Gå til innhold

Ting man kan gjøre i sommer som ikke koster penger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Økonomien min er krise dårlig for tiden og blir jo litt utenfor. Har ikke råd til å være med på ting, for alt koster jo penger. Ut på byen er dyrt og de skal alle til Tusenfryd om en ukes tid. Det kan jeg bare glemme. Blir alt for dyrt. Dyreparken er også blitt nevnt. Dyrt. På lørdag var de på sørlandssenteret og jeg har hvertfall ikke råd til shopping. Kjipt å dra på et kjøpesenter uten penger da.. Jeg liker ikke å låne penger av folk. Er ikke noe glad i spørre om sånt

Så hva kan man egentlig gjøre på sommeren som ikke koster penger? Man kan dra på stranden, men hva annet?

Takk på forhånd 

Anonymkode: b9ad4...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå på turer, bade hvis det er vær til det, grilling ute en plass koster ikke mye, sjekke ut gratis museum og utstillinger i byen din, sjekk om det er gratis arrangementer du kan være med på. Jeg bor i Bergen og hadde dårlig råd en sommver været var labert, og fant ut at det gikk en rekke gratis konserter i byen kirker. Både klassisk og orgelmusikk, og for en som elsker klassisk var det hele perfekt! Biblioteket her har ofte foredrag og debatter som er kjekke også, men jeg aner at jeg kanskje er litt eldre enn deg. 

Anonymkode: bfe5e...87a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra på fisketur, camping ved et vann eller bare gå rundt i byen og parker. Du har sikkert råd til en kaffe eller en pils noen ganger i løpet av sommeren, så sitt på en uteservering. Sjekk ut om det ellers skjer noe i form av gratis utekonserter eller annen underholdning. Vært lettere å svare om en visste hvor du bor, men noen forslag ihvertfall.

Anonymkode: a4468...932

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder har gratis utlånsordninger av turutstyr, i fjor lånte vi telt og sykler og dro på overnattingstur ikke kant fra der vi bor.

Sjekk rutetabell for lokalbusser og se hvor dere kan dra med en enkeltbillett (ofte er barn gratis med voksne i helg), i Oslo kommer dere feks ut på alle øyene med en enkel RuterBillett (eller «gratis» hvis du har månedskort)

I går kveld satt vi under tepper på balkongen, så film på nettbrett og spiste micropopcorn og drakk saft. Kjempekoselig.

 

Anonymkode: 2800e...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det deg alene, og hvor gammel er du? Er det deg og venner? Familie? Barn?

Om det er deg alene: ta med en bok og legg deg i en park. Ellers har du fått gode forslag om gratis konserter og andre opplevelser.

Deg med venner og/eller familie. Ta med en ball, kubb eller annet å leke med til en park eller annet område du kjenner til. Vi spiller mye beachvolleyball og griller etterpå. Mat må man jo ha uansett. Ellers kan du telte, dra på fisketur, båttur om noen har båt, en liten road trio for å kjøpe is eller bare gå i gatene i en naboby. Sykkeltur. Jobbe frivillig. Noen steder får man lånt gratis utstyr til tur eller sommeraktiviteter. Heng med venner. Har du barn tenker jeg at de må klare å aktivisere seg selv om de er i grei alder. 

I innevær kan du drive med en hobby, strikke, sy, lese, male etc. Spille brettspill sammen med venner. Rydde boden/kjelleren/loftet eller gjøre andre ting i huset som ellers aldri blir gjort. 

Dessuten: barn har godt av å kjede seg. Det er da de er kreative og lærer seg å underholde seg selv. Det er mye gull i å kjede seg. Og forøvrig noe alle bør "lære seg". 

Anonymkode: 92b70...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piknik? Man må jo spise lunsj uansett. 

Anonymkode: 801e3...051

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk biblioteket! 

Om nærbiblioteket ikke er så stort, kan man ta dagsturer til større bibliotek i nærheten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg er 23, singel, student og barnefri. Bor 40 minutter fra Kristiansand. Jeg skal sjekke ut litt mer 🙂

Anonymkode: b9ad4...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå turer alene eller inviter med noen, ta med niste/grillmat og ta bilder av naturen.

Sjekk ut arrangementene til Turistforeningen, de er ofte rimelige. Ellers finnes det andre turgrupper også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Telle-tråder her på Kvinneguiden?  

 :hoppendeglad:    

Anonymkode: 6c856...a5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg er 23, singel, student og barnefri. Bor 40 minutter fra Kristiansand. Jeg skal sjekke ut litt mer 🙂

Anonymkode: b9ad4...56c

Canal street, du kan ev. bli frivillig. 

Ellers: Lese bøker, høre lydbøker, gå turer, lære deg noe nytt, gjøre håndarbeid, se film, dra på sykkeltur, henge på ikea, fotografere, fiske, grille, ha spillkvelder, rydde, skrive, spille strandvolleyball, trene, slappe av. 

Anonymkode: 0d3c1...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en billig oppblåsbar gummibåt, og ta en tur til en badeplass i nærheten. Mye gøy med en gummibåt. Kan jo også ta sykkelturer rundt omkring, og ha opplevelsesturer i skog og mark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe i veien for å gå på "shopping" uten penger? Jeg bruker sjelden penger når jeg er på kjøpesenter, jeg koser meg med å se på ting. Man må ikke KJØPE noe for å ha det kjekt med å se i butikker? 

Ellers er det gjerne noen utendørsmuséer, og det er en del muséer med gratis inngang. Være turist i egen by. 

Sjekk om det er noen festivaler eller markeder (igjen: man må jo ikke kjøpe... )

Jeg liker godt å gå på tur, og det er gratis. 

Om du googler byen din og "ting å gjøre", eller ser i lokalavisen, har de antageligvis tips. Det pleier alltid komme "ti ting du kan gjøre i sommer som ikke koster penger"-type artikler når sommerferien er på trappene. 

Anonymkode: 6e33e...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/2/2019 at 10:04 AM, AnonymBruker said:

Takk for tips. Jeg er 23, singel, student og barnefri. Bor 40 minutter fra Kristiansand. Jeg skal sjekke ut litt mer 🙂

Anonymkode: b9ad4...56c

Hva med å jobbe? 

Anonymkode: 411ca...abf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva med å jobbe? 

Anonymkode: 411ca...abf

:rolleyes: Ja, for det å ikke ha ferie i det hele tatt er jo både sunt og noe folk har lyst til... Og sommerjobber vokser på trær.. 

Anonymkode: 6e33e...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
På 2.7.2019 den 5.04, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Jeg er 23, singel, student og barnefri. Bor 40 minutter fra Kristiansand. Jeg skal sjekke ut litt mer 🙂

Anonymkode: b9ad4...56c

Nice! Kristiansand er en storby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...