Gå til innhold

Hvorfor kommer livet så og si aldri med positive overrasrksler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skjer omtrent aldri det man vil og hvorfor er utfllet som oftest ikke det man ønsket? Føler alt er så bortkastet og ubrukelig! Det er mer skuffelser enn det er oppturer. Men det er jo tegn på hvor udugelige vi egentlig er! 

Føler leg aldri fri, men man skal jobbe mye for veldig lite. Herregud så ubrukelig livet egentlig er.

og sannsynligheten for at det er du som vinner i lotto eller kaprer aklurat den du vil ha er alltid liten, men hvordor? Det er jo så himla ubrukelig! 

Anonymkode: c4b2e...e72

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva bare en like betyr jeg 😛

Anonymkode: c4b2e...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler leg aldri fri, men man skal jobbe mye for veldig lite. Herregud så ubrukelig livet egentlig er.

Kanskje du har for høye krav til livet? Eller er deprimert?

Selv synes jeg livet er fantastisk, rikt på overraskelser og gode ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive overraskelser kommer til positive mennesker som gidder å gjøre en innsats for å forbedre sitt eget og andres liv, senk kravene til luksus og andre goder og heller stå på i jobben uansett hvor lusen den virker.

Anonymkode: 9fc84...39a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få livet fylt med positive overraskelser og få ting servert på sølvfat, må man legge til rette for dette og oppsøke det som kan føre til det. Hjelper f.eks. fint lite å sitte hjemme på sofaen å se på serier og vente på at ting skal skje rundt deg. Det gjør det som regel aldri. Gode gjerninger sørger for god karma. I tillegg må man ha et fornuftig syn på forventningene, og ikke gå rundt å tro og håpe på at julenissen kommer (7-rette i lotto). For da fører forventningene til at man lever tilslutt i en konstant skuffelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Positive overraskelser kommer til positive mennesker som gidder å gjøre en innsats for å forbedre sitt eget og andres liv, senk kravene til luksus og andre goder og heller stå på i jobben uansett hvor lusen den virker.

Anonymkode: 9fc84...39a

Luksus som hva? Jeg tror ikke jeg skal leve som en Hollywood frue. Materielle goder er ikke nødvendigvis lykke. 

Jobb er jobb. 

Som du skriver, å stå på ned noe man ikke er fornøyd med er liksom det eneste livet har å by på. Folk får seg kjæreste, vinner i Lotto, har hjerne til topputdannelse. 

Så har du slike som oss der bare kjedelige ting kommer. 

Anonymkode: c4b2e...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har havnet i en nedadgående negativ spiral med "offer-tanker". Kanskje har du en depresjon, kanskje har du generelt et negativt tankesett, kanskje fokuserer du mest på det negative fremfor det positive. For det er noe positivt med hver dag, hvis du velger å se det. 

Kanskje skal du også lære noe. Ofte tiltrekker vi oss de samme omstendighetene om igjen og om igjen, helt til vi lærer det vi skal. Det kan være en tung prosess, men man kommer seg ut av det. Mitt råd til deg er å fokusere mer på det som er bra. Det spiller ingen rolle hvor lite og "ubetydelig" det er, men det hjelper på sikt. Eksempler på bra ting gjennom en dag/uke etc:

1. Du har et hjem/tak over hodet

2. Venner/familie

3. Mat og drikke

4. Vann i springen

5. Varm seng å sove i

6. Klær

8. Trygghet. Dvs du bor i Norge og trenger ikke bekymre deg for å våkne til bomberegn.

9. En fin tur du har hatt

10. Natur

11. Et smil noen ga deg

12. Helse

Du skjønner tegninga. Vi har blitt så opptatt av ytre ting at vi har helt mistet grep om hva som er viktig, og hva vi bør fokusere mer på. Fokuserer vi mer på slike ting, får vi et bedre perspektiv, og vi får det bedre på sikt. 

Anonymkode: 689a6...7e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke positive overraskelser er det du vil ha? Jeg har aldri tenkt slik, men er veldig fornøyd. Ting faller ikke i hendene på en, men jeg kan glede meg over alt fra en kopp kaffe til neste ferietur. Ingen av delene krever hard jobbing. Kanskje du må endre innstillingen din?

Anonymkode: d5a77...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 19.30, AnonymBruker skrev:

Positive overraskelser kommer til positive mennesker som gidder å gjøre en innsats for å forbedre sitt eget og andres liv, senk kravene til luksus og andre goder og heller stå på i jobben uansett hvor lusen den virker.

Anonymkode: 9fc84...39a

Skal msn kaste bort livet på en jobb som er lusen og man ikke liker? Neimen ikke rart det er mange deprimerte mennesker. Livet er for kort til å gjøre ting man ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at  det ofte kan føles sånn, men jeg tror det er en konsekvens av at vi lever i en fallen verden. Ikke en straff, men en konsekvens.

Anonymkode: ee66d...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at  det ofte kan føles sånn, men jeg tror det er en konsekvens av at vi lever i en fallen verden. Ikke en straff, men en konsekvens.

Anonymkode: ee66d...4f4

men hvorfor faller verden? Jeg også ser litt av dette. 
Ting gikk liksom så etter planen for generasjonen før oss. De var så forberedt. 

Men de som voks opp i min generasjon blir ikke som foreldrene. De fleste går barnløse enda vi snart er 30, de har ikke blitt det de sa de skulle bli. Selv om de skulle ha barn så har de fremdeles ikke fått det. 
Mange får barn også, men ofte uplanlagt, og det er også ofte slike som ikke har noe på stell av en merkelig grunn. 
 

Anonymkode: c4b2e...e72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, OPIgirl skrev:

Skal msn kaste bort livet på en jobb som er lusen og man ikke liker? Neimen ikke rart det er mange deprimerte mennesker. Livet er for kort til å gjøre ting man ikke liker.

Det kommer an på hva man prioriterer. Hvis du på dø og liv skal på i en bygd med 1000 innbyggere, så er det kanskje ikke all verdens jobber å velge i. 
Hvis du vil bruke livet på jobb, leve av det du gjør mest så er det vitkigere å trives. 
Hvis ditt høydepunkt er å reise på dyre turer, må du ha en jobb til å tjene opp til dette. Hvis du skal være borte lenge om gangen, må du kanskje ha en jobb der du har fri i lengre perioder.
Dette kommer an på hva som er vitkigst. Trives i jobb eller med det du gjør eller?

Anonymkode: c4b2e...e72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner litt hva du snakker om, og det jeg lurer på er hvorfor blir det aldri/sjeldent som man har tenkt eller planlagt? 

Jeg har hatt sterke ønsker om hva jeg vil jobbe med, uten noen gang å fått sånne stillinger. Jeg er kvalifisert og har vært på tur til intervju der intervjuet har blitt avlyst på veien fordi plutselig omorganisering i bedriften, og behovet borte.

Har alltid følt jeg har mye å gi i en jobb, har stor arbeidskapasitet, men satt i mange år "fast" i en stilling der jeg nesten ikke fikk brukt meg selv.

Har også opplevd flere ganger etter en samtale, der jeg har fått tenkt godt igjennom saken og bestemt meg hva jeg skal si neste gang, og ikke fått sjansen til å komme med mitt budskap, fordi det ofte kommer noe i veien. 

Eller da jeg skulle kjøpe hytte. Den første jeg så på ville jeg absolutt ikke ha fordi den var mest å gjøre med, men det var den jeg endte opp med.

Nå nylig kjøpte jeg meg ny bil og var fast bestemt både på merke og farge og endte opp med noe h e l t annet.  

 

Kunne fortsatt i det uendelige😄 Hvorfor går ting sjeldent som man tenker eller ønsker?

Anonymkode: db56e...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du en gang forstår å sette pris på de små ting alle steder. Og vite at de små ting, er det som er de store ting.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som skjer er jo til en viss grad et resultat av et valg du har tatt i forkant. Enten kjæresten dumper deg (negativt) eller frir til deg (positivt) så er jo det en konsekvens av at du ble sammen med ham i utgangspunktet.

Samme gjelder om man blir forfremmet eller sparket, opplever prisstigning eller tap, vinner eller taper i aksjer, eller blir gravid.

Ingen hendelser er helt isolerte.

Anonymkode: 40a40...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi mennesker er ganske kjedelige. Hvis du vil ha positive overraskelser må du finne dem og skape dem selv. Noen ganger får jeg meg til og med en positiv overraskelse her inne. Her inne forventer man nesten aldri at noen skal si unnskyld, si at de tok feil, etc., til tross for anonymiteten. Mennesker er livredde for å miste maska, de knuger den. Når det først skjer, tenker jeg: Jøss, og mitt bittelille håp for mennesker gror, og jeg får respekt for vedkommende.

Anonymkode: 3f936...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest svarene. 

Hvis man ikke er fornøyd med det man har eller sin livssituasjon, hvorfor skriver folk at man skal se det man har? Det er jo som å skrive at man ikke skal ha planer, mål eller motivasjon. Er folk virkelig så kjedelige? 

 

Anonymkode: c4b2e...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke er fornøyd med det man har eller sin livssituasjon, hvorfor skriver folk at man skal se det man har?

Fordi at man kanskje kan klare å se lykken her og nå med det en har, i stedet for å hele tiden være på søk. Fordi det er ofte at man alltid er på søk uansett situasjon. "Når målet er nådd, er drømmen borte".

For er det ikke lykke man vil ha?

Men er man (virkelig) ikke fornøyd med sin livssituasjon, så skal man selvfølgelig prøve å endre på det. Tenke etter hvordan JEG kan endre det.

Sitat

Det er jo som å skrive at man ikke skal ha planer, mål eller motivasjon. Er folk virkelig så kjedelige? 

Anonymkode: c4b2e...e72

Hvis folk synes jeg er kjedelig, fordi jeg er lykkelig sånn som jeg har det, og ikke har andre ambisjoner eller planer om endring, så får de heller synes det. Så er jeg kjedelig og lykkelig. 

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok også enig i at det er flere større nedturer og kamper i livet, enn gledelige nyheter. Samtidig tror jeg vi er mange som ikke verdsetter de små gledene i livet høyt nok. 

 

Jeg lurer på om du kanskje behøver å arbeide mer målrettet for å nå målene dine? Slik tolker jeg innlegget ditt.

Anonymkode: ef00f...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...