Gå til innhold

Hvorfor kommer livet så og si aldri med positive overrasrksler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 4.7.2019 den 8.55, OPIgirl skrev:

Skal msn kaste bort livet på en jobb som er lusen og man ikke liker? Neimen ikke rart det er mange deprimerte mennesker. Livet er for kort til å gjøre ting man ikke liker.

Det finnes de som flytter til en sydhavsøy og åpner restaurant. Eller utdanner seg til dykkeinstruktør og lever av det. Det finnes mye å gjøre andre steder. 

Men ikke noe av det faller rett i hendene dine uten innsats. 

Anonymkode: b12ab...d24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mange nedturer i livet. Og oppturene er ikke like mange om man forventer store fantastiske overraskelser. Men fravær av nedturer er ganske deilig, og dette tror jeg mange glemmer i hverdagen. Mange leter etter nye ting å være skuffet over. Ikke sammenlign deg for mye med andre, og for all del, gjør små ting hele tiden for å fremme lykke.

Anonymkode: 3a2f9...2cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mange nedturer i livet. Og oppturene er ikke like mange om man forventer store fantastiske overraskelser. Men fravær av nedturer er ganske deilig, og dette tror jeg mange glemmer i hverdagen. Mange leter etter nye ting å være skuffet over. Ikke sammenlign deg for mye med andre, og for all del, gjør små ting hele tiden for å fremme lykke.

Anonymkode: 3a2f9...2cc

ja, men når man stadig vekk liksom blir forfulgt av hva man har vært. 
F.eks, man vinner ikke i lotto, den dagen du får inn 1 mill.. ikke at det er noe jeg har krav på, men det skjer liksom bare ikke meg. Jeg hører om en del det skjer med og det skejr flere enn jeg kunne trodd, men jeg eller mamma har aldri vært de som har hatt positive overraskelser. 

Altså , generelt føles det som jeg er på en kanal. en sånn kjedelig kanal. jeg får gode ting i livet, men de jeg føler som mest overraskende forsvinner like fort som de kom. 
Det var for godt til å være sant. 

Anonymkode: c4b2e...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, men når man stadig vekk liksom blir forfulgt av hva man har vært. 
F.eks, man vinner ikke i lotto, den dagen du får inn 1 mill.. ikke at det er noe jeg har krav på, men det skjer liksom bare ikke meg. Jeg hører om en del det skjer med og det skejr flere enn jeg kunne trodd, men jeg eller mamma har aldri vært de som har hatt positive overraskelser. 

Altså , generelt føles det som jeg er på en kanal. en sånn kjedelig kanal. jeg får gode ting i livet, men de jeg føler som mest overraskende forsvinner like fort som de kom. 
Det var for godt til å være sant. 

Anonymkode: c4b2e...e72

Kanskje er lykken å vinne 1 million i lotto også noe som forsvinner like brått som det kom. Jeg tror ikke det er der lykken er.

Kanskje nettopp denne tråden er en positiv overraskelse (lykke) i livet, der du får sjansen til å tenke over fine gode ting i ditt liv. Kanskje du blir oppmerksom på noe "verdifullt" i ditt liv. 

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles litt der at keg lurer på hvorfor livet ofte tar den kjedelige vendinga. Jeg var så nær å få en jobb jeg har drømt om, men det hadde skjedd en misforståelse så jeg fikk den ikke likevel. Hvorfor stemmer alltid pessimismen? 

Anonymkode: c4b2e...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...