Gå til innhold

Ting man kan gjøre i sommer som ikke koster penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobbe :) 

er det jeg gjør. 

Derimot resten av familien min har rumpa i soffaen fra morgen til kveld

Anonymkode: 450b1...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Augustotejerina skrev:

I have heard about Arendal! How is it?

 

5 minutter siden, Augustotejerina skrev:

Nice! Kristiansand er en storby

Og så? 

Jeg tilbringer også sommeren blakk på Sørlandet (i Kristiansand) ts. Benytter meg av fint vær og flott naturlandskap, nyter soldagene i skogen eller ved sjøen. Om du er glad i friluftsliv anbefaler jeg appen UT. Vært frivillig for Blåkors i noen år nå, det kan anbefales på det varmeste, er mye som skjer man kan ta del i. 

Anonymkode: 43e36...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og så? 

Jeg tilbringer også sommeren blakk på Sørlandet (i Kristiansand) ts. Benytter meg av fint vær og flott naturlandskap, nyter soldagene i skogen eller ved sjøen. Om du er glad i friluftsliv anbefaler jeg appen UT. Vært frivillig for Blåkors i noen år nå, det kan anbefales på det varmeste, er mye som skjer man kan ta del i

Anonymkode: 43e36...2dc

Takke, jeg vil gå en dåg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan gå på stolpejakt eller turorientering? Her koster en konvolutt med tur-o-kart kr 250,-, og postene kan man lete etter hele sommeren. Stolpejakt er helt gratis.

Biblioteket, som flere har nevnt, er lurt. Der kan man låne bøker, tidsskrifter, lydbøker, filmer, spill m.m. 

Anonymkode: f786c...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frivillig arbeid på festivaler og konserter? Da får man ofte gratisbillett til gjengjeld + du får med deg bra musikk og stemning mens du jobber 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching! :)

Denne artikkelen er skrevet med utgangspunkt i barn, men folk i alle aldre holder på med det - svigerfar er helt hekta. Reiser de noe sted, bare må han ha med seg en cache eller to. 

Leter etter 'skatter' andre folk har gjemt, i terrenget, i byen - koordinatene og en lett beskrivelse ligger på nett. Finner en skatten kan en ta en ting, men skal også legge en liten ting tilbake selv. Sånn er det alltid noe for andre å finne. 

Du kan også opprette din egen cache og legge ut, og følge med på hvor mange som finner den. 

http://barnibyen.no/kristiansand/aktuelt/bib-kristiansand-1-4/geo-hva-for-noe/

Anonymkode: 905ff...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sommer på torvet (Kristiansand), Hamresanden for bading, gåturer, ta med venner så blir det meste gøy. 

Anonymkode: 2ae3a...47f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2019 den 9.11, AnonymBruker skrev:

Økonomien min er krise dårlig for tiden og blir jo litt utenfor. Har ikke råd til å være med på ting, for alt koster jo penger. Ut på byen er dyrt og de skal alle til Tusenfryd om en ukes tid. Det kan jeg bare glemme. Blir alt for dyrt. Dyreparken er også blitt nevnt. Dyrt. På lørdag var de på sørlandssenteret og jeg har hvertfall ikke råd til shopping. Kjipt å dra på et kjøpesenter uten penger da.. Jeg liker ikke å låne penger av folk. Er ikke noe glad i spørre om sånt

Så hva kan man egentlig gjøre på sommeren som ikke koster penger? Man kan dra på stranden, men hva annet?

Takk på forhånd 

Anonymkode: b9ad4...56c

Dra på stranda, gå fjelltur, 

Anonymkode: a2d32...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med en brettspillkveld, eller kortspillkveld? :) 

Litt retro nesten nå til dags, men en gøy ting å gjøre sammen - noen har sikkert et gammelt Ludo eller kortstokk på lur i minste fall? 

 

Anonymkode: 905ff...57a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitere på middag? Eller ha besøk og kjøpe takeaway sammen. Filmkveld. 

Anonymkode: a2d32...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta noen øl hjemme sammen med venner. 

 

Anonymkode: a2d32...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan dra på kjøpesenteret og ikke kjøpe noe. 

Anonymkode: a2d32...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, July 16, 2019 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Du kan dra på kjøpesenteret og ikke kjøpe noe. 

Anonymkode: a2d32...cc6

Men hva er egentlig poenget med å stikke innom kjøpesenteret da? :klo:

Anonymkode: 6c856...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er egentlig poenget med å stikke innom kjøpesenteret da? :klo:

Anonymkode: 6c856...a5e

Dersom "de andre" er der. Og kanskje har TS råd til å kjøpe seg en is eller en kaffe sammen med de. Hvis ikke, ville jeg selvfølgelig ikke dratt på noe kjøpesenter. 

Anonymkode: a2d32...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...