Gå til innhold

Hvorfor sier han at andre menn ikke vil ha meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer er helt motsatt - «du er så utrolig flott, det er mange menn som ville vært i mine sko» og så videre. Tar det som et tegn på at han er stolt av meg og trygg på forholdet vårt (og seg selv).

Sånn oppførsel som du beskriver tenker jeg er manipulativ og et forsøk på å bryte deg ned. 

Anonymkode: 66071...654

Sånn sier kjæresten min også! "Jeg er så heldig som er sammen med deg, tenk at du valgte meg når du kunne fått hvem som helst". 

TS - han vil ha makt over deg, og han tror han gjør det på en så subtil måte at du ikke skjønner manipulasjonen. Men du gjør jo det når du får "en rar følelse". Dette forholdet ville jeg virkelig revurdert. 

Anonymkode: b70ac...76b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manipulasjon. Bryter deg ned og pakker det inn som noe fint, så du ikke tror at han gjør noe dumt.

Anonymkode: 69b96...931

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I blant kommer kjæresten med noen kommentarer som jeg synes er litt rare..

Han har ofte sagt ting som "Det er ikke din skyld at ingen andre så noe annet enn utseendet ditt, og at de ikke så hvor fantastisk personligheten og verdiene dine er, men jeg ser hvor fantastisk du er". Vi har vært litt av og på, og da har han også sagt ting som "husk at gutter kan bruke flere år på å få ligget med en vakker kvinne og at de kan lyve om å ville ha mer enn sex, men bare ønske å bruke deg. Du må passe på".

Han kommer i blant med disse hintene, som at han er den eneste mannen i verden som vil ha noe seriøst med meg? Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har alltid "tilbud" fra andre menn, jeg har møtt på mange som jeg skjønte bare vil pule, men de jeg har datet har vært veldig seriøse.

Noen ganger vil jeg si "hva mener du med det?", men siden han sier det på en søt måte så vil jeg ikke ødelegge stemningen heller. Greia er bare at jeg føler meg litt rar når han sier det. Hva vil han oppnå ved å si det? Og når han sier det, blir jeg også redd for at HAN bruker flere år på meg mens han venter på en han faktisk vil gifte seg med.

Anonymkode: 1c89f...054

Han sier det for å manipulere deg. Han vet andre menn vil ha deg og han vil ikke at andre skal ha deg eller være med deg. Han vil ha deg, kun han. Sjalusi er det på en måte. Vært gjennom det selv med min samboer de to første årene før vi klarte prate riktig og jeg satte ned foten for så mye. Da fikk jeg stadig høre lignende som "Ingen andre kommer til å orke være sammen med deg! "Du finner ingen bedre enn meg" osv osv...på den tiden skjønte jeg det ikke, men det er manipulativ måte av noen folk å snakke på. De er av og til ikke bevvist at det er dårlig å si sånne ting. 

Jo bare si til han hva han mener med det, man må jo snakke sammen liksom. Er jo et forhold. Og den måten der burde han ikke snakke til deg på. Han prøver bare heve seg selv over alle andre og gjøre seg til best best best.

Anonymkode: cdb1e...40a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke flere år på å få seg noen? Er det sant? At de gidder...

 

Men ja, han høres jo litt emosjonell abusive ut.

Anonymkode: 4c7e8...e57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manipulator! Han prøver å få kontroll over deg med å ødelegge selvtilliten din!!! 

Ikke la han få has på deg! Svar han tilbake, lek litt dum å svar noe som «det er rart du sier slikt? Jeg har andre erfaringer».... se hvordan han reagerer! 

 

Anonymkode: e744b...59a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi han er så usikker på seg selv at han trykker deg ned. 

Tror ikke det bedrer seg så.... det finnes bedre fisk i havet :) 

Anonymkode: e31d9...1cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Manipulator! Han prøver å få kontroll over deg med å ødelegge selvtilliten din!!! 

Ikke la han få has på deg! Svar han tilbake, lek litt dum å svar noe som «det er rart du sier slikt? Jeg har andre erfaringer».... se hvordan han reagerer! 

 

Anonymkode: e744b...59a

Dette!

Anonymkode: 5cb4e...a72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å Flashback.... så mange år jeg hørte det samme. 

Ja, han er manipulativ, usikker og slem på samme tid. Blir dårlig av at det er flere sånne drittsekker der ute. 

Anonymkode: 15d53...584

Å, det er flere av dem enn du aner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er typisk hersketeknikker det han driver med. 

Han sier det på en søt måte? Hvis du synes så, kan det tyde på at hans manipulative metoder har begynt å lykkes. Det er på tide at du enten svarer tilbake eller kaster han på dør. Kan ikke se at dette er et forhold som vil være bra for det på sikt. 

Dersom han også kommer til det punktet han prøver å hindre deg å være sosial med venner og familie, da må du hvertfall ikke la deg lure!! 

Anonymkode: 6a53d...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart et forsøk på hersketeknikk, muligens ubevisst, men likevel ikke bra. Han er nok usikker og kanskje redd for å miste deg. Og prøver å holde på deg ved å "trykke deg ned" og gjøre deg avhengig av han. Jeg ville faktisk tatt en prat med han om dette, spurt han hvorfor han sier sånt. Kanskje han egentlig trenger at du trygger han på at det er han du vil ha. Du må i alle fall få sagt fra at det ikke er greit at han snakker sånn. Det er veldig godt å lese at du tydelig ikke lar deg påvirke av det. Men om sånt pågår i lang tid så kan man begynne å tvile på seg selv likevel.

Anonymkode: 23890...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg kan skjønne hvorfor han sier det isåfall. 

For vi har slått opp før, og da var jeg ganske kjapp ute med å date. Da sa jeg blant annet ja til å gå på date med en som hadde prøvd seg lenge. Lå ikke med noen av disse, altså. Han sier det sikkert pga det og usikkerhet. Han var lenge ganske såret over at jeg kunne "gå videre" så fort, men for meg var det mest tidsfordriv og en måte å holde meg oppe på ved å ha noe å se frem til mens jeg hadde knust hjerte. Men da er jeg hvert fall bevisst på det.

Det gjør meg på ingen måte mer avhengig av han at han sier det, for jeg vet veldig godt at det ikke stemmer at andre menn ikke vil ha meg.

Anonymkode: 1c89f...054

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart et forsøk på hersketeknikk, muligens ubevisst, men likevel ikke bra. Han er nok usikker og kanskje redd for å miste deg. Og prøver å holde på deg ved å "trykke deg ned" og gjøre deg avhengig av han. Jeg ville faktisk tatt en prat med han om dette, spurt han hvorfor han sier sånt. Kanskje han egentlig trenger at du trygger han på at det er han du vil ha. Du må i alle fall få sagt fra at det ikke er greit at han snakker sånn. Det er veldig godt å lese at du tydelig ikke lar deg påvirke av det. Men om sånt pågår i lang tid så kan man begynne å tvile på seg selv likevel.

Anonymkode: 23890...d4a

Jeg skal gjøre det dersom han noen gang sier det igjen.

Og jeg har vært dårlig på å vise at jeg virkelig vil ha han i det siste, så det skal jeg også jobbe med

Anonymkode: 1c89f...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest xfs367

Dette er bare standard betahann-strategi. Man liker å forme et inntrykk av at alle menn er så fæle, bortsett fra en selv så klart, og så håper man at det skal gi innpass. Typisk for mannlige feminister bl.a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

I blant kommer kjæresten med noen kommentarer som jeg synes er litt rare..

Han har ofte sagt ting som "Det er ikke din skyld at ingen andre så noe annet enn utseendet ditt, og at de ikke så hvor fantastisk personligheten og verdiene dine er, men jeg ser hvor fantastisk du er". Vi har vært litt av og på, og da har han også sagt ting som "husk at gutter kan bruke flere år på å få ligget med en vakker kvinne og at de kan lyve om å ville ha mer enn sex, men bare ønske å bruke deg. Du må passe på".

Han kommer i blant med disse hintene, som at han er den eneste mannen i verden som vil ha noe seriøst med meg? Dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har alltid "tilbud" fra andre menn, jeg har møtt på mange som jeg skjønte bare vil pule, men de jeg har datet har vært veldig seriøse.

Noen ganger vil jeg si "hva mener du med det?", men siden han sier det på en søt måte så vil jeg ikke ødelegge stemningen heller. Greia er bare at jeg føler meg litt rar når han sier det. Hva vil han oppnå ved å si det? Og når han sier det, blir jeg også redd for at HAN bruker flere år på meg mens han venter på en han faktisk vil gifte seg med.

Anonymkode: 1c89f...054

Som mann! mener han vil være sikker att du er han sin dame! Du trenger kanskje tenke hvordan kanskje finne en som virkelig bryr seg, sier han elsker deg og hvor glad han er som traff deg😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 11.14, AnonymBruker skrev:

 

Han har ofte sagt ting som "Det er ikke din skyld at ingen andre så noe annet enn utseendet ditt, og at de ikke så hvor fantastisk personligheten og verdiene dine er, men jeg ser hvor fantastisk du er". Vi har vært litt av og på, og da har han også sagt ting som "husk at gutter kan bruke flere år på å få ligget med en vakker kvinne og at de kan lyve om å ville ha mer enn sex, men bare ønske å bruke deg. Du må passe på".

Han kommer i blant med disse hintene, som at han er den eneste mannen i verden som vil ha noe seriøst med meg?

Jeg synes det virker som at han synes du er veldig veldig pen, vet at andre menn også synes der. Sammenhengen, når det sies, spiller inn.

Å si det første hvis du ikke har vært i noe særlig forhold før er litt rart, men hvis du er beskjeden eller det er noe annet som gjør at flere ikke har kommet innpå deg, kanskje mange synes du er så vakker at de ikke tørr å nærme seg helt? Kan han mene det?

Og når dere er av og på og han frykter du skal finne en ny, vil han "skremme deg" til å verken ha sex med noen eller å bli sammen med noen, som liksom kanskje bare er ute etter sex.

Vært verre og annerledes om han sa masse negativt om deg og la til at det ikke er noen andre i verden som hadde giddet å være med en sånn røy.  Tror ike han mener det sånn som du tolker det.

Anonymkode: 7b3bb...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men å gjøre det slutt i hytt og pine tyder jo ikke på at dere er så seriøse? Snakk ordentlig ut om både det ene og det andre og bestem dere!

Anonymkode: 7b3bb...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feiging! Ikke fortell noen om noe som helst! Klarer du ikke å stå for det du sier uten å være anonym burde du ikke være hær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. juni 2019 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det virker som at han synes du er veldig veldig pen, vet at andre menn også synes der. Sammenhengen, når det sies, spiller inn.

Å si det første hvis du ikke har vært i noe særlig forhold før er litt rart, men hvis du er beskjeden eller det er noe annet som gjør at flere ikke har kommet innpå deg, kanskje mange synes du er så vakker at de ikke tørr å nærme seg helt? Kan han mene det?

Og når dere er av og på og han frykter du skal finne en ny, vil han "skremme deg" til å verken ha sex med noen eller å bli sammen med noen, som liksom kanskje bare er ute etter sex.

Vært verre og annerledes om han sa masse negativt om deg og la til at det ikke er noen andre i verden som hadde giddet å være med en sånn røy.  Tror ike han mener det sånn som du tolker det.

Anonymkode: 7b3bb...fca

Mulig det.

Han er den eneste jeg har ligget med, og jeg hans eneste. Vi har vært av og på av ulike grunner, men har bestemt oss for å satse på hverandre

Anonymkode: 1c89f...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...