel muslimer i saker som dette. Derfor vinner de også i gjennom. Det foreløpig forholdsvis små saker, men på sikt vil det nok endre seg. Særlig når det kommer til kvinnerettigheter, alkohol og ting som kan oppfattes seksuelt.

Jeg vil anta at kvinnebevegelsen i Norge vil få litt nye utfordringer på sikt. Spørsmålet er om de er villige til å ta kampen i saker som ikke rammer dem selv i særlig grad. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/15/2019 at 11:52 PM, Example said:

KrF har snart utspilt sin rolle. Dette er trolig siste gangen de får noe reell makt på Stortinget. Velgerne deres dør ut, og tallet på troende kristne blant den eksisterende befolkningen har sunket kraftig de siste tiårene. 

Muslimer har ikke noe eget større parti i Norge. Enda. Det kan godt være det kommer i takt med en økende del av befolkningen. Per nå virker AP å være partiet de fleste stemmer på, og begynner å få mer og mer innflytelse innad i partiet. Der AP befinner seg i en identitetskrise, blir innvandrerstemmer stadig viktigere. AP sliter tross alt med mye av det samme som KrF, at mennesker som har stemt partiet i en årrekke dør ut. 

Minoriteter har ofte mer makt enn størrelsen på gruppa skulle tilsi. Vi er ettergivende her i Norge, og ønsker ikke å konfrontere for eksempel muslimer i saker som dette. Derfor vinner de også i gjennom. Det foreløpig forholdsvis små saker, men på sikt vil det nok endre seg. Særlig når det kommer til kvinnerettigheter, alkohol og ting som kan oppfattes seksuelt.

Jeg vil anta at kvinnebevegelsen i Norge vil få litt nye utfordringer på sikt. Spørsmålet er om de er villige til å ta kampen i saker som ikke rammer dem selv i særlig grad. 

Mer paranoia som du tror er «ettergivende». KrF og brunsjørter i dress styrer regjeringen - ikke teoretiske men i dag her og nå.. Det raner folket og gir skattefordeler til milliarder - ikke «folk flest». Derfor skal idioter rekrutteres til korstoget ditt. 

Ikke interessert i din agenda. Prov et annet sted. Kansje du finner idioter til å folge deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2019 at 8:09 PM, JaVel said:

Hvorfor skulle Krf ønske noe sånt, de er kristne, ikke jøder. 

Her her vi påståelse at gamle testament er IKKE en del al bibelen og kristendom. Det blir nyhet for alle, fra paven ned. 

Rasister i Norge har omdefinert kristendom til å fjerne game testamentet - og de ikke engang følger nye testamentet heller - som oppfordrer motsatte av hat  

Fordi de tror på ingenting bortsett fra hat. 

Kanske de burde kalles for nye fariseer. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2019 den 11.50, Villfisker skrev:

...

Iran er et godt eksempel på det, hvis du kan litt historie. Tidligere var de et demokratisk land. Kvinner og menn hadde like rettigheter til jobb og utdanning, og kvinnene måtte ikke dekke seg til. Etter at landet ble islamisert, forsvant alt dette.

...

Jeg tror du er nødt til å sette deg bedre inn i Irans historie og nåtid. Dette er feil på flere nivåer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sam3 skrev:

Her her vi påståelse at gamle testament er IKKE en del al bibelen og kristendom. Det blir nyhet for alle, fra paven ned. 

Rasister i Norge har omdefinert kristendom til å fjerne game testamentet - og de ikke engang følger nye testamentet heller - som oppfordrer motsatte av hat  

Fordi de tror på ingenting bortsett fra hat. 

Kanske de burde kalles for nye fariseer. 
 

Gamle testamentet er viktig på den måten at den viser tiden frem til Jesus "kom på banen". Det blir en sammenhengende historie. Jødedommen er en lovreligion noe kristendommen ikke er. Feks Jesus sa at det er ikke viktig hva man putter i munnen ( forskjellig type mat ) men hva som kommer ut av munnen, feks baksnakking. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...