Gå til innhold

Er det et helvete å selge bil på finn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en onkel som skulle kjøpe bruktbil fra en eller annen kjerring. Bilen skulle viss nok være i flott stand, nærmest ikke noe rustog relativt lav kilometer-stand. 

Men bilen klappet sammen allerede på vei hjem fra der selgeren bodde. Rakk bare noen få kilometer før den ikke gikk en centimeter lenger. Den måtte taues til nærmeste verksted, hvor det ble oppdaget enorme mengder rust under panseret... 

Anonymkode: aa0ef...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en fordel å ikke kunne bil når man selger, eller er det en bakdel? Jeg har ikke peiling. Bilen har noen få skrammer og ting her og der, og har ikke vært mye problemer med. Men hvis kjøper opplever at bilen havarere innen 2-3 mnd, vil jeg da som selger ha noen rettigheter? 

Må si jeg kvier meg til å selge bilen privat. Jeg er også typen som priser ting mye lavere enn andre (kanskje mer reell prising). Men føler jeg kan komme borti folk som er truende og som kan starte et helvete for noe du ikke visste om da du solgte.

Anonymkode: 0d509...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Er det en fordel å ikke kunne bil når man selger, eller er det en bakdel? Jeg har ikke peiling. Bilen har noen få skrammer og ting her og der, og har ikke vært mye problemer med. Men hvis kjøper opplever at bilen havarere innen 2-3 mnd, vil jeg da som selger ha noen rettigheter? 

Må si jeg kvier meg til å selge bilen privat. Jeg er også typen som priser ting mye lavere enn andre (kanskje mer reell prising). Men føler jeg kan komme borti folk som er truende og som kan starte et helvete for noe du ikke visste om da du solgte.

Anonymkode: 0d509...d9f

Hvorfor priser du lavere? Alle priser på FINN er lagt opp til pruting. Det er kanskje derfor du føler at du må legge deg under? Samtidig er det en god del biler som legges ut til så urealistiske priser at det kun inviterer tullinger til å ringe. Viktig å ikke bomme helt - og da må man sette seg inn i markedet. Så litegrann kunnskap er alltid en fordel, både hos selger og kjøper.

Anonymkode: 24958...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2019 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Det er drit vanskelig å selge bil på finn nå. Spesielt dieselbiler.. Har hatt en bil liggende til salgs på finn i over to måneder nå, lagt meg lavere enn tilsvarende biler i pris, og INGEN RESPONS! 

Dette er en bil som fortsatt har en del igjen på garantien, alle servicer er fulgt på merkeverksted, helt nye sommer og vinterdekk, nettopp eu-godkjent, så den er ganske risikofri både å kjøpe og selge, men likevel umulig å selge virker det som... 

Jeg har ikke råd til å sitte med to biler lenger, så jeg kommer nok til å selge til forhandler snart... 

Kjenner flere som har slitt med å få solgt dieselbilene sine selv på Finn de siste to årene.. Har også ei venninne som har prøvd å selge en to år gammel hybridbil i snart er halvt år uten å lykkes nå. 

Anonymkode: cb83d...0cf

Hvorfor ikke ta NAF test? En EU ok bil er ikke verdt papiret det er skrevet på engang. Da jeg skulle kjøpe på finn, reagerte jeg på at ingen hadde tatt NAF test, kun eu godkjent. Der sjekker de jo bare overfladisk . 

Kjøpte til slutt en bil som hadde alle servicer og nettopp EU godkjent. Tok den på NAF test og må ut med 25 tusen  for å få den strøken .

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Hvorfor ikke ta NAF test? En EU ok bil er ikke verdt papiret det er skrevet på engang. Da jeg skulle kjøpe på finn, reagerte jeg på at ingen hadde tatt NAF test, kun eu godkjent. Der sjekker de jo bare overfladisk . 

Kjøpte til slutt en bil som hadde alle servicer og nettopp EU godkjent. Tok den på NAF test og må ut med 25 tusen  for å få den strøken .

 

Hvorfor en NAF-test? Hvorfor ikke bare få gjort akkurat den samme jobben på et annet verksted?

Altså, greit nok med NAF-test om bilen befinner seg i nærheten av et av deres testsentre, men ikke noe poeng i å kjøre milevis for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Er det en fordel å ikke kunne bil når man selger, eller er det en bakdel? Jeg har ikke peiling. Bilen har noen få skrammer og ting her og der, og har ikke vært mye problemer med. Men hvis kjøper opplever at bilen havarere innen 2-3 mnd, vil jeg da som selger ha noen rettigheter? 

Må si jeg kvier meg til å selge bilen privat. Jeg er også typen som priser ting mye lavere enn andre (kanskje mer reell prising). Men føler jeg kan komme borti folk som er truende og som kan starte et helvete for noe du ikke visste om da du solgte.

Anonymkode: 0d509...d9f

Ja, det er et sjansespill. Du vet aldri når "kjøperen fra Helvete" (eller en sunnmøring) dukker opp.  Da ville jeg heller ha gått for auksjon, har prøvd det og det gikk veldig greit.

Anonymkode: 08493...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...