Gå til innhold

Ville du meldt fra til barnevernet om du var oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men definitivt MELD FRA!

Snakker han slik til ungene når de er ute i offentligheten, så tør jeg ikke tenke på hva de opplever inne... 😭

Garantert ikke bare psykisk! Er villig til å vedde grusomt mye på at der er fysisk mishandling også!

Anonymkode: 6d072...03e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv så godt dere kan å ta video eller lydklipp! Om dere blir oppdaget, ikke bli redd, om han politianmelder at dere tar opp lyd av de så er det jo han som får svi uansett. Anmeld uansett, men bevis kan være viktig! 

Anonymkode: 96751...4cb

I Norge er dette ulovlig! Og det kan overhodet ikke brukes i bevisføringen i en eventuell rettssak.

Anonymkode: 6d072...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Eksemplene du gjengir høres så usannsynlig ut, jeg ser ikke for meg at en far kan få seg til å si slikt til egne barn, forekommer det så finner jeg det riktig å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verdens navn og rike, sier folk slikt til sine barn??! Ja, dette ville jeg hvert fall tatt en telefon til barnevernet for å diskutert i det minste. 

Anonymkode: f46c9...457

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere over: joda, voksne snakker sånn til barn. De gjør også verre ting.  Derfor vi har barnevern

Anonymkode: 2fa3c...0ea

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld helt klart i fra. Barnevernet har sine metoder på å oppdage ting. Kanskje det kommer en sakkyndig inn i hjemmet. Da klarer de å holde maska en stund men ikke over flere timer/dager...du kan være anonym om ikke saken går videre😊

Anonymkode: 8b259...cdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de barna blir eldre kommer de til å bli så glade av å tenke tilbake på at noen der ute (dere) var kanskje en av flere som meldte fra. Barna forstår ikke mishandlingen nå, men når de blir eldre så blir nok dette resultat av både depresjoner og dårlig psykisk helse generelt. SI IFRA

Anonymkode: 4585b...03b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ulovlig! Og kan ikke brukes i rettssystemet!

Anonymkode: 6d072...03e

Jo, staten kan bruke ulovlig materiale om det ikke er de selv som har laget det.

Anonymkode: 9773c...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Tatja said:

Barnevernet trenger ikke se akkurat slike episoder. De leser mye ut av samhandlingen mellom foreldre og barn, ved å se dem sammen. Hvis barnet er redd foreldrene, vil antagelig BV kunne se det.

Ja, for det er jo så vanvittig dyktig, de er jo barnevernspedagoger må vite 🤮 

Hva med å snakke med mor til barna? Hun trenger nok hjelp. Jeg hadde forresten i tillegg meldt min bekymring. Jeg tror heller ikke barnevernet kommer til å gjøre noe særlig. 

Anonymkode: 09b59...e62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
På 30.6.2019 den 1.24, AnonymBruker skrev:

En far i nabolaget vårt driver psykisk terror mot sine barn, det er i alle fall min og min samboers mening. Men det er greit å høre litt fler meninger om saken før man melder fra til barnevernet. Her er noen eksempler fra rett uti gata her, bare fra siste uka(!!) : Sønn 3 år springer fort, og ramler å slår seg, far sier at han er en talentløs dritt. Datter 5 år sier hun vil besøke et nabobarn, far sier at ingen vil ha besøk av en jævla ufordragelig trollunge som henne. Sønn 3 nekter å sette seg i bilen, far sier noe sånt som " SE TIL HELVETTE Å SETTE DEG INN I BILEN DIN FORPULTE JÆVLA DRITTUNGE!!! HVIS IKKE BANKER JEG LIVSKITEN UT AV DEG " Vi tenker vi må melde fra om dette, men hvordan skal barnevernet evt klare å oppdage denne terroren hvis de kommer på besøk, det er klart de kommer til å skjerpe seg akkurat da. Vi må vel helst være vitner sikkert? Selv om vi aller helst  ille vært anonyme.. 

Anonymkode: 1c4e4...5fd

Film det og send det til barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2019 den 8.53, AnonymBruker skrev:

Slike opplysninger fra nevnte instanser er det frivillig om man vil tillate barnevernet å innhente.

 

Selvsagt er det en fordel (ofte) om man samarbeider med de om det. :) 

 

Samtale med barn gjør de selvsagt uavhengig av samtykke fra foreldrene.

Anonymkode: 9cc22...bc4

Det er ikke frivillig i en undersøkelse. Man ønsker samtykke, men kan fullt lovlig hente inn opplysninger når det er en undersøkelsessak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så besatt av anonymiteten? Disse barnas ve og vel må gå foran!

Anonymkode: 08b6c...85a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg hadde lest de siste nyhetene om barnevernet (om jenta med epilepsi som døde på grunn av dem og video med hvordan de sammen med politi skader ei jente som ikke gjorde noe straffbart) - hadde jeg sagt selvfølgelig ja, kjør på.

Men nå er jeg i tvil.

Det ser ut som skadet de påfører barna er mye verre enn kjefting av en ustabil man.

Anonymkode: 0668b...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn😢 Håper barnevernet griper inn her fort, før barna blir helt ødelagt av psykisk terror.

Anonymkode: 7fcf0...841

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du melde ifra! Vet moren noe om dette (om hun er sammen med han)? Kan du snakke med barnas mor? 

Hadde faren til barnet mitt oppført seg slik uten at jeg visste det, hadde jeg blitt glad om det ble meldt inn. 

Anonymkode: d639c...fe0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanligvis så syntes jeg folk melder til bv for bagateller og er lei slike tråder, men i dette tilfelle syntes jeg annerledes. Meld fra. Det der ikke til å misforstå. Det hjelper ikke om de har alt på stell ellers om de snakker sånn til barna sine. 

Anonymkode: 7912c...168

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2019 den 1.28, AnonymBruker skrev:

Dere kan ikke være anonyme dersom saken går til retten.

Anonymkode: b2b0f...32c

De er aldri anonyme uansett om det går til retten eller ikke. En nabo meldte meg for å ta hevn fordi mannen hennes spurte meg om telefonnummeret mitt og hun ble sjalu (var jo bare for at vi er naboer at han skulle ha telefonnummeret) hun er ikke helt god, og løy i lange baner om meg til barnevernet. Jeg fikk vite hvem som meldte. Man har rettigheter. 

Anonymkode: 0f9f0...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn at du er klar over at han kan vite det. Men ja. Det der er som å høre ordene til min egen far, vokste opp med psykisk vold og fysisk avstraffelse hvor jeg ble stengt inne og ble truet og slått. Det var noe hver eneste dag. Mannen er tydeligvis syk i hodet som holder på sånn mot sine egne små barn. Han ødelegger jo selvtilliten deres totalt med å snakke så stygt til de. 

Anonymkode: 0f9f0...7e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/30/2019 at 1:27 AM, AnonymBruker said:

Klarer dere å lage et videoopptak i skjul? 

Anonymkode: 9ccd5...5b5

Det er uansett ulovlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...